גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"מהפכת האימפקט": המשוואה החדשה של סר רונלד כהן

פירמת עורכי הדין הרצוג ערכה את כנס ה-ESG, בשיתוף עם IFIE הפורום הישראלי לקידום כלכלת אימפקט, ועם ארגון היועצים המשפטיים ACC ● הכנס עסק באחריות חברתית תאגידית בעידן של חוסר ודאות רגולטורי ● וגם: נשיא חברת התוכנה האמריקאית PTC הגיע לטכניון, כדי לחנוך את משרדיה החדשים בתוך הקמפוס ● אירועים ומינויים

סר רונלד כהן עם עו''ד לבנת עין שי ונירה פורן / צילום: תמונה פרטית
סר רונלד כהן עם עו''ד לבנת עין שי ונירה פורן / צילום: תמונה פרטית

"מהפכת האימפקט מתחוללת כאן ועכשיו, ואנו נראה את תוצאותיה ביתר שאת בשלוש עד חמש השנים הקרובות, עם תהליכי ההרמוניזציה של חשבונאות האימפקט", כך סבור סר רונלד כהן, מייסד אייפקס ויו"ר GSG העולמי להשקעות אימפקט.

הדברים נאמרו בכנס ה-ESG של פירמת עורכי הדין הרצוג, בשיתוף עם IFIE הפורום הישראלי לקידום כלכלת אימפקט, ועם ארגון היועצים המשפטיים ACC. הכנס עסק באחריות חברתית תאגידית בעידן של חוסר ודאות רגולטורי.

"אם בעבר המטרה המרכזית שעמדה בראש סדר העדיפויות של המשקיעים הייתה איך לעשות יותר כסף, כאשר הפרמטרים היחידים היו סיכון-תשואה, היום אנחנו נמצאים במצב בו המשוואה היא סיכון- תשואה-אימפקט", הוסיף כהן.

"אנחנו רואים היום לא מעט תאגידים ומשקיעים המונעים מפרשנות מודרנית של חובת הנאמנות: להשיא רווח לא רק עבור בעלי המניות, אלא עבור כלל בעלי העניין. הדבר נובע בין היתר בשל ההבנה שהטמעת אסטרטגיית ESG ואימפקט הינה ניהול סיכון-תשואה נכון יותר.

"השקעות אימפקט וטכנולוגיה כבר התחילו להניע את הכלכלה העולמית לספק פתרונות לאתגרים החברתיים והסביבתיים המשמעותיים ביותר בימינו. מכאן, למעשה, נובעות ההזדמנויות לייצר ערך רב הן לכלכלה והן לאנושות".

עו"ד לבנת עין-שי וילדר, אחראית תחום ה-ESG במשרד הרצוג, ציינה כי "חברות שרוצות לפעול בעולמות גלובליים ולהעלות את אטרקטיביות ההשקעה בהן, בעיקר מצד גופים מוסדיים ובינלאומיים, חייבות לנצל את התקופה הזאת של רגולציה בהתהוות, שברובה עדיין אינה מחייבת. עליהן לפעול במלוא המרץ לגיבוש אסטרטגיה ואימוץ מדיניות ESG, כיוון שמדובר בתהליכים חוצי ארגון שלוקחים זמן".

בכנס לקחו חלק גם מייקל לוסטיג, משקיע אימפקט ומנהל בכיר לשעבר בבלקרוק, ענת לוין מנכ"לית בלקרוק ישראל, נגה לבציון נדן מנכ"לית Greeneye, ססיל בליליוס מפיטנגו, אלה אלקלעי מ-IBI, מיכל ארלוזורוב סמנכ"לית אדמה ועוד.

ב-F5 מחפשים השקעות בישראל

מדי יום מתרחשות מיליוני התקפות סייבר אוטומטיות על גופים שונים, ובהם בנקים, בתי חולים, חברות תעופה וסוכנויות ממשלתיות, וככל שהן מתוחכמות יותר כך גובר הצורך להיערך טוב יותר מראש.

בישראל יש לא מעט חברות המתמחות בהגנת הסייבר, וזו אחת הסיבות שלאחרונה אירחה קרן ההון סיכון JVP את קארה ספראג, סמנכ"לית המוצרים העולמית של חברת F5, המתמחה באבטחת יישומים והעברתם בסביבות רב-ענניות, ואת ג'מילה קונלי, סגנית הנשיא לטרנספורמציה עסקית בחברה.

מימין: ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין, קארה ספראג, סמנכ''לית המוצרים העולמית של חברת F5, יואב צרויה, שותף כללי ב-JVP, ג'מילה קונלי, סגנית הנשיא לטרנספורמציה עסקית ב-F5 / צילום: יח''צ

הביקור נולד בעקבות שיתוף פעולה מהעבר, כאשר F5 רכשה את חברת מגניפייר, חברת פורטפוליו של הקרן הירושלמית - והוא אורגן על ידי ארן אראל, מנהל הפעילות של F5 בישראל, יוון וקפריסין. את הביקור הובילו יואב צרויה, שותף כללי ב-JVP ופנינה בן עמי, מנהלת השיווק.

ב-F5 בוחנים כעת שיתופי פעולה עם חברות ישראליות, בנוסף להכרזה על הקמת Point of Presence (מתקן פיזי לשירותי הענן המבוזר של החברה) בתל אביב, בהשקעה שמוערכת בעשרות מיליוני שקלים. החברה מעסיקה כ-5,000 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-300 במטה המחקר והפיתוח בישראל.

בין היתר, בביקור הוצגו בפני ספראג וקונלי שלושה סטארט-אפים: Morphisec העוסק באבטחה מפני איומים בלתי ידועים, Source Defense העוסק באבטחת אתרי אינטרנט בצד הלקוח, ו- Compira Labsהעוסק בהעברת נתונים מבוססת למידת מכונה.

לדברי ספראג, "לכל חברת טכנולוגיה שרוצה להישאר מודרנית, חשוב להיות מחוברת לאקוסיסטם סביבה. F5 היא גם חברת אבטחת מידע, ואין מרחב יותר דינמי יותר מזירת הסייבר. לכן הכרחי שניפגש עם שותפים פוטנציאליים ועם סטארט-אפים כדי להתעדכן בדינמיקה ובחידושים שאנו יכולים להנגיש ללקוחותינו".

PTC פותחת משרדים בטכניון

שיתופי פעולה בין האקדמיה לתעשייה הם כבר עניין שבשגרה, אבל לא כל יום חברות פותחות משרדים בתוך מוסדות אקדמיים. נשיא חברת התוכנה האמריקאית PTC ג'ים האפלמן הגיע לאחרונה לביקור בטכניון, כדי לחנוך את משרדיה החדשים בתוך הקמפוס החיפאי.

שיתוף הפעולה האסטרטגי כולל השקעה של 15 מיליון שקל מצד PTC בהקמת מרכז מחקר ופיתוח שבו יעבדו כ-100 עובדים. בנוסף, החברה תשתף פעולה עם הטכניון במחקר בתחומים כמו הדפסת תלת ממד, אינטרנט של הדברים, מציאות רבודה, סימולציות ועוד, ותסייע בפיתוח תוכניות לימודים שתואמות את דרישות התעשייה.

מימין: זיו בלפר, מנכ''ל PTC  ישראל וסגן נשיא עולמי למחקר ופיתוח , נשיא PTC ג'ים האפלמן, ונשיא הטכניון פרופ' אורי סיון / צילום: רמי שלוש, דוברות הטכניון

לדברי נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, "בשלוש השנים החולפות פעלנו בטכניון לבניית אקוסיסטם חדש עם התעשייה, וקידמנו את המחקר המשותף בקמפוס. המהלך עם PTC חשוב לנו הן מבחינת התרומה לחינוך ולהכשרת הסטודנטים, והן ליצירת מחקר משותף".

האפלמן הוסיף כי "כחברה שעם לקוחותיה נמנות חברות ענק כמו טויוטה, לוקהיד מרטין, בואינג, אאודי, ג'נרל אלקטריק, סמסונג, דל, טושיבה, מוטורולה ועוד, אנחנו עדים לכך שהן מחפשות כל הזמן דרכים לשיפור הייצור והפיתוח שלהן. אין לי ספק שמחקרים הנערכים בטכניון יוכלו לסייע לנו בשיפור המוצרים שלנו, ומצד שני הטכניון ירוויח מכך שנסייע לו בהכשרת מהנדסי העתיד".

חברת PTC נסחרת בנאסד"ק, והיא מעסיקה בישראל מאות עובדים בשני מרכזי פיתוח - בהרצליה ובחיפה.

חדשות טובות

תערוכת "אמנות ישראלית 2022" תתקיים ב-24-26 בדצמבר בבניין ההנהלה של בנק הפועלים, ותכלול כ-500 עבודות של אמנים מובילים לצד אמנים בתחילת דרכם. ההכנסות ממכירת העבודות ייתרמו לעמותות המטפלות בנוער בסיכון, ובהן עלם, אותות ומבשלים עתיד.

עוד כתבות

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

משרדי גוגל / צילום: Shutterstock

בדרך לשווי של שני טריליון דולר: זו המנצחת הגדולה של עונת הדוחות

גוגל הפתיעה לטובה בדוחות, מה שהוביל לזינוק חד בשווי המניה - החברה צפויה להגיע לשווי שוק של שני טריליון דולר, ולעקוף את אנבידיה ● בנוסף, החברה הכריזה לראשונה על חלוקת דיבידנד רבעוני ● "השוק פחד נורא מזה שגוגל תצטרך להגדיל את ההשקעה שלה ללא צמצום ממשי בהוצאות", אומר גורם בשוק

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו