אמזון יוצאת לגל קיצוצים שני בישראל: עשרות עובדים פוטרו

כ-50 עובדי אמזון ישראל פוטרו כחלק מגל הפיטורים השני של ענקית הטכנולוגיה • הסיבה: כוונתה להפחית עלויות של פיתוח מוצרים היקפיים כמו צמיד הבריאות של החברה

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock
משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

אמזון ממשיכה לחתוך בפיתוח מוצרי האלקטרוניקה שלה, ומרכזי המו"פ של החברה בחיפה ובתל אביב משלמים את המחיר. כחלק מגל הפיטורים השני של החברה שהיקפו כ-9,000 עובדים בעולם, פוטרו גם בישראל כמה עשרות עובדים, ככל הנראה 40-50 איש.

זאת על רקע כוונתה של אמזון להפחית עלויות של פיתוח מוצרי אלקטרוניקה היקפיים, כמו צמיד הבריאות "האלו" והרמקול החכם של אלכסה, לטובת השקעה רבה יותר בתחום הבינה המלאכותית. החברה השקיעה במוצרים אלה, כמו גם ברחפני משלוחים, במערכות לניהול סופרמרקט חכם ללא קופות, ובמכשירי קינדל פייר - אך אלה מעולם לא צברו הצלחה משמעותית ביחס למוצרים שהושקו על ידי החברות המתחרות לה ורווחיותם מוטלת בספק.

האסטרטגיה של בארנס אנד נובל: חוזרת להתמקד בספרים ופותחת 30 סניפים חדשים
●  השנה הקשה של עשירי העולם: כמה הפסידו בזוס ומאסק?
ותק, ביצועים או מעמד? איך החברות הגדולות מחליטות את מי לפטר  
פיטורים נוספים באמזון: כ-18 אלף עובדים ילכו הביתה 
אמזון מתכוונת לפטר 9,000 עובדים נוספים  

גל הפיטורים העולמי של אמזון החל בשבוע שבעבר, במסגרתו פוטרו עובדים בחטיבת הפרסום, משחקי הוידאו, ובחטיבת טוויץ', הרשת החברתית למשפיענים המבוססת על שידורים חיים. אתמול (ד') הם המשיכו כם גל שכלל גם עובדים בתחומים רווחיים כגון מחשוב ענן ומחלקות משאבי האנוש במדינות כמו ארה"ב, קנדה וקוסטה ריקה. בנוסף, מקצצת אמזון בפעילויות נוספות כמו הרחבת מחסנים כחלק מהמשבר הכלכלי בארה"ב שמפחית את כח הקנייה ואת תיאבון הקניות בקרב לקוחותיה.

אמזון צפויה לפרסם הערב (ה') את דוחותיה לרבעון הראשון של השנה - ולחשוף את נתוני הצמיחה שלה במחשוב ענן ואת פעולותיה בתחום הבינה המלאכותית. שתי המתחרות לה בתחומים אלה: מיקרוסופט וגוגל, פרסמו דוחות מוצלחים: מיקרוסופט הודתה כי שילוב הבינה המלאכותית של OpenAI בפלטפורמת הענן שלה סייעה לה להגדיל את המכירות ואילו גוגל הצהירה כי עברה לראשונה לרווחיות בשירות הענן שלה, GCP. אמזון ככל הנראה סובלת מנחיתות יחסית בתחום, לאחר שרק לפני כשבועיים הודיעה על מהלכים מעשיים בתחום.