גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

למפות את איטליה בתלת-ממד

חברת טכנולוגיה ישראלית תייצר מודלים תלת-ממדיים של עשרות ערים באיטליה בשנתיים הקרובות, בהיקף של עשרות מיליוני אירו ● תקציב הפרסום של רשת האסתטיקה אמריקן לייזר, המוערך בכ-10 מיליון שקל, מועבר למשרד הפרסום D-Say ● אירועים ומינויים

מיפוי ערים באיטליה / צילום: Simplex
מיפוי ערים באיטליה / צילום: Simplex

חברת הטכנולוגיה הישראלית סימפלקס (Simplex) תייצר מודלים תלת-ממדיים של עשרות ערים באיטליה בשנתיים הקרובות עבור חברת Andreani Tributi. היקף העסקה עומד על עשרות מיליוני אירו שיתפרסו על פני כמה שנים. עד כה כבר ביצעה החברה מידול של ארבע ערים: רימיני, פזארו, פאנו ומצ'רטה.

הטכנולוגיה של סימפלקס משלבת בין צילום אוויר (בטכנולוגיה מוגנת פטנט) לאלגוריתמים אוטומטיים, והיא מאפשרת צפייה ועבודה ברזולוציה גבוהה במיוחד. הפרויקט באיטליה נועד לייצר תשתית טכנולוגית לתכנון עירוני עבור רשויות, אדריכלים, שמאים, חברות בנייה ותשתיות. התכנון הוא להגיע למידול של עשר ערים עד סוף 2023, ויותר מ-100 ערים בשלוש השנים הקרובות, ביניהן רומא, ונציה ומילנו.

סימפלקס הוקמה ב-2013 על ידי חברי הילדות זיו שרגאי ושחר ברנע (שניהם בעלי דוקטורט בגיאואינפורמציה מהטכניון) ואבי אפללו, מומחה לכלכלה ואסטרטגיה עסקית, המכהן כמנכ"ל. הפיתוח שלהם מאפשר לגורמים הרלוונטיים לבחון תרחישים עירוניים ותשתיתיים, ולנתח קווי ראיה והצללות.

"הניסיון שלנו מראה שכאשר רשויות מתחילות להשתמש במערכת שלנו, היא הופכת די מהר לכלי מרכזי בתכנון העירוני ובניהול העיר, על כל היבטיהם - בינוי, תחבורה, תשתיות, תקשורת, ביטחון, מוקד פניות התושבים ועוד", מציין אפללו. "אנחנו מאמינים כי גם באיטליה, כמו בישראל, השוק יאמץ במהירות את הפתרון שלנו, ויהפוך לחלק ממערכות הליבה בשדרת התהליכים המרכזיים לתכנון וניהול עירוני נכון ויעיל".

תקציב אמריקן לייזר ל-D-Say

משרד הפרסום D-Say, בבעלות איל הובר לוי, יטפל בתקציב הפרסום של רשת האסתטיקה אמריקן לייזר מוערך בכ-10 מיליון שקל. במשך שבע שנים טיפל המשרד במותג המתחרה, ??. בתקופה האחרונה קיבל המשרד גם את תקציבי בית החולים שיבא, בזק בינלאומי ו-DRIVE&BUY.

אמריקן לייזר כוללת 18 סניפים ברחבי הארץ, ולדברי סמנכ"ל השיווק אריק שיק, היא "נמצאת בתנופת צמיחה, כולל מיתוג מחדש ותהליך טרנספורמציה דיגיטלית. מגוון אתגרים הדורשים משרד פרסום מחויב צעיר ובועט מצד אחד, ועם ניסיון בתחום מהצד השני, הוביל אותנו לבחור ב-D-Say".

כמה הושקע בקמפיין סאוטר

שפים שמובילים קמפיינים למוצרי מטבח אינם מחזה נדיר, אולם כאלה שמביאים את העובדים להפסקת הפרסומות ראינו פחות. השבוע צירף השף אסף גרניט, פרזנטור מותג SAUTER, ארבעה שפים ממסעדותיו - שקד שאול, אסי סרי, אורי אליעד ורומי קריינר - לקמפיין שעלה בהשקעה של 2.5 מיליון שקל.

אסף גרניט ומיקי ביטון / צילום: מיכה לובטון

מצנח הזהב

שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, מונה כחבר בוועדה המייעצת לדירקטוריון של סטארט-אפ הסייבר ריסקנה.

שלמה קרמר / צילום: יח''צ

טל כהן, 53, מונה למנכ"ל אלקטרה אפיקים תחבורה.

טל כהן מנכל חברת אלקטרה אפיקים / צילום: יח''צ אלקטרה אפיקים

צור אלון ימונה למנכ"ל זרוע ההשקעות של קבוצת נובארד. בשבועות הקרובים יסיים את תפקידו כמנכ"ל קבוצת תשובה, קבוצת החברות הפרטיות של יצחק תשובה.

עידן קרת, 46, מונה לראש תחום שירותים פיננסיים במטריקס ארה"ב.

עידן קרת, ראש תחום שירותים פיננסיים גלובלי במטריקס ארה''ב / צילום: הרווארד סטודיוס

גפן מגן סואד מונתה למנהלת משאבי האנוש של אורקל בישראל.

גפן מגן סואד / צילום: אלה מילת

תמיר חסון מונה לסמנכ"ל הפיתוח של Cello, העוסקת בפתרונות לשירותי חניה ותחבורה עירונית חכמה.

סמנכ''ל הפיתוח (VP of R&D) של Cello, תמיר חסון / צילום: Cello

גלי עידן, 50, מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת Ready, המתמחה בפיתוח שבבים, תוכנה וחומרה.

גלי עידן, סמנכ''לית פיתוח עסקי ב-ready / צילום: אורלי שניידר

הדסה וולפרט מונתה לסמנכ"לית השיווק של impacX, המפתחת פתרונות טכנולוגיים מבוססי דאטה לניטור ולצריכה חכמה של מוצרי וול-ביאינג.

אורי צרור יטפל בתקציב טוליפ אינטרטיימנט, וישמש כדובר המקומי של אולפני יוניברסל ו-וורנר.

אורי צרור / צילום: טל חמדי

חדשות טובות

עמותת כ"ן השיקה בכנס באו"ם תוכנית האצה לשוויון מגדרי, שמטרתה להגיע לייצוג שווה של 50:50 עד 2030. את התוכנית הציגו ד"ר ועו"ד אורית רישפי והמנכ"לית ד"ר מזל שאול. השלב הבא של העמותה יהיה גיוס תמיכה ומשאבים מחברות וארגונים בינלאומיים, לצד שיתופי-פעולה ויוזמות חברתיות-תרבותיות.

דר׳ אורית רישפי ודר׳ מזל שאול מעמותת כן בביקורם באו״ם / צילום: אילה שאול

אירועי השבוע

בתיה עופר

בתיה ועידן עופר יסייעו בסבסוד של מחצית ממחירי הכרטיסים לתערוכות האמנות של האקדמיה המלכותית לאומנויות בלונדון, על כל כרטיסי הכניסה עבור גילאי 16-25. לרגל זאת ערכה האקדמיה לעופר ערב הוקרה על תרומתה לאמנות ולעשייה הנשית בתחום האמנות. נשיאת האקדמיה רבקה סלטר שוחחה עם עופר על הבמה.

בתיה עופר בשיחה עם נשיאת האקדמיה / צילום: דפיד ג'ונס

כנס המסעדנות

כנס המסעדנות ה-8 Restaurant נערך השבוע במלון דיוויד אינטרקונטינטל, בהובלת אילן ירון, בעלי סאמיט אקספרס, ותומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד". כנס עסק באתגרי עולם המסעדנות הישראלי, ובכניסת מדריך מישלן לישראל. בשיאו של האירוע הוענק אות הוקרה לישראל אהרוני ואסף גרניט על פעילותם ותרומתם לענף.

מרכז דוידסון

מרכז דוידסון, הממוקם בסמוך לכותל המערבי, פתח השבוע את שעריו מחדש אחרי שלוש שנים עם ממצאים ארכיאולוגיים שנחשפו לראשונה, וערך אירוע בהשתתפות בני משפחת דוידסון. בין הנואמים המרכזיים היו נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג; ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; הרצל בן ארי מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי.

מימין: קרן דוידסון, אלמנתו של ויליאם דוידסון; ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; רעייתו של הנשיא, מיכל הרצוג; נשיא המדינה יצחק הרצוג; בנו של ויליאם דוידסון, איתן דוידסון / צילום: ערן בארי

עוד כתבות

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

מטוס של וויז אייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

חברת הלואו קוסט היחידה שפועלת כעת בישראל מבטלת טיסות

וויזאייר מבטלת טיסות מישראל למספר יעדים קרובים ● חברת הלואו קוסט ההונגרית לא הודיעה רשמית על ביטול הטיסות - אך בשעות האחרונות נוסעים התבשרו על ביטולים לטיסות לאיי יוון וליעדים קרובים נוספים ● רינאייר צפויה לחזור עם פתיחת טרמינל 1, ואיזי ג'ט רק בסוף עונת הקיץ הקרובה

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

מימין: דני בריקמן, מנכ''ל החברה, ועמית צימרמן, סמנכ''ל המוצר / צילום: Ben Itzhaki – Photography

הכפיל את השווי ב-6 חודשים ומגייס עוד עובדים: הסטארט-אפ Oasis Security גייס 35 מיליון דולר

אואזיס סקיוריטי פיתח פלטפורמת הגנה בסייבר לזהויות לא אנושיות בארגונים ●  עד כה גייס אואזיס סכום כולל של כ-75 מיליון דולר

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מערכת טילי פטריוט / צילום: Reuters, Baz Ratner

אחרי למעלה מ-30 שנה: ישראל נפרדת ממערכת הנשק המיתולוגית. זו המחליפה

33 שנים מאז שהוטמעה בישראל, בחיל האוויר התחילו בתהליכי פרידה ממערכת הפטריוט, שהצליחה ליירט תשעה איומים במלחמה הנוכחית ● למה מפרישים אותה דווקא עכשיו, מה הבדלי המחירים למערכת המחליפה קלע דוד, ואילו שכבות הגנה נוספות יש לישראל? ● גלובס עושה סדר

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

לא בעזרת הצבא: כך יכולה ישראל להכריע את איראן

התקיפה האיראנית הכושלת נגד ישראל יצרה חלון הזדמנויות נדיר לסיכול התחמשותה הגרעינית של איראן ● במקום לפתוח בעימות צבאי, מהלך בעל השפעה מוגבלת, לו מתנגדת הקהילה העולמית, ישראל צריכה לגבש כוח משימה בין־לאומי שמטרתו לחנוק את איראן במישור הכלכלי

מנכ''ל SMCI, צ'ארלס ליאנג, מנכ''ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, מנכ''לית AMD, ליסה סו / צילומים: רויטרס - Jonathan Ernst, Mark Lennihan ,AP, Chiang Ying-ying

דוחות חברות השבבים חושפים את האתגר הגדול של הסקטור הלוהט בוול סטריט

השבוע פרסמו שתי חברות שבבים גדולות, AMD ו-SMCI, את התוצאות הכספיות שלהן ואיכזבו את המשקיעים ● בתגובה לדוחות, מניות שתי החברות צללו בחדות במסחר בוול סטריט יחד עם אנבידיה שנסחרת בירידות ● מומחים מסבירים: "יש ביקוש והשקעות של חברות גדולות, אבל ההכנסות לא מתרוממות"

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מפגינים באוניברסיטת קליפורניה, השבוע / צילום: Reuters, Aude Guerrucci

ניצולי ה־7 באוקטובר תובעים את מובילי המחאות בקמפוסים בארה"ב: "זרוע של חמאס"

אזרחים ששרדו את הטבח ביישובי הדרום, הגישו השבוע לבית המשפט המחוזי בווירג'יניה תביעה נגד ארגוני המחאות בארה"ב, בטענה לקשר ביניהם לחמאס ● בין היתר, צוין כי ראשיהם היו חברים בארגוני טרור ואף הכינו מסמכי תעמולה נגד ישראל, בטרם התרחש הטבח

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

שוטרים פורצים לבניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: ap, Cliff Owen

המשטרה משחררת את אוניברסיטת קולומביה, וטראמפ משחרר את לשונו

כיבוש קמפוס האוניברסיטה הניו יורקית בידי פרו–פלסטינים הסתיים, לאחר שבין המוחים התגלתה נוכחות של "מהפכנים מקצועיים" ● האלימות בקמפוסים תועיל לדונלד טראמפ, המוביל בסקר האחרון בהפרש ניכר, וחושף בגלוי את הבוז והטינה שלו כלפי ישראל וכלפי נתניהו

לטענת הבעל, תכנון מס היא זכות השייכת לו, שכן מדובר בפעולה שאינה מתייחסת לזכות משותפת שנוצרה במהלך החיים המשותפים / אילוסטרציה: Shutterstock

האם גרוש רשאי לבצע תכנון מס שיפגע בזכויות בת זוגו לשעבר?

זוג התגרש לאחר 19 שנות נישואים ● בסמוך לפרידתם, הבעל פרש משירות קבע והחל לעבוד כאזרח עובד צה"ל במשכורת חודשית, לצד קבלת פנסיית גישור ● ביהמ"ש קבע כי האישה זכאית לכ-40% מפנסיית הגישור, אולם אז התעוררה השאלה האם הבעל רשאי לקבוע כי פנסיית הגישור תסווג כ"הכנסה שנייה", והכנסתו מעבודתו השוטפת תיחשב כ"הכנסה ראשונה"

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק