1.7 מיליון שקל בתמורה ל-60%: תנאי ההעסקה של איילת שקד בקרדן נדל"ן

שרת הפנים לשעבר תזכה לשכר חודשי של 70 אלף שקל בחודש תמורת 60% משרה, וממענק שנתי של 420 אלף שקל, שעשוי אף לגדול בהמשך • בעוד כחודש תתכנס אספה מיוחדת ובה אמורים בעלי המניות לאשר את תנאי ההעסקה

שרת הפנים לשעבר איילת שקד / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות
שרת הפנים לשעבר איילת שקד / צילום: עמית שאבי - ידיעות אחרונות

חברת קרדן נדל"ן עדכנה מה הם תנאי העסקתה המבוקשים של יושבת ראש הדירקטוריון החדשה, איילת שקד, שרת הפנים לשעבר. מינוי שעליו הכריזה החברה לפני שבוע בדיוק. התנאים, בתמצית: שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 60% משרה, מענק שנתי שיכול להגיע עד 420 אלף שקל, והעלאת שכר ל־75 אלף שקל בחודש לאחר שנה בתפקיד - העלאה שתשפיע גם על גודל המענק השנתי.

המעסיקה החדשה של שקד פרסמה את התנאים במסגרת הודעה לבורסה המבשרת על זימון אסיפה מיוחדת שתתכנס ב־2 במרץ, קרי בעוד כחודש, ובה אמורים בעלי המניות לאשר את תנאי ההעסקה. מעניין לראות שההודעה יצאה ביום חמישי האחרון אחרי השעה שמונה בערב - מועד מאוחר למדי להודעה טכנית בעיקרה, שמטרתה העיקרית להודיע על קיום האספה.

"עסקה בקידום מאות אלפי יחידות דיור; ניהלה אלפי עובדים"

ההצעה כוללת לא רק את תנאי העסקתה של שקד, אלא גם את הסיבות או ההצדקה לשכר המוצע, וגם לא מעט מחמאות ליו"רית הנכנסת. בהצעה נכתב כי שקד, אשר שימשה עד לאחרונה כשרת הפנים, היא "בעלת ידע וניסיון בתחומי פעילות החברה, ועסקה בין היתר בקידום תוכניות להקמת מאות אלפי יחידות דיור". עוד נכתב כי "במסגרת תפקידיה ניהלה תקציבים עצומים ואלפי עובדים".

בתמצית נימוקי ועדת התגמול והדירקטוריון לאישור תנאי ההתקשרות נכתב עוד כי "לשקד ניסיון עתיר שנים בתחום הניהול והממשל, עם זיקה משמעותית לתחומי פעילות החברה. נוסף על כך, לשקד יכולת מוכחת בתחום הניהול, הפיתוח העסקי, קידום העסקאות ופיתוח פעילות עסקית ענפה בתחומים שונים. ועדת התגמול והדירקטוריון סברו כי כישוריה, ניסיונה ויכולות הניהול המוכחות של שקד, תוך הובלת מערכים מורכבים ועובדים רבים, מצדיקים את מינויה ואת תנאי כהונתה".

יש לציין כי שקד שימשה כשרת הפנים למשך כשנה וחצי בלבד, ובקואליציה שבמשך זמן רב לא תפקדה, הלכה למעשה. גם תוכנית הדגל שלה, חלופת שקד (החלופה לתמ"א 38) אושרה בכנסת רק לאחר מאמץ פוליטי לא קטן, חודשים לאחר המועד המתוכנן. אומנם השרה הצליחה לרשום כמה וכמה הישגים יפים, אך הצהרה על מאות אלפי יחידות דיור בכהונה קצרה כזו נשמעת מעט מוגזמת, ודאי בעולם התכנון הישראלי המסורבל והאיטי.

ההסכם מול שקד הוא לתקופה של חמש שנים, שבמהלכן תיהנה משכר של 70 אלף שקל בשנה הראשונה, ומשכר של 75 אלף שקל בארבע השנים הנותרות. בשלב ראשון תשמש שקד כסגנית יו"ר הדירקטוריון, עד לסיום תפקידו של היו"ר הנוכחי, יוסף גרינפלד, שאמור לסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים.

המענק השנתי שתקבל שרת הפנים לשעבר נגזר ישירות משכרה, ונקבע על סכום שווה לשש משכורות חודשיות, לכל היותר. כך, בשנה שבה תשתכר 70 אלף שקל בחודש, תיהנה השרה ממענק שנתי של 420 אלף שקל לכל היותר, ולאחר ששכרה החודשי יועלה תיהנה ממענק שנתי שיכול להגיע עד 450 אלף שקל. תנאִי סף שנקבע לקבלת המענק השנתי הוא לפחות 8% תשואה על ההון - היחס שבין הרווח השנתי של החברה לבין ההון העצמי השנתי. עוד מציעה החברה לבעלי המניות לאשר באספה המתוכננת הענקת 1,215,768 אופציות למניות רגילות של החברה לשקד, בנות שקל כל אחת. עלות העסקתה השנתית של היו"רית החדשה תהיה 1.67 מיליון שקל.

נציין כי מנכ"ל קרדן נדל"ן, עמוס דאבוש, מרוויח כיום 85 אלף שקל בחודש, וביולי השנה צפוי לעלות שכרו ל־90 אלף שקל בחודש - אם כי במקרה זה מדובר בהעסקה ב־100% משרה. תקופת ההעסקה של דאבוש היא עד סוף יוני 2025, ותתחדש בכל פעם אוטומטית לתקופה של שנתיים.