בכיר בג'יי.פי מורגן צ'ייס: "המיתון משבש את הפעילות, ומזה תצמח הטכנולוגיה הגדולה הבאה"

בשיחה בכנס הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2022 אמר דרו קוקור, מנהל המידע הראשי בג'יי.פי מורגן צ'ייס: "אנחנו אופטימיים באשר להמשך הדרך וכרגע בעיקר מחפשים הזדמנויות" • לדבריו, "בינתיים הסטארט-אפים צריכים להתמקד בהורדת עלויות"

דרו קוקור, מנהל המידע הראשי בג'יי.פי מורגן צ'ייס / צילום: איל יצהר
דרו קוקור, מנהל המידע הראשי בג'יי.פי מורגן צ'ייס / צילום: איל יצהר

"אנחנו מכירים תקופות של משבר. אנחנו מגיעים למשבר הזה אחרי תקופה בה היה כסף רב שהוזרם לתעשייה על-ידי הממשלות והאיץ תהליכים, ועכשיו אנחנו ממשיכים במחזור הטבעי לכיוון השני. התקופה הזאת תנקה את השוק מאי-יעילות ותוביל לכך שההמשך קדימה יהיה מוצלח יותר, והעולם למעשה יחזור למצב נורמלי" - כך אמר היום (ד') דרו קוקור, מנהל המידע הראשי בג'יי.פי מורגן צ'ייס, בשיחה עם כתב גלובס יפתח מנדלבאום בכנס הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס לשנת 2022. ג'יי.פי מורגן צ'ייס הוא אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בעולם. 

חשיפה: אלה 10 הסטארט-אפים המבטיחים של גלובס
משווי של 30 מיליון דולר ל-450 מיליון בשנתיים: זה הסטארט-אפ המבטיח של גולשי אתר גלובס
שלמה קרמר: "אנחנו חושבים שכל 2023 תהיה משברית. חלק מהחברות ייעלמו" 
מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "הפיטורים לא מדלגים על אף אחד" 
סטארט-אפים בטלטלה: כיצד צומחים בסביבה משברית? 

קוקור לא נרתע מסימני המיתון שמכבדים על הסטארט-אפים: "אני מסתכל על השוק, ויש אור בקצה המנהרה", אמר. "אולי נראה מיזוגים בין סטארט-אפים, נראה גם סטארט-אפים שלא יעמדו במרוץ, אבל בסוף הדרך נראה שבתקופה הזאת התבססה הטכנולוגיה החדשה.

"בינתיים הסטארט-אפים צריכים להתמקד בהורדת עלויות. זה לא משהו שלילי, זה משהו חיובי. המיתון משבש את הפעילות, ומזה יצמחו החדשנות, טכנולוגיות חדשות ושירותים חדשים לצרכן. אנחנו אופטימיים באשר להמשך הדרך וכרגע בעיקר מחפשים הזדמנויות".

פוטנציאל עצום 

קוקור ציין כי בבנק ההשקעות מחפשים להשקיע בתחום הבינה המלאכותית. לדבריו, "בתחום המידע אנחנו רואים כל-כך הרבה כישרון, וזה אחד התחומים שאנו שמים עליהם את הפוקוס. ללמידת מכונה ו-AI יש פוטנציאל עצום לפיתוחים גם בתחום שלנו - המגזר הפיננסי, אבל בגלל שמדובר במגזר מפוקח מאוד ובעל השפעה על כל אדם, צריך לפתח את זה בזהירות הראויה, ולשים תשומת-לב לאיכות המידע ולהוגנות הטכנולוגיה שמשתמשים בה.

"אנחנו רוצים לראות כלי למידת מכונה בכל מקום ובכל המגזר הפיננסי, אבל כאלה שמבוצעים בצורה אתית וברמה הכי גבוהה. אנחנו רואים עכשיו את היכולות של תוכנות כמו ChatGPT, ואנשים נדהמים ממנה, אבל זו רק ההתחלה של מגרש המשחקים בתחום הזה".

לדבריו, "אנחנו מחפשים השקעות בסטארט-אפם בתחום, אבל הם צריכים לזכור שלפעול כסטארט-אפ בתעשייה שנמצאת תחת רגולציה כבדה כמו מגזר הפיננסים, זה מסע קשה מאוד. זה לא קורה לא ביום לא ביומיים, וגם אם הסטארט-אפ מלא בטאלנטים שיודעים הכול על טכנולוגיה, הם עדיין צריכים ללמוד איך דברים פועלים בעולם הפיננסים ואיך לקוחות מתנהגים בעולם הזה, ולפעמים אחרי שעוברים את הדרך הזו, מגלים שגם אם הטכנולוגיה מעולה, המוצר לא רלוונטי לעולם הפיננסי. זה מסע ארוך שלפעמים רק שלב הלמידה לוקח יותר משנה וחצי". 

 *** גילוי מלא: הכנס בשיתוף J.P.Morgan , בחסות מיקרוסופט ו-Next47 ובהשתתפות רשות החדשנות.