"עצרו העברת כספים ותנו צ׳אנס להידברות": סמוטריץ' נפגש עם בכירים בהייטק

על רקע ההזהרות מפגיעה של המהפכה במערכת המשפט בענף ובכלכלה בכלל, נפגש היום שר האוצר עם בכירים בענף ההייטק • סמוטריץ' הבהיר בפגישה כי הוא מאמין בהידברות, והעריך כי הרפורמה עוד תעבור שינויים בדרך

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: Reuters, ראובן זבולון
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: Reuters, ראובן זבולון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נפגש היום (ב') עם קבוצה של בכירים מענף ההייטק, ברקע האזהרות המושמעות על פגיעה אפשרית של הרפורמה במערכת המשפט בענף ובכלכלת ישראל בכלל. 

הגיע זמן פשרה: מומחים משרטטים מתווה ליציאה מהפלונטר של הרפורמה המשפטית | פרויקט מיוחד
לוין ורוטמן הציעו לאופוזיציה לקיים מגעים; לפיד: "התנאי ההכרחי לתחילת דיאלוג - עצירה של כל תהליכי החקיקה" 
עשרות אלפי אנשים בירושלים: שביתת מחאה והפגנות נגד הרפורמה המשפטית
אינטל דחתה פגישה עם נציגי הממשלה להרחבת פעילותה בישראל  

בפגישה העלו הבכירים את החששות המגיעים ממשקיעים בחו"ל ואת הפגיעה במעמדו הבינלאומי של ההייטק הישראלי. כמה מהם הציגו פניות של משקיעים ושל ראשי קרנות השקעה, המעלים שאלות על הרפורמה ועל האווירה בישראל. מקצתם דיברו על הרפורמה במונחים של הפיכה משטרית ופגיעה במשטר הדמוקרטי, כסיבה לבריחת הון ישראלי והון של משקיעים.

סמוטריץ' הבהיר בפגישה כי הוא מאמין בהידברות ומעריך כי הרפורמה תעבור שינויים בדרך. הוא הבהיר כי אין לממשלה כל כוונה לצעדי חקיקת מיסוי או כל צעד אחר שיביא לפגיעה בכלכלה בכלל ובענף ההייטק במיוחד. לדבריו ההפך הוא הנכון, והענף יזכה בממשלה הנוכחית לסיוע רב יותר מאשר בעבר.

שר האוצר הזכיר את תוכניתו לתת הקלות מס למשקיעים בחברות הזנק (סטארט-אפים), והוסיף כי זה לא יהיה הצעד היחיד. לפי אחד המשתתפים בפגישה, סמוטריץ' ביקש סבלנות ולתת צ'אנס לתוצאות ההידברות, בלי לנקוט צעדי הוצאת כספים ועצירת השקעות.

הפגישה שהתקיימה היום היא לא היחידה שמקיים שר האוצר בימים אלה. לאחר שתי הפגישות עם אנשי ההייטק תום ליבנה וטל ברנח, הוא נפגש עם מנהלי חברות, אנשי עסקים וגורמים כלכליים בכירים אחרים בהקשר של הרפורמה המשפטית.

מלשכת שר האוצר נמסר כי סמוטריץ' לא משתף משיחות סגורות שהוא מקיים, וכי השר נפגש בחודש האחרון עם בכירים בכל התעשיות, לא רק בהייטק.

שר האוצר מקבל אליו פניות רבות מכל ענפי המשק ובהן חששות מפני השלכות הרפורמה המשפטית המלאה, ובחלק מהמקרים גם ביקורת לא מעטה כלפי מי שהניעו את המהלכים הללו, היוצרים מעין כדור שלג של חששות המממשים את עצמם.

סמוטריץ' עצמו תומך ברפורמה, שחלקים ממנה היו במצע המפלגה לבחירות, וחבר מפלגתו שמחה רוטמן הוא יו"ר ועדת החוקה המקדם את הרפורמה בכנסת. הפונים אליו מקווים כי הוא, כמי שמופקד על הכלכלה, יידע לרסן את הרפורמה ולהביא לאיזונים שיפיגו ולו חלק מהחששות.