החברה הישראלית שמשתפת פעולה עם אחיו של בוריס ג'ונסון

חברת האד-טק הבריטית FutureLearn, שהיו"ר שלה הוא ג'ו ג'ונסון, אחיו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג׳ונסון, תשתף פעולה עם ג'ולט ומכללת הסייבר הישראלית INT • וגם: בקשת השיקו את לוח סדרות הדרמה והקומדיה לשנים 2023-2024, בהשקעה כוללת של יותר מ-100 מיליון שקל • אירועים ומינויים

מנכ''ל ג'ולט דורון אהרנסון וג'ו ג'ונסון / צילום: NEO media
מנכ''ל ג'ולט דורון אהרנסון וג'ו ג'ונסון / צילום: NEO media

הסטארט-אפ הישראלי ג'ולט ומכללת הסייבר הישראלית INT ישתפו פעולה עם חברת טכנולוגיות הלימודים הבריטית FutureLearn, מהמובילות בתחום הלמידה המקוונת בעולם. יו"ר החברה הוא ג'ו ג'ונסון, חבר בית הלורדים ולשעבר חבר פרלמנט ושר החדשנות של בריטניה, ואחיו של ראש ממשלת בריטניה לשעבר, בוריס ג'ונסון.

לידיעת ההייטקיסטים ששוקלים לעזוב את הארץ: אלה המשמעויות והעלויות 
מחבר רב המכר "הברבור השחור" מזהיר: "הדיסנילנד בשווקים נגמר"

תוכניות הלימוד של ג'ולט ושל INT מתרכזות במנהל עסקים, הגנת סייבר וטכנולוגיה, ומשלבות בין למידה חיה עם מומחי תוכן מחברות מובילות בישראל ובעולם ללמידה א-סינכרונית (מוקלטת). במסגרת המהלך ישולבו התוכניות על גבי הפלטפורמה של FutureLearn, שנמצאת בשימוש של מיליוני לומדים ברחבי העולם, ופועלת עם מאות אוניברסיטאות באירופה. הצפי של החברות הוא לכ-100 אלף לומדים בתוכניות הלימוד השונות כבר בשנת הפעילות הראשונה.

הסכם שיתוף-הפעולה הוכרז במעמד שגריר בריטניה בישראל, ניל ויגן, מנכ"ל ג'ולט דורון אהרנסון, מנכ"לית INT ענבל משי וג'ונסון עצמו. לדבריו, "השותפות הזו מחברת את מיטב האד-טק הישראלי והבריטי, ומנגישה קורסים חדשניים בתחומי הסייבר והטכנולוגיה המתקדמת ביותר למיליוני לומדים מסביב לעולם".

מנכ"ל ג'ולט, דורון אהרנסון, ציין כי המהלך מקדם את החברה להגשמת החזון הגלובלי שלה. "נשלב בין תוכן אקדמי אונליין לבין הוראה פרקטית בקבוצות חיות עם מומחים מחברות גלובליות מובילות. החיבור הזה יאפשר ללומדים לקבל ידע פרקטי וכלים עדכניים, מבלי לוותר על הכרה ותעודות מהאוניברסיטאות הנחשקות ביותר בעולם".

גלית חתן

קשת משקיעה 100 מיליון שקל בסדרות

ערוץ קשת 12 השיק את לוח סדרות הדרמה והקומדיה שלו, לצד שורת הפקות בינלאומיות של קשת אינטרנשיונל, בהשקעה כוללת של יותר מ-100 מיליון שקל לשנים 2023-2024. בין הסדרות הבולטות: "גוף שלישי", "הראש", "החיים זו תקופה קשה", העונה השנייה של "השוטרים" והעונה השמינית של "סברי מרנן".

"אנחנו חיים בתור הזהב של תרבות הדרמה בישראל - ממוצע של 25 דרמות בשנה, עלייה של עשרות אם לא מאות אחוזים ביחס לשנים הקודמות. מפיקים יותר דרמות מאשר שמקימים סניפי גולדה", אמר מנכ"ל קשת 12, אבי ניר, באירוע ההשקה.

ניר הזכיר את התאגיד ואמר כי "יש לציין אותו לטובה על חלקו החשוב בתור הזהב הזה, בעבר וגם בעתיד. זה קורה רק כשיש כמה כוחות טבע יחד: יצירה, שוק, קהל ומשקיעים. נקודת המפנה שלנו בקשת הייתה כשהפסקנו להפיק דרמות כי צריך, אלא כי זה נכון וטוב לצופים וללוח השידורים, וכדאי לנו כלכלית".

מתוך ''גוף שלישי'' / צילום: מיכאל טומרקין
 מתוך ''גוף שלישי'' / צילום: מיכאל טומרקין

ניר יצא נגד מגמת הבינג', של צפייה ברצף במספר פרקים, ואמר כי "אנחנו מובילי תנועת האנטי בינג'. דרמה גדולה אתה לא צורך מהר, אתה חי איתה במשך כמה שבועות. אנחנו עובדים על עוד דרמות שיעלו בשנה הקרובה, ומדובר ב-10 חברות הפקה ויותר מ-40 יוצרים".

נבו טרבלסי

לגו הופכת לרשת בישראל

אחרי שפתח חנות ראשונה של לגו בישראל בדיזנגוף סנטר בתל אביב, והודיע על חנות שנייה שתיפתח במרץ הקרוב באילת, ערן תור משיק חנות שלישית בראשון לציון, בהשקעה שמוערכת בכ-2 מיליון שקל. החנות, שתתפרס על פני 220 מ"ר, תיפתח באפריל במתחם G City בראשון לציון.

ערן תור, זכיין לגו בישראל / צילום: אבישי פינקלשטיין
 ערן תור, זכיין לגו בישראל / צילום: אבישי פינקלשטיין

לגו נכנסה לישראל ביולי האחרון, כאשר ההשקעה בחנות התל אביבית עמדה על 2.5 מיליון שקל. זמן קצר אחר כך עלה לאוויר אתר לגו סטור בישראל. תור, הבעלים והמנכ"ל של תור גיימינג, הוא גם היבואן של נינטדו מאז 2019. בעבר כיהן כמנכ"ל איי דיגיטל במשך שש שנים.

שירה ספיר

חדשות טובות

סופר-פארם משיקה את הפודקאסט "לי זה לא יקרה", העוסק באלימות במשפחה וכולל עצות מאנשי מקצוע. המהלך, בשיתוף "עושים היסטוריה", מהווה נדבך נוסף בפעילות הרשת בנושא.

הפרקים בפודקאסט יספרו סיפורים אמיתיים ואישיים על אלימות במשפחה. הסיפורים ינותחו בדיון מעמיק בהשתתפות אנשי מקצוע, שיצביעו על הסימנים המקדימים שהיו יכולים לגרום לסיפור להסתיים אחרת, וייתנו כלים כיצד אפשר להתמודד טוב יותר עם מציאות אלימה בבית, ואף להיחלץ ממעגל האלימות רגע לפני ההידרדרות.