מנכ"ל בית הנשיא: "הפסיפס הוא הייעוד שלנו כחברה"

מנכ"ל בית הנשיא אייל שויקי, אחד מהצעירים שנבחרו לרשימה, נאם בכנס • "אם יש מסר אחד שחשוב לי להעביר לדור המנהיגות הצעיר הוא לבחור להשפיע בנקודת הזמן הזאת על הדרך שבה מתעצבת החברה שלנו"

אייל שויקי, מנכ''ל בית הנשיא / צילום: שלומי יוסף
אייל שויקי, מנכ''ל בית הנשיא / צילום: שלומי יוסף

"אתם, חבריי וחברותיי לרשימת המבטיחים, משקפים כל אחד וכולכם יחד כישרון, ניסיון, ידע ויצירתיות, אותם ראוי, רצוי ונכון לרתום לטובת קידומה של החברה על כל גווניה. אני גאה לעמוד כאן כחלק מרשימה כזו, גאה לספר את זה לילד שהייתי בערד, בשנות ה־90, אותו ילד שהתעורר בבוקר אחרי משחק של בית"ר עם מכבי חיפה וגילה שנרצח ראש ממשלה. ילד שהבין כבר אז כמה שברירית הדמוקרטיה.

הכירו את נבחרת המנהיגות המבטיחה של גלובס לשנת 2023

"רשימת הארבעים משקפת את מגוון פניה של החברה שלנו. אני מאמין שהפסיפס הזה הוא לא רק גורל, אלא גם הייעוד שלנו כחברה: לחבר בינינו, לשמר את היחד שלנו, לבצר את השותפות הישראלית. ברמה האישית, אני יכול להעיד שאני גאה להוביל את כלל צוות בית הנשיא במערכה הזאת".

שויקי אף סיפר על תחילת דרכו. "אני התחלתי את דרכי מתחתית פס הייצור, פגשתי איש מיוחד שהיום הוא נשיא המדינה, יצחק הרצוג, לצידו צמחתי. זו אולי לא הדרך 'הרגילה', אבל אני בטוח שתסכימו איתי שאין דבר כזה 'דרך רגילה'.

"כיום אנחנו חיים בעולם, ובמידה רבה גם במדינה, בה מנהיגות ומנהיגים צעירים לוקחים על עצמם יותר ויותר אחריות. אם יש מסר אחד שחשוב לי להעביר לדור המנהיגות הצעיר הוא לבחור להשפיע בנקודת הזמן הזאת על הדרך שבה מתעצבת החברה שלנו, וגם על הדרך שבה היא מנהלת את מחלוקותיה.

"מגיע לכולנו שהמשבר הזה יגיע לסיום. ברוח חזונו של הנשיא הרצוג, גם אני מאמין שיש פתרון למחלוקות האלו, והוא נשען על חיבור בין אנשים; על שיח ישיר, על הידברות. כמו במשבר הנוכחי, כך גם באתגרים שעוד יגיעו, וברור לנו שעוד יגיעו - הכול, בסופו של יום, תלוי באנשים, ולא פחות בהנהגה שתדע לפעול בשיקול דעת ובאופן ממלכתי ומאחד".
"מגיע לכולנו שהמשבר הזה יגיע לסיומו. הפסיפס הוא הייעוד שלנו כחברה".