היום שבו נשים את הטסלה בסלון

בכנס איגוד השיווק השנתי עסקו בהשפעות הבינה המלאכותית והמצב הכלכלי • וגם: הסטארט-אפ הישראלי Addressable, שמציע פרסום ממוקד למשתמשי בלוקצ'יין, מגייס 7.5 מיליון דולר • אירועים ומינויים

מימין: אלי גידור, תלמה בירו, עופר בלוך ולאה ריינר בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי / צילום: עזרא לוי
מימין: אלי גידור, תלמה בירו, עופר בלוך ולאה ריינר בכנס השנתי של איגוד השיווק הישראלי / צילום: עזרא לוי

"מיתגנו את הכנס כ-After Shock, אבל אנחנו במידה רבה Pre-Shock" - כך פתח את דבריו יו"ר איגוד השיווק הישראלי, עופר בלוך, בכנס השנתי של האיגוד שנערך באוניברסיטת תל אביב בהשתתפות 1,500 אנשי שיווק, פרסום ומדיה. את האירוע הובילה תלמה בירו, שנפרדה מהאיגוד לאחר 21 שנים כמנכ"לית והעבירה את השרביט לסיגלית הורן-גלפרין.

השפעות המצב הכלכלי היוו חלק בלתי נפרד מהכנס. בין היתר, יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של בנק הפועלים, ציין כי "אנחנו בתוך השוק, כולנו רואים את ההתייקרויות. אומנם מצבנו טוב ביחס לעולם, אך זו נחמת טיפשים. עדיף לפנות לבייס של לקוחות יותר יציבים, להשקיע במועדוני הלקוחות הקיימים ולא להתמקד בגיוסים חדשים".

חלק מהדוברים עשו שימוש בכלי בינה מלאכותית על-מנת לייצר ויז'ואלים במצגות שלהם, ואילו עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל, דיברה על כך שבעוד שנים אחדות, "המטאוורס ישנה משמעותית את עולם הצריכה, למשל את האופן שבו אנחנו נחשפים ומנסים מוצרים חדשים. נוכל לשים באמצע הסלון דגם טסלה חדש וללחוץ על כל הכפתורים במכונית, לפני שנחליט אם להזמין אותה".

נושא נוסף שעלה לאורך הכנס התייחס לאופי הניהולי: האם מנהל טוב צריך להיות פרנואיד, או רק קצת רדוף, או פרנואיד פרודוקטיבי, שמגזים את המכשול בצורה פורצת היגיון, ולכן מתמודד טוב יותר עם המציאות.

כאשת השיווק של השנה נבחרה לאה ריינר, סמנכ"לית גלידות נסטלה, שהובילה בקיץ את מהלך הקראנץ' פיסטוק - ועם קבלת הפרס גילתה לנוכחים כי ביתה אלרגית לפיסטוק.

איך יוצרים פרסום ממוקד למשתמשי בלוקצ'יין?

הסטארט-אפ הישראלי Addressable, שמאפשר פרסום ממוקד למשתמשי בלוקצ'יין, השלים סבב גיוס seed ak 7.5 מיליון דולר, בהובלת קרן ויולה. ההון שגויס יאפשר בניית יכולות נוספות לקמפיינים הדיגיטליים, האצת פיתוח איסוף הדאטה ומתן פילוחים נוספים על משתמשי הבלוקצ'יין לרשתות חברתיות נוספות.

הרעיון מאחורי אדרסבל הוא לאפשר לאנשי שיווק להשתמש בביג דאטה שהחברה בונה, ולפלח את קהל המשתמשים האנונימי לטובת פרסום קמפיינים ברשתות החברתיות - טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק.

למעשה, החברה עוסקת בפיצוח אתגר שיווקי מרכזי בעולם הקריפטו: כיצד לייצר קמפיינים אפקטיביים למשתמשי ארנקים דיגיטליים. הממשק שלה מאפשר יצירת קמפיינים דיגיטליים דרך תבניות פשוטות, המורכבות משאילתות לפילוח הקהלים המבוקש: אלה שביצעו פעילות לאחרונה, שווי הארנק הדיגיטלי שברשותם, אילו מוצרים רכשו/סחרו ועוד.

זיהוי ואפיון הקהל מתבצע דרך ניתוח מאגרי מידע של יותר מ-500 מיליון ארנקי קריפטו ו-100 מיליון חשבונות במדיה החברתית. הנתונים המתקבלים שומרים על אנונימיות הפרופיל האישי, והחברה משתמשת בתקני אבטחה מחמירים והצפנות מתקדמות.

החברה נוסדה ב-2022 על-ידי תומר שרוני המשמש כמנכ"ל, תומר שלמה המשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות ומנהל את פיתוח המוצר וד"ר אסף נדלר המשמש סמנכ"ל המחקר. בין לקוחות החברה נמנים פוליגון, חברת משחקי הבלוקצ'יין Immutable והשחקנית הוותיקה בתחום הפיננסים בקריפטו Bancor.

לדברי שרוני, "הצמיחה של כל חברות הבלוקצ'יין כיום חסומה בגבולות הקהילה שהצליחו לבנות באופן אורגני. לנו יש את היכולת הייחודית לאתר ולפרסם למשתמשי בלוקצ'יין במדיות חברתיות שונות ולהצמיח את התחום כולו. אנחנו בטוחים שהמערכת שלנו תוביל לשינוי אדיר בתחום השיווק למשתמשי בלוקצ'יין, ותאפשר כניסה מואצת של חברות ציבוריות ומותגים לתחום".

הלמן-אלדובי נכנסת לצ'אד

מהדקים את הקשר בין ישראל לאפריקה: הלמן-אלדובי טכנולוגיות חתמה על הסכם עם ממשלת צ'אד לייעור הסהרה ופיתוח חקלאות ימית באמצעות טכנולוגיות של סטארט-אפים ישראלים.

במרכז התוכנית עומדת הפחתה של הזיהום הסביבתי שיוצרת תעשיית הבשר במדינה ויצירת חקלאות מעגלית באמצעות שימוש בשאריות של תעשייה הבשר להפקת אבקת חלבון ושמנים לגידול דגים וחקלאות ימית.

רוני הלמן עם אנשי ממשלת צ'אד / צילום: הלמן אלדובי טכנולוגיות
 רוני הלמן עם אנשי ממשלת צ'אד / צילום: הלמן אלדובי טכנולוגיות

בנוסף יינטעו יותר ממיליון עצי שיטה, להפקת גומי ערבי משרף העץ. הפרויקט יספק תעסוקה הן בשלב הנטיעות, והן בהמשך בהפקת הגומי הערובי, תחום שבו צ'אד היא כבר היום אחת היצרניות העולמיות המובילות.

זרוע החדשנות של קבוצת הלמן אלדובי הוקמה על-ידי ד"ר רוני הלמן, במטרה לקדם פרויקטים טכנולוגיים בתחומי הקיימות, אקלים, וביטחון תזונתי. בחברה שותפים ד"ר צבי מרום, לשעבר יו"ר איגוד ההייטק, היזם ינקי מרגלית ומשקיעים נוספים.

אוכלוסיית צ'אד עומדת על כ-17 מיליון איש, חלקם הגדול סובלים מתנאי עוני, ויותר משליש מהם מוגדרים במצב של חוסר ביטחון תזונתי. כ-90% מהאוכלוסייה הענייה של של צ'אד עוסקת בחקלאות בדרכים מסורתיות שמניבות יבולים נמוכים, והחקלאים פגיעים במיוחד להשפעות השינויים האקלימיים.

לדברי הלמן, "בכוונתנו לגייס גורמים בינלאומיים לסיוע ומעורבות בפרויקט, ולשלב סטארט-אפים ביישומו. נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הכריז לאחרונה על פרויקט הרצועה הירוקה במדבר סהרה באפריקה, המשתרע על פני 11 מדינות בצפון ומרכז אפריקה מחופי ים סוף ועד לאוקיינוס האטלנטי, ואף גייס לכך 19 מיליארד דולר.

"לארגונים רבים יש עניין בקידום אוכלוסית אפריקה, וחברות מחויבות לפעול לאיזון פליטות הפחמן, בין השאר באמצעות השקעה בפרויקטים ירוקים ורכישת זכויות פחמן. יישום התוכניות שלנו במלואן יביא לספיחת 1.5% מפליטות הפחמן העולמיות לאורך 100 שנים, והפחתת קצב עליית פני הים ב-15%".

מי המשקיע החדש של ברידג'ווייז

הסטארט-אפ BridgeWise, המציע ניתוחי עומק של מניות, השלים סבב גיוס הון של 13 מיליון דולר, בהובלת קרן Group 11 של המשקיע דובי פרנסס. בסבב השתתפו גם זרוע ההשקעות של הבורסה הברזילאית (L4VB) וקרן ההשקעות Mangrove Capital.

הטכנולוגיה של החברה מבצעת ניתוח עומק יומי לנתוני הדוחות הכספיים של כלל המניות בעולם, בעזרת בינה מלאכותית. בשונה מניתוחים המובנים בעיקר לבעלי ידע מקדים בשוק ההון, המערכת של ברידג'ווייז מייצרת אנליזה פשוטה לקריאה על כל מניה. לקוחות החברה הם בנקים, בתי השקעות ופלטפורמות מסחר, ובהם בנק הפועלים, הבנק הבינלאומי, פסגות, אקסלנס, מיטב דש ועוד.

כיום, רוב הבנקים וגופי ההשקעות הם בעלי יכולות מוגבלות לנתח שווקי הון ומניות, ולספק ללקוחותיהם המלצות. מחלקת המחקר בבנק מכסה רק כ-200 מניות מהעולם, ואילו אנליסט ממוצע יכול לכסות באופן מקצועי עד 20 מניות.

החברה הוקמה ב-2019 על-ידי גבריאל דיאמנט (מנכ"ל), האחים התאומים דור אליגולא (מנהל עסקים ראשי) ואור אליגולא (סמנכ"ל התפעול), ומור חזן (סמנכ"ל מוצר). היא מעסיקה כיום 35 עובדים, 25 מתוכם במטה החברה ובמרכז הפיתוח ברמת גן והיתר בארמניה ובברזיל. ההון שגויס ישמש לחדירה לשווקים נוספים ופיתוח מוצרים חדשים להגדלת היתרון התחרותי והעמקת יכולות השפה.

לדברי פרנסס, "הפלטפורמה הטכנולוגית שברידג'ווייז פיתחה הוכיחה את עצמה בשנה החולפת כחסרת תחליף, עבור כל מוסד פיננסי המעוניין בטובת לקוחותיו. בין אם מדובר בשיפור היכולות של מחלקת המחקר, או קפיצת מדרגה אסטרונומית בכל הקשור במתן כלים שמאפשרים ללקוחות לקבל החלטות השקעה מושכלות.

"יהיה מרתק לראות את ההשפעה של ברידג'ווייז על התעשייה הזו, ולראייתי הבשורה שהיא מביאה לשוק היא לא פחות ממהפכנית".

מצנח הזהב

רפי ניב מונה ליו"ר מיטב קרנות נאמנות, אחרי 13 שנים כמנכ"ל. ליאור כגן חוזר למיטב ויחליף אותו בכיסא המנכ"ל.

יונה יהב, לשעבר ראש עיריית חיפה, נבחר ליו"ר חבר הנאמנים של המכללה האקדמית להנדסה בראודה כרמיאל.

יונה יהב / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
 יונה יהב / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

אלי מזרחי, 48, מונה לסמנכ"ל תפעול בקופת-החולים מאוחדת.

שי שול יכהן כראש אגף ארגון ותכנון באסותא מרכזים רפואיים.

אסף אוחנה מונה לסמנכ"ל המוצר באקטיבפנס, העוסקת בניטור תוכן זדוני ברשת. מייקל פארקר מונה לסמנכ"ל השיווק.

תהילה גפני-קליין מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי של החברה הכלכלית כפר סבא.

אסיה אהרוני, 39, מונתה לסמנכ"לית מחקר ופיתוח ב-3DM.

אסיה אהרוני / צילום: שלוש דיאם
 אסיה אהרוני / צילום: שלוש דיאם

חדשות טובות

משקיעי הנגב לקידום ההייטק בנגב: חממת InNegev הובילה אירוע חשיפה למיזמי קליימטק מהדרום, בהשתתפות תעשיית ההון סיכון המקומית. במהלך האירוע הכריז ארנון קולומבוס, מנכ"ל החממה, על פתיחת תוכנית להכשרת אנג'לים מתקדמים (משקיעי הון סיכון) דרומיים.