המסע היקר של אוסקר גלוך משעריים לצמרת הכדורגל העולמי

ילד הפלא ממכבי תל אביב, אוסקר גלוך, שנמכר השבוע לזלצבורג תמורת 7 מיליון אירו בגיל 18 בלבד, הוא ללא ספק כישרון נדיר בנוף הספורט הישראלי • אבל כדי שהוא יגיע להישגים האלה, המשפחה שלו הייתה צריכה להשקיע זמן וכסף בעלות מצטברת של מאות אלפי שקלים

הכוכב הצעיר אוסקר גלוך / צילום: צילומים: FC Red Bull Salzburg
הכוכב הצעיר אוסקר גלוך / צילום: צילומים: FC Red Bull Salzburg

אמ;לק

אוסקר גלוך הפך לכדורגלן הישראלי היקר אי פעם שיצא לאירופה כשחתם בזלצבורג האוסטרית תמורת סכום שיא של 7 מיליון אירו, בגיל 18.5 בלבד. בישראל אין תשתית לטיפוח שחקני כדורגל בגיל צעיר, וחוץ מכישרון יוצא דופן לגלוך יש גם אבא שהיה מוכן להקרבה ולהשקעה של משאבים רבים - זמן וכסף. 

בגיל 18.5 בלבד, אוסקר גלוך עושה מה שכמעט אף ישראלי לא עשה לפניו. פחות משנה חלפה מאז רשם גלוך את הופעת הבכורה שלו במדי הקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב, וכעת הוא הופך לישראלי היקר אי פעם שיצא לאירופה.

מה מחפשות ביונסה, נעמי קמפבל וקיילי ג'נר בעמוד האינסטגרם של קיבוצניקית מהצפון?
האם למנכ"ל החדש של FTX יש את העבודה הגרועה ביותר באמריקה?
הרב שמקדם לימודי ליבה: "אומרים שחרדים יכולים להשלים לימודים בקלות. זה שקר מוחלט" | הצוללת

כדי לזכות בשירותיו, שילמה זלצבורג האוסטרית סכום שיא של 7 מיליון אירו שיתחלקו בין מכבי ת"א לאביו של הכוכב הצעיר. הישראלי היחידי שנמכר לקבוצה מחו"ל בסכום גבוה יותר הוא ערן זהבי, שעבר ב־2016 לסין תמורת 7.2 מיליון אירו.

במונחים של הכדורגל הישראלי, הסיפור של גלוך הוא פנומנלי וחסר תקדים. זה סיפור על כישרון יוצא דופן, על אבא שהיה שם לאורך כל הדרך, טורניר בינלאומי ששינה את הכול וכמה מאמנים בדרך שהבינו שלא מדובר בעוד ילד מוכשר.

גלוך נולד בשנת 2004 ברחובות ובגיל 5 עשה את צעדיו הראשונים עם כדור ומשך את תשומת הלב של כל מי שראה אותו. מהר מאוד הוא מצא את עצמו ביחד עם אביו מקסים גלוך במתחם האימונים של מכבי תל אביב בשכונת קרית שלום בעיר. משם הוא ייצא כעבור עשור לבמה המרכזית של אירופה, עם לא מעט שאיפות וציפיות.

"אוסקר הוא משהו אחר, הוא הוכיח בתוך חצי שנה בלבד קור רוח ובגרות שלא רואים אצל שחקנים מקומיים", אומרים אנשים שמכירים אותו. את האופי הייחודי של גלוך והבגרות הזו הם מייחסים בעיקר לליווי הצמוד שהעניק האבא מקסים. הם מספרים על דמות דומיננטית שמלווה את הכוכב הצעיר מהיום הראשון.

פה זה לא אירופה: מועדון של אבא אחד

האבא מקסים עלה לישראל בגיל 13 מרוסיה. הוא בעצמו כדורגלן עבר ואיש אומנויות לחימה. בענף אומרים שהוא "לקח ילד מוכשר והפך אותו למפלצת כדורגל", ומספרים שהוא הרוח החיה. האבא עשה לגלוך הצעיר אימוני כוח, עבד איתו על בעיטה ברגל החלשה כבר מגיל צעיר ולא עשה הנחות. עוד מהימים הראשונים בקבוצת הילדים של מכבי תל אביב האבא היה שם בכל רגע ורגע, וכך גם כשהגיע הכסף הגדול.

אוסקר גלוך (18)

אישי: נולד וגדל בשכונת שעריים ברחובות
מקצועי: קשר התקפי, חתם בשבוע שעבר חוזה ב"רד בול זלצבורג", ששילמה עבורו כ-7 מיליון אירו
עוד משהו: זכה ב"שער הטורניר" באליפות אירופה לנבחרות נוער 2022

בענף מספרים כי מקסים למעשה העניק לבנו תשתית המזכירה את המועדונים האירופיים, כזו שמסתכלת על הכישרון הצעיר לאורך כל יום וכל רגע, וכך גישר על הפערים בין ישראל לאירופה. "אנחנו רחוקים מאירופה שיודעת לנהל ילדים מגיל צעיר. אפילו במועדונים הגדולים, לפחות בגילאים הצעירים מדובר על 'חוג' של שעה־שעה וקצת, וזהו. בקבוצות הגדולות כמו מכבי תל אביב יש אולי מעטפת קצת יותר טובה, אבל לא מעבר לזה. לכן, ההשפעה של המשפחה והסביבה הקרובה הן קריטיות. במקרה של אוסקר, זה היה חריג אפילו ביחס להורים אחרים שמטפחים ומשקיעים המון זמן וכסף בכישרון של הילד".

אוסקר גלוך / צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב
 אוסקר גלוך / צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בספרו "מצוינים" מלקולם גלדוול טבע את "חוק עשרת אלפים השעות" ולפיו כדי להפוך לעילוי בתחום כלשהו צריך להקדיש 10,000 שעות לאימון. חזי נחשוני, מאמן כושר כבר 30 שנה ומומחה לכושר גופני, מסביר כי בכדורגל חשיבות התזמון וצבירת הניסיון בגיל צעיר היא קריטית, בגלל האופי הקצר של הקריירה. נחשוני הוא לשעבר מאמן הכושר של הנבחרת הבוגרת, מכבי חיפה ובית"ר ירושלים. 20 שחקנים שעברו אצלו הגיעו לשחק בחו"ל ובהם טל בן חיים, תמיר כהן, דקל קינן, אבי סטרול, איתי שכטר ועומר אצילי.

לדבריו, "המועדונים, להוציא אולי את מכבי ת"א, מכבי חיפה ומכבי פתח תקוה - לא מספקים את המעטפת שתהפוך ילד לספורטאי מושלם. ואז ההורים נכנסים לתמונה. הם משלמים על מאמן שמשפר את היכולות הפיזיות, הטכניות עם הכדור, המנטליות - והיום גם מכניסים אנליסט שמנתח את המשחקים. אפשר להוסיף גם תזונאי שנותן מדדים מדויקים. הורה שנותן את כל המעטפת הזו עשוי לשלם 3,000-5,000 שקל בחודש. ככל שלוקחים יותר אנשי מקצוע איכותיים זה יותר יקר. הליווי המנטלי הוא הכי יקר, כשפגישה של שעה עולה 350-500 שקל".

נחשוני מספר כי הרבה הורים עושים את זה, אבל אומר כי "יש פה טעם לפגם. להרבה שחקנים מוכשרים אין את ההורים שיכולים לשלם וזה מגדיל את הפערים". הוא גם מספר כי "יש כמה מועדונים שלא שמחים ששחקנים שלהם הולכים לאנשי מקצוע באופן פרטני. הסיבה היא שהם לא יודעים מה הילד עושה בחוץ ואיך זה משפיע עליו ועל מה שהוא עושה אצלם. מצד שני, אם מדובר באיש מקצוע איכותי שבא מהתחום הוא יודע מה קורה בכל מועדון, והעבודה שלו תהיה מתואמת עם תוכנית האימון של המועדון".

גם ניר לוין, כדורגלן עבר ומי שאימן במועדונים גדולים ובנבחרות ישראל, מספר על הפערים בין ישראל לאירופה, ועד כמה משמעותית ההקרבה של ההורים בגידול שחקני כדורגל בגיל צעיר: "זה דורש מההורים הקרבה והשקעה של משאבים רבים - זמן וכסף. זה ממש ברמה של שינוי אורח החיים. ההורים מסיעים את הילדים ומלווים אותם לאימונים. יש הבדלים עצומים בין ההורים, אין אף אחד שמקבל את אותו דבר. יש אנשים כמו מקסים גלוך, שמלווים בכל רגע ומאוד מעורבים. יש גם כמובן הורים שפחות אקטיביים ונותנים לילדים להגיע לבד לאימונים ולמשחקים. יש מנעד מאוד רחב של תמיכה בקרב ההורים".

ניר לוין מנהל מקצועי של מחלקת הנוער- מכבי ת''א / צילום: שלומי יוסף
 ניר לוין מנהל מקצועי של מחלקת הנוער- מכבי ת''א / צילום: שלומי יוסף

לדברי לוין, "שנה במחלקת נוער או ילדים במועדון כדורגל עולה כמה אלפי שקלים, זה משתנה מאגודה לאגודה. ויש כמובן מעטפת נוספת כמו מאמנים אישיים, תזונאים וכו'. במועדונים כמו מכבי ת"א או מכבי חיפה יש מעטפת יותר רחבה, במועדונים הקטנים פחות ושם ההורים נאלצים לשלם הרבה יותר. ובכל זאת, בישראל הילדים מגיעים מספר פעמים בשבוע לחלונות זמן של שעה־שעתיים. ושם זה נגמר".

הוא מספר כי "באירופה זה סיפור אחר לגמרי. שם, ההשקעה היא בקנה מידה אחר לגמרי הרבה יותר בעלי מקצוע, מעטפת וניתוחי וידאו. יותר יחידות אימון והרבה יותר מעקב ותמיכה הוליסטיים אחר ההתקדמות של הילדים והנערים. כשהייתי במכבי ת"א עשינו שיתופי פעולה ונתנו לילדים ונערים מתחת לגיל 16 אימוני בוקר פעמיים־שלוש בשבוע, עקבנו אחרי הלימודים שלהם ואחרי הצהריים היו עושים אימון במתחם שלנו. אבל זה חריג ולא הכלל בישראל".

"יש איזה שחקן שאתה חייב לראות, ילד בן 11"

אחד האנשים שנתקלו באוסקר בתחילת דרכו היה אורי אוזן, שמשמש כיום כפרשן כדורגל. אוזן, שחקן כדורגל בעברו, היה מאמן קבוצת הנערים של מכבי תל אביב בשנת 2015. אמנם הוא אימן את השחקנים הבוגרים יותר, אך השמועה על הטאלנט הגיעה לאוזניו. "בכל אותה התקופה המאמנים הנוספים בקבוצה אמרו לי שיש איזה שחקן שאני חייב לראות, ילד בן 11. אז הקדמתי בשעתיים לאימון ובאתי לראות.

"היה קשה לפספס את הילד הזה במגרש. הכי קטן אבל עם אנרגיות מדהימות. זה באמת משהו מיוחד שלא רואים כל יום - כל תרגיל הוא עושה ברצינות תהומית, הוא כועס, מתעצבן, בוכה שמפסיד, הכל באהבה ובתשוקה".

הרגשת שאתה רואה את הכוכב הבא?
"מצד אחד, חד משמעית כן. מצד שני, יש המון המון ילדים שנעלמים. בגיל 11 אתה לא יכול לדעת מי יהיה שחקן. לימים, כשעברתי לנוער של הפועל תל אביב, היה לנו משחק מול מכבי ולא ראיתי את אוסקר. מכבי קיבלו החלטה לא להעלות אותו מקבוצת הילדים לנוער ולחכות עם זה עוד שנה, וכמובן שיש לזה יתרונות וחסרונות. אם אתה מעלה אותו אתה גורם לו להתמודד ולרוץ קדימה, אבל בשנתון שלו הוא יכול לעבוד ולהתקדם ברגוע".

באופן כללי, אוזן מציין, מכבי ת"א פעלה איתו בצורה מושלמת. "כבר לפני גיל 15 מכבי החתימה אותו על חוזה. כל הקבוצות בארץ רצו אותו, כולם ידעו מי זה. אני גם מניח שטיפלו בו כמו שחקן ברמתו - התנאים המתאימים, תוספים, צוות פיזיולוגי ועוד. צריך להגיד מילה טובה לכל מי שליווה אותו במחלקות הנוער ולמאמנים במכבי. מגיע להם המון קרדיט".

מה כל כך מיוחד באוסקר, שאין אצל שחקנים אחרים?
"יש בו דברים שפשוט קשה ללמד. יש לו התמצאות מדהימה במרחב, הוא סורק את המגרש בצורה יוצאת דופן, מהיר מחשבה, הבנת משחק חריגה לגיל הזה, בעיטה אדירה בשני הרגליים. הילד לא רואה בעיניים. זו פשוט תופעה ייחודית.

"את ההזדמנות הראשונה בבוגרים קיבל אוסקר במשחק של מכבי ת"א מול האלופה מכבי חיפה. "אתה יודע, זה לא משחק זניח. הוא קיבל הזדמנות במשחק העונה והבקיע. זה פשוט שחקן שהוא תופעה. כאלה גדלים בארץ פעם בדור. מאוד מקווה שיגשים את הציפיות".

הקרדיט לקפיצה של אוסקר לבוגרים שייך במידה רבה למנהל המקצועי של אקדמיית הנוער של מכבי ת"א, קלאודיו בראגה הפורטוגלי. הוא קלט מהר מאוד את הכישרון והתחיל לטפטף את זה באוזני מאמן הקבוצה הבוגרת. אחרי מספר אימונים בודדים במדי הבוגרים, גלוך כבר לא חזר להתאמן עם הנוער ונשאר בליגה של הגדולים.

כפי שסיפר אוזן, משחק הבוגרים הראשון של גלוך היה מול מכבי חיפה ושם אפילו הבקיע, אך הפריצה הגדולה התרחשה בכלל בקיץ במדי נבחרת ישראל. למעשה, הכוכב הצעיר מככב במדים הלאומיים עוד מ־2019, אז ערך את הופעת הבכורה במדי נבחרת הנערים עד גיל 16. מאז הוא שיחק עוד 29 פעמים בנבחרות השונות, מתוכן אפילו פעמיים בבוגרת. אבל טורניר אחד גרם לכולם להבין עד כמה הכישרון של גלוך ענק.

נבחרת הנוער עד גיל 19 השתתפה בפעם השלישית בלבד בהיסטוריה באליפות אירופה, וגלוך שבלט מעל כולם, הביא אותה פסע מזכייה בגביע. המסע המופלא הזה נגמר בהפסד 3-1 לאנגליה בגמר, עם שער מרהיב של גלוך שאף זכה לתואר "השער היפה של הטורניר".

במהלך הטורניר גלוך צד את עינם של לא מעט סקאוטרים, אנשים מטעם הקבוצות הגדולות באירופה שמחפשים כשרונות צעירים. בניתוח שערכו באתר הספורט הבינלאומי ESPN, נכתב במהלך אותו טורניר כי "מעטים ציפו מהישראלי להשפיע כל כך הרבה", והוסיפו כי "מדובר בקשר התקפי בוגר, חכם ומבריק מבחינה טכנית". בימים שלאחר הטורניר, בתחילת חודש יולי, החלו לצוץ באתרי הספורט בעולם דיבורים על מעבר אפשרי של גלוך לאחד ממועדוני הפאר האירופיים, כמו דורטמונד הגרמני, טוטנהאם האנגלי ואייאקס אמסטרדם ההולנדי. ההערכות דיברו על תג מחיר שיכול להגיע גם ל־10 מיליון אירו. זה לא יצא לפועל, וגלוך פתח את העונה במכבי ת"א. ואז גם התחילו קצת חריקות.

דילמת החוזה החדש במכבי תל אביב

למרות הטורניר המצוין שלו בקיץ, מצא עצמו גלוך פותח עונה במכבי ת"א. באותה נקודת זמן, נותרה לכוכב הצעיר שנה אחת בלבד בחוזה, שלאחריה יוכל לעזוב לכל קבוצה שיחפוץ ללא תמורה. המשמעות: מכבי ת"א, הקבוצה שבה גדל והתפתח, לא תזכה לתמורה כלשהי.

מדובר בסיטואציה בעייתית עבור כל הצדדים. עבור השחקן זה אמנם מרחיב את אפשרויות הבחירה, שכן הקבוצה שתחפוץ בשירותיו תהיה פטורה מתשלום של מיליונים עבור שחרורו. במצבים מסוג זה, לעיתים הקבוצות ישלמו שכר גבוה יותר לשחקן משום שחסכו את דמי ההעברה. מנגד, למועדון אין תמריץ לתת לו את הבמה ולקדם אותו, מאחר שבכל מקרה יעזוב ללא תמורה. במקרים חריגים, מועדונים אף בוחרים להושיב ביציע שחקנים שמסרבים להאריך את החוזה שלהם. לא כך היה במקרה של גלוך ומכבי ת"א.

מעבר לסוגיית החוזה, הגיע למכבי ת"א מאמן חדש־ישן, ולדימיר איביץ' הסרבי, שהצעיד בעבר את המועדון לזכייה בשתי אליפויות רצופות. איביץ' שנחשב למאמן קשוח במיוחד וכזה שלעתים מעדיף לשחק בצורה הגנתית, לא תמיד נתן לגלוך את הבמה. בתחילת הדרך, שלושה שבועות אחרי ההצלחה הגדולה בנבחרת, הוקלט מקסים גלוך כשהוא מבקר בחריפות את המאמן, לאחר שזה הכניס את אוסקר כמחליף בדקה ה־89 בלבד.

מרגע זה, למרות הפוטנציאל לפיצוץ, יושרו ההדורים, ומהר מאוד דווקא הואצו המגעים בין הצדדים לחתימה על חוזה חדש. אחרי עשרות שיחות, בהן היה שותף גם הבעלים הקנדי של מכבי ת"א, מיטש גולדהאר, בסוף אוקטובר הבשילו המגעים לשביעות רצונם של כל הצדדים, וסוכם כי על המשך הקשר למשך שלוש שנים וחצי נוספות.

על פי הדיווחים, הכוכב הצעיר זכה למענק חתימה של כמיליון שקל וסכום השחרור שלו נקבע על 7 מיליון אירו. על פי הערכות שונות, גלוך האבא זכה במסגרת המשא ומתן לנתח משמעותי - כלומר הוא יזכה לסכום גבוה במקרה של יציאה לחו"ל.

לשני הצדדים היה ברור ככל הנראה שהחוזה לא ימומש לאורך כל התקופה וכי תגיע במהרה הצעה אטרקטיבית. לא חלפו שלושה חודשים והיא אכן הגיעה. זלצבורג האוסטרית, קבוצת פאר מקומית שידועה כחממה עבור שחקנים צעירים, הגישה הצעה וביקשה לממש את סעיף השחרור של גלוך. למרות פניות ממועדונים נוספים באירופה, כשאפילו ברצלונה הגדולה הוזכרה כמי שהביעה עניין בגלוך, העניינים נסגרו די במהרה.

גלוך, יחד עם אביו ועם סוכנו עו"ד שחר גרינברג, המריאו לאוסטריה והכוכב הצעיר חתם בסוף השבוע שעבר על חוזה ל־4.5 שנים בזלצבורג. על פי הערכות, הוא צפוי להרוויח סכום של לפחות 650 אלף אירו בכל עונה ולזכות במענק חתימה מיידי בגובה כרבע מיליון אירו.

גלוך (במרכז). במעמד החתימה / צילום: צילומים: FC Red Bull Salzburg
 גלוך (במרכז). במעמד החתימה / צילום: צילומים: FC Red Bull Salzburg

אורי אוזן בטוח שגלוך עשה את הצעד הנכון כשבחר בזלצבורג. "זה פשוט מקום מושלם, אין מילים להחלטה הזו. הם מומחים בפיתוח שחקנים, משחקים גם בליגת האלופות וגם בליגה האוסטרית, המערך שלהם יושב עליו בול. זו החלטה על סף השלמות.

"התקווה היא שהוא יגיע הכי רחוק שאפשר, ואפשר לחלום על זה. מבחינת פוטנציאל - הוא לגמרי יכול והוא לא רואה אף אחד ממטר. אי אפשר לדעת מה יהיה אבל אני מקווה שאוסקר יעשה את זה. וגם, צריך לומר, יש עתיד לנבחרת ישראל".

לאחר החתימה, התראיין מקסים גלוך לערוץ הספורט ואמר כי "היו לנו המון הצעות, סוכנים הציעו לי אישית מיליוני שקלים רק כדי שאחתום איתם בלעדיות. מגיל 5 אני לא עושה איתו טעות ולא רציתי לעשות טעות עכשיו. ברגע שזלצבורג פנו, ידעתי שזה המקום הכי נכון עבורו. זה מועדון שלא מחזיק שחקנים יותר משנתיים שלוש אלא מחפש למכור שחקנים בעשרות מיליונים. אוסקר נשאל על ידי האוסטרים מה החלום שלו ואמר שריאל מדריד. זלצבורג זו חממה לצעירים וזה מה שאוסקר צריך. לעשות את קפיצת המדרגה לאט לאט. אם היינו חותמים במועדון גדול בליגה בכירה הם היו שמים עליו תג מחיר של 100 מיליון אירו, ולא היינו יכולים להגיד כלום".

מלחמת אזרחים, התנערות מההורים וקריירה מפוספסת: הכשרון הצעיר שינסה להיכנס לנעלי גלוך

לנעליים הגדולות של אוסקר גלוך במכבי תל אביב, צפוי להיכנס שחקנה הצעיר של הקבוצה, פארפה גויאגון. כבר במשחקו האחרון של גלוך במכבי, נגד מכבי חיפה, גויאגון ליהטט על המגרש, כבש את השער הראשון וסימן להנהלת מכבי: "אני היורש". אבל בניגוד לסיפור הסינדרלה שנכתב על ידי אוסקר גלוך, הסיפור של גויאגון מורכב בהרבה.

פארפה גויאגון / צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב
 פארפה גויאגון / צילום: באדיבות האתר הרשמי של מכבי תל אביב

כדי להבין את הסיפור הזה, צריך לחזור חמש שנים אחורה. ב־2018, כשהוא בן 17 בלבד, גויאגון הוזכר ברשימת 60 הכישרונות הצעירים הטובים בעולם, של העיתון הבריטי הגרדיאן. אלא שאת החיים של הטאלנט הצעיר ליוו מספר אירועים שמנעו ממנו לממש בשלב הזה את הפוטנציאל.

ההצעות הגיעו, וגם הסחרחורת

הוא נולד בפברואר 2001 בחוף השנהב, וב-2002 משפחתו נאלצה לנדוד בתוך המדינה בעקבות מלחמת אזרחים. למרות התנאים הלא אידאליים, גויאגון הפך לכוכב כדורגל בארצו וכבר בגיל 15 הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים של המועדון המקומי "אפריקה ספורטס ד'אביג'אן". אך גויאגון לא הסתפק בהופעת בכורה - באותה שנה הוא נכלל בנבחרת העונה של המדינה ואף כבש שער בניצחון קבוצתו בגמר הגביע.

בנקודה הזו התחילו להגיע הצעות מקבוצות אירופיות, אך שם גם התחילה הסחרחורת בקריירה של גויאגון. הוריו התנגדו לכך שהוא ייצא לאירופה, ובתגובה השחקן הצעיר התנער מהם, שינה את שמו ואומץ על ידי הסוכן שלו. באותה התקופה אמר אביו בריאיון: "אני בהלם. זה לא הילד שאני מכיר. לסוכן הזה יש השפעה רצחנית עליו. הם גנבו את הילד שלי".

למרות ההתנגדויות, הסוכן והילד יצאו ל"סיבוב הופעות" באירופה, וגויאגון נבחן בברצלונה. כאן הגרסאות נחלקות - הוא טוען שראשי המועדון אמרו לו שבגלל שפיפ"א נלחמת נגד העברת קטינים הם לא יכולים לקחת סיכון. בברצלונה טענו שהוא פשוט לא הרשים מספיק.

בין לבין הוא גם ניסה את מזלו בקבוצות צרפתיות ובלגיות, אך כל פעם היה "סיפור" אחר שהפריד בין הצדדים. פעם זו הייתה ויזת השהייה שנגמרה, פעם קבוצת הבית שלו (אפריקה ספורט) החליטה שהוא לא משוחרר.

אחרי שנה של נדודים, גויאגון החליט לשוב הביתה. "הלכתי להתנצל בפני ההורים שלי על כך שדחיתי אותם", הוא סיפר באחד הריאיונות. "רציתי מאוד לשחק באירופה, אבל זה לא משהו שילד צריך לעשות להורים שלו, לוותר על השם ככה".

מכבי נהנתה מההפקר

ב־2019, קבוצת הבית שלו נקלעה לצרות כלכליות והחליטה לוותר עליו. בשלב הזה, מי שזכתה מההפקר ומכל הסאגות, הייתה מכבי ת"א שהצליחה לשים עליו את ידה. הוא התחיל את דרכו במחלקת הנוער של הקבוצה, וכבר באותה עונה ערך את הופעת הבכורה בקבוצה הבוגרת. בעונה שלאחר מכן, הוא שיחק בקבוצת הבת של מכבי - בית"ר ת"א/בת ים ובעונה שעברה הוא הושאל למכבי נתניה. בשלב הזה כל הליגה התחילה לראות את הכישרון של השחקן הצעיר.

לאחר העונה המוצלחת, מכבי ת"א החליטה להחזיר אותה לקבוצת הבוגרים שלה, הפעם מהדלת הראשית. הוא חתם על חוזה לשלוש שנים, כאשר הוא ירוויח 175 אלף אירו כשכר בסיס, ובכל עונה ישתדרג שכרו ב־25 אלף אירו. אגב, שווי השוק של השחקן, על פי האתר הגרמני Transfermarkt, עומד כיום על 1.2 מיליון אירו. רק לפני שנתיים הוא עמד על 250 אלף.

תחילת העונה הנוכחית הייתה לא פשוטה עבור הטאלנט, כשהמאמן ולדימיר איביץ' כמעט ולא נתן לו הזדמנות. כעת, כשמאמן הקבוצה הוחלף והכוכב הגדול עזב - גויאגון ינסה לכתוב סיפור חדש לקריירה שלו. בתקווה שהפעם יהיה לסיפור הזה סוף טוב.