דינה בן טל-גננסיה, מנכ''לית אל על / צילום: דוברות אל על
דינה בן טל גננסיה, מנכ"לית אל על, היא האישה הראשונה בתפקיד. את 2022 סיימה החברה ברווח של 109 מיליון דולר, ולאחר משבר ארוך גם היחסים עם העובדים הוסדרו
דינה בן טל גננסיה מונתה למנכ"לית אל על לפני כמעט שנה, באפריל 2022, והפכה לאישה הראשונה שעומדת בראשה. היא הגיעה עם היכרות מעמיקה בתחום ובנבכי אל על עצמה, לאחר שעבדה בחברה 14 שנה טרם המינוי, ובתפקידה האחרון הייתה סמנכ"לית המסחר.
קודם לכן כיהנה שש שנים כראש אגף ניהול הכנסות בחטיבת המסחר בחברה והייתה אחראית על הכנסות מפעילות נוסעים בהיקף של מיליארדי שקל, ולפני כן הייתה מנהלת תכנון ארוך טווח והצטיידות בחטיבת הכספים.
השנה האחרונה הייתה דרמטית עבור חברת התעופה, לא פחות מהשנתיים שקדמו לה מאז פרצה מגפת הקורונה שסגרה את השמים. אל על נפגעה קשות במהלך 2021-2020, מה שהוביל בין היתר לשינוי במבנה הבעלות.
אולם בשנת 2022 השמים נפתחו, והישראלים נהרו לשדות התעופה. בשנה שעברה הכנסות החברה נסקו ב-132% ל־1.98 מיליארד דולר, והרווח הנקי עמד על 109 מיליון דולר, אחרי שבשנתיים שלפני כן רשמה הפסד מצטבר של כמעט מיליארד דולר.
מבחינה מסוימת הכוכבים הסתדרו לאל על בחודשים האחרונים. החברה, שמשלמת משכורות בשקלים ומוכרת כרטיסים בדולרים, נהנית מהתחזקות הדולר מול המטבע המקומי, ומחירי הנפט צללו לשפל של שנתיים - ונמוכים משמעותית מרמתם בשנה שעברה כשפרצה מלחמת רוסיה־אוקראינה.
המגמה נתנה לה לגיטימציה להציג יעד חמש־שנתי אופטימי: מחזור הכנסות של 3.5 מיליארד דולר עד 2028, עלייה של 76%; והיקף נוסעים שנתי של 7.5 מיליון, לעומת 4.2 מיליון ב-2022.
הישג גדול של בן טל גננסיה הוא כי בתוך פחות משנה הסדירה את יחסי העבודה. היא חתמה על הסכמים עם ועדי דיילי האוויר, תחזוקה והנדסה והמנהלי ועל הסכם שכר עם הטייסים בתומו של משבר ארוך ומתוקשר, ששיאו היה ביטול של יותר מ-100 טיסות ברגע האחרון.
השנה גם השיקה החברה מיתוג ופרזנטור חדשים, ונפרדה ממטוסי ה-747 אחרי 48 שנים. היא מנהלת מגעים עם איסתא להקמת מיזם משותף.