מובילאיי בתערוכת CES בווגאס: תחום הליבה יניב הכנסות של יותר מ-17 מיליארד דולר עד 2030

בנוסף צופה חברת הרכב האוטונומי להרחיב את פעילותה בשיווק "קיטים" לנהיגה אוטונומית ליצרני רכב ופרויקטים משותפים עם חברות להיסעים אוטונומיים באירופה

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ
רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

חברת מובילאיי צופה צבר הכנסות של יותר מ-17 מיליארד דולר מתחום ADAS עד שנת 2030 - מתוכם 3.5 מיליארד דולר של הכנסות שיגיעו מקיט הנהיגה האוטונומי SuperVision שהשיקה החברה ברבעון הרביעי של שנת 2021. בתערוכת האלקטרוניקה השנתית CES, שמתקיימת בימים אלה בלאס וגאס דיווחה מובילאיי גם על צמיחה מואצת בצבר ההכנסות בשנת 2022 תודות למוצרים חדשים נוספים כמו "המערכת על שבב" החדשה EyeQ6. צבר ההכנסות הצפויות עומד 6.7 מיליארד דולר נוספים ממערכות ADAS (מערכות עזר מתקדמות לנהג), עם היקף עתידי משוער של 63.6 מיליון מערכות.

שר האוצר סמוטריץ' מקדם חוק שיאיץ מיזמי ענק בתחום התשתיות 
וויקס מצטרפת לפלייטיקה ומובילאיי ומחזירה את העובדים למשרדים 
מתווכי ההשקעות לא קיבלו את האופציות שהובטחו להם, ותבעו את חד קרן הסייבר 

מלבד הצמיחה בתחום ה-ADAS הודיעה מובילאיי על צבר הכנסות צפויות נוסף של 3.5 מיליארד דולר ממוצרי Autonomous Mobility-as-a-Service ("ניידוּת אוטונומית בתור שירות") עד שנת 2028, וזאת בהתבסס על עסקאות עם שלוש חברות גדולות. ביניהן עסקה להשתלבות בפרויקט "ניידות בתור שירות" לרכב אוטונומי, שסוכמה לאחרונה עם יצרנית מובילה של רכב מסחרי באיחוד האירופי. בנוסף, החברה צופה הכנסות של 1.5 מיליארד דולר ממכירות מוצר נהיגה אוטונומית לצרכן הפרטי עד שנת 2030.

"מייסד ומנכ"ל מובילאיי אמנון שעשוע אמר כי "בפרק הזמן הקצר שעבר מאז הנפקת החברה בחודש אוקטובר, העסקים של מובילאיי צברו תאוצה משמעותית". לדבריו זיהינו התרשמות חיובית בקרב לקוחותינו הקיימים ומיצרניות רכב חדשות. גורמים אלו מאמינים בחזוננו לבניית מערכות סיוע לנהג מבוססות ענן ובינה מלאכותית, וטכנולוגיה לרכבים אוטונומיים שהיא בעלת פוטנציאל צמיחה גלובאלי, ותספק יתרונות משמעותיים למיליוני נהגים ברחבי העולם."

קיט הנהיגה האוטונומית SuperVision שפיתחה מובילאיי עבור יצרני רכב כבר משולב כיום ברכבי פרמיום חשמליים של המותג ZEEKR מבית GEELY הסינית. המוצר מוטמע בהדרגה בשני דגמים של המותג ובתחילת השבוע דיווחה החברה הסינית כי החלה להציע אותו באופן מסחרי כאופציה עבור "לקוחות נבחרים". המערכת נסמכת בשלב הראשון על מצלמות בלבד בשילוב עם טכנולוגיית מיפוי וקבלת החלטות של מובילאיי, שמאפשר ניווט אוטונומי מנקודה לנקודה כאשר נדרשת השגחה של הנהג אך לא נדרשת ממנו התערבות פעילה לאורך המסלול. בשלבים מאוחרים יותר המערכת תשלב גם את צ'יפ הרדאר ואת חיישן הלייזר (ליידאר) שמפתחת החברה עצמאית.

מובילאיי מדווחת כי בעקבות החדירה המוצלחת לסין בכוונתה להרחיב את חדירת המערכת גם לאירופה בשילוב עם יצרנית רכב אירופאית יוקרתית עד 2025. החברה צופה למכור כ-1.2 מיליון יחידות של המערכת עד 2026.

בתחום מוצרי ה-ADAS, שמהווים כיום את עסקי הליבה של מובלאיי ומייצרים לה את מירב ההכנסות, מדווחת החברה כי ב-2022 הושקו בעולם 233 דגמי כלי רכב עם הטכנולוגיה שלה.