גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ניר חפץ בביהמ"ש: שרה התערבה במינויים - ביוזמת נתניהו

חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העיד בתביעת לשון הרע שהגיש עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, בנוגע לטענה כי בין נתניהו לאשתו קיים הסכם סודי לפיו שרה מעורבת במינויים ● חפץ: "לפי החוויה האישית שלי, זה מתבצע ביוזמתו או לבקשתו" ● מחר יגיעו שרה ובנימין נתניהו להעיד בתביעה

ניר חפץ / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS
ניר חפץ / צילום: ראובן קסטרו, וואלה! NEWS

ניר חפץ, יועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, העיד הבוקר (א') בבית המשפט ברמלה במסגרת תביעת לשון הרע שהגיש עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, בנוגע לטענה כי בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לאשתו שרה קיים הסכם סודי לפיו שרה מעורבת במינויים. מחר (ב') יגיעו שרה ובנימין נתניהו להעיד בתביעה.

ליברמן בבית המשפט: שרה נתניהו מתערבת במינויים באופן פעיל 
בדרך החוצה מהוועדה לבחירת שופטים: הכוח של לשכת עורכי הדין הולך ונחלש | ניתוח

"במינויים של הסביבה הקרובה של נתניהו יש לשרה מעורבות", העיד חפץ. "לפי החוויה האישית שלי, זה מתבצע ביוזמתו או לבקשתו. הנימוק שנתניהו נימק באוזניו - בגלל שיש לה אינטואיציות חדות לגבי אנשים. וגם מאחר שיש לה אינטואיציה יתרה בכל הנושא - האם אפשר לסמוך על הבן אדם".

חפץ פתח את הדיון בכך שביקש שלא להעיד במשפט לשון הרע. "אני חושב שחלקי לא במקום הזה. בוודאי שלא הייתי עד לנשוא המחלוקת. אני לא רוצה להיות חלק מהסאגה הזאת שקשורה בענייני משפחת נתניהו", השיב לעורכת דינו של ארצי, ליעד ורצהיזר.

"הייתי במעגלים הכי קרובים, ויש לי איתם שעות של אינטראקציה איתם", אמר חפץ, שהחל לעבוד עם נתניהו בשנת 2009 - בתחילה כיועץ התקשורת של ראש הממשלה ובהמשך בין 2014-2018 כיועץ משפחת נתניהו בעניינים פרטיים וכיועץ תקשורת של תנועת הליכוד. 

הסכם סודי? 

ארצי נתבע בעקבות אמירה כי נחתם הסכם סודי בין נתניהו לרעייתו שרה, אשר מקנה לה סמכות באשר למינוי בכירים במערכת הביטחון. בסרטון שהופץ ב-2021 סיפר ארצי כי עו"ד שמרון הוא שערך את החוזה.

עו"ד שמרון טוען בתביעה כי "הסרטון מופרך מהיסוד, כל-כולו דיבה חמורה המופנית נגד ראש הממשלה, נגד רעייתו ונגד התובע". ארצי טוען לאמת בפרסום.

לטענת ארצי, עו"ד שמרון הציג לו את ההסכם לאחר שגיטה שרובר, בעלת קרן שרובר שנפטרה בשנת 2004, הפסיקה להיעזר בשירותיו כעורך דין. ארצי טען כי שמרון חשף בפני שרובר, לה היה מקורב, את ההסכם, בתמורה לכך שישכנע אותה להחזיר את שמרון לתפקידו. שמרון הכחיש את הדברים. 

"שרה ויאיר היו מעורבים" 

על מינויו של נתניהו לשר התקשורת אחרי השר גלעד ארדן, אמר חפץ: "ברגע שארדן עבר להיות שר הפנים, אז נתניהו על-פי החוק הפך להיות שר התקשורת, כך שהוא לא נזקק לאף אחד בשביל המינוי. היה שיג ושיח בסביבה הקרובה של נתניהו - האם למנות כל מיני אנשים בכירים בליכוד שלחצו לקבל את התפקיד שהתפנה, או שבנימין נתניהו ישאיר את התיק לעצמו. בחלק של הפגישות שרה ויאיר נתניהו היו מעורבים והביעו את דעתם, ואני מניח שהם השפיעו".

חפץ הוסיף כי העמדה של שרה הייתה שנתניהו ישאיר את תיק התקשורת אצלו. "כל המשפחה רגישים מאוד לתחום התקשורת, ושרה נתניהו בראשה", אמר חפץ. "העמדה העקרונית הייתה שלאף אחד אחר, זולת נתניהו, לא תהיה העוצמה או חוסר המורא לעמוד מול הלחצים של התקשורת. כלומר, התפיסה של יאיר ושרה נתניהו היא שכל בשר ודם שאיננו בנימין נתניהו - התקשורת יודעת לכופף אותו, ולכן היחיד שיוכל לעמוד מולה הוא נתניהו". 

על מינויו של שלמה (מומו) פילבר למנכ"ל משרד התקשורת, אמר חפץ כי אינו יודע על מעורבותה של שרה נתניהו. "אני לא רציתי, והצעתי לו את פילבר. הוא אמר שזה רעיון מצוין. לא דיברתי עם שרה, וזמן קצר לאחר מכן פילבר קיבל את ההצעה".

בנוסף אמר חפץ כי הגיע להעיד "בעד האמת", ולשאלת עו"ד ורצהיזר, הוסיף כי אמר לה בטלפון "שתדע שככל שידוע לי - העדות שלי תפגע בקייס".

חפץ העיד גם על פיטורי היועץ האסטרטגי לשעבר של הליכוד. לדבריו, "אהרון שביב פוטר מתפקידו כי שיתף פוסט של נפתלי בנט. הדבר הכעיס מאוד את שרה נתניהו, הייתה שיחה קשה, ומאז לא נראו עקבותיו במטה הבחירות. הוא היה מקצועי. יש לשרה מעורבות פעילה על המינויים בלשכה", סיכם חפץ. 

"השקר אכל אותה" 

על הטענה על קיומו של הסכם סודי בין שרה לנתניהו, אמר חפץ: "אני לא יודע אם זה שקר או אמת. השקר אכל אותה. פניתי לעורך הדין הפרטי של נתניהו, שמרון, כי הטענה הייתה שהוא ערך את ההסכם. שמרון הגדיר את כעלילת דם. זה היה אחד הדברים שהכי פצעו את ליבה במשך כל השנים. זה היה בנפשה ובדמה. לתפיסתה, הטענה אומרת שבנימין נתניהו לא באמת אוהב אותה, אלא בגלל הסכם שהיא מהלכת עליו אימים".

השופט זכריה ימיני הגביל את החקירה הראשית של חפץ רק לדברים שנאמרו על-ידו בתוכנית "המקור". עו"ד ורצהיזר התנגדה בתוקף ואמרה: "התחושה היא שיש משוא-פנים הולך וגובר. למה אדוני הסכים להביא את העדים אם הוא כובל את ידי?". השופט ימיני השיב: "לא כל דבר שגברתי מבקשת אני צריך לקבל. תמשיכי לחקור".

עו"ד ורצהיזר אמרה לשופט: "אין עד אחד שמגיע מרצונו, כולל העד הזה. כשאדוני כובל את ידיי, הוא מגביל אותי מלהגיע לחקר האמת ופוגע בזכויות של מי שגררו אותו לפה". השופט השיב: "נתתי החלטה".

בהמשך ביקשה עו"ד ורצהיזר לפסול את השופט ימיני. "יש פה מראית פני הצדק. רואים באופן מאוד ברור את ההטיה. כל ההחלטות של אדוני היו נגד הנתבע. יש פה הטיה ברורה. אינני יודעת מדוע. לא נעשה פה צדק. יש פה חוסר איזון קיצוני בין הצדדים", אמרה.

השופט דחה במקום את הבקשה לפסול אותו.

"גברתי, את לא צריכה לעשות לי בייביסיטר, אני אלך"

השר לשעבר אלי אבידר, הידוע כאחד ממתנגדיו של נתניהו, העיד גם הוא היום בדיון. לבקשת עו"ד ורצהיזר, התייחס אבידר לפגישה שלו עם שרה ובנימין נתניהו. "מספר ימים לאחר שליברמן עזב את תפקידו כראש לשכת ראש הממשלה, ליברמן אמר לי שראש הממשלה רוצה לשתות איתי קפה במעונו הרשמי. אני זוכר את היום, כי באותו היום ראש הממשלה טס לביקור בארה"ב. ראש הממשלה קיבל אותי, ולאחר שניות מועטות נכנסה הגברת נתניהו והצטרפה לשיחה. נתניהו קם ממקומו, אמר שיש לו מספר שיחות לעשות, ויצא מהחדר".

"אחרי כמה דקות הבנתי שמתנהל עימה הראיון עצמו - אני לא הוכנתי לדבר הזה. אם הייתי יודע שאלה פני הדברים, לא הייתי מגיע לפגישה. כשראיתי שראש הממשלה לא חוזר, אמרתי 'גברתי, את לא צריכה לעשות לי בייביסיטר, אני אלך'".

לשאלת עו"ד שאול שמרון, איך ידע שהשאלות של שרה נתניהו היו לצורך ראיון, השיב אבידר: "אני באתי לראיון, זו לא הייתה שיחה להחזיק זמן, אלא ראיון עבודה - היא שאלה שאלות".

עוד כתבות

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

אולם קולנוע בקליפורניה. החדשים רווחיים יותר מהישנים / צילום: Shutterstock

לאולמות קולנוע יש נדל"ן מיוחד, וזה מציל אותם

אולמות הקולנוע הלכו ואיבדו רלוונטיות רק לפני כמה שנים ● המיצוב הנדל"ני המיוחד שלהם עשוי להציל אותם

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון