בורסות עולם | סיקור שוטף

עליות בנעילה בוול סטריט; עליבאבא קפצה ב-3.4%, נטפליקס ב-2%

מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.7%, מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.4%, וה-S&P 500 התקדם בכ-0.6% • בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 1.3% • עליות של 1%-1.5% בחוזים על הנפט הגולמי • מה אומרים באופנהיימר על מגזר הבנקאות האמריקאי?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam
וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

עליות נרשמו בנעילת המסחר בוול סטריט: מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.7%, מדד הדאו ג'ונס עלה בכ-0.4%, וה-S&P 500 התקדם בכ-0.6%.

עליות בולטות רשמו בין השאר עליבאבא , שהמשיכה במומנטום החיובי של הימים האחרונים, AMD, אמזון , אינטל, נטפליקס, ניאו  ובלוק.

בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות צים, למונייד , קלטורה, סנטינל וואן , פייבר  ונייס.

21:17

מגמה מעורבת עם נטייה לעליות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.5%, מדד הדאו ג'ונס יציב וה-S&P 500 מתקדם בכ-0.3%.

בקריפטו נרשם שינוי מגמה ולאחר שבבוקר טיפס הביטקוין ל-28.6 אלף דולר כעת הוא נסחר סביב 27,800 דולר. גם האת'ריום עבר לירידה ונסחר סביב 1,770 דולר.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1%-1.8% בחוזים על הנפט הגולמי. הזהב עולה ב-0.7% ל-1,998 דולר לאונקיה. 

20:08

מגמה מעורבת בוול סטריט כעת. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.5%, מדד הדאו ג'ונס עבר לירידה מזערית וה-S&P 500 מתקדם בכ-0.3%.

מניית בד באת' אנד ביונד  צונחת ביותר מ-20% לאחר שהחברה הזהירה כי היא עלולה להיכנס בקרוב להליך פשיטת רגל.

מניות הבנקים הגדולים וולס פארגו  ובנק אוף אמריקה  בולטות בירידות. גם מניית צ'ארלס שוואב  רושמת ירידה חדה של יותר מ-5%. 

18:45

נמשכת המגמה החיובית בארה"ב. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.7%, מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.2% וה-S&P 500 מתקדם בכ-0.4%.

באירופה ננעל המסחר בעליות של עד 1.3% במדדי המניות המרכזיים.

בשוק הסחורות נרשמות עליות של 1%-1.5% בחוזים על הנפט הגולמי. הזהב עולה קלות ל-1,990 דולר לאונקיה.

בקרב המניות הישראליות בולטות כעת בעליות סנטינל וואן , נובה , וויקס, נייס  ולמונייד.

17:07

מגמה חיובית במסחר בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.6% ומדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.3%.

עליות בולטות רושמות בין השאר פורד מוטורס , דלתא איירליינס , קרניבל , קארמקס, צים  ו-AMD.

בשוק האג"ח של הממשל האמריקאי תשואת האג"ח ל-10 שנים עולה בנקודה ל-3.58%, תשואת האג"ח לשנתיים ממשיכה לטפס ועולה בכ-5 נקודות ל-4.13%.

16:35

מגמה חיובית בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הנאסד"ק מטפס בכ-0.7% ומדד הדאו ג'ונס עולה בכ-0.6%.

סולאראדג'  קופצת ב-3%, אינטל  עולה ב-2% ו-AMD  בולטת בעלייה של 2.3%.

עוד בולטות בעליות עליבאבא , וול מארט ונטפליקס .

15:35

מאקרו ארה"ב: פורסם נתון צמיחה מעודכן בארה"ב - הכלכלה התרחבה בקצב שנתי של 2.6% לעומת צפי ל-2.7% ולעומת 2.7% בנתון הקודם שפורסם.

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה עמדו על 198 אלף בשבוע שעבר, מעט מעל הצפי.

15:05

מאקרו אירופה: בניגוד למדד המפתיע לטובה בספרד, האינפלציה בגרמניה בחודש מרץ (על פי נתונים מקדמיים) לא ירדה מהר כמצופה, והסתכמה ב-7.4% (הצפי היה 7.3%). זאת לאחר מדידה של 8.7% בפברואר. המדד המשולב ירד מ-9.3% ל-7.8%, אך גם כאן צפוי הכלכלנים ירידה משמעותית יותר ל-7.5%. ברמה חודשית, מדד המחירים לצרכן טיפס במרץ ב-0.8% (1.1% במדד המשולב), לעומת תחזיות לעלייה של 0.7% ושל 0.8% בהתאמה.

13:40

העליות באירופה מתחזקות כאשר מרבית הבורסות המרכזיות נסחרות בעליות של 1.2% עד 1.5%. בלונדון נרשמת עלייה מעט מתונה יותר והפוטסי מתקדם ב-0.8%.

במקביל מתחזקות העליות של החוזים העתידיים בוול סטריט - החוזים על הנאסד"ק עולים ב-0.4% וכך גם על ה-S&P 500, החוזים על דאו ג'ונס עולים ב-0.5%.

ג'יי.פי מורגן העלה את הדירוג של יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס  מ"נייטרלי" ל"עודף משקל", וכן ציינו כי הורדת הדירוג האחרונה של המניה מסמנת נקודת כניסה אטרקטיבית ל"מנהיג עולמי העומד בראש המעבר לחלופות בריאות יותר לניקוטין".

12:00

העליות בבורסות אירופה ובמסחר על החוזים בוול סטריט נמשכות. באסיה ננעל מדד הנג סנג בעלייה של 0.6%.

באופנהיימר התייחסו בסקירתם למניות המגזר הבנקאים, שנמצאות לאחרונה בעין הסערה בעקבות נפילת בנק סיליקון ואלי האמריקאי והצלת קרדיט סוויס השווייצרי, בנוסף לעוד מספר בנקים קטנים יותר. "אירועים אלה מעלים חשש בקרב המשקיעים מהתפתחות המשבר בסקטור הפיננסי כולו, עם השלכות מרחיקות לכת על הכלכלה העולמית", כותב כריס קוטובסקי, אנליסט הבנקים הראשי באופנהיימר, ומעריך כי המקרים של SVB וקרדיט סוויס לא מאפיינים את כלל הבנקים, ובכך מהלך המימושים החד שעבר על הסקטור מהווה הזדמנות השקעה.

"צוות המחקר של אופנהיימר משמר את המלצות Outperform על מניות הבנקים ג'י.פי מורגן צ'ייס , בנק אוף אמריקה , סיטיגרופ  ו-יו.אס בנקורפ  וכן על מניות בנקי השקעות גולדמן זאקס  ו-מורגן סטנלי  אך נוקט גישה שמרנית, ובכך מוריד את מחירי היעד למניות המומלצות בהתאם לירידת מכפילי שוק, ועדיין מתוך הנחת דיסקאונט של 70%-80%, בהתאם לרמת הסיכון של כל בנק", נכתב בסיקור.

10:10

בורסות אירופה נפתחו במגמה חיובית. מדד דאקס הגרמני עולה ב-0.7% וקאק הצרפתי ב-0.6% (וכך גם יורוסטוקס 50 הכלל אירופי), בעוד שפוטסי הבריטי נסחר כמעט ללא שינוי.

בוול סטריט נרשמות עליות מזעריות של 0.1% במסחר על החוזים העתידיים.

מאקרו אירופה: בספרד פורסמו נתוני אינפלציה מעודדים במיוחד לחודש מרץ. על פי הנתונים הראשוניים, מחדד המחירים לצרכן צנח מ-6% בפברואר ל-3.3% בלבד - מתחת להערכות שיעמוד על 3.8%. המדד המשולב ירד מ-6% ל-3.1%, כשהתחזיות היו שירד ל-4%, כך שגם פה מדובר בהפתעה לטובה. במבט חודשי נרשמה עלייה של 0.4% (ושל 1.1% במשולב) במדד כשהכלכלנים העריכו שיעלה ב-0.7% (וב-1.6% במשולב).

באסיה ננעל מדד ניקיי בירידה של 0.4%, בסין סיימו מדדי המניות בשנגחאי ושנזן בעליות של 0.7% ו-0.4% בהתאמה. בהונג קונג ממשיך להתקיים מסחר כאשר הכיוון השתנה לחיובי ומדד הנג סנג עולה ב-0.4%.

07:50

באסיה המגמה מעורבת. מדד ניקיי בטוקיו יורד ב-0.8%, וגם הנג סנג רושם ירידה בשיעור דומה, ואילו באוסטרליה קופץ מדד הדגל ASX ב-1%, ובסיאול מתחזק הקוספי ב-0.5%. בסין נרשמות ירידות של עד 0.2% למדדי שנגחאי ושנזן.

משבר הבנקים בארה"ב מוביל למשיכת פיקדונות חריגה. אז למה בפד פחות מודאגים?
חברת ההשקעות בלקרוק: "לא תהיה הורדת ריבית בארה"ב השנה"  
חיים כצמן מציג: תגמול של 70 מיליון שקל לבכירים בשנה של הפסד 

בהונג קונג בולטות לרעה מניות הטכנולוגיה, בהן חטיבת מידע הבריאות של עליבאבא שיורדת ב-9%. עוד ירידות רושמות באידו, ג'יי.די.קום, לנובו ושיאומי. בצד החיובי פטרוצ'יינה בראש המדד מטפסת ב-4.6%. בטוקיו בנק מיצובישי פייננשל נסוג בכ-1.7% ואילו בקרב יצרניות הרכב המגמה מעורבת. מיצובישי עולה ביותר מ-2% וגם ניסאן מתחזקת, בעוד שטויוטה מאבדת 0.8%, וגם איסוזו, הונדה ומאזדה נחלשות.

בוול סטריט החוזים יציבים בשעה זו. אמש ננעל המסחר בניו יורק בעליות. S&P 500 עלה ב-1.4%, הנאסד"ק התקדם ב-1.8% והדאו ג'ונס טיפס ב-2%, מובל ע"י אינטל , שזינקה בקרוב ל-8% אחרי שהודיעה שהשבב החדש שלה Sierra Forest, שצפוי להיות חסכוני במיוחד בחשמל, ישוחרר במחצית הראשונה של 2024. בגזרת האג"ח הממשלתיות היה רגוע אמש. תשואת האג"ח ל-10 שנים ננעלה כמעט ללא שינוי והבוקר עולה בנקודה ל-3.58%, תשואת האג"ח לשנתיים עלתה קלות וגם כעת מטפסת בכ-3 נקודות ל-4.11%. 

בקריפטו נרשמת עלייה חזקה של כמעט 5% לביטקוין, שמטפס ל-28.6 אלף דולר. גם האת'ריום מתחזק, אך בשיעור מתון יותר של כ-1%, ושערו כמעט 1,800 דולר. בתחילת השבוע פורסם שבורסת הקריפטו הגדולה בעולם, בייננס, עומדת למשפט בארה"ב בשל ליקויים ופעילות בלתי חוקית. החששות עלולים להביא גופים עושי שוק (market makers) להסתייג מגוף המסחר, ולפגוע בזמינות ובנזילות המטבעות הדיגיטליים. בתוך כך, המטבעות המרכזיים בשוק מתחזקים משמעותית: הביטקוין והאתריום מתחזקים ביותר מ-5% ביממה האחרונה.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות קלות (עד 0.3%) במחירי הנפט הגולמי. הברנט יורד ל-78 דולר לחבית והנפט האמריקאי ל-72.7 דולר. גם הזהב נחלש קלות ומחירה של אונקיה יורד ל-1,960 דולר.

היום יפורסם בארה"ב נתון הצמיחה העדכני לרבעון האחרון של 2022, כשההערכות הן שהתמ"ג עלה ב-2.7% בסיכום שנתי וכי שיעור האינפלציה הרבעוני שנגזר מהתמ"ג הסתכם ב-3.9%. מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הצרכנית (PCE), מדד האינפלציה המועדף על הפד, כשהתחזיות הן לעלייה חודשית של 0.4% בפברואר ולקצב שנתי של 4.7%, ללא שינוי מינואר.

עוד יפורסמו במהלך היום נתונים ראשוניים למדדי המחירים לצרכן של חודש מרץ בגרמניה ובספרד.

גם בגוש האירו יתפרסם נתון מאקרו חשוב מחר - מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ. על פי התחזיות, האינפלציה תתמתן מהותית ל-7.2% בחישוב שנתי, לאחר מדידה של 8.5% בפברואר. מדד הליבה, ללא מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים, צפוי דווקא לעלות ל-5.7%, בהשוואה ל-5.6% בפברואר.

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מתייחס בסקירתו השבועית למדיניות הריבית של הפד. להערכתו, השווקים טועים בכך שהם מתמחרים הורדת ריבית קרובה על ידיו. "אנו צופים עליית ריבית נוספת בשיעור של רבע נקודת אחוז בהחלטה הבאה במאי. אנו לא שותפים להערכות בשווקים שהבנק יוריד את הריבית במהירות עוד השנה, לאור הציפיות שלנו שאינפלציית השירותים תישאר גבוהה".

גם הצפי של חברת ההשקעות בלקרוק הוא שהפד כלל לא יחל בהורדת הריבית ב-2023. "אנו רואים לפנינו שלב חדש של ריסון האינפלציה - פחות מאבקים, אך עדיין בלי הורדות ריבית".