שופרסל נכנעה לתנובה: "אושרה התייקרות בחלק ממוצרי החלב"

משופרסל נמסר: "לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל-מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשת תנובה לעליית מחירים. הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים" • כ-160 מוצרים אחרים של המחלבה הגדולה בארץ לא ימכרו ברשת

שלטים שנתלו לאחרונה בשופרסל והודיעו על מחסור במוצרי תנובה ברשת / צילום: תמונה פרטית
שלטים שנתלו לאחרונה בשופרסל והודיעו על מחסור במוצרי תנובה ברשת / צילום: תמונה פרטית

שבועיים של חוסרים במקררים שהגיעו עם גל העלאות מחירים ממחלבות נוספות, הכניעו חלקית את רשת קמעונאות המזון הגדולה בארץ: שופרסל אישרה את העלאות המחיר של חלק ממוצרי הבסיס של תנובה.

יש הצדקה לעליית מחירים? בכמה נשחקו רווחי רשתות המזון וספקיהן מתחילת השנה
המאבק על המחיר: הסיבה שאף קמעונאית לא מחרימה את תנובה חוץ משופרסל
האנליסטית הבכירה מזהירה קמעונאים: "היום הלקוח הוא המותג, לא אתם" 

לא מדובר באישור גורף על כל המחירון החדש, כי אם בכמה עשרות של מוצרי בסיס בלבד, ביניהם חמאה, שמנת חמוצה, גבינה צהובה גוש חלב 28%, גבינה צהובה עמק 28% (400 גרם), גבינה צהובה עמק 9% (400 גרם), פרוסות מוצרלה, גבינה לבנה רכה 9%, יוגורט עיזים, משקה חלב לקפה, שמנת לבישול, טופו בטעם טבעי 300 גרם, יוגורט יופלה לבן ותות ועוד.

בשופרסל, שניצבה עד כה נגד כל הספקיות שהעלו מחירים, ככל הנראה ראו את הלקוחות פונים לרשתות אחרות שלהן סיפקה תנובה את המוצרים, והבינו כי עליהם לספק מענה לצרכנים, לאחר שגם מחלבות גד וטרה הפסיקו לספק את מוצריהן לשופרסל. 

כ-160 מוצרים בינתיים לא יחזרו

שופרסל החליטה להוציא מהרשת כ-160 מוצרים אחרים של המחלבה הגדולה בארץ, שמחירהם לא נכללו בהעלאה המקורית. חלק ממאות מוצרי תנובה שיצאו מהמגוון של הרשת כוללים את מוצרי החלב של השף הלבן, מוצרי YOLO, כ-35 מוצרי יופלה ו-יופלה GO, מוצרי נפוליאון, מוצרי עמק (גבינת עמק דק דק 28%, גבינת עמק 9% 200 גרם, גבינת עמק פרוסה עם סגירה חוזרת 200 גרם, פתיתי עמק 28%, מוצרי פיראוס, מוצרי פרילי, מוצרי קולקשן, מוצרי קרלו ומוצרי תנובה אלטרנטיב כמו משקה סויה בטרם וניל, משקה סויה לייט, משקה שקדים טרי, מעדני סויה ביו ועוד.

כמו כן, עשרות מוצרי מעדנות יוסיפו לא להימכר ברשת, ביניהם בצק למאפים מתוקים, בורקס פילו בולגרית, בצק פריך מתוק, פיצה נפוליטנה, מקלות פילו תפוחי אדמה, מיני ג'חנון אפוי ועוד. גם עשרות ממוצרי סנפרוסט לא ניתן יהיה למצוא במקררים של שופרסל.

משופרסל נמסר כי "לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל-מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים - הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים". 

גל התייקרויות

נזכיר כי באמצע נובמבר הודיעה תנובה על העלאת מחירים בחלק גדול ממוצריה בשיעור ממוצע של כ-4.7%. זאת לאחר שטרה ומחלבות גד הודיעו על העלאות מחירים בשיעור של 4.9% וכ-9.5% בהתאמה.

שופרסל סירבה לאשר את העלאות המחירים של כל הספקיות שהודיעו על התייקרות בחודשים האחרונים, ביניהן יוניליוור וסנו, ומאז 22 בנובמבר תנובה לא מספקת לשופרסל את המוצרים שהתייקרו. בכך תנובה הצטרפה לטרה שלא מספקת מוצרים לשופרסל מאז אמצע אוקטובר, וליוניליוור שמוצריה לא מסופקים לשופרסל ולרשתות נוספות מאז 1 בנובמבר, לאחר שהודיעה על התייקרות בשיעור של כ-15%.

מתנובה נמסר בתגובה: "תנובה לא מתייחסת למערכת היחסים המסחרית שלה עם לקוחותיה".