גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מטחי טילים בגליל המערבי; ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני מתכנסת כעת

34 שיגורים בוצעו מלבנון לעבר הגליל המערבי ● אזעקות נשמעו גם בחניתה, פסוטה, עבדות, אדמית, שלומי, אילון, יערה וערב אל עראמשה ● אדם נפצע קל מרסיסים, אשה נחבלה בדרך למרחב המוגן, ואשה נוספת לקתה בהתקף חרדה ● תושבי הגליל המערבי מתבקשים להישאר סמוך למרחב המוגן

גבול ישראל-לבנון, סמוך לכפר כילא / צילום: Associated Press, Mohammed Zaatari
גבול ישראל-לבנון, סמוך לכפר כילא / צילום: Associated Press, Mohammed Zaatari

22:50

ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך הנחה לפתוח מקלטים בכל רחבי העיר. קינסטליך אמר כי ״ראשון לציון לא נמצאת כרגע בטווח הכוננות של פיקוד העורף ולמרות זאת הנחתי הערב לפתוח את כלל המקלטים ברחבי העיר, בכדי שראשון לציון תהיה ערוכה לכל מצב או הסלמה במידה ותהיה״.

22:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הקבינט: "הויכוח הפנימי בישראל לא ימנע מאתנו לפעול מול אויבינו. אנו קוראים להרגעת הרוחות ואנחנו נפעל בתקיפות. באשר לתוקפנות בזירות השונות - נכה באויבנו והם ישלמו מחיר. אזרחי ישראל מלוכדים ומגבים את פעולות צה"ל".  

21:25

ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני תתכנס הערב לדון במצב הביטחוני.

בקבינט חברים רה"מ נתניהו, שר הביטחון גלנט, שר החוץ כהן, השר לביטחון לאומי בן גביר, שר האוצר סמוטריץ', שר המשפטים לוין, שר החקלאות דיכטר, השר לנושאים אסטרגיים דרמר, שר האנרגיה כ"ץ, שרת התחבורה רגב וראשי מערכת הביטחון. 

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "בצל ההסלמה הביטחונית, שוחחתי בצאת החג עם ראשי רשויות בצפון ובדרום. בשם העם כולו הבעתי תמיכה וביקשתי לחזק אותם ואת כלל התושבים, שנאלצים לחגוג את חג הפסח תחת אש מצד חורשי רעתנו.

"מדינת ישראל תפעל בכל המישורים בכדי לשמור על בטחונה ובטחון אזרחיה. אני תובע מהקהילה הבין-לאומית לגנות בתוקף את ההפרה הגסה של החוק הבין-לאומי ולא לתת יד לטרור ופגיעה בחפים מפשע".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הנחה על פתיחת מקלטים ומיגוניות ברחבי העיר והם כעת פתוחים לשימוש במידת הצורך.

20:30

רה"מ בנימין נתניהו נמצא כעת בישיבת הערכת מצב בהשתתפות ראש המל"ל הנגבי, שר החוץ אלי כהן, השר לנושאים אסטרגיים רון דרמר, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

הערכת המצב המורחבת, לפני כינוס הקבינט המדיני ביטחוני הערב / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

19:20

שלושה פגזי מרגמה נפלו בשטח פתוח במטולה - לא דווח על נפגעים.

19:10

דובר צה"ל אישר שחמאס אחראי לירי בצפון, האירועים בהר הבית הם הגורמים להתלכדות הזירות.

משרד החוץ במסר לשגרירים ברחבי העולם: "ישראל תגיב על הירי בצפון". 

17:15

מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך לדיווחים על הפעלת התרעות במרחב הגליל המערבי, לאחר תחקיר ראשוני, זוהו 34 שיגורים משטח לבנון לשטח ישראל. 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, חמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל, באשר לארבעה שיגורים נוספים, מידע על מיקומם נמצא בבדיקה".

16:15

30 שיגורים בוצעו לעבר הגליל המערבי, 5 נפילות בשטח ישראל.

15:52

מלשכת רה״מ נמסר: "ראש הממשלה יכנס הערב את הקבינט המדיני-ביטחוני לאחר סיום הערכת המצב".

15:45

בהמשך לאזעקות שנשמעו בגליל המערבי: חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים למרכז הרפואי לגליל בנהריה צעיר בן 19 במצב קל עם פציעות בגפיים. בנוסף צוותי מד"א טיפלו באישה כבת 60 שנחבלה קלות בדרכה למרחב המוגן ובמספר נפגעי חרדה.

פראמדיק במד"א אוריה קורץ סיפר: "כשהגענו למקום ראינו צעיר בן 19 בהכרה מלאה עם פציעה ביד. סיפרו לנו שהוא נפצע כשהיה ברכב והעבירו אותו למרחב מוגן. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו להמשך בדיקות בבית החולים כשמצבו קל."

15:40

ברשת אל ג'זירה דווחו שישראל תוקפת באזור שממנו שוגרו הרקטות.  אבל דובר צה"ל הבהיר כי למרות הדיווחים בלבנון, ישראל עדיין לא תקפה בתגובה לירי.

 עד כה שוגרו כ-13 טילים מלבנון לאיזור הגליל המערבי. 

בכרמיאל פתחו את המקלטים הציבוריים. ראש העיר כרמיאל משה קונינסקי, נמצא בחמ״ל העירייה מתעדכן ובמקביל הנחה את אגף הבטחון והחירום בעירייה על פתיחת המקלטים הציבוריים. ראש העיר משה קונינסקי: "בשעה האחרונה אנו עדים למטחי טילים בגבול הצפוני. נכון לעכשיו אין הנחיות ספציפיות שנכונות לכרמיאל, אך לנוכח המצב, הנחיתי על פתיחת המקלטים הציבוריים. אני קורא לציבור לגלות עירנות ולהיות קשובים להנחיות פיקוד העורף". 

15:30 

למרכז הרפואי לגליל הובא גבר בן 26, שנפגע באורח קל כתוצאה מרסיסים, בעת שרכב על רכב דו-גלגלי בשטח פתוח. הפצוע, תושב ג'ת-ינוח, עובר בדיקות בחדר המיון.

צוותי מד''א מטפלים באישה כבת 60 שנחבלה קלות ברגלה בדרך למרחב מוגן, היום / צילום: דוברות מד''א

15:25

התרעה הופעלה לפני זמן קצר (ה') בשלומי ובבצת, ונשמעו פיצוצים באזור נהריה. מדובר צה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד משטח לבנון לשטח ישראל שיורט בהצלחה על ידי לוחמי ההגנה האווירית. תושבי האזור דיווחו על הדי פיצוצים חזקים. אזעקות נשמעות כעת ברחבי גליל העליון ומרחב קו העימות, בין היתר באבירים, נטועה, פסוטה, שומרה, שתולה, פקיעין וצוריאל. תושבי הגליל המערבי התבקשו להישאר סמוך למרחבים המוגנים.

מלשכתו של נתניהו נמסר כי ראש הממשלה מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים ויקיים הערכת מצב עם ראשי מערכת הביטחון.

משר הביטחון יואב גלנט נמסר כי הוא מעודכן בפרטי האירועים הביטחוניים בצפון, והעביר הנחיות ראשוניות לרמטכ״ל ולמערכת הביטחון. שר הביטחון יקיים בקרוב הערכת מצב מיוחדת עם בכירי מערכת הביטחון.

דובר מד"א, זכי הלר, מסר: אדם נפגע קל מרסיסים, אשה נחבלה בדרך למרחב המוגן, ואשה נוספת לקתה בהתקף חרדה. לדברי הלר, רמת הכוננות הועלתה לרמה ג', וכוחות מד"א מתוגברים בחובשים ופאראמדיקים בכל רחבי הארץ.  

אמש זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד נפל בשטח הרצועה ושיגור נוסף נפל במרחב גדר הגבול. לפי דובר צה"ל, כתוצאה מהשיגורים הופעלה התרעה ביישומון פיקוד העורף בשטח פתוח בלבד. הבוקר נשמעו אזעקות צבע אדום במועצה האזורית מרחבים שבמערב הנגב. 

אתמול ושלשום התרחשו עימותים בין מתפללים בהר הבית ובין המשטרה. מצרים, בחריין, ירדן, טורקיה וסעודיה פירסמו גינויים נגד ישראל. באיחוד האירופי קראו לשמר את הסטטוס קוו במקום: "האיחוד האירופי עוקב מקרוב אחר מהלך האירועים בישראל ובשטחים הפלסטינים הכבושים", הודיע דובר האיחוד.

עוד כתבות

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

אילת / צילום: Shutterstock, StockStudio Aerials

אפילו הטילים כבר לא מרתיעים את משקיעי הנדל"ן בעיר הזו

דווקא בזמן מלחמה, המשבר בשוק הנדל"ן והריבית הגבוהה, אילת פורחת נדל"נית ● "המשקיעים חזרו לעיר והם סוגרים עסקאות עם קבלנים"

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

נגישות או עיוות? מספר תווי הנכה זינק מ־405 אלף ל־628 אלף בתוך שנתיים

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

מבנים צבאיים ותשתיות טרור של חיזבאללה הותקפו בידי חיל האוויר

חייל צה"ל נפצע קל במטח הרקטות הלילי לאזור מירון ● דיווח: גורמים במשרד החוץ במזכר פנימי לבלינקן - "ישראל מפרה את החוק הבין-לאומי" • המטח של חיזבאללה למירון: ככל הנראה בתגובה לחיסול 2 מחבלי הארגון מוקדם יותר בדרום לבנון, 14 אזרחים לבנונים נפצעו בתקיפות • משפחות חטופים הדליקו כתובות אש על איילון צפון • עדכונים בולטים 

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מוריס צ'אנג / צילום: Associated Press, Aaron Favila

הוא חגג 55. ואז הקים את יצרנית השבבים הגדולה בעולם

מוריס צ'אנג צבר עשורים של ניסיון לפני שהקים את יצרנית השבבים טאיוואן סמיקונדקטור, עסק שהוא חיוני לכלכלה הגלובלית ● מה יכולים ללמוד ממנו יזמים אחרים בגיל העמידה?

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

צילומים: שלומי יוסף, עמית שאבי (ידיעות אחרונות), עיבוד: גלובס

2,800 שקל לשעה, תיקים מתוקשרים ותיבת פנדורה: החיים החדשים של השופט שבמחלוקת

הדיל שהוביל למינויו לנשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב שב לאחרונה לרדוף את השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● גלובס צולל לנבכי הקריירה החדשה שאימץ לעצמו כבורר–על, לחמ"ל שהקים כדי להתמודד עם ההקלטות המביכות ולשאלה המרחפת מעל לכל - איך תשפיע הפרשה על עתידו המקצועי?

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: Shutterstock

החברה הלוהטת בעולם יצאה למסע רכישות בישראל. ויש גם חדשות רעות

ענקית השבבים אנבידיה משלימה בימים אלה רכישה של שתיים מהחברות המובילות בפיתוח מוצרי בינה מלאכותית בישראל ● בה בעת, מחקר חדש של סטנדפורד מסמן מגמה מדאיגה: קצב ההגירה השלילית של מוחות בתחום ה־AI מישראל שני רק להודו ● אז למה המומחים אופטימיים?

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35