מניית קרן הריט שצנחה בגלל הפיטורים בנהריה - והודעת ההרגעה למשקיעים

קרן הריט צנחה כבר ביותר מ-9% לאחר חשיפת גלובס על תוכנית הפיטורים של מפעל טכנולוגיית להבים, והודעת הבהרה שפרסמה לבורסה הצליחה לצמצם את הנפילה

ירידות בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
ירידות בבורסה / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חשיפת גלובס על תוכנית הפיטורים במפעל טכנולוגיית להבים הובילה לטלטלה עזה במניות קרן הריט מניבים ריט . מניות הקרן, המשקיעה בנכסים בתחומי התעשייה, הלוגיסטיקה המשרדים והמסחר בארץ, צללו היום (א') בשעות הצהריים המוקדמות במעל ל-9% לאחר פרסום הכתבה, וזאת משום שלחברה יש מספר נכסים שקשורים במפעל טכנולוגיית להבים.

מפעל טכנולוגיית להבים, לשעבר של משפחת ורטהיימר - ייסגר | חשיפת גלובס
פיטורי הענק בנהריה: הסיכוי למצוא קונה למפעל הוא אפסי | פרשנות

בקרן הריט מיהרו להגיב בדיווח לבורסה וציינו כי הנכס שמושכר ללהבים באזור התעשייה תפן לא צפוי להיות מושפע ממהלך הפיטורים, צעד שצמצם את הנפילה במניה משמעותית לירידה של 5.7%, חצי שעה לאחר הודעת ההרגעה.

מניבים, המנוהלת על-ידי עופר אברם, היא קרן ריט שבה מושקעים גופים מוסדיים רבים. הקרן צפויה לסכם את השנה עם הכנסות מדמי שכירות נטו (NOI) שינועו בין 147 ל-150 מיליון שקל, עלייה של 31% עד 34% ביחס ל-NOI שנרשם אשתקד. כאמור, לקרן יש מספר נכסים שקשורים במפעל, העיקרי שבהם הוא "קמפוס להבים" הממוקם באזור התעשייה בתפן. הקמפוס המשתרע על פני 80 דונמים, כולל תשעה מבנים ומושכר עד לחודש יוני 2029.

במניבים מיהרו להגיב לפרסום של גלובס וציינו כי טכנולוגיית להבים (חברה-בת של פראט אנד וויטני, חלק מתאגיד ריית'יאון) היא "לקוח מהותי" של מניבים, וכי יש לה הסכמי שכירות מחייבים, וזאת עד לחודש יוני 2029.

על-פי הדיווח של הקרן, בשיחה שהתקיימה היום בצהריים עם נציגי טכנולוגיית להבים, נמסר לקרן הריט כי "בכוונתה של טכנולוגיית להבים לעמוד בכל התחייבויותיה על-פי הסכמי השכירות, שהם כאמור בתוקף עד ליום 30 ביוני 2029, וכן כי סגירת הפעילות שדווחה על-ידי טכנולוגיית להבים מתייחסת בעיקר לפעילותה במתחם בנהריה, לצד המשך פעילותה באזור התעשייה של תפן".