גיל אגמון, יו"ר הדירקטוריון ובעל השליטה של ורידיס, עוכב לחקירה

חברת ורידיס הודיעה כי אגמון עוכב לחקירה בחשד שפסולת שיצאה מאתר משואה הוטמנה באופן לא חוקי במסווה של קומפוסט בבקעת הירדן • "לעמדת החברה, היא פעלה עפ"י דין" • המניה איבדה 2.7% בבורסה לאחר הדיווח

גיל אגמון, יו''ר דירקטוריון ובעל השליטה של ורידיס / צילום: איל יצהר
גיל אגמון, יו''ר דירקטוריון ובעל השליטה של ורידיס / צילום: איל יצהר

חברת ורידיס , העוסקת בתחומי איכות הסביבה, התפלת מים ומיחזור, דיווחה היום (א') לבורסה כי יו"ר דירקטוריון החברה ובעל השליטה בה, גיל אגמון, עוכב לחקירה. לפי הדיווח, אין בידי החברה מידע נוסף אודות מהות החקירה ונסיבותיה. 

פשרה בייצוגית נגד גבי אשכנזי ושמן: תשלום של 22 מיליון שקל לבעלי המניות 
הולמס פלייס משכה הצעתה לרכישת שר פיטנס: "התנהגה בצורה לא מקצועית"

על-פי דיווחים קודמים של ורידיס, לפני מספר שבועות, המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה ומשטרת ישראל ערכו חיפוש במשרדי ורידיס ובאתרי פעילות של ורידיס איכות הסביבה, ונמסרו מסמכים וציוד אלקטרוני. באותה עת גם עוכבו לחקירה נושאי משרה בחברה.

לפי פירוט בדוח השנתי של ורידיס, "למיטב ידיעת החברה, החקירה נסובה על חשד לכאורה כי קומפוסט שיצא מאתר משואה מהווה למעשה פסולת והוטמן באופן לא חוקי במסווה של קומפוסט בשטחים בבקעת הירדן".

ורידיס דיווחה אז כי היא משתפת פעולה עם המשטרה ותמשיך לעשות זאת, וכי היא ממשיכה להפעיל את אתר משואה, כשלדבריה, "לעמדת החברה, היא פעלה על-פי הדין, ויש לה טענות טובות".

כשבועיים לאחר החיפוש במשרדי ואתרי ורידיס החברה קיבלה צו מבית המשפט, המורה למשרד להגנת הסביבה להמציא מסמכים ומידע וכן להקפיא מענקים לזכות החברות-הבנות שלה. ורידיס ציינה בדוחותיה כי החברות-הבנות שלה זכאיות למענקי הקמה ותפעול בסך כ-26 מיליון שקל, מהם 23 מיליון שקל הוכרו כהכנסה בדוחות. ורידיס העריכה כי אין להקפאה זו השלכה מהותית על הדוחות, וציינה כי היא כופרת בטענות ובחשדות, וטוענת כי אין בסיס להקפאה.

ורידיס נסחרת בשווי של 2.6 מיליארד שקל. בעלת השליטה בחברה היא דלק רכב .