שר האוצר האריך את כהונת מנהל רשות המסים ב-3 חודשים בלבד

מנהל רשות המסים, ערן יעקב, צפוי לסיים את תפקידו ביוני הקרוב, לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט שלא להאריך את כהונתו בשנה אלא רק בשלושה חודשים • על רקע ההודעה נפתח המרוץ לתפקיד, לקראת כינונה של ועדת איתור

ערן יעקב, מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר
ערן יעקב, מנהל רשות המסים / צילום: איל יצהר

מנהל רשות המסים ערן יעקב צפוי לסיים את תפקידו ביוני הקרוב. זאת לאחר ששר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט שלא להאריך את כהונתו לפרק זמן ממושך יותר של חצי שנה עד שנה. סמוטריץ' הודיע ליעקב לאחרונה כי החליט על הארכה של שלושה חודשים בלבד.

כל מה שצריך לדעת על הקריסה הדרמטית של בנק ההייטקיסטים | סיקור מיוחד
פתאום למשקיע השקט דוד פורר יש מה להגיד | ניתוח גלובס
כך השתבש הרילוקיישן של חברת האב סקיוריטי לניו יורק | ניתוח גלובס 

החודש משלים יעקב קדנציה של חמש שנים בתפקיד מנהל רשות המסים והיה צפוי לסיים את תפקידו, ואולם על רקע הבחירות וחילופי השלטון דובר על כך שכהונתו של יעקב תוארך לפרק זמן ממושך, של כחצי שנה עד שנה, על מנת לשמור על יציבות הארגון. כעת מתברר כי סמוטריץ' החליט על תקופת הארכה קצרה משמעותית, של שלושה חודשי בלבד, כאמור.

אם לא ימונה מחליף ליעקב בשלושת החודשים הקרובים, הכהונה שלו עשויה להתארך. בפרק הזמן הקצר הזה אמורה להתקיים ועדת איתור למחליף או מחליפה לתפקיד, וההיסטוריה של המינויים לרשות המסים ולתפקידים ציבוריים בכלל מלמדת שפרק זמן כה קצר לא תמיד מספיק. אם לא יימצא מחליף כהונתו של יעקב תוארך בשלושה חודשים נוספים.

המרוץ נפתח רשמית

הידיעה על כך שתפקיד מנהל רשות המסים מתפנה העירה שוב את המרוץ שהחל במסדרונות רשות המסים באופן לא רשמי כבר לפני מספר חודשים. ההערכות הן כי מעל 20 מועמדים מתוך הרשות ומחוצה לה כבר הכינו את קורות החיים ומתכוונים להגיש מועמדות לוועדת האיתור.

"בורסת השמות" של המועמדים האפשריים לתפקיד כוללת מטבע הדברים בכירים ברשות, הסגנים של יעקב וראשי המחלקות המשמעותיות.

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, לפני מספר חודשים בין המועמדים הבולטים לתפקיד מתוך הרשות עלה שמה של מירי סביון (56), הסגנית של מנהל רשות המסים, שהתמודדה על התפקיד מול יעקב ושמונה מועמדים נוספים ב־2018 והייתה בין שני המועמדים הסופיים עליהם המליצה ועדת האיתור לשר האוצר. מועמד בולט נוסף הוא רו"ח (משפטן) רולנד עם שלם (48), סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים ברשות המסים.

מתמודדים נוספים לתפקיד מנהל רשות המסים מתוך הרשות, הם סמנכ"ל ומנהל מחלקת מיסוי מקרקעין ברשות המסים, עו"ד שי אהרונוביץ' (47) וכפיר חן (47), ראש מינהל המכס ברשות המסים.

בין המועמדים שמתכוונים להתמודד על התפקיד "מבחוץ", מהשוק הפרטי, עלה שמו של נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי (57), שיצר בשנים האחרונות קשרים נרחבים בדרג המקצועי והפוליטי באוצר ובכנסת.

מועמד נוסף ששמו עלה כמי שמתכוון להתמודד הוא רו"ח אריאל פטל (49), סגן נשיא לשכת רואי חשבון ומרצה במסלול האקדמי במכללה למינהל.

יעקב בחר שלא להגיב לידיעה.