גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משנה כיוון: טיב טעם נכנסת לתחום הייצור הכשר

רשת טיב טעם תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה ● וגם: קבוצת גיוס ההמונים Headstart מקימה יחד עם עו"ד לין שטיינר את חברת PUBLIX, שתלווה חברות וסטארט-אפים בתהליכי גיבוש אסטרטגיה ● אירועים ומינויים

תחליפי בשר בייצור טיב טעם / צילום: ויגרדן
תחליפי בשר בייצור טיב טעם / צילום: ויגרדן

טיב טעם מרחיבה את האסטרטגיה העסקית ונכנסת לתחום הייצור הכשר: רשת קמעונאות המזון חתמה על הסכם ייצור בלעדי של תחליפי בשר עם חברת Vgarden, המפתחת ומשווקת מוצרי מזון טבעוניים בארץ ובחו"ל.

החל מהרבעון השלישי של שנת 2023, טיב טעם תייצר עבור Vgarden סדרת מוצרים תחליפי בשר כשרים על בסיס חלבון אפונה במפעל בחוף שמן. בנוסף, טיב טעם תייצר מוצרי בשר פרמיום, בהם פסטרמות ונקניקים כשרים, עבור השוק הכשר בישראל.

לפי הערכות, שוק תחליפי הבשר הטבעוניים צפוי להגיע לכ-28 מיליארד דולר עד שנת 2025. Vgarden צופה כי כבר השנה תמכור לשוק האמריקאי עשרות טונות של תחליפי בשר טבעוניים. החברה מחזיקה בישראל במותג "משומשו" ומוכרת מגוון מוצרים, ביניהם מוצרי גבינה, דגים ובשר טבעוניים וכשרים.

לדברי חגי שלום, מנכ"ל ובעל השליטה בטיב טעם, "תשתית המפעל שרכשנו בחיפה תהפוך לכשרה במהלך החודשים הקרובים, בהשקעה לא מבוטלת, כשעל-מנת לקבל את אישור הרבנות נחליף את התנורים, שרק הם עולים מאות אלפי שקלים, את המכונות ואת הציוד. החלטנו שאנחנו רוצים לייצר מוצרים בסטנדרט גבוה ופרמיום באיכות של מזרע וזילבר - גם לשוק הכשר.

"שיתוף-הפעולה בינינו לבין Vgarden קיים בשנה האחרונה, והחתימה פותחת אופק קדימה. הביקוש העולמי בענף הפודטק הכשר צובר תאוצה, ואנו רואים בו פוטנציאל רב. המוצרים החדשים יימכרו בסניפים שלנו, אך להערכתי, גם רשתות מזון אחרות לא יתנגדו שיהיו להם מוצרי פרמיום ברמת איכות גבוהה יותר ממה שיש היום, וכשרים למהדרין".

קבוצת טיב טעם, בשליטת חגי שלום (כ-46.7%), היא קמעונאית המזון הגדולה בישראל בתחום הלא כשר. החברה נוסדה ב-1990 ומעסיקה כ-1,700 עובדים.

הפיתוח הרפואי שהוצג בדובאי

פיתוח של חברת MpCheck לבדיקות תקופתיות רפואיות בבית המטופל, שהוטמע בשיבא BEYOND, בית החולים הווירטואלי של שיבא, הוצג לאחרונה בכנס הרפואה השנתי Arab Health 2023 שנערך במרכז הסחר העולמי של דובאי, בהשתתפות חוקרים, רופאים ויזמי ביוטק.

מדובר בפיתוח מעולם הרפואה המונעת, המאפשר לבצע בבית בדיקות דם, בדיקות שתן, בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, בדיקת שמיעה ועוד בתוך 30 דקות. התוצאות מגיעות למערכת ייעודית של בדיקות הסקר, הנמצאת בשיבא, ומתממשקת לתיק הרפואי של המטופל.

משתתפי כנס הבריאות בדובאי / צילום: אחיעד קלמן, משרד החוץ

לדברי ניצן להט, מנכ"ל MpCheck, שהוקמה ב-2020 ומעסיקה 10 עובדים, "הצגת הפיתוח בכנס בדובאי הביאה להתעניינות רבה ממדינות ממזרח אסיה וכן ממדינות העולם הערבי, שבהן לא קיים פתרון כזה.

"אם בעבר מטופלים היו מבלים מעל לחצי יום במעבדות, התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת תהליך הרבה יותר נוח וידידותי ללקוח. אני סבור כי בשילוב פרמטרים נוספים והתאמה ספציפית למדינת היעד, נוכל להגיע עם המוצר גם למדינות נוספות".

הקונסולית הכללית של ישראל בדובאי, לירון זסלנסקי, סבורה כי "יש פוטנציאל עצום לשיתוף-פעולה בין המדינות בתחום הבריאות, זאת לאור הדמיון בין האוכלוסיות והצורך להתמודד יחד עם מחלות שנפוצות באזורנו. זהו תחום גלובלי, בו רק שיתוף-פעולה ועבודה משותפת ייצרו פתרונות לאתגרים חוצי-גבולות.

"זו השנה השלישית ברציפות שישנו ביתן ישראלי ב-Arab Health. עבודה משותפת בתחומים כמו טיפול בחולים ופיתוח טכנולוגיות בתחום הרפואה פותחת אופקים כלכליים חדשים ותורמת ליחסים בין המדינות".

לדברי הדר אמיר, מנהלת פיתוח עסקי בשיבא BEYOND, "אחוז נמוך מאזרחי ישראל מבצעים את בדיקות הסקר התקופתיות. רפואה מונעת היא הדרך החשובה ביותר של עולם הרפואה למניעת מחלות והצלת חיים, ולבדיקות הסקר משקל מכריע בכך. לדוגמה, ביצוע שנתי של בדיקות הסקר הוא חובה עבור אזרחי יפן, ואנו משוכנעים כי הטמעת הבדיקות בשירותי בית החולים הווירטואלי תסייע להציל חיים".

המיזם החדש של קבוצת הדסטארט

אחרי שלוש שנים של עבודה בשיתוף פעולה, קבוצת גיוס ההמונים Headstart ועו"ד לין שטיינר מקימות את חברת PUBLIX, שתעסוק בבניית אסטרטגיה להעמקת מערכות יחסים ( Relations ) של חברות מול לקוחות, משקיעים וקהילות. החברה פונה ללקוחות מתחומי הצרכנות, טכנולוגיה, נדל"ן ופיננסים.

עו''ד לין שטיינר / צילום: יח''צ

שטיינר, שעומדת בראש המיזם המשותף, היא יזמית בתחום הקהילות, שהייתה שותפה בין היתר להקמת "נשים מדברות נדל"ן" ו"נדלניסטה". בנוסף ליוותה חברות וארגונים בבניית אסטרטגיה, גיוסים וניהול קשרי משקיעים.

"עולם השיווק והצרכנות לא מפסיק להשתנות, ואחד האתגרים המשמעותיים והמעניינים שחברות מתמודדות עמו הוא יצירת חווית לקוח ( customers experience ) וחיבור רגשי של הלקוח למותג", היא מסבירה. " PUBLIX הוקמה על מנת לייצר פתרונות אסטרטגיים חדשניים לבניית מערכות יחסים בין לקוחות לבין מותגים".

קבוצת הדסטארט הוקמה ב-2011, ומאז גויסו בארבעת אתריה כ-900 מיליון שקל מיותר ממיליון משתמשים, לטובת כ-6,000 פרויקטים. לדברי אסף גרינפלד, יו"ר הדסטארט, "אחרי עשור של ניסיון וידע ייחודי שצברנו בגיבוש וברתימת קהילות תומכים, משקיעים ותורמים, המעבר לקשרי קהילה הוא אבולוציה טבעית עבורנו".

חדשות טובות

הקרן לידידות מעמידה מענק סיוע של כ-4 מיליון דולר לקהילות היהודיות באוקראינה, לטובת מימון מזון, תרופות, מחסה למי שבתיהם נפגעו, ביגוד, מוצרי חשמל, שמיכות חשמליות, תנורי גז, רדיאטורים, שקי שינה מחממים, גנרטורים, ציוד חם ועוד.

מדובר במענק חירום מיוחד, הנוסף על כ-20 מיליון דולר שניתנים מדי שנה לצרכים בסיסיים, מזון וליווי של כ-70 אלף קשישים ומשפחות נזקקות, תרופות וביטחון בקהילות.

עוד כתבות

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

מאהל המחאה הפרו פלסטיני באוניברסיטת קולומביה (עיבוד: טלי בוגדנובסקי) / צילום: ap, Ted Shaffrey

המוחים הפרו-פלסטיניים עוטים מסכות קורונה כדי להיות חופשיים לבעוט

הלוק החדש של המפגינים מאפשר להם לחרוג מהשורות ● צה"ל נדרש לענות על שאלות קשות ● והאמריקאים מודאגים מהכוח של טיקטוק ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

את עקרונות הניהול הוא למד מהכדורגל בשכונה. היום יש לו אלפי עובדים בעולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מתחם אינטל בחיפה / צילום: Shutterstock

"רבעון שהוא תחתית עבורנו": למה אינטל אכזבה כל כך את המשקיעים

בשיחת המשקיעים כינה מנכ"ל החברה, פט גלסינגר, את הרבעון הראשון כ"רבעון שהוא התחתית עבורנו" ● אינטל לא יכולה לערוב לכך שהרבעון הבא ייראה טוב יותר - ההכנסות אף עלולות להיות נמוכות יותר מאלה של הרבעון הנוכחי ● גם בתחום הייצור נראה שהדרך של אינטל עוד ארוכה

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

ח'ליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס שלקח חלק במשא ומתן לעסקה, במהלך ראיון לסוכנות הידיעות AP / צילום: Associated Press, Khalil Hamra

חמאס: "קיבלנו את ההצעה של ישראל להפסקת אש - נבחן אותה ונעביר את תשובתנו"

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" • צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון • מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה • שני מחבלים ירו לעבר מוצב צה"ל בשומרון - וחוסלו במארב ● עדכונים שוטפים

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה"ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה