תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

"אנחנו צועדים בדרך שאינה סלולה": Dell משרטטת את העתיד הטכנולוגי

עם הפורטפוליו הטכנולוגי רחב ההיקף שלה, ל-Dell Technologies יש חזון מוצק על העתיד, והמפתחים שלה משחקים לא פעם במגרש שאינו לגמרי מאוכלס • מנהלים.ות מצמרת הפיתוח בחברה מספרים.ות איך זה לעמוד בחזית הטכנולוגית, אילו טרנדים צופן לנו המחר, ואיך מאבטחים את עידן המולטי-קלאוד

צוות Dell בגליל ים / צילום: טל שחר
צוות Dell בגליל ים / צילום: טל שחר

הכתבה מטעם Dell 

"Dell היא בין החברות היחידות שמחזיקות בקשת רחבה כל כך של מוצרים - מאחסון המידע בענן, דרך השרתים ועד לציוד הקצה של מחשבים ניידים - ומהשוק העסקי ועד הצרכני. זהו פורטפוליו בין הרחבים בעולם, שנוצר מתוך המיזוג הענק בין החברות Dell ו-EMC, וכיום מאפשר ל-Dell לקבל פרספקטיבה מקיפה והבנה אמיתית של הלקוח", אומר איציק רייך, סגן נשיא טכנולוגיות, בחטיבת תשתיות אחסון המידע של החברה.

"הלקוחות שלנו הם הארגונים הגדולים בעולם, מכל תחום אפשרי", הוא ממשיך ומפרט - "מחברות הייטק שמתכננות בעזרתנו את המוצרים שלהן, דרך ארגוני ממשל, שמעריכים את האמינות של Dell, המספקת את כל הפרוטוקולים, החומרה והתוכנה מבית אחד, ועד לארגונים חקלאיים שמייצרים דרכנו תחזיות על התזמון האופטימלי לזריעה ולקציר".

חוד החנית של טכנולוגיות Dell הגלובליות - כאן בישראל

"במרכז הפיתוח בישראל אנחנו מפתחים את חוד החנית של החברה - PowerStore - מוצר אחסון המידע שפותח מאפס עבור תשתיות העתיד; וכן את PowerFlex - מוצר אחסון מבוסס תוכנה המהיר מסוגו, עם גמישות אינסופית לאחסון מידע בענן או בצד הלקוח," מספר איציק. "אגב, בניגוד למה שרבים חושבים - במרכז הפיתוח כאן, אנחנו לא מפתחים לפטופים, אלא ממוקדים בפתרונות אחסון מידע, סייבר, ודאטה סיינס.

איציק רייך, סגן נשיא טכנולוגיות, בחטיבת תשתיות אחסון המידע, Dell / צילום: טל שחר
 איציק רייך, סגן נשיא טכנולוגיות, בחטיבת תשתיות אחסון המידע, Dell / צילום: טל שחר

"כחברה, Dell ממוקדת מאד ביצירת חזון טכנולוגי לעתיד. המפתחים והמפתחות שלנו עובדים תמיד בחזית הטכנולוגיה, וצועדים בדרך שאינה סלולה - גם ברמת המתודולוגיה והכלים, וגם ברמת המוצר שאותו הם מפתחים. הסביבות עתירות המידע שאיתן הם עובדים כאן ילוו אותם עוד זמן רב בהמשך הקריירה".

אבני הבניין של העתיד ב-Dell

על פי איציק רייך, סגן נשיא טכנולוגיות, בחטיבת תשתיות אחסון המידע:

  • Programmable Infrastructure - ארגונים רבים רוצים להשתמש בטכנולוגיה כמשאב שניתן לתכנות, בלי להשתמש בהכרח בממשק המשתמש המובנה של אותו מוצר.
  • ה-AI נותן גז - אפליקציות כמו ChatGPT המאפשרות לייצר קטע תוכנה או ציור ברגע, מייצרות מהפכה שתכריח רבים מאיתנו לחשב מסלול מחדש.
  • Dell - Hybrid Cloud by Design מבינה שאין ענן אחד שנכון ללקוח, ולכן משקיעה רבות במולטי-קלאוד, המאפשר לנייד את המידע מענן לענן על פי הדרישות הטכנולוגיות והעסקיות המשתנות. המידע הוא נזיל ובתנודה מתמדת.
  • מעבר לסביבת קונטיינרים - Dell זכתה במקום ראשון בעולם בתחום ה-Enterprise Storage for Kubernetes מטעם GIGAOM.
  • EDGE - יכולות עיבוד מיחשוב עוצמתיות, לא רק בדאטה סנטר מקומי, אלא באתרים מרוחקים של הלקוח.
  • 5G - האצה של נתונים במכשירי הלקוח, המצריכה תשתית עוצמתית.
  • אחסון חכם יותר - נפח המידע גדל פי שניים בכל שנה, אך אנשי ה-IT בחברה אחראים על מגוון נרחב של משימות ולא מתמחים ספציפית באחסון מידע. לכן, פתרון האחסון של היום חייב להיות בעל יכולת לנהל את עצמו, ברמת האבטחה, העיבוד והניתוח.
  • העבודה מרחוק כאן כדי להישאר. הרבה חברות מאמצות מודל היברידי שדורש Client Side מאד חזק, וכמובן כרוך ברכישת ציוד קצה. 

לחקור שאלות שטרם נענו

מיכל דוידסון, ארכיטקטית בקבוצת PowerFlex, מספרת איך זה לעבוד רוב הזמן על קצה החדשנות: "אני מובילה את ה-Deployment בענן הציבורי - זוהי הובלה טכנולוגית שהיא לגמרי ברמת Industry Cutting Edge. אנחנו מקדישים הרבה מחשבה ומאמץ בארכיטקטורה של המולטי-קלאוד, בו המידע מנוייד בין עננים, ומתכננים להגיש פטנטים סביב הנושא, כי יש בו המון שאלות פתוחות שטרם נענו. אנחנו משחקים במגרש שהוא לא לגמרי מאוכלס.

"לאחרונה הצגתי את אתגרי ה-Cloud Security, וציינתי שכל בעיה שנתקלים בה - שם מתחיל הכיף; כמה שיותר אתגרים, וכמה שהתחום פחות בשל, כך יש בו הרבה יותר עניין טכנולוגי והזדמנויות לתרום לבסיס הידע הקיים", מציינת מיכל.

"אנחנו מסתכלים על ה-Industry Best Practices, ומבצעים מחקר אינטנסיבי ומשאבים כדי ליצור ארכיטקטורה מאובטחת, שהיא גם תואמת Zero Trust (הנחיות סקיוריטי לארגונים שהוציא הבית הלבן), וגם מתאימה למודל של המולטי-קלאוד. אחד הפרויקטים שלנו מתמקד ביישום מוצרי אחסון מידע על הענן, ואנחנו מקבלים כל הזמן מההנהלה הגלובלית את המסר שזהו אחד מפרויקטי הדגל של העתיד הטכנולוגי בחברה".

מיכל דוידסון, ארכיטקטית בקבוצת Dell ,PowerFlex / צילום: טל שחר
 מיכל דוידסון, ארכיטקטית בקבוצת Dell ,PowerFlex / צילום: טל שחר

מיכל הצטרפה ל-Dell בתחילת 2022, וכבר כתבה יחד עם חברי הצוות מספר פטנטים. "העידוד לכל עובד ועובדת לייצור חדשנות ב-Dell מיוחד מאד בעיני. התפיסה כאן היא שכל אחת יכולה לתרום ושהפטנטים לא צריכים להיכתב על ידי קבוצה מסוימת. כתיבת הפטנטים היא מרגשת ונותנת לי המון סיפוק, כי זו תשתית שתשמש גם את מי שיבוא אחרינו".

הסקיוריטי כחלק אינטגרלי בפיתוח

אחד הנושאים בהם אנחנו נמצאים בחזית הטכולוגיה הוא תחום הסייבר", מציין בוריס גיטרמן, דירקטור, קבוצת Common Security Engineering בחברה. "בעבר, פיצ'רים של סקיוריטי נחשבו לתוספות למוצר, אך כיום ב-Dell, הסקיוריטי הוא חלק עיקרי ואינטגרלי בפיתוח. בכל הדור החדש של מוצרי אחסון המידע של Dell מבוצעת הקשחה בגישת Security By Design, שבה הסקיוריטי מובנה לתוך המוצרים. הפוקוס הוא בפיתוח תשתית סקיוריטי משותפת לכל מוצרי Dell, כולל אחסון, שרתים ונטוורקינג.

"עבור המפתח.ת, המצב הזה מייצר עניין ומשמעות גדולים יותר, כיוון שיש סקייל עצום של לקוחות שישתמשו במה שאת.ה פיתחת. קיימת השקעה רבה, גיוסים ותוכנית רב-שנתית למיטוב יכולות הסקיוריטי, ויחידת הסייבר ב-Dell היא כיום גדולה ועצמאית".

בוריס גיטרמן, דירקטור, קבוצת Dell ,Common Security Engineering / צילום: טל שחר
 בוריס גיטרמן, דירקטור, קבוצת Dell ,Common Security Engineering / צילום: טל שחר

פתרון IOT התואם כולו ל-Zero Trust

הבית הלבן הוציא לפני כשנה, כאמור, הנחיות בשם Zero Trust, המחייבות ארגונים לרכוש כלים וליישם מתודולוגיות פרואקטיביות של אבטחת מידע. בהתאם לכך, בכל מוצרי Dell פותחה תשתית סייבר המותאמת לדרישות Zero Trust. בוריס מביא כדוגמה פתרון IOT שמפתחת Dell, שמחויב בתאימות ל-Zero Trust בכל הרמות, כולל תקשורת ורכיבים - כך שכל שרשרת האספקה של המוצר, מהכנת הרכיב האלקטרוני ועד לבדיקות, מבוססת על פתרונות הסייבר ש-Dell מפתחת. גם כאן, לצוותי הפיתוח בישראל יש תפקיד גלובלי מוביל, כיוון שהארכיטקט הראשי, מנהל המוצר של הפתרון וחלק מהצוות נמצאים בארץ, והם משלבים כוחות עם מפתחים בסינגפור וארה"ב.

"גם הסייבר ב-Dell נוגע בענן, למשל באפליקציה בשם CloudIQ, המבצעת ניטור והערכת סקיוריטי לזיהוי חולשות - באמצעות איסוף נתוני טלמטריה בענן מבצעי", מפרט בוריס. "כך, משתמשי פתרונות האחסון של Dell יכולים לגשת לענן אנליטי, לצפות בכל הדוחות של הסייבר, לזהות חולשות ובעיות בזמן אמת ולקבל המלצות לטיפול. הפתרון בנוי על היכולת של הענן להחזיק נתוני Big Data, לעבד ולהעביר אותם ללקוח בכל רגע".

אפליקציית CloudIQ של Dell / צילום: באדיבות Dell
 אפליקציית CloudIQ של Dell / צילום: באדיבות Dell

ב-Dell רואים את ההזדמנויות של העובדים לקחת חלק בפיתוח חדשנות עתידנית, יחד עם האפשרויות להתפתחות אישית - כגורמים המובילים לדירוג החברה בעשירייה הראשונה מבין חברות ההייטק בסקר "150 המעסיקים שהכי טוב לעבוד בהם בישראל - 2023" של גלובס, ולדירוג הגבוה שלה במגוון סקרי החברות האחרונים.

גם אתם.ן רוצים.ות להיות חלוצים.ות בטכנולוגיה?

Jobs.dell.com/Israel

https://insider.geektime.co.il/company/dell/

צרו איתנו קשר *5988