שר האוצר החליט להאריך את כהונת גואטה ברשות ני"ע בחודשיים

גואטה אמורה הייתה לסיים היום את תפקידה כיו"ר הרשות לני"ע, אך שר האוצר הודיע כי יאריך את כהונתה בחודשיים נוספים • טרם מונה לה מחליף. מי נמצא בבורסת השמות?

ענת גואטה, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: כדיה לוי
ענת גואטה, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: כדיה לוי

היום (א') אמורה הייתה יו"ר הרשות לניירות ערך, ענת גואטה, לסיים את תפקידה לאחר קדנציה של חמש שנים בתפקיד, אך היום הודיע שר האוצר כי יאריך את כהונתה בחודשיים נוספים. בינתיים, טרם מונה לה מחליף. 

איילת שקד חוזרת למגזר הפרטי ולא חוסכת ביקורת מהממשלה הנכנסת | ראיון
החיים שאחרי הממשלה: יזהר שי גייס 143 מיליון דולר בוול סטריט
לידיעת משכירי הדירות: תקרת הפטור עולה בכמעט 300 שקל

בשבועות האחרונים, עם כניסתו של בצלאל סמוטריץ' לתפקיד שר האוצר, הוא בחר להאריך את הכהונה של חלק מהבכירים שמיועדים לסיים את תפקידם בקרוב, כמו הכלכלנית הראשית שירה גרינברג ששמה אף הוזכר כמועמדת להחליף את גואטה, ומנהל רשות המיסים ערן יעקב. 

שר האוצר מסר כי "אני רוצה להודות לענת שנענתה לבקשתי להאריך את כהונתה, נכנסתי זה עתה לתפקיד והיציבות בזמן החפיפה וחילופי הממשלה קריטית למדינת ישראל".

בורסת המועמדים

בבורסת המועמדים לתפקיד מסתובב בין היתר שמו של מאיר לוין, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (משפט כלכלי). לוין כיהן בעשור העשור הקודם במספר תפקידים ברשות ני"ע, האחרון שבהם יועץ בכיר ליו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר, שהחזיק בתפקיד לפני גואטה ומנהל את המחלקה הבינלאומית ברשות.

שמות אחרים שמסתובבים אך לפי שעה לא ברורה מידת סיכוייהם או רצונם להיבחר הם עו"ד שוני אלבק, שכיהן בעבר כיועץ המשפטי של הרשות וליווה אותה בכמה אירועים משמעותיים, וכן זה של האלוף (במיל') יפתח רון-טל, שעזב לפני חודשים ספורים את תפקיד יו"ר חברת הביטוח מגדל לאחר אי הסכמות עם בעל השליטה בחברה, שלמה אליהו. את תגובתו של רון-טל לא ניתן היה להשיג.