מכה למיקרוסופט: בבריטניה בולמים את עסקת הרכישה הגדולה בתולדותיה

עסקה בשווי 68.7 מיליארד דולר לקראת ביטול? רשות התחרות והשווקים בבריטניה הודיעה על התנגדותה לרכישת חברת המשחקים Activision Blizzard על ידי מיקרוסופט • החברה הודיעה לגופי תקשורת בעולם כי היא מתכננת לערער על ההחלטה

הרגולטור הבריטי אמר שהוא מתנגד לעסקה כי היא מעלה חששות תחרותיים / צילום: Reuters, Dado Ruvic
הרגולטור הבריטי אמר שהוא מתנגד לעסקה כי היא מעלה חששות תחרותיים / צילום: Reuters, Dado Ruvic

רשות התחרות והשווקים הבריטית הודיעה היום (ד') כי היא מתנגדת לרכישה הגדולה ביותר בתולדות ההייטק: רכישת מיקרוסופט  את ענקית המשחקים Activision Blizzard. בתחילת שנת 2022 הודיעה חברת מיקרוסופט על התוכניות שלה לרכוש את חברת המשחקים המוכרת, שפיתחה את Call Of Duty ,Candy Crush ו-Warcraft תמורת 68.7 מיליארד דולר.

המסלולים שהניבו תשואות חריגות בפנסיה ובהשתלמות | ניתוח
גוגל הפתיעה לטובה: ההכנסות עלו על התחזיות 

העסקה נכנסה לבדיקות וחקירות של רגולטורים ברחבי העולם, והמתחרות ניסו להערים קשיים. כדי להרגיע את הרגולטורים, מיקרוסופט אמרה כי תכני אקטוויז'ין כמו Call Of Duty הפופולרי, עדיין יהיו זמינים בפלטפורמות מתחרות.

הרגולטור הבריטי אמר שהוא מתנגד לעסקה כי היא מעלה חששות תחרותיים בשוק משחקי הענן המתהווה. הוא בעיקר בחן את השוק הבריטי ביחס לרכישה הזו. החשש המרכזי הוא שהמשחקים של Activision יהפכו לבלעדיים לאקס בוקס של מיקרוסופט, מה שיפגע בשחקני מפתח אחרים. משחקי הענן מאפשרים לגיימרים לגשת למשחקים דרך שרתים. הטכנולוגיה הזו עדיין בתחילת דרכה, אבל מיקרוסופט מהמרת על התחום הזה כעתיד השוק.

כדי לנסות להפיג את החששות האלו, מיקרוסופט חתמה עם סוני, נינטנדו וחברות נוספות על הסכמים ל-10 שנים על מנת להמשיך ולהציע את Call of Duty גם בפלטפורמות שלהן. לדבריה, זה לא מועיל לה כלכלית למחוק את משחק היריות הפופולרי מהפלטפורמות האחרות - בהתחשב בהכנסות שהיא מייצרת בזה שהמשחק זמין שם. למרות שמיקרוסופט הציעה את זה לסוני, אחת מהחברות שדואגות במיוחד מהרכישה הזו - סוני החליטה שלא לחתום על עסקה.

מיקרוסופט הודיעה לגופי תקשורת בעולם כי היא מתכננת לערער על ההחלטה.

בריטניה מצטרפת לרגולטורים נוספים בעולם

אמש, מיקרוסופט פרסמה את הדוחות הרבעוניים שלה. החברה עקפה את תחזית ההכנסות ברבעון השלישי. עיקר הצמיחה שלה מונעת מעסקי הענן ותוכנות האופיס שלה. עד ההודעה הזו, מניית החברה קפצה ביותר מ-7% במסחר המוקדם.

גם אם הרגולטור הבריטי יקבל את הערעור ויתמוך ברכישה, מיקרוסופט עדיין צריכה לשכנע רגולטורים אחרים שלא לחסום אותה. האיחוד האירופי ממשיך לחקור את ההצעה הזו. למעשה, הרגולטור הבריטי מצטרף לנציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית שתבעה כדי לחסום את העסקה בטענה לפגיעה בהגבלים עסקיים.

בעבר, לפני הברקזיט, בריטניה לא הייתה בדרך כלל גורם משמעותי בחסימת עסקאות. עם זאת, מיציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי - רשות התחרות במדינה הפכה להיות פעילה יותר על הבמה העולמית.