הסטארט־אפים הישראלים שהצליחו לעניין את אמזון

אמזון מקדמת שני סטארט-אפים ישראלים, בתחום הלוגיסטיקה ובתחום האנרגיה הירוקה • כ-200 יצרנים ישראלים יצטרפו לאיגוד הקוסמטיקה האירופי Europe Cosmetics - מה שיאפשר לתעשייה המקומית להיערך לייצור לפי הרגולציה האירופית • רשת ארונות הרדור מתרחבת לשוק הבינלאומי: פותחת סניפים בדובאי ובסן פרנסיסקו

רמי רשף ורועי גרמן / צילום: ג'נסל, רועי גרמן
רמי רשף ורועי גרמן / צילום: ג'נסל, רועי גרמן

אמזון מקדמת שני סטארט־אפים ישראלים, בתחום הלוגיסטיקה ובתחום האנרגיה הירוקה. במהלך אחד, קרן ההשקעות של אמזון משקיעה כמה מיליוני דולרים ב־Flymingo (פליימינגו), שפיתח מערכת ראייה ממוחשבת בזמן אמת לניהול מלאי במרכזים לוגיסטיים.

מדובר בקרן השקעות לחדשנות תעשייתית, שנוסדה באפריל 2022 במטרה לתמוך בטכנולוגיות ובחדשנות בתחום הלוגיסטיקה ושרשרת האספקה, וסך התקציב שלה עומד על מיליארד דולר. בשנה החולפת השקיעה גם בביוניק הייב הישראלית, שפיתחה רובוט לוגיסטי אוטונומי ומבוסס בינה מלאכותית.

הסטארט־אפ שייסדו רועי גרמן, שחר קורין ואיציק מזרחי, פיתח טכנולוגיה המזהה טעויות אופרטיביות בשלב מוקדם של שרשרת האספקה. המערכת עושה שימוש בווידאו המגיע מתשתית המצלמות במרכזים הלוגיסטיים, ומספקת התרעה בזמן אמת על טעויות שעלולות לדברי המסיידים לגרום להפסדים של מאות מיליוני דולרים.

בפליימינגו מסבירים כי לפי מחקרים, שיעור הטעות במרכז לוגיסטי שמטפל במאות אלפי יחידות ביום עומד על % -3%, וכי המחיר שעלולה ליצור טעות אחת עומד לרוב על 50-300 דולר. בחברה ישתמשו בהשקעה להרחבת הפעילות באירופה וצפון אמריקה. בימים אלו מגייסת החברה עובדים בישראל, אנגליה וארה"ב.

אמזון גם מפעילה אקסלרטור בתחום האנרגיה הירוקה באמצעות חטיבת הענן שלה, AWS. במסגרת זו נבחר ג'נסל, שמפתח טכנולוגיה להפקת חשמל ממימן ללא פליטות פחמניות, כאחד מ־15 החברות שייקחו חלק בתוכנית ייחודית שתתקיים בסיאטל ותימשך 12 שבועות.

במסגרת התוכנית, שזה המחזור השני שלה, בכירים בתעשייה ידריכו סטארט־אפים בנושאים כמו אנרגיה, יכולת דיגיטלית, השקעות, מדיניות ציבורית, חדשנות ומחקר מתקדם. בין היתר תוכל ג'נסל לבנות פיילוט לצורך בדיקת היתכנות טכנית, תוך שימוש בכלים דיגיטליים ואוטומטיים - כלומר להגיע לפתרונות ותוצאות מהר יותר. "כך נוכל לעזור בהגדרה ועיצוב העתיד של החדשנות בתחום האנרגיה המתחדשת בעולם", מציין המנכ"ל רמי רשף.

ג'נסל הוקמה ב־2011, ובראשה עומד רמי רשף (שהוא גם אחד מהמייסדים). החברה מעסיקה כ־150 עובדים, ומספקת פתרונות גיבוי חשמל למגדלי תקשורת, מפעלי תעשייה, יישומי ביטחון פנים, בתי חולים ותעשיות אוטומטיות ב־22 מדינות.

מתכוננים לרפורמת התמרוקים

כ־200 יצרנים ישראלים יצטרפו לאיגוד הקוסמטיקה האירופי Europe Cosmetics - מה שיאפשר לתעשייה המקומית להיערך לייצור לפי הרגולציה האירופית, שצפויה להיכנס לתוקף בארץ באפריל במסגרת רפורמת התמרוקים. תעשיית הקוסמטיקה האירופית מגלגלת כ־85 מיליארד אירו בשנה.

לדברי ליאור לוי, יו"ר פורום התמרוקים בהתאחדות התעשיינים, התעשייה המקומית תיקח חלק בדיונים המתנהלים באיגוד, ותיחשף לחידושים ולתהליכי הייצור וחומרי הגלם המוטמעים במוצרים. "מדובר בהישג בינלאומי שמצטרף להישג משמעותי שרשמה התעשייה בזירה העולמית רק בשנה האחרונה, עם הצטרפותה לפורום התמרוקים העולמי", אומר לוי.

"כשהרפורמה תיכנס לתוקף, חובת האחריות לגבי המתרחש בשוק האירופי הופכת להיות של היצרן. בעקבות המהלך נוכל לנפק לתעשייה מידע שוטף ברזולוציה מהירה וחדה, וזאת לצד המידע מ־ICCR, הארגון הבינלאומי לרגולציה בתחום התמרוקים, שעוסק באסטרטגיה של הטווח הרחוק".

רשת הרדור מתרחבת לדובאי

רשת ארונות הרדור מתרחבת לשוק הבינלאומי: החברה פותחת סניפים בדובאי ובסן פרנסיסקו. בנוסף, ייפתחו במהלך 2023 ארבעה סניפים חדשים בנתניה, ראשון לציון, חיפה ומישור אדומים ויחודשו הסניפים בבאר שבע ובדיזיין סנטר - בהובלת המעצב והאדריכל אלברט אסקולה, שאף משמש כפרזנטור של הרשת. סך ההשקעה במהלך מוערך בכ־3 מיליון שקל.

אלברט אסקולה / צילום: טורם קריאייטיב
 אלברט אסקולה / צילום: טורם קריאייטיב

הרדור מתמחה בתחום ארונות ההזזה, והמנגנונים שלה מוגנים בשבעה פטנטים בינלאומיים. ב-2019 חברת הרדור נרכשה על ידי גיל ויינרב ובן ציון אדורם - אליהם הצטרף ב 2022 ישראל אסולין. כיום מונה הרשת שישה סניפים בישראל, ושני הסניפים בסן פרנסיסקו ובדובאי יצטרפו לחנות שנפתחה בשנה שעברה באוסטרליה.

"הרשת מרחיבה את פעילותה כתוצאה ישירה של צמיחה אורגנית, שהיא פונקציה של ההשקעה המתמדת שלנו בפיתוחים טכנולוגיים ובחדשנות עיצובית", מסביר ויינרב, המשמש כמנכ"ל.

חדשות טובות

משתפים פעולה עם ארגון לתת: עובדי בנק הפועלים ארזו כ־2,000 חבילות מזון למשפחות נזקקות לקראת פסח, אותן תרם הבנק; סיבוס סודקסו תרמה כ־850 משלוחי מזון - במסגרת שיתוף־הפעולה, החברה תרמה ארוחת חג על כל לקוח שהשיב לסקר שביעות הרצון (NPS) שערכה.