מיפוי ערים באיטליה / צילום: Simplex
חברת הטכנולוגיה הישראלית סימפלקס (Simplex) תייצר מודלים תלת-ממדיים של עשרות ערים באיטליה בשנתיים הקרובות עבור חברת Andreani Tributi. היקף העסקה עומד על עשרות מיליוני אירו שיתפרסו על פני כמה שנים. עד כה כבר ביצעה החברה מידול של ארבע ערים: רימיני, פזארו, פאנו ומצ'רטה.
הטכנולוגיה של סימפלקס משלבת בין צילום אוויר (בטכנולוגיה מוגנת פטנט) לאלגוריתמים אוטומטיים, והיא מאפשרת צפייה ועבודה ברזולוציה גבוהה במיוחד. הפרויקט באיטליה נועד לייצר תשתית טכנולוגית לתכנון עירוני עבור רשויות, אדריכלים, שמאים, חברות בנייה ותשתיות. התכנון הוא להגיע למידול של עשר ערים עד סוף 2023, ויותר מ-100 ערים בשלוש השנים הקרובות, ביניהן רומא, ונציה ומילנו.
סימפלקס הוקמה ב-2013 על ידי חברי הילדות זיו שרגאי ושחר ברנע (שניהם בעלי דוקטורט בגיאואינפורמציה מהטכניון) ואבי אפללו, מומחה לכלכלה ואסטרטגיה עסקית, המכהן כמנכ"ל. הפיתוח שלהם מאפשר לגורמים הרלוונטיים לבחון תרחישים עירוניים ותשתיתיים, ולנתח קווי ראיה והצללות.
"הניסיון שלנו מראה שכאשר רשויות מתחילות להשתמש במערכת שלנו, היא הופכת די מהר לכלי מרכזי בתכנון העירוני ובניהול העיר, על כל היבטיהם - בינוי, תחבורה, תשתיות, תקשורת, ביטחון, מוקד פניות התושבים ועוד", מציין אפללו. "אנחנו מאמינים כי גם באיטליה, כמו בישראל, השוק יאמץ במהירות את הפתרון שלנו, ויהפוך לחלק ממערכות הליבה בשדרת התהליכים המרכזיים לתכנון וניהול עירוני נכון ויעיל".
תקציב אמריקן לייזר ל-D-Say
משרד הפרסום D-Say, בבעלות איל הובר לוי, יטפל בתקציב הפרסום של רשת האסתטיקה אמריקן לייזר מוערך בכ-10 מיליון שקל. במשך שבע שנים טיפל המשרד במותג המתחרה, ??. בתקופה האחרונה קיבל המשרד גם את תקציבי בית החולים שיבא, בזק בינלאומי ו-DRIVE&BUY.
אמריקן לייזר כוללת 18 סניפים ברחבי הארץ, ולדברי סמנכ"ל השיווק אריק שיק, היא "נמצאת בתנופת צמיחה, כולל מיתוג מחדש ותהליך טרנספורמציה דיגיטלית. מגוון אתגרים הדורשים משרד פרסום מחויב צעיר ובועט מצד אחד, ועם ניסיון בתחום מהצד השני, הוביל אותנו לבחור ב-D-Say".
כמה הושקע בקמפיין סאוטר
שפים שמובילים קמפיינים למוצרי מטבח אינם מחזה נדיר, אולם כאלה שמביאים את העובדים להפסקת הפרסומות ראינו פחות. השבוע צירף השף אסף גרניט, פרזנטור מותג SAUTER, ארבעה שפים ממסעדותיו - שקד שאול, אסי סרי, אורי אליעד ורומי קריינר - לקמפיין שעלה בהשקעה של 2.5 מיליון שקל.
מצנח הזהב
שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, מונה כחבר בוועדה המייעצת לדירקטוריון של סטארט-אפ הסייבר ריסקנה.
טל כהן, 53, מונה למנכ"ל אלקטרה אפיקים תחבורה.
צור אלון ימונה למנכ"ל זרוע ההשקעות של קבוצת נובארד. בשבועות הקרובים יסיים את תפקידו כמנכ"ל קבוצת תשובה, קבוצת החברות הפרטיות של יצחק תשובה.
עידן קרת, 46, מונה לראש תחום שירותים פיננסיים במטריקס ארה"ב.
גפן מגן סואד מונתה למנהלת משאבי האנוש של אורקל בישראל.
תמיר חסון מונה לסמנכ"ל הפיתוח של Cello, העוסקת בפתרונות לשירותי חניה ותחבורה עירונית חכמה.
גלי עידן, 50, מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת Ready, המתמחה בפיתוח שבבים, תוכנה וחומרה.
הדסה וולפרט מונתה לסמנכ"לית השיווק של impacX, המפתחת פתרונות טכנולוגיים מבוססי דאטה לניטור ולצריכה חכמה של מוצרי וול-ביאינג.
אורי צרור יטפל בתקציב טוליפ אינטרטיימנט, וישמש כדובר המקומי של אולפני יוניברסל ו-וורנר.
חדשות טובות
עמותת כ"ן השיקה בכנס באו"ם תוכנית האצה לשוויון מגדרי, שמטרתה להגיע לייצוג שווה של 50:50 עד 2030. את התוכנית הציגו ד"ר ועו"ד אורית רישפי והמנכ"לית ד"ר מזל שאול. השלב הבא של העמותה יהיה גיוס תמיכה ומשאבים מחברות וארגונים בינלאומיים, לצד שיתופי-פעולה ויוזמות חברתיות-תרבותיות.
אירועי השבוע
בתיה עופר
בתיה ועידן עופר יסייעו בסבסוד של מחצית ממחירי הכרטיסים לתערוכות האמנות של האקדמיה המלכותית לאומנויות בלונדון, על כל כרטיסי הכניסה עבור גילאי 16-25. לרגל זאת ערכה האקדמיה לעופר ערב הוקרה על תרומתה לאמנות ולעשייה הנשית בתחום האמנות. נשיאת האקדמיה רבקה סלטר שוחחה עם עופר על הבמה.
כנס המסעדנות
כנס המסעדנות ה-8 Restaurant נערך השבוע במלון דיוויד אינטרקונטינטל, בהובלת אילן ירון, בעלי סאמיט אקספרס, ותומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד". כנס עסק באתגרי עולם המסעדנות הישראלי, ובכניסת מדריך מישלן לישראל. בשיאו של האירוע הוענק אות הוקרה לישראל אהרוני ואסף גרניט על פעילותם ותרומתם לענף.
מרכז דוידסון
מרכז דוידסון, הממוקם בסמוך לכותל המערבי, פתח השבוע את שעריו מחדש אחרי שלוש שנים עם ממצאים ארכיאולוגיים שנחשפו לראשונה, וערך אירוע בהשתתפות בני משפחת דוידסון. בין הנואמים המרכזיים היו נשיא המדינה, מר יצחק הרצוג; ראש עיריית ירושלים, משה ליאון; הרצל בן ארי מנכ"ל החברה לפיתוח הרובע היהודי.