ענת גרוס-שון היא מהמנכ"ליות הבודדות בתעשיית המזון. בשנה האחרונה עמדה בלב סכסוך על עליית מחירים בין תנובה לשופרסל, שבסופו ויתרה הרשת וחזרה למכור את מוצרי החלב שהתייקרו. בימים אלה מחפשים בתנובה את המנכ"ל הבא, והיא בין המועמדים להחליפו
בשבע השנים האחרונות משמשת ענת גרוס־שון כמנכ"לית חטיבת החלב של תנובה, המגלגלת מחזור מכירות של כ־5 מיליארד שקל. היא מובילה את כל האסטרטגיה של מערך השיווק והייצור של תנובה, וחולשת על כל תהליכי הרגולציה והמו"מ בנושא החלב ועל המחקר והפיתוח והאחריות התאגידית. לחטיבה נתח שוק של יותר מ־50% בענף החלב ויותר מ־60% בענף התחליפים. לאחרונה הודיע מנכ"ל תנובה איל מליס על פרישה, וגרוס-שון היא בין המועמדים להחליפו.
ייתכן שגרוס-שון האמינה שעם שוך הקורונה יירגעו הטלטלות שעברו על המשק ועל המחלבה הגדולה בישראל. אבל עם הגידול בתשומות, ובראשן מחיר החלב הגולמי שעלה ב-24% מאז 2019, תנובה הצטרפה לצונאמי העלאות המחירים ששטף את המדינה בשנה האחרונה, ובנובמבר הודיעה על התייקרות של 4.7%, לראשונה מאז 2018.
סביר להניח שגרוס־שון ובכירי תנובה ידעו שהמהלך לא יתקבל בהבנה על ידי הצרכנים, התקשורת ורשתות המזון, שבאותה תקופה ניהלו מאבק נגד כל החברות שהודיעו על העלאות מחירים, אבל ככל הנראה גם הם לא צפו שייקלעו לאחד הסכסוכים המתוקשרים של השנה. רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל הודיעה כי לא תיכנע להתייקרות, ותנובה, בדומה ליוניליוור לפניה, הפסיקה לספק סחורה לסניפי שופרסל, שמקרריה הלכו והתרוקנו.
שתי הענקיות לא היו מוכנות להתכופף ושתיהן התבצרו בעמדתן, עד שכמעט חודש לאחר מכן שופרסל מצמצה משום שראתה כיצד הקונים נוטשים לרשתות אחרות שכן מכרו את מוצרי החלב, הגבינות והתחליפים. באותה עת נקלעה מחלבות רמת הגולן, שמייצרת את המותג הפרטי של שופרסל, לקשיים, ותנובה הודיעה כי תקלוט את החלב של המחלבה שביקשה הקפאת הליכים. מאז הספיקו חברות נוספות להעלות מחירים, וסערת יוקר המחיה פינתה את מקומה לסערה הפוליטית והמשפטית.
גרוס־שון גם אחראית להקמת מותג תחליפי החלב של תנובה, ואף הובילה אותה לזכיות בולטות בתחרות השיווק האפקטיבי ל־2022, האפי, על מהלכים לקידום מוצרי האלטרנטיב, בהם הפרס היוקרתי אפי פלטינום. היא מועמדת להתמנות למנכ"לית תנובה.