דלתא מקפיצה את ענף האופנה: מציעה לרכוש את גולף ביותר מכפול משווי השוק

על רקע התחרות החריפה והחורף החם שפוגע בענף האופנה, דלתא ישראל מציעה לשלם תמורת המתחרה גולף עד 450 מיליון שקל - פרמיה של 125% על מחיר השוק • מניית גולף זינקה בכ-70% אך עדיין רושמת תשואה שלילית ניכרת בשנה האחרונה

חנות גולף / צילום: איל יצהר
חנות גולף / צילום: איל יצהר

חברת דלתא ישראל מותגים מנהלת מגעים לרכישת קבוצת האופנה גולף, והצדדים אף הגיעו להסכמה עקרונית בלתי מחייבת. מדובר בעסקה המתהווה על רקע קשיים גוברים שחווה ענף קמעונאות האופנה בישראל, לנוכח התחרות הגוברת בענף וחורף חם במיוחד, שהוביל למכירות חיסול חסרות תקדים בחלק מהרשתות.

רגע לפני הצעת הרכישה, מנכ"לית דלתא מדברת על העבודה אצל אמא מנכ"לית גולף| ראיון

דלתא ישראל, שהונפקה בבורסה לפני כשנתיים (מרץ 2021), מבקשת להתרחב ולרכוש את גולף במלואה. לפי הצעתה, היא תרכוש את גולף בדרך של מיזוג משולשי הופכי, כך שתחזיק 100% ממניותיה ותמחק אותן מהמסחר בבורסה.

 

על-פי הצעת הרכישה, דלתא ישראל תשלם לבעלי המניות של גולף 425 מיליון שקל, בתוספת תשלום של 25 מיליון שקל (בכפוף לתוצאות כספיות עתידיות של החברה). מדובר בפרמיה של 125% ביחס לשווי השוק שבו פתחה גולף את המסחר ביום שלישי (190 מיליון שקל).

גולף ציינה בדיווח שלה לבורסה כי "ההצעה אינה מחייבת, וכפופה, בין היתר, להתקשרות בהסכמים מחייבים ולביצוע בדיקת נאותות על-ידי דלתא. לצורך האמור, דירקטוריון החברה אישר מתן תקופת בלעדיות קצרה לדלתא".

בדלתא ישראל ציינו כי העסקה, ככל שתושלם, תבוצע "תוך ניצול יתרת המזומנים הגבוהה שבידי החברה".

גם מניות האופנה המתחרות הושפעו לחיוב

המשקיעים אהבו את הדיווח ושלחו היום (ג') את מניות גולף  לזינוק של 70% בשעות הצהריים, לשווי שוק של 315 מיליון שקל. מניות דלתא מותגים  זינקו ב-7%, לשווי שוק של קצת מעל למיליארד שקל. גם מניות רשתות האופנה המתחרות פוקס , קסטרו  וריטיילורס  הושפעו לחיוב מההודעה.

גם לאחר העלייה היומית רושמת מניית דלתא ישראל ירידה של 45% בשנה האחרונה, ושווי החברה עומד על כמיליארד שקל, בעוד שגולף רושמת ירידה של 24% בשנה האחרונה.

גולף היא חברה-בת של כלל תעשיות (52%) שבבעלות המיליארדר לן בלווטניק. בעלת מניות גדולה נוספת בגולף היא רשת סטימצקי, שמוביל אייל גרינברג (15%). מכלל תעשיות נמסר כי ככל שהמשא-ומתן עם דלתא ישראל לא יבשיל לכדי עסקה מחייבת, היא תבחן אפשרויות נוספות להתקשרות עם אייל גרינברג או רשת סטימצקי, בהסכם שיוביל לשליטתם המשותפת של הצדדים בגולף.

גולף עברה להפסד בינואר-ספטמבר 2022

רשת גולף מונה כ-320 סניפים ועוסקת בעיצוב ושיווק מוצרי הלבשה, טקסטיל וכלי בית. ברשתות ישנם מספר מותגים מוכרים לציבור הרחב, בהם "גולף", גולף הום", גולף קידס" וכן "כיתן" ו"פולגת". הרשת מעסיקה כ-2,000 עובדים.

לפני כחודש הושלם פורמלית המיזוג של אתר האופנה המקוון עדיקה לתוך גולף. עדיקה הונפקה ב-2018 ונקלעה לקשיים כשמניותיה איבדו מעל ל-70% מערכן במהלך השנים, מה שהפך לאפיזודה צורבת בשוק ההון.

 

את תשעת החודשים הראשונים של השנה החולפת סיימה גולף עם הכנסות של 688 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה ב-2021. ואולם, בשורה התחתונה רשמה גולף הפסד של 7.6 מיליון שקל לתקופה זאת, לעומת רווח של כ-40 מיליון שקל בתקופה המקבילה, בעיקר עקב עלייה חדה בהוצאות תפעוליות.

דלתא ישראל היא חברה-בת של דלתא שבשליטת אייזק דבח, המחזיקה כיום ב-80% ממניותיה. החברה, שכאמור הנפיקה את מניותיה לפני כשנתיים, עוסקת בעיצוב, שיווק ומכירה בישראל של מוצרי הלבשה תחתונה, ספורט ופנאי, בגדי ילדים, גרביים והנעלה.

המוצרים משווקים בישראל באמצעות חנויות בבעלותה, המופעלות תחת מותגי החברה, ובאמצעות אתרי האינטרנט שלה, וגם באמצעות רשתות קמעונאיות, מותגים פרטיים וחנויות קטנות. תחת דלתא ישראל, הכוללת 205 חנויות בישראל, נמצאות רשתות החנויות של דלתא, פיקס ופנטה ריי.

ירידה של 30% ברווחי דלתא ב-2022

במקביל לדיווח על העסקה המתגבשת, פרסמה דלתא ישראל את תוצאותיה לשנת 2022 ולרבעון הרביעי, שבו הציגה רווח של 36.5 מיליון שקל, ירידה של 27% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2021. בשנת 2022 כולה הסתכם הרווח הנקי בכ-97 מיליון שקל, ירידה של 30% לעומת 2021.

המכירות בחנויות הזהות (199 חנויות) הסתכמו ברבעון הרביעי ב-204 מיליון שקל, ירידה של 5.3%. בחברה אומרים כי הקיטון נובע ממעבר של חלק ממכירות עונת החורף מחודש דצמבר לחודש ינואר 2023, שבו חלה עלייה של 4.8% במכירות החנויות הזהות לעומת ינואר 2022.

בשורה התפעולית רשמה דלתא מותגים רווח של 50 מיליון שקל ברבעון האחרון של השנה, ירידה של 20% לעומת הרבעון המקביל. לדברי החברה, הקיטון ברווח התפעולי נובע בעיקר מקיטון במכירות ובשיעור הרווח הגולמי וכן מפעילויות השקת המותגים "פנטה ריי" ו"ויקטוריה סיקרטס". בשנת 2022 כולה ירד הרווח התפעולי ב-21% לרמה של כ-147 מיליון שקל.