גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הטכנולוגיה מאיצה את השינוי בתחום חוויית הלקוח ומציעה מחקרי שביעות רצון מבוססי בינה מלאכותית ויישומים אוטומטיים

ההתמקדות של עסקים וארגונים בעולמות תוכן של איכות השירות עברה בשנים האחרונות ממתן דגש על מוצרים ושירותים מתקדמים לחוויית השירות המוענקת סביבם ללקוחות ● סקרי שביעות רצון הם כלי חשוב ומרכזי באפיון איכות השירות וחווית הלקוח - וכיום, הם מתקדמים יותר מתמיד

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

 הכתבה בשיתוף גיאוקרטוגרפיה 

סקרי שביעות רצון נחשבים לכלי חשוב בעולמות איכות השירות וחוויית הלקוח, וזאת החל מעסקים וארגונים גדולים ועד עסקים וארגונים קטנים. ביצוע סקרי שביעות רצון מסייע לארגונים להבין את הקהל שלהם בצורה טובה יותר והם בעלי תרומה עסקית ניכרת לפעילות החברה. באמצעותם ניתן, למשל, לסייע לארגון לזהות תחילתו של תהליך הקשור עם חוסר שביעות רצון ממוצר או שירות מסוים, בזמן שהיקף התופעה קטן ולא תמיד מורגש; רשויות מקומיות יכולות, למשל, לאתר באמצעות סקרים שכאלה את השירותים העוזרים לתושב במיוחד. כל זאת, כאמור, בתנאי שאותם סקרי שביעות רצון נערכים בצורה נכונה, תוך שימוש בטכנולוגיות מתקדמות הקיימות כיום בשוק.

"בשנים האחרונות נושא חוויית הלקוח משתנה באופן דרמטי. הלקוחות מקבלים תשומת לב רבה יותר, ומהווים את מרכזו של עולם השירות", מסביר אלי משולם, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת גיאוקרטוגרפיה. על רקע שינויים אלה, פועלת בגיאוקרטוגרפיה מחלקה ייחודית למדידת איכות השירות וחוויית הלקוח, המתמחה בעיצוב, עריכה וניתוח של סקרי שביעות רצון עבור עסקים וארגונים מסוגים שונים, לצד שירותי מחקר נוספים הקשורים עם חוויית הלקוח הכוללים, בין היתר, גם ניתוח של נקודות המגע השונות של הלקוחות עם הארגון. "בעבר, ארגונים התמקדו בעיקר בשיווק המוצרים והשירותים אותם הם מעניקים", אומר משולם, "כיום, לעומת זאת, עיקר תשומת הלב מופנית ללקוחות עצמם ולחוויה אותה הם חווים בעת רכישת או קבלת השירות".

אלי משולם, סמנכ''ל שיווק ומכירות בקבוצת גיאוקרטוגרפיה / צילום: יוהנס פלטן

כדי להבין לעומק את השינוי בחוויית הלקוח, אפשר להתייחס לדוגמה בולטת מעולם הרכב. כבר למעלה מעשור שמוסכים כבר לא נקראים מוסכים, לפחות לא באופן רשמי. השם הוא מרכזי שירות ולא מדובר רק בעניין סמנטי. מרכזי השירות של יבואני הרכב מציעים שינוי. הם שמים דגש רב יותר על הלקוחות המגיעים לבצע טיפולים ותיקונים, דבר הבא לידי ביטוי בשירותים נלווים כמו שינוע הרכב למוסך, מקומות למנוחה, ניקוי הרכב לאחר סיום הטיפול בו ועוד. "כל אלו הם נושאים שזיהינו את חשיבותם בסקרי שביעות רצון שערכנו לאורך השנים למגוון לקוחות בעולם הרכב, שהביאו את היבואנים לקדם מהלך של טיפול משמעותי יותר בחוויית הלקוח", מדגיש משולם.

"דבר נוסף שחולל שינוי בתחום הוא הטכנולוגיה. יש כיום טכנולוגיות חדשניות המאפשרות לעסקים ולארגונים להפיק מסקרים הרבה יותר וביתר קלות, ובכך לשפר את התרומה העסקית של הכלי הזה עבורם", אומר משולם ומרחיב: "טכנולוגיות חדשות של בינה מלאכותית, ניתוח שפה טבעית ובינה עסקית מנגישות את היכולת להיות עם האצבע על הדופק של חוויית הלקוח בכל רגע נתון. ניתן לתכנן פעולות אוטומטיות, החל מהפצה של סקר ועד לניתוח התובנות ממנו והבלטת נקודות עיקריות, וזאת ללא מגע יד אדם".

כך, המציאות הטכנולוגית מאיצה את השינוי בתפיסת חוויית הלקוח ובחשיבות של ביצוע התאמות לצרכים שלו. "סקרים תורמים לחיבור בין ארגונים לקהל הלקוחות שלהם - עוזרים לעסקים להבין טוב יותר את הצרכים של הלקוחות שלהם, את החוויה שהם עברו בתהליכי השירות או המכירה, כמו גם את הקשיים המשתקפים מהתשובות העולות בסקרים. ארגונים שלא מכירים את הלקוחות שלהם ימצאו את עצמם מאחור בסופו של דבר", מחדד משולם.

להתאים שירותים לקהלים שונים

סקרי שביעות רצון בקרב לקוחות הם כלי חשוב בפעילות הארגון, גם אם התחושה היא ש'הכל טוב ומתקתק כמו שעון', תמיד יש דברים חבויים מתחת לפני השטח שיכולים להשפיע באופן מהותי על עתיד הארגון. "בחוויית הלקוח יש מעין מעגל קסמים הקשור לשביעות רצון הלקוחות לטוב או לרע - דבר הבא לידי ביטוי ביכולת שלהם לשמש כשגרירים ולהמליץ לאחרים על השירות או המוצר או לחלופין לכתוב ביקורת שלילית, שתוך דקות מופצת במאות ואלפי שיתופים", מדגיש משולם את חשיבות הנושא. באותה נשימה הוא ממליץ להיעזר כמה שיותר בסקרי שביעות רצון בעת הנוכחית: "יש כיום מאבקים על לקוחות והסקרים הללו תורמים למציאת נקודות כשל, שטיפול בהן תורם לשיפור תהליכים פנים ארגוניים ולהגברת שביעות הרצון, וכפועל יוצא מכך מביא למניעת נטישה, שימור לקוחות, הגברת הנאמנות והגדלת כמות הלקוחות".

"בסופו של דבר", הוא מסביר, "המטרה של סקרי שביעות רצון לקוחות היא לשמש ככלי ניהולי המסייע בקבלת החלטות עסקיות, וזאת על ידי איסוף משוב מהלקוחות על חוויית השירות. במסגרת זו אנחנו בוחנים את כל האינטראקציות של הלקוח עם החברה, עם המוצרים שלה, עם השירות וגם עם העובדים, לומדים היכן היא מתפקדת טוב יותר ואילו נקודות טעונות שיפור, ובהתאם מקבלים החלטות אופרטיביות כיצד להקצות נכון יותר את חלוקת המשאבים בארגון".

דוגמה נוספת הממחישה בצורה משמעותית את השינוי בעולם חוויית הלקוח היא בתחום שירותי הבריאות. ארגוני בריאות משקיעים משאבים רבים לא רק ב"מכירת" והצעת ה"מוצר" הבריאותי עצמו, אלא בכל חוויית השירות שמסביב. הדבר בא לידי ביטוי, למשל, במוקדי שירות דיגיטליים באפליקציות השונות, במכשירי בדיקה ביתיים שלא מחייבים הגעה למרפאה ועוד. כל אלו, כמובן, כחלק מהחשיבה על הלקוח כמקבל שירות הנמצא במרכז.

"ערכנו מחקר עבור ארגון בריאות גדול שהחליט לבחון אינטראקציות ספציפיות של הלקוחות שלו עם השירותים אותם הוא מעניק. למשל, בנקודות המגע עם השירותים הדיגיטליים", אומר משולם. "מצאנו שבקרב הלקוחות הצעירים הייתה שביעות רצון נמוכה מאוד מקבלת שירות באינטראקציות 'מסורתיות' יותר, כמו מוקד השירות הטלפוני, וזאת לעומת השירותים הדיגיטליים שבקרב אותם לקוחות זכו לרמת שביעות רצון גבוהה למדי", הוא מפרט. "מנגד, הקהל המבוגר הביע שביעות רצון נמוכה מהשירותים הדיגיטליים, כך שעל בסיס הממצאים הללו, הארגון יכול היה להתאים באופן מדויק יותר את נקודות המגע לקהלים השונים. לדוגמה, לפתח במישור הדיגיטלי שירותים המיועדים יותר לקהל צעיר, ועבור הקהל המבוגר להשקיע יותר בסוגי אינטראקציות 'מסורתיות' המתאימות לו. נוצרה כאן תועלת עסקית חשובה לארגון כי השינויים שהוא ערך בעקבות המחקר תרמו משמעותית לחוויית הלקוח, וכפועל יוצא מכך גם לפעילות הארגון בכללותו".

לנתח את שביעות הרצון ברמת השחקן הבודד

בשנים האחרונות, כאמור, מתרבות הטכנולוגיות החדשניות המאפשרות לבצע סקרי שביעות רצון לקוחות בצורה מעמיקה יותר, קרובה יותר למועד קבלת השירות, וגם נוחה יותר מבחינת עלויות. "הבינה המלאכותית מאפשרת לנו להשתמש בשאלה אחת פתוחה שתחליף את הצורך ב- 10 שאלות סגורות, ובכך מקצרת את השאלון. מערכות אוטומטיות יכולות לזהות בזמן אמת קבוצות של לקוחות לא מרוצים ולהתריע על כך לגורם הרלוונטי בארגון, לפני שהמצב מידרדר", מדגים משולם.

עוד הוא מוסיף כי המחקר עצמו יכול להיות מפורט יותר: "בעבר, ארגונים ערכו ניתוח ברמת הרשת. למשל, רשת של מרכזי שירות. כיום יש לנו את הכלים לרדת לרזולוציה של היחידה הבודדת, וזאת החל ממרכז השירות הספציפי, נציג השירות הטלפוני, החנות ברחוב מסוים וכדומה, ועד למוצר הפרטני והשירות סביבו. כך, הארגון מתחבר בצורה טובה יותר לקהל הלקוחות שלו ברמת נקודות המגע הספציפיות".

גורם חשוב נוסף בתהליך הוא האופן שבו סקרי שביעות הרצון מתבצעים בפועל, כפי שמשולם מסביר: "הכלים הטכנולוגיים המתקדמים מאפשרים לנו להקפיד על כל הפרטים הקטנים. אנו, למשל, מקפידים להנגיש את הסקרים באופן התואם את השפה העיצובית של הארגון או לחלופין עושים שימוש במערכות סקירה חדשניות וידידותיות למשתמש. זה אמנם נשמע טריוויאלי, אם כי אנו עדים למקרים רבים של ארגונים המפיצים סקרים כלאחר יד, כאלו המעוצבים באופן חובבני או באמצעות מערכות סקירה מיושנות, דבר העשוי לגרום לנזק תדמיתי גדול יותר מאשר התועלת המתקבלת מביצוע הסקרים". הוא מוסיף ומציין "בסופו של דבר הסקרים הללו מהווים את הפנים של הארגון אל מול הלקוח, את האופן בו הארגון נראה כלפי חוץ, כך שאי אפשר להקל ראש באופן שבו הם מתבצעים או מונגשים ללקוחות".

עוד הוא מעדכן כי "תוצרי המחקרים המבוצעים בגיאוקרטוגרפיה מונגשים באמצעות מערכות מתקדמות, לרבות מערכות BI הכוללות דשבורדים ופיתוחים ייחודיים, המותאמים אישית בהתאם לאופי הארגון; ובכלל זאת מודלים למדידה, ניתוח והצבת יעדים לשיפור ביצועי הארגון, כמו גם מערכות דיווח המתריעות על לקוחות המביעים שביעות רצון נמוכה, לטובת טיפול נקודתי ומיידי בכשל שירותי.

"המידע המתקבל מהסקרים זמין למנהלי הארגון בהתאם להיררכיה הארגונית בכל רגע נתון, ובכל פלטפורמה דיגיטלית בה הם עושים שימוש, לרבות המחשב האישי, המחשב הנייד או באמצעות מכשיר הטלפון הסלולארי. מעבר לכך, ככל שיש בכך צורך, אנו יודעים לממשק את המידע עם מערכות ה- CRM של הארגון, כך שישתלב בפלטפורמה אחת מרכזית".

תכנון נכון של המחקר מסייע לצמיחת הארגון

מחקר העוסק בתחום שביעות רצון הלקוחות צריך, כאמור, להתמקד באופן שבו הוא תורם לשיפור איכות השירות ולגיבוש דעת קהל חיובית יותר של הלקוחות על הארגון; יש לו מטרה חשובה: לחבר את הארגון לקהל הלקוחות שלו. "השינוי בחוויית הלקוח והחיבור של הארגון ללקוחות צריך להנחות כל שלב ושלב בתכנון הסקר, עיצובו, עריכתו וניתוחו", אומר משולם.

"לכן", הוא מוסיף, "צריך להחליט איך לממשק את הסקר ולשקלל אותו עם נקודות מגע נוספות במסע הלקוח, כמו למשל אינטראקציה עם נקודות מכירה שונות - לקוח שקונה מוצר בחנות X ומקבל שירות באזור Y ולאחר מכן גם משתמש בשירות הטלפוני. חוץ מסקר שביעות הרצון, נדרש לחבר את כל הנתונים הנוספים במסע הזה, תוך מתן התייחסות לכל אחת מנקודות המגע".

סקרי שביעות רצון, לסיכום, הם כלי חשוב מאוד להתנהלות תקינה ולצמיחה של עסקים או ארגונים, כמו גם לחיבור שלהם עם קהל הלקוחות. חוויית הלקוח בשנים האחרונות השתנתה. המוקד הוא כבר לא במוצרים או שירותים, כאמור, אלא בחוויית השירות הניתנת סביבם. כדי לערוך בצורה נכונה את המחקרים בתחום זה, כך שיהיו בעלי ערך וישמשו ככלי עבודה בידי מנהלי הארגון, נדרשת מומחיות בהתאמת השאלות לצורכי הארגון ולנושאים החשובים בעולמות איכות השירות וחוויית הלקוח. זאת, במקביל לכך שההתקדמות הטכנולוגית האדירה של השנים האחרונות, בייחוד בתחום הבינה מלאכותית, מנגישה את הכלי הזה יותר מבעבר לארגונים בכל הגדלים, גדולים כקטנים, בתקווה שיעשו בו שימוש נכון.

עוד כתבות

בורסת וול סטריט / צילום: Shutterstock

למכור את המניות בחודש מאי ולצאת מוול סטריט? זה מה שההיסטוריה מלמדת

האם נכנסו לחצי השנה הגרועה של השנה, וזה הזמן לצאת משוק ההון עד אוקטובר? לא בטוח ● אנליסטים בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה הוותיקה "Sell in May and go away" ● ולמה הנפילה של אפריל לא מפחידה אותם?

ד''ר אלמוג שמחון / צילום: דני מכליס - אוניברסיטת בן גוריון בנגב

החוקר שמגלה איך הבוטים הרוסיים הפכו אותנו לכלי משחק

ד"ר אלמוג שמחון, פסיכולוג חישובי מאוניברסיטת בן גוריון, חוקר את השימוש בשפה ברשתות ואת האופן שבו היא מובילה לקיטוב חברתי ● בראיון לגלובס, הוא מסביר איך בוטים רוסיים הופכים אותנו לכלי משחק, מה קורה לשיח אחרי פיגועים ומי משתף יותר פייק ניוז ● ויש לו אזהרה לעתיד: "בינה מלאכותית יכולה לייצר טענות לא פחות משכנעות משל בני אדם, ואפילו יותר"

מכוניות חדשות בנמל אילת / צילום: איל יצהר

משלוח הרכב שיצא מטורקיה בדקה ה-90, ומה החלופות שבוחנים היבואנים

יבואני הרכב הישראלים נערכים לסגר הייצוא מטורקיה ● משלוח ענק של טויוטה הספיק לצאת לישראל "ברגע האחרון" אולם בענף צופים עיכובים באספקת דגמי מפתח

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן נואם בעצרת סולידריות עם הפלסטינים בסוף אוקטובר / צילום: ap, Emrah Gurel

טורקיה מפסיקה את המסחר עם ישראל: מה המשמעויות ואילו ענפים יפגעו?

כפי שנחשף בגלובס, טורקיה החליטה על הפסקת הסחר עם ישראל ● טורקיה היא מקור היבוא החמישי בגודלו בישראל, שפיתחה תלות גדולה במיוחד במוצרי המלט ● איך המהלך ישפיע על המדפים שלנו, ולמה דווקא עכשיו? גלובס עושה סדר

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

שולה חן, 1969 / צילום: סוכנות צילומי עיתונות י.פ.פ.א / אוסף דן הדני, הספרייה הלאומי (מתוך ויקיפדיה)

על השיר "בוא הביתה" שהפך לפסקול המלחמה הנוכחית

לכל מלחמה בישראל יש את השיר שמסמל אותה ועליו קהל המאזינים נשען ● למלחמת העצמאות היה את "באב אל וואד", במלחמת יום כיפור "לו יהי", ובלבנון הראשונה, "הביתה"● במלחמה הנוכחית מככב השיר "בוא הביתה", אותו כתבה בכלל זמרת אמריקאית

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

מתחם המחאה הפרו-פלסטיני ב-UCLA / צילום: לביא לוי

סטודנטים מאוניברסיטת UCLA: "קראו לי יהודי מלוכלך וירקו עלי. לא אשאר בארה"ב"

בעקבות העימותים האלימים בין סטודנטים יהודים למוחים הפרו-פלסטינים באוניברסיטת UCLA, הסטודנטים מחשבים את דרכם מחדש ● המאהל בינתיים פונה אך הם חוששים: המוחים ינסו לחזור

נרנדרה מודי / צילום: Associated Press, Rajesh Kumar Singh

900 מיליון הודים נקראים להחליט אם הם רוצים ראש ממשלה לנצח

נרנדרה מודי מציין עשר שנים לשלטונו אך רוצה עוד חמש, וכנראה יזכה בהן בבחירות שנערכות בהודו ● הוא מודיע שרק דבר אחד מעניין אותו - האומה, וזו אולי אסירת תודה, אך מתרחקת מן האידיאלים הדמוקרטיים, החילוניים והשוויוניים של מייסדיה ● ואיך כל זה קשור למפלגת העבודה בישראל?

כל תאגידי הבידור קרקרו סביב הסדרה / צילום: Shutterstock

הומור חצוף ואותנטי: סדרת הילדים שכבשה דווקא את ההורים

למרות הצנזורה של דיסני והביקורות הקשות מנציגי ה–Woke, "בלואי" שוברת שיאי צפייה, מגלגלת מיליארדים ממרצ'נדייז וסוחפת אחריה בעיקר מבוגרים שנהנים מהניואנסים ● כך הפכה סדרה מצוירת על משפחת כלבים אוסטרלית לתופעה עולמית

וורן באפט / צילום: Associated Press, Nati Harnik

וורן באפט מציג רווחי שיא והר מזומנים. למה הוא מוכר מניות אפל?

ברקשייר האת'ווי, בהובלת המשקיע האגדי וורן באפט, דיווחה על זינוק מרשים ברווח התפעולי ברבעון הראשון של השנה ● במקביל חברת האחזקות הודיעה על הקטנת פוזיציה בענקית הטכנולוגיה אפל בכ-13%

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

דיווח בארה"ב: ישראל עדכנה את ממשל ביידן על תוכניתה להתחיל לפנות אוכלוסייה מרפיח

צה"ל ערך תרגיל המדמה תקיפת פתע של חיזבאללה בגבול לבנון • אזעקות הופעלו אחרי כמעט יומיים ללא ירי לצפון, גם הירי מעזה התחדש עם נפילה - שלא הפעילה אזעקה • מטוסי קרב תקפו מבנים צבאיים של ארגון הטרור במרחב עייתא ע-שעב שבדרום לבנון • לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית ליד דמשק ● עדכונים בולטים

איה אבידור / צילום: יוסי זינגר

המנהלת הבכירה שמאמינה: זה הלקח הכי חשוב שצריך ללמוד ממלחמת רוסיה-אוקראינה

כשאיה אבידור נכנסה לתפקידה ככלכלנית ביצרנית המלט נשר היא הייתה האישה היחידה בחדר ● היום, כיו"ר נתג"ז, היא עדיין מרגישה את הפערים: "ב־32 החברות הממשלתיות יש רק ארבע מנהלות בכירות" ● היא גם מספרת מה צריכות לעשות חברות התשתית הישראליות כדי שלא נמצא את עצמנו בלי חשמל ● שיחה קצרה עם איה אבידור

מנכ''ל נמלי ישראל הפורש, יצחק בלומנטל / צילום: שלומי יוסף

הסיפור המטלטל על המנכ"ל שקיבל בשורת איוב ושרד אותה

כשיצחק בלומנטל, אז מנכ"ל חברת נמלי ישראל, חש ברע, הוא היה בטוח שייקח כדור ויחזור לעבודה בתוך שעתיים ● אך הרופאים צפו שנותרו לו שבועות ספורים ● בראיון סיכום כהונה הוא מדבר על השנה המטלטלת וההחלמה המפתיעה ומספר על תוכנית הנמלים החדשנית ש"תשפיע על המשק כולו"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

למי הקדישה אלופת אירופה החדשה בג'ודו את זכייתה בזהב?

איך נקראת מערכת ההגנה האווירית החדשה שפיתחה אלביט ושתימכר ללקוחות בינלאומיים, במה עוסק הפלאונטולוג ובאיזו שנה הותקן הרמזור הראשון באילת? ● הטריוויה השבועית

ג'רום פאוול, יו''ר הפדרל ריזרב / צילום: Associated Press, Jacquelyn Martin

דריכות בוול סטריט לקראת פרסום נתוני התעסוקה לאפריל

דוח התעסוקה לאפריל צפוי להתפרסם היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט ● הצפי הוא לתוספת של כ-240 אלף משרות ולשיעור אבטלה של 3.8% ● למה בפדרל ריזרב ובשווקים מודאגים?

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

מחאת משפחות החטופים בקיסריה / צילום: מטה המשפחות

עינב צנגאוקר שבנה חטוף: נתניהו מטרפד עסקה תוך שהוא מתחבא תחת 'גורם מדיני בכיר'

המו"מ במצרים: ישראל לא תשלח משלחת לקהיר - עד להגעת תשובת חמאס הרשמית ● מקור בחמאס ל-N12: מתקרבים להסכם, ארה"ב הבטיחה את סיום המלחמה ● גם בסעודיה מדווחים - חמאס הגיב באופן חיובי להצעה המצרית, ארה"ב סיפקה ערבויות ● דיווח ערבי: ישראל לא מתנגדת לשחרורו של רב המחבלים מרואן ברגותי ● עדכונים בולטים

איתמר בן גביר משתתף בטקס יום הזיכרון בבאר שבע, שנה שעברה, לאחר שחלק מהמשפחות ביקשו שלא יגיע / צילום: Maya Alleruzzo (AP), עיבוד: טלי בוגדנובסקי

לשרים לא אכפת שנוכחותם לא רצויה בטקסי הזיכרון

אין לנו כלים להילחם גם על הכיס ● חברי הממשלה מתעקשים להגיע לאירועי הזיכרון ● וצה"ל חייב ללמוד לאמץ ביקורת חיצונית ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

צילומים: איל יצהר, Shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

מה עומד מאחורי מסע המימושים של אלטשולר שחם בישראל - ועוד 4 כתבות על המצב בשווקים

דוחות AMD ו-SMCI שפורסמו השבוע מציגות את האתגר הגדול בשוק השבבים ● החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי מגיע לגמל ולפנסיה ● כך משקיעות משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● לבנק אוף אמריקה יש תחזית אופטימית לכלכלה הישראלית ● וגם: 3 המימושים הגדולים של אלטשולר שחם