הכירו את ה"בומבר": הז'קט הגברי שהחליף את החליפה המחויטת

מעיל הטייסים העכשווי גורם למראה הספורטיבי להיראות פחות זרוק ולמראה המשרדי להיראות יותר קליל

לובשים ז'קט בומבר: רוברט פטינסון, 2017 ;כריס רוק, 2022 ;דרייק, השנה / צילום: Reuters
לובשים ז'קט בומבר: רוברט פטינסון, 2017 ;כריס רוק, 2022 ;דרייק, השנה / צילום: Reuters

טוד פלאמר כותב על אמנות, בידור, אופנה ונסיעות. הוא פירסם את רשימותיו בין השאר ב"הניו יורק טיימס", "ניו יורק פוסט" ו"וול סטריט ג'ורנל"

בארוחת ערב מעונבת שהתקיימה לאחרונה בוויין בניו ג'רזי, קמרון בירץ' הפתיע את אורחיו, חברי הנהלת החברה למכשור רפואי שבבעלותו, עם סגנון לבוש לא שגרתי. במקום להגיע עם עניבה וז'קט כמו הקולגות שלו, בירץ' בן ה־34 התייצב עם ז'קט "בומבר" (מעיל טייסים) בצבע ירוק אמרלד של המותג "קלאב מונקו".

המראה הרך של בד הניילון לכד יפה את האור המעומעם במסעדה ומבלי להפגין מאמץ גדול מדי, העניק לשאר פריטי הלבוש של בירץ' - חולצה לבנה מכופתרת ומכנסיים שחורים - טאצ' של מגניבות.

ז'קט הבומבר תואם את מצב הרוח של בירץ' לאחר תום עידן הקורונה: בימים אלה הוא מחפש בגדים שהם "פשוטים, נקיים, ורסטיליים ונוחים כמו בגדי ספורט - אבל נראים יותר מחויטים".

עניבות אאוט, מטפחות צוואר ממשי- אין: גברים נפרדים מהפריט הכי קלאסי בארון
ז'קט טוקסידו הוא הפריט החם של העונה. כך צריך ללבוש אותו
כך הפכו הנעליים של מייקל ג'ורדן ליקרות ביותר בעולם

במה הוא שונה ממעיל הטייסים?

ז'קט בומבר מחוייט? בהחלט. למרות שמעיל הטייסים לרוב נוטה לכיוון הנוח והשימושי, בשנים האחרונות הוא נולד מחדש כלבוש מתוחכם. למעיל המקורי היו כיסים חיצוניים רבים ובטנת צמר עבה ותפקידו היה לשמור על חום גופם של הטייסים בימי מלחמת העולם השנייה. לז'קט הבומבר של היום אין את כל הנפח הזה. הוא גם לא ראוותני כמו קרובי המשפחה שלו, הז'קטים של נבחרות הספורט האמריקאיות, אלו עם האותיות והסמלים הגדולים המודבקים עליהם. ז'קט הבומבר מוכר בין השאר בזכות ריאן גוסלינג שלבש אותו בדרמת הפשע "דרייב" מ-2011, בו גילם נהג מרוצים.

ז'קט הבומבר העדכני עשוי מבדים יוקרתיים כמו עור עזים, קשמיר וצמר מרינו. בתצוגת האופנה של "פראדה" שהתקיימה בינואר, הציגו את זקט הבומבר האולטימטיבי: ז'קט בצבע כחול עמוק בגזרה נקייה ומינימליסטית, שרוכסן בצבע כסף הוא ה"קישוט" היחיד עליו.

למרות שמעיל טייסים הוא פריט הלבוש המועדף על הדור הצעיר, גם גברים מבוגרים יותר יכולים ללבוש אותו, אומר מייקל פישר, סטייליסט מניו יורק. בגדים עם מעט ריפוד מתאימים לעונה הזו של השנה, כשהחורף מפנה את מקומו לאביב.

הגמישות הייחודית של הז'קט

את ז'קט הבומבר החדש אפשר ללבוש כחלק מהופעה אלגנטית וגם כחלק מהופעה ספורטיבית. זו גמישות שחסרה לשאר סוגי הז'קטים. הוא יכול להרים הופעה סופר־נינוחה: קמרון בירץ' לובש את הז'קט הירוק שלו מקלאב מונקו מעל קפוצ'ונים של "לולולמון". דייוויד בקהאם, למשל, נצפה לאחרונה לבוש במכנסי טרנינג ומעיל זמש יפהפה, שהציל את המראה המרושל שלו.

בתצוגת האופנה של פראדה, מעצבת הבית, מיוצ'ה פראדה, שילבה את ז'קט הבומבר הכחול שלה עם מכנסים מחוייטים ונעלי עור עם שרוכים. באמצעות הז'קט היא הקלילה את המראה הרשמי והנוקשה המועדף על מנכ"לים.

"אפשר ללבוש ז'קט בומבר שחור בגזרה צרה במקום עניבה שחורה", אומר ניל פורטין, 39, מעצב תלבושות מבאת' בבריטניה, המחזיק באוסף ז'קטים בגזרה צרה תוצרת גוצ'י. בטקס פרס האופנה הבריטי בדצמבר לבש כוכב הפופ בורנה בוי ז'קט בומבר שחור של "ברברי" עם חולצה בעלת צווארון.

עם אילו מכנסיים צריך לשלב אותו

מוכנים לז'קט בומבר מתוחכם משלכם? שימו לב לגזרה. הז'קט צריך להגיע בדיוק עד קו המותן, אומר הסטייליסט הניו יורקי מייקל פישר. השוק מוצף בז'קטים בגזרה קצרה, אבל אלה נראים טוב יותר על גברים רזים. לגברים עם מבנה גוף רגיל עד מלא הוא לא ממש מתאים. הוא יראה עליהם כז'קט שהתכווץ במייבש כביסה. אם הז'קט יורד מתחת לקו המותן או גדול מדי הוא עלול "להיראות מרושל מדי", אומר ניל פורטין.

מייקל פישר מציע לשלב את מעיל הטייסים שלכם עם "מכנסיים חלקים", מכנסי ג'ינס כהים למשל, שלא ימשכו יותר מדי תשומת לב. הימנעו מניגודים חזקים, הוא אומר. מסיבה זו, מכנסי דגמ"ח ומכנסי עבודה לא מתאימים, אלא אם כן אתה מתכונן לתפקיד בסרט ההמשך של "טופ גאן".

מדוע הוא מתאים לעידן פוסט קורונה?

האם זקט הבומבר יוכל אי פעם להחליף את הבלייזר כז'קט למשרד? כעת, כשהקורונה מאחורינו, מייקל איירלנד, קואצ'ר למנהלים ממנהטן, חושב שכן. איירלנד, 47, הגיע בעבר לכל הפגישות החשובות בתלבושות מחוייטות קלאסיות, אבל כעת הוא הולך אליהן עם ז'קט בומבר מבד ניילון תוצרת "ראלף לורן" מעל חולצת סריג בעלת צווארון וי.

הוא אומר שז'קט בומבר "הוא בהחלט מרכיב במלתחה של עובדי המשרדים כיום", אבל מודה שהוא ילבש את הז'קט שלו יותר בפגישות עם חבר'ה יצירתיים מהחוף המערבי ופחות בפגישות עם לקוחות מוול סטריט. "פעם לבשתי חליפות נורא רשמיות, עם עניבות ומטפחת בכיס, וזה היה די משעמם", הוא אומר. "ז'קט הבומבר מאפשר לי לבטא את עצמי מעט יותר".