גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האחיות שעשו אקזיט והיזם שפרץ לארה״ב: בוגרי פרויקט 40 הצעירים של גלובס מסכמים שנה לקראת חשיפת הנבחרת החדשה מחר

אלונה ודניאלה צור עשו אקזיט כשמכרו את השליטה במותג סיסטארז שהקימו לענקית טרמינל איקס, דינה שובל מונתה למנכ"לית חטיבת האוכל של שטראוס, אביב וולף קיבל את אישור ה־FDA ליצוא תחליף החלב שפיתח, ואלעד מלכא בדרך לצמרת משרד התקשורת ● לקראת פרסום רשימת הצעירים המבטיחים של גלובס ל־2023 מחר, חזרנו לכמה מנבחרי 2022 שהשנה האחרונה עשתה להם ממש טוב

קפיצות הקריירה הגדולות של נבחרי 40 עד 40 בשנה החולפת / צילום: איל יצהר
קפיצות הקריירה הגדולות של נבחרי 40 עד 40 בשנה החולפת / צילום: איל יצהר

"המהירות שבה זה קרה לא סבירה ולא נתפסת", אומרות אלונה ודניאלה צור, האחיות שהקימו את מותג האופנה המצליח סיסטארז Seestarz, ש־51% ממנו נמכרו בנובמבר האחרון לטרמינל איקס. "רק שנתיים קודם לכן גיהצנו בגדים וארזנו את החבילות למשלוחים לבד בבית. אנחנו נשים צעירות שהקימו לבד עסק שצמח מטאורית בתוך זמן קצר מאוד, בלי שום הלוואה או מימון חיצוני - והתפוצצנו. גלובס זיהה את זה ובחר בנו לפרויקט 40 עד 40, וכמה חודשים אחרי הפרסום התחיל המשא ומתן עם טרמינל איקס. אנחנו בטוחות שמכל המשתתפים בפרויקט אנחנו היחידות שעשו אקזיט בשנה החולפת".

זה כבר קורה: אלה המקצועות שנפגעים מבינה מלאכותית
העבודה המלחיצה בעולם: מה אפשר ללמוד מבועטי הפנדלים במונדיאל
מלך הסופרים של המגזר הערבי מגיע לגוש דן | ראיון

רגע לפני שמתפרסמת רשימת הצעירים המבטיחים של גלובס לשנת 2023 הצצנו אל רשימת 40 עד 40 הקודמת, וגילינו שכמה מהנבחרים עשו קפיצות מדרגה גדולות במיוחד.

האקזיט: אלונה ודניאלה צור

את סיסטארז הקימו האחיות דניאלה (36) ואלונה (30) צור לפני שלוש שנים. המותג החל כבלוג אופנה משותף באינסטגרם, אך לאחר שהקהל דחף אותן להקים וליצור מותג משלהן, הן הפכו את העמוד לעסק רווחי - בית אופנה אונליין.

מבחינתן, הבחירה בהן לרשימת 40 עד 40 הייתה קרש קפיצה אמיתי. "לא רק שהשגנו את החלום האישי שלנו להופיע ברשימה הזאת, זה באמת מונף בצורה האידיאלית עבורנו. חוץ מהעובדה שפנו אלינו אנשים ברחוב לומר שהסיפור שלנו הוא השראה, ברמה העסקית זה הביא איתו הרבה מאוד. נחשפים לרשימת 40 עד 40 הרבה מאוד אנשי עסקים, וכמנהלות היה חשוב לנו להיחשף לאנשים שזה העולם שלהם, וזה לגמרי קרה. קיבלנו הצעות להשקעות ולשותפות. בחשיבה העסקית חיפשנו שותף אסטרטגי שנוכל לצמוח איתו ולא שיזרקו עלינו כסף".

בראיון לגלובס הן אמנם אמרו שהן לא שוללות אקזיט, אבל לטענתן הן לא חלמו שזה יקרה כל כך מהר. "זה היה סוריאליסטי. לא האמנו שאנחנו יושבות סביב השולחן עם שותפנו לעתיד, ניר הורוביץ, מנכ"ל טרמינל איקס, מאנשי העסקים הבכירים במשק ובעולם האופנה", מספרת אלונה. "בסוף לא משנה כמה אתה מצליח, זה הרגיש שזה לא שלנו. לא משנה כמה קשה עבדנו כדי להגיע לחדר הישיבות הזה, התחושה שלנו כשישבנו בחדר והסתכלנו זו על זו הייתה של - איך הגענו לסיטואציה הזאת?".

בעסקה מול טרמינל איקס היא רכשה 51% מסיסטארז תמורת 4.8 מיליון שקל. ביום החתימה הגיעו דניאלה ואלונה עם מתנות: "לא הבאנו יין, כמו שנהוג. הבאנו להם חולצות של המותג שלנו". על החולצה שיועדה למנכ"ל היה הכיתוב Seestarz Husband. "מבחינתנו זו חתונה לכל דבר, כי המותג הוא הילד שלנו והכנסנו את טרמינל איקס למשפחה. בערב של החתימה הוא יצא לחגוג במסעדה כשהוא לובש את החולצה".

את ההתלהבות הן לא מצניעות אפילו לרגע. "ההישג כרוך בעבודה מאוד מאוד קשה, והעבודה הזאת השתלמה. חשוב לנו לזעוק את הדבר הזה, שאפשר לעשות את זה לבד".

אחרי האקזיט העבירו השתיים את המותג מרחוב מטלון בדרום תל אביב למשרדים בקומה 21 בבניין מקס בבני ברק, גייסו עוד עובדים, ומערך המשלוחים שלהן שודרג. למרות זאת, הן שומרות את הרגליים על הקרקע. "העסק התחיל בבית, בלי משרדים, כשאמא שלנו ובני הזוג שלנו משמשים כשליחים ועוזרים בכל מה שצריך. יש לו דנ"א ברור שנשמר".

הדנ"א הזה משתקף באופן מובהק בסרטונים של המותג, שאותם הן יוצרות בעצמן בעבודה קשה ועבורם הן גם מצטלמות בעצמן. גם רגע אחרי העסקה הגדולה הן מצאו את עצמן ממשיכות כרגיל. "בשלוש לפנות בוקר התקבלו כל האישורים והושלמו הפרטים הקטנים, ובשש בבוקר כבר הייתי בדרכי ללונדון", מספרת אלונה. "כשהגעתי נדרשתי לצלם את הטיזרים לאתר Seestarz ולהעלות את הדגמים החדשים כשאני מדגמנת אותם בקור הלונדוני, כמו שאנחנו עושות בכל שבוע. היה קפוא שם. לקחתי איתי את המראה ואת כל המזוודות עם הבגדים וחיפשתי מקום להצטלם בו. שלוש שעות לפני זה עשינו אקזיט וזמן קצר לאחר מכן אני מבינה שהכול ממשיך אותו דבר. ואז זה היכה בי, כשאני בקור שם, עם הנזלת וכל הציוד, שלמרות שיש לנו שותפים מדהימים, בסוף זה שלנו ואנחנו נמשיך לעבוד קשה עבור זה. הכול קרה כל כך מהר, אבל זה הדבר הכי טוב שיכולנו לייחל לו".

מנכ"לית בתוך שנה: דינה שובל

כשדינה שובל נבחרה לרשימת 40 עד 40 של גלובס לשנת 2022 היא כיהנה כמנהלת השיווק בחטיבת האוכל של שטראוס, ובראיון נשאלה איפה היא תהיה בעוד חמש שנים. "אני רוצה למנכ"ל. יכול להיות שזה יהיה בשטראוס, שמאפשרת לי להתפתח ולנוע בין תפקידים". החודש היא נכנסה לתפקיד מנכ"לית חטיבת האוכל בחברה. "זה ממש במלאות שנה לראיון. לשמחתי זה קרה אפילו מהר יותר מהצפוי".

את היום שבו נחשפה הרשימה היא לא שוכחת. "הייתי בפגישה ושמעתי פינג, פינג, פינג, מלא התראות ומלא טלפונים. כשיצאתי מהישיבה הוצפתי. אנשים פרסמו עליי ופרסמו לי ברכות על הקירות ברשתות החברתיות, היו לי מאות ווטסאפים. הוצפתי בתגובות מכל עבר, גם של הרבה נשים. היה משהו בגיליון של גלובס, ששם ביתר שאת את הפוקוס על נשים, וזה גרם להן להגיד: הנה, רואים אותנו. בהרבה רשימות כאלה אין תמהיל מספיק מאוזן מגדרית. כמישהי שמדברת פמיניזם, שוויון ואיזון מגדרי היה כיף לשמוע את זה.

"אבל התגובה שהכי ריגשה אותי הייתה של אמא שלי, שהיא המודל שלי ותמיד הראתה לנו שהכול אפשרי. היא אמרה לי שהיא גאה בי מאוד ושהיא שמחה שאני מהווה מודל לחיקוי עבור מאיה, הבת שלי, שתדע שגם היא יכולה ומסוגלת לעשות הכול ולהצליח. מבחינתי ההעברה של התודעה הזאת מדור לדור, העובדה שאני חלק מהצינור שמעביר את זה הלאה - מרגשת אותי בצורה מיוחדת. הבת שלי סיפרה על זה גם לחברות שלה בגאווה, והכי משעשע שבעקבות הפרסום היא גיגלה לראשונה את השם שלי ואמרה לי שאני צריכה להיזהר כי יש תמונות שלי ברשת".

במקביל להתפתחות בשטראוס לקחה שובל חלק השנה בתוכנית העמיתים של מעוז, המכשירה ומרשתת מנהיגות ומנהיגים בעלי תפקידים בכירים. "זה תרם מאוד לפרספקטיבה שלי על האופן שבו מייצרים השפעה כדי לחזק את החוסן החברתי כלכלי".

החודש היא משלימה את התוכנית ונוסעת לבוסטון, להרווארד ביזנס סקול, לקורס מנהלים. "זה הגיע בטיימינג מושלם וסוגר את ההכנה שלי לכניסה לתפקיד המנכ"לית. אחד הדברים שמובילים ומנחים אותי הוא האחריות שיש לי כאישה במודלינג לנשים אחרות. לקראת הטיסה שלי מאיה אמרה שהייתה מעדיפה שלא אסע ואשאר איתה. הסברתי לה שכשאישה הופכת לאימא היא ממשיכה להתפתח גם ברמה האישית והמקצועית לצד היותה הורה, ואחזור משם עם עוד כלים שלא היו לי לפני. היא כתבה לי מכתב עם המילים: "תודה שאת מראה לי שלא משנה מי את, את יכולה להיות מה שאת רוצה, וזה מבחינתי - שווה הכול".

הפריצה לארה"ב: אביב וולף

בשנת 2019 הקים אביב וולף (30), עם ד"ר אורי כוכבי, את סטארט־אפ הפודטק רימילק (Remilk), שמטרתה לפתח חלב מתורבת. לפני כשנה, כשהחברה חגגה גיוס של 120 מיליון דולר לפי שווי של 325 מיליון דולר (לפני הכסף), ונחשבה לאחת החברות המבטיחות בזירה עם השקעות מתנובה ומקרנות כמו OurCrowd Hanaco Ventures ו־fresh.fund -נבחר וולף לאחד הצעירים המבטיחים ברשימת 40 עד 40 של גלובס.

בראיון הוא אמר שהחלום הוא להחליף את תעשיית החלב המסורתית. "ב־2030 רימילק כבר תהיה במליוני בתים ברחבי העולם", אמר אז. "השאלה לא תהיה איפה רימילק, אלא לאן נעלמה תעשיית החלב".

החברה תכננה אז להשיק מוצר ראשון בארה"ב בתוך שנה. זמן קצר לאחר הפרסום עשו וולף והחברה קפיצת דרך משמעותית בדרך לשם, כשקיבלו אישור Self-affirmed GRAS בהתאם לדרישות ה־FDA ליצוא חלבון החלב שלה - מה שמאפשר לחברה לשווק את חלבוני החלב שלה בארה"ב.

במסלול הישיר למנכ"לות: אלעד מלכא

אלעד מלכא נבחר לנבחרת הצעירים המבטיחים של גלובס כמייסד ומנכ"ל הלובי הציבורי "האינטרס שלנו", העוסק בפתיחת שווקים לתחרות. הוא היה בין מובילי חקיקת חוק התקשורת ב־2017, שאפשרה לערוץ 20 לשדר חדשות ולפעול בצורה סדירה. נוסף על כך עזר לקדם בתפקידו כלוביסט את רפורמת היבוא, הרפורמה בחקלאות, שבירת מונופול אגד בירושלים ועוד.

בימים אלה נמצא מלכא בכותרות סביב הודעת שר התקשורת שלמה קרעי (הליכוד) כי הוא רוצה למנותו למנכ"ל המשרד. אלא שהיה חסר לו קריטריון בתנאי הסף, שדורש ניסיון כמשנה למנכ"ל. על כן קרעי החליט למנותו למשנה למנכ"ל ולמ"מ מנכ"ל משרד התקשורת עד שיצבור את הניסיון המתאים. בינתיים משמש מלכא יועץ במשרד וממתין לאישור המינוי.

עוד כתבות

השכר הממוצע / צילום: Shutterstock, Rita Kapitulski

השכר הממוצע זינק: 14,108 שקל בחודש מרץ. ומה קרה בהייטק?

על פי "אומדני הבזק" של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מדובר בעלייה של כ-3.5% לעומת מרץ 2023 ● השכר הממוצע של עובדי הייטק בפברואר זינק ב-13% לעומת שנה שעברה

ראש ה-CIA, וויליאם ברנס / צילום: Associated Press, Carolyn Kaster

ראש ה-CIA בדרך לדוחא לפגישת חירום, לנוכח זה ששיחות ישראל-חמאס "עומדות להתפוצץ"

שר הביטחון הבהיר: "המשמעות של סירוב חמאס - פעולה עצימה ברפיח בזמן הקרוב ביותר" • ראש ה-CIA יגיע ל"פגישה דחופה" בדוחא: "השיחות עומדות להתפוצץ" • 10 ישראלים נפצעו מפצמ"רים שנורו מרפיח לכרם שלום, 3 מהם במצב קשה • נפילות בקריית שמונה אחרי שורת אזעקות בצפון, בן 65 נפצע קל מרסיסים • עדכונים שוטפים

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

כך אנשי מסחר בטורקיה ובישראל פועלים לעקוף את החרם

החלטת ארדואן לאסור סחר עם ישראל הדהימה את גורמי המסחר בשני הצדדים, שפועלים עתה למציאת חלופות ● בעוד שאנשי עסקים באנקרה מקווים שמדובר בגל שיחלוף, בממשל מנסים להשיג באמצעות המהלך השפעה על עזה ● 3 הערות

רם בלינקוב, מנכ''ל משרד האוצר לשעבר / צילום: שלומי יוסף

בוגרי אגף תקציבים מוחים נגד המדיניות הכלכלית של הממשלה

בוגרי אגף התקציבים במשרד האוצר יתאספו מחר (ג') למחות על כך שהאגף אינו שומר על הקופה הציבורית ● גורמים באגף בתגובה: "צריך לתת לנו גב"

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

נגמ''שים של צה''ל בצפון הארץ / צילום: ap, Gil Eliyahu

עסקה בגודל פי 2 משווייה: החברה הביטחונית שמזנקת

לפני פחות משנתיים סבלה החברה הביטחונית אימקו מתחלופת מנהלים וקשיים תזרימיים, אבל מתחילת המלחמה התמונה התהפכה ומנייתה נהנית מתנופה בבורסה ● כעת היא קיבלה הזמנה של 377 מיליון שקל ממשרד הביטחון - פי שניים מהשווי של החברה כולה ● מניית אימקו זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

חנות שמרה חניה ללקוחות בעזרת קלנועית, נקנסה וערערה לעליון. מה קבע ביהמ"ש?

זוג הורים הגיעו לביהמ"ש לאחר שלא הצליחו להסכים אם לחסן את בנם בחיסוני שגרה המומלצים ע"י משרד הבריאות ● חנות בחיפה הציבה קלנועיות בחניות ציבוריות הסמוכות אליה, כך שיישמרו ללקוחותיה, לאחר שנקנסה 7 פעמים ביקשה להישפט ● ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע תיעד בווידאו דיונים ועורר ביקורת ● 3 פסקי דין בשבוע  

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

בעיכוב של עשרות שנים, המדינה תפריט קרנות השתלמות של מאה אלף עובדים

ועדת השרים להפרטה תדון בשבועות הקרובים במכירת החזקות המדינה בשבע קרנות השתלמות, מלבד אלו של המורים והשופטים ● לפי ההצעה, המניות יעברו לידי ההסתדרות, כשהיקף הנכסים הוא כ־8.4 מיליארד שקל ● המטרה: הפחתת הנטל על המדינה ● מה צפוי לחוסכים? ● גלובס עושה סדר

שרוול אשפה לפינוי שיפוצים / צילום: תמר מצפי

הקבלן איחר במסירת דירה בפרויקט תמ"א. זה פיצוי הענק שיקבלו הרוכשים

ביהמ"ש קבע כי סעיף 5א לחוק המכר, הנוגע לאיחור במסירת דירה, חל גם על פרויקטי תמ"א 38, אף שבעבר נקבע בפסיקה כי בפרויקטים כאלה מדובר בהתקשרות למתן שירותי בנייה, שעליה חל חוק חוזה קבלנות

בניין שרוסס במגני דוד, בפריז (דצמבר 2023) / צילום: Reuters, LUCIEN LIBERT

דוח חדש: "העולם עד לגל הגרוע של תקריות אנטישמיות מאז מלחמת העולם"

ב־2023 נרשם זינוק של עשרות אחוזים במספר התקריות האנטישמיות מכל הסוגים, כך מגלה דוח של אוניברסיטת תל אביב והליגה נגד ההשמצה ● לפי הדוח, יותר ויותר אמריקאים מסכימים עם סטריאוטיפים אנטישמיים, והרשתות החברתיות "הפכו לקרקע פוריה לשנאה ורדיקליזציה"

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

חדשות הביומד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: עמית שאבי (ידיעות אחרונות), Shutterstock

סטארט-אפ ניישן סנטרל: ההייטק הישראלי מתאושש, אבל הביומד לא

הביומד הישראלי לא מתאושש בקצב של ההייטק, אקזיט לבלקין ויז'ן, גיוס לסטארט-אפ של נפתלי בנט ותקווה לסוגי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים המקובלים ● השבוע בביומד

סיכונים גיאופוליטיים מוגברים משפיעים גם על מערכת הבנקאות הישראלית / אילוסטרציה: Shutterstock

כצעד משלים להורדת הדירוג של ישראל: S&P הורידה דירוג לבנקים לאומי והפועלים

בחברת הדירוג העולמית ציינו כי למרות שהם עוד מקווים שהסלמה מול איראן, חיזבאללה וחמאס תימנע, "הסיכונים הגיאופוליטיים הגבוהים ממילא איתם מתמודדת ישראל גדלו עוד יותר" • הדירוג של לאומי והפועלים ירדו ל-A-/A-2 • הדירוגים של מזרחי טפחות ודיסקונט נותרו זהים • לכולם תחזית שלילית אך בחברה ציינו כי הרווחיות הגבוהה עשויה לרכך את השפעת הסביבה השלילית

דורון כהן / צילום: איל יצהר

משרד המשפטים בוחן ניגוד עניינים במועמדות דורון כהן ליו"ר רשות שוק ההון

דורון כהן, מנכ"ל האוצר לשעבר, מועמד לתפקיד יו"ר רשות שוק ההון לצד מ"מ יו"ר הרשות הנוכחי, עמית גל; והמשנה למנכ"ל חברת הביטוח ווישור, זיו כהן ● משרד המשפטים בוחן האם קיים חשש לניגוד עניינים במינויו של דורון כהן, שאחותו מכהנת כדירקטורית בלתי תלויה בחברת הביטוח מגדל

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

חסימת איילון דרום הערב / צילום: רוני שפירא

משפחות החטופים הפגינו הערב ברחבי הארץ: קוראות לעסקה מול החמאס

הנייה הודיע לקטאר ולמצרים: "מקבלים את תנאי הפסקת האש" • תיעוד: חגיגות בעזה אחרי הודעת חמאס • גורמים בישראל: זו הטעיה, חמאס הסכים למתווה מרחיק לכת שלא מקובל על ישראל • עדכונים שוטפים