קרדיט סוויס לווה כ-54 מיליארד דולר מהבנק הלאומי של שווייץ

ההלוואה מגיעים לאחר שמניות הבנק ספגו ירידות חדות לאחר שהבנק הלאומי הסעודי, המשקיע המרכזי של הבנק, הודיע כי לא יוכל לספק סיוע נוסף • החוזים העתידיים על וול סטריט הגיבו בעליות להודעה

סניף של בנק קרדיט סוויס / צילום: Shutterstock
סניף של בנק קרדיט סוויס / צילום: Shutterstock

בנק קרדיט סוויס הודיע כי ילווה עד 50 מיליארד פרנק שוויצרי (53.68 מיליארד דולר) מהבנק הלאומי השוויצרי במסגרת מסגרת הלוואות מכוסות ומסגרת נזילות לטווח קצר.

ההחלטה על לקיחת ההלוואה מגיעה זמן קצר לאחר שמניות הבנק נפלו בחדות ביום רביעי, והגיעו לשפל של כל הזמנים. הנפילה בערך המניות הגיעה לאחר שהמשקיע המרכזי בבנק, הבנק הלאומי הסעודי, הודיע כי לא יוכל לספק סיוע נוסף.

צעד זה "יתמוך בעסקים ובלקוחות הליבה של קרדיט סוויס כאשר קרדיט סוויס נוקטת בצעדים הדרושים ליצירת בנק פשוט וממוקד יותר הבנוי סביב צרכי הלקוחות", אמרה החברה בהכרזה על ההלוואה.

בנוסף, הבנק מגיש הצעת רכש במזומן ביחס לעשרה ניירות ערך בכירים הנקובים בדולר ארה"ב בתמורה מצרפית של עד 2.5 מיליארד דולר - וכן הצעה נפרדת לארבעה ניירות ערך בכירים הנקובים באירו תמורת עד 500 מיליון אירו, הודיעה החברה.

מנכ"ל קרדיט סוויס, אולריך קורנר, אמר כי "הצעדים הללו מוכיחים פעולה נחרצת לחיזוק קרדיט סוויס בעודנו ממשיכים בשינוי האסטרטגי שלנו כדי לספק ערך ללקוחותינו ולבעלי עניין אחרים. אנו מודים ל-SNB ול-FINMA. הצוות שלי ואני נחושים להתקדם במהירות כדי לספק בנק פשוט וממוקד יותר שנבנה סביב צרכי הלקוחות".

בתגובה להודעה החוזים העתידיים בארה"ב טיפסו: מדד הדאו ג'ונס עלה ביותר מ-100 נקודות לאחר ההכרזה, S&P 500 רשם עלייה של 0.45% והנאסד"ק טיפס ב-0.54%.