גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האורחת לה כולם יחכו בגאלה? החתולה של קרל לגרפלד

המעריצים תוהים האם יורשת העצר החתולית של מעצב אופנה ידוע יכולה לעשות היסטוריה על השטיח האדום

קרל לגרפלד והחתולה שופט / צילום: Reuters, BANG Showbiz
קרל לגרפלד והחתולה שופט / צילום: Reuters, BANG Showbiz

במט גאלה השנה, אירוע ההתרמה עתיר המפורסמים של מוזיאון המט, שיערך ביום שני הראשון של מאי, האורחת לה כולם מחכים היא חתולה.

שוּפֵט (Choupette) לגרפלד, חתולה בת 11 מסוג בירמן בעלת עיניים כחולות ענקיות ופרווה לבנה ורכה כמשי, הייתה שייכת לקרל לגרפלד, מעצב האופנה הגרמני המנוח וחתן הכבוד של הנשף השנה.

עבור לגרפלד, מעצב האופנה שעמד בראש בית האופנה שאנל, פנדי וקלואה, ומת ב-2019 בגיל 85 חשוך-ילדים, שופט עשויה להיות הדבר הקרוב ביותר למשפחה חיה. והמעריצים מייחלים לראות אותה פוסעת על השטיח האדום במוזיאון המטרופוליטן לאמנות לכבודו.

"היא הייתה התינוקת שלו", אמרה פרנסואז קאסוטה, המטפלת של שופט. מי שהייתה עוזרת הבית של לגרפלד, קאסוטה, בת ה-50, הייתה גם המטפלת של שופט מאז 2012, וירשה את החתולה לצמיתות לאחר מותו של הבוס. "הוא נהג לומר, 'בחיים שלי, הראשונה בסדר העדיפויות שלי היא שופט, ואז כל השאר'".

לגרפלד דיבר לעתים קרובות על כמה העריץ את שופט, פינק אותה בארוחות מרובות על כלי גויארד וסיפק לה שתי משרתות. יש לה סוכן משלה, ספרי שולחן-קפה, פרויקט קולבורטיבי למוצרי טיפול עור ועוקבים במדיה חברתית ברחבי העולם.

קרל לגרפלד / צילום: Associated Press, Tony Gutierrez

על שטיח מט לוהט

לוקאס ברולייה, סוכנה של שופט, סיפר כי החתולה קיבל הזמנה לאירוע, וטען כי "הרבה אנשים רוצים אותה שם". הוא לא אישר אם שופט אכן תשתתף, תוך ציון הסכמי סודיות. עד היום, חתול מעולם לא צעד על השטיח האדום של המט, למרות שכלבי אבטחה נצפו עומדים בצד. בשנת 2021 סופר כי גולדן רטריבר פוטוגני במיוחד גנב את ההצגה.

הגאלה ידועה בשמירה על תוכניות המופע חסויות, והאם החתולה תהייה המלכה הפרוותית של הנשף עדיין נותר בערפל. דובר של מוזיאון המטרופוליטן לאמנות לא הגיב לרשימת האורחים, ונציג מטעם קונדה נאסט, מי שמממן האירוע ושעורכת "ווג" שלו, אנה ווינטור, היא יו"ר-משותפת של הגאלה ומגייסת התרומות המרכזית, סירב גם הוא להוציא את החתול מהשק (לפני מספר שבועות, אוצר מכון התלבושות של המטרופוליטן, אנדרו בולטון, אמר במגזין "Interview" כי ניסה לשכנע את וינטור להפוך את שופט ל"יו"ר של כבוד" בגאלה).

ביום רביעי האחרון פרסמה קים קרדשיאן סט צילומים עם שופט, ציינה כי היא מבקרת במשרדי קו האופנה על שם לגרפלד כדי לקבל השראה לקראת המט גאלה, ועוררה ספקולציות שמא החתולה תהיה הדייט שלה. קרדשיאן סירבה להגיב.

"אני יכולה לדמיין אותך מהלכת במורד המט גאלה עם משקפי שמש קטנים, והפפראצי מתחיל להגיד: 'שופט! לכאן, יפהפייה!'", גרגרה לאחרונה מעריצה באינסטגרם של החתולה. "בבקשה לכי! התלבושת שלך גם כך הכי מדהימה!" כתב אחר.

גם קאסוט, המטפלת של שופט, שאינה נוסעת בלי החתולה, סירבה לשתף אם היא תשתתף, אך אמרה שלראות את החתולה הולכת על השטיח האדום היה משמח את לגרפלד. "ביודעי איך קרל דיבר על ההשפעה של שופט, אני יודעת שהוא היה גאה לראות אותה באירוע", אמרה קאסוט. שופט נהגה ללוות את לגרפלד במטוסו הפרטי, כשהיא מתרוצצת בחופשיות סביב המטוס, אך קאסוט אמרה שהיא לא העלתה את שופט למטוס מאז מותו של לגרפלד.

חיי חתול

במקור, שופט היתה שייכת לחבר דוגמן ומוזה של לגרפלד. המעצב המנוח הסכים לקטסיטינג (שמירה על חתולים) למשך שבועיים, במהלכם נקשר אליה והחליט להשאיר אותה, זאת על פי "Paradise Now: The Extraordinary Life of Karl Lagerfeld", ספרו של העיתונאי וויליאם מידלטון.

לגרפלד אמר ל"Women's Wear Daily" ב-2012 כי שופט נהנתה מדיאטה עתירת חלבון של בשר טרי מהקצב, וקיבלה את הארוחות שלה ליד שולחן, מתוך קערות קריסטל שעיצב. הוא סיפר כי שכר עוזרת ומשרת שהיו מתעדים את התוכנית היומית שלה במחברת כשלגרפלד היה מחוץ לעיר, וגם היו מנגנים לה שירים של מדונה של סוף שנות ה-90.

לגרפלד שיתף תמונות של החתולה בטוויטר ובאינסטגרם שלו, והמעריצים אהבו לראות את המעצב חד-הלשון הידוע לשמצה, המפורסם בזכות זנב הקוקו הארוך, משקפי השמש הייחודיים וכפפות העור שלו, נוהג ברוך עם החיה.

על השערים של "הארפרס בזאר", "גרציה" ו"ווג" 

שופט עיטרה את השערים של "הארפרס בזאר" הבריטי, "גרציה" ו"ווג" הגרמני והצטלמה עם חברותיה למסלול המפורסמות לינדה אוונגליסטה וקנדל ג'נר. לאחרונה היא כיכבה עם נעמי קמפבל בסט צילומים לחודש מאי עבור "ווג" האמריקאי. בשנת 2015, לגרפלד אמר למגזין "ניו יורק" כי שופט הרוויחה 3 מיליון אירו משתי הופעות דוגמנות.

בשנת 2018, לגרפלד סיפר ל-"Numero", מגזין צרפתי, כי הוא הותיר קצת כסף עבור שופט בצוואתו, מה שעורר שמועות ומעט קנטורים על שהחתולה יירשה הון. אך קאסוט אמרה שהיא לא קיבלה כסף מהעיזבון, ושהמצב עם הירושה של לגרפלד מורכב.

קאסוט אמרה שהיא מטפלת בשופט מכספה שלה ועושה זאת בשמחה, שכן זה היה רצונו של לגרפלד. היא וברולייר אמרו שהם מקימים ארגון צדקה מיוחד לחתולים על שם שופט.

שופט מרוצה בדירתה של קאסוט בפריז, אמרה קאסוט. היא אוהבת להתעורר מוקדם, והפרווה שלה מוברשת מספר פעמים ביום. שופט נהנית מטיולים במרפסת ומתפנקת על צמח הקטניפ (נפית חתולים) שנשתל בחוץ. הצעצועים האהובים על שופט הם שקיות נייר של שאנל וסרטי שאנל, אמרה קאסוט.

לשופט כבר אין בשר טרי לאכול, אבל קאסוט אמרה שהיא מגישה לה מספר צלחות של מזון לחתולים, המורכבות מ"קרוקטים קטנים וקצת פאטה". שופט שותה מים מסוננים ועדיין אוכלת ליד שולחן.

"היא נסיכה," אמרה קאסוט.

ברולייר, שעבד עם שופט במשך ארבע שנים, מאמין שלחתולה יש אופי דומה לשל לגרפלד. "היא מאוד מתוחכמת ואלגנטית", סיפר. "יש לה אישיות חזקה, והיא לא אוהבת שמפריעים לה או שמכריחים אותה לעשות דברים. אבל כשהיא נכנסת לחדר, כולם מסובבים את ראשיהם להביט בה. היא עוצרת את הזמן". 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: עומר וידר, כדיה לוי

התקדים של רשות התחרות: הציטוטים שסיבכו את אייל רביד, ומי עשויים להיות הבאים בתור?

שנתיים לאחר שנחשפה פרשת תיאום המחירים, רשות התחרות החליטה לזמן את אייל רביד, מנכ"ל ויקטורי, לשימוע לפני הגשת כתב אישום ● לראשונה ובאופן תקדימי, קמעונאי מועמד לדין על בסיס התבטאויות בתקשורת ● בשבועות הבאים צפויות להתקבל החלטות לגבי עוד בכירים

5,000 דולר לפליט: המצרי שמגלגל מיליונים על חשבון תושבי עזה

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב וסעודיה קרובות מתמיד להסכם, גם בלי ישראל, אסמעיל הנייה כבר כמעט שבועיים באנקרה, במצרים עושים מיליונים מפליטים בעזה וארה"ב משלבת טכנולוגיה ישראלית בנגמ"שים ● כותרות העיתונים בעולם 

משרדי אאורה בגבעתיים / צילום: טלי בוגדנובסקי

החברה שמוכרת חלומות לדירות בגבעתיים, אבל בעירייה לא מכירים

בדיווח לבורסה כללה חברת אאורה פרטים על יחידות הדיור שתקים בפרויקט התחדשות עירונית ברחוב כצנלסון בגבעתיים ● בעירייה אומרים: "הנתונים אינם תואמים את המציאות", ומצביעים על מקרה דומה שקרה עמה בעבר

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

"חוק מסוכן שאין לאשרו": ארגוני סביבה ומחקר נגד חוק חבל התקומה

שורה של ארגונים הגישו הסתייגויות לחוק, וכולם מתנגדים לוועדת התכנון האזורית שאמורה לקום עבור החבל: "מגרש משחקים לממשלה" ● חדשות הנדל"ן

תיירים באקרופוליס, יוון. יחס החוב־תוצר במדינה הגיע ב־2023 לרמה הנמוכה ביותר מאז 2010 / צילום: Reuters, Beata Zawrzel

הפתעה כלכלית באירופה: מדינות ה"פריפריה" מובילות את הצמיחה ביבשת

כלכלות דרום אירופה רשמו צמיחה מהירה ב־2023, בעוד שגרמניה וצרפת התכווצו, ובכך הפכו את המגמה ביבשת ● איטליה, ספרד, פורטוגל ויוון מצליחות לצמצם את החובות שצברו במשבר 2008 ובקורונה, אך מומחים טוענים כי כדי לשמר את השגשוג דרושים שינויים מבניים

יו''ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול / צילום: Associated Press

פאוול שולל העלאת ריבית נוספת ומרגיע את המשקיעים

הריבית בארה"ב נותרה על שיעור של 5.5% בהתאם לציפיות ● עפ"י ההערכות, הנתונים הכלכליים החיוביים בארה"ב, לצד האינפלציה הדביקה, מרחיקים את הסיכויים להפחתת ריבית בטווח הקרוב ● פאוול הדגיש כי הנתונים הכלכליים לא נתנו לפד את הביטחון להוריד את הריבית, אך שולל אפשרות להעלאת ריבית

אילוסטרציה: shutterstock

התשואה באפריל נחתכה, אז למה מנהלי ההשקעות בטוחים שבקרוב שוק המניות ישוב לעלות?

החודש הגרוע בוול סטריט מזה שנה וחצי היכה באפיקי הגמל והפנסיה: באפריל נמחקה כשליש מהתשואה שהושגה ברבעון הראשון של השנה ● כלכלנים מסבירים כי החשש מהתפרצות מחודשת של האינפלציה מעיב על ביצועי שוק המניות, אבל מעריכים כי "לא תהיה מפולת"

בתי הזיקוק במפרץ חיפה / צילום: שלומי יוסף

המדינה לביהמ"ש: פעילות צ'יינה הרבור לא נפסלה באופן גורף בישראל

חברת התשתיות הסינית צ'יינה הרבור עתרה נגד פסילתה מהמכרז להקמת נמל התזקיקים בחיפה עקב סיבות ביטחוניות ● אתמול הצהירה המדינה בביהמ"ש כי פעילות החברה הסינית לא נפסלה באופן גורף בישראל, וכי הפסילה היא רק לגבי המכרז הקונקרטי - והעתירה נדחתה בהסכמה

מה הפיל את מטבע הביטקוין? / צילום: Shutterstock

צניחה של 22% מהשיא: מה הפיל את מטבע הביטקוין באפריל?

מספר אירועים טלטלו את מטבע הקריפטו הגדול בעולם בחודש אפריל ● התחממות האינפלציה בארה"ב, גזר הדין של מנכ"ל בייננס לשעבר ואירוע החצייה הן רק חלק מהם ● מה הוביל לנפילת מטבע הקריפטו הגדול, ומי עוד מושפע מכך?

גדי מזור, מנכ''ל BioCatch / צילום: Zelazny

בדרך להנפקה? השליטה בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ׳ נמכרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

קרנות ההון סיכון האמריקאיות ביין קפיטל ומאבריק ונצ'רס מכרו מניות בחברת ההייטק הישראלית ביוקאץ' בהיקף המתקרב ל-750 מיליון דולר ● את המניות רכשה קרן הפרייבט אקוויטי פרמירה בעסקה ששיקפה לחברה שווי של 1.3 מיליארד דולר ● לפי הערכת גלובס, ביוקאץ' מועמדת להנפקה ישראלית בנאסד"ק במהלך השנתיים הקרובות

סניף של שופרסל / צילום: Shutterstock

רגע אחרי פסח: שופרסל שלחה לכ-100 עובדים מכתבי פיטורים

לא מדובר בהפתעה מבחינת העובדים, שלא מעט מהם תיארו בתקופה האחרונה כי הם חוששים למשרותיהם אחרי כניסתם של האחים אמיר ● רק אתמול הודיע המשנה למנכ"ל שופרסל ניצן גולדברג על עזיבתו את החברה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

עליות קלות בתל אביב; אופקו הלת' מטפסת בכ-4%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר

הדירה ברחוב פרישמן בשכונה א' בקריית ים / צילום: יח''צ

דירת ארבעה חדרים נמכרה ב-1.3 מיליון שקל. בכמה יקפוץ השווי לאחר תמ"א?

הדירה, בת 4 חדרים, מתפרשת על פני שטח של 105 מ"ר, כאשר לאחר התמ"א, תתקבל דירת 5 חדרים בשטח של כ־130 מ"ר הכוללת מרפסת, ממ"ד ומעלית ● הבניין עומד לפני הליך חיזוק ועיבוי, בעקבותיו שווי הדירה צפוי לקפוץ ל־1.8־1.9 מיליון שקל

אלי עזור / צילום: ניב אהרונסון-וואלהnews, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

זכיות הלוטו של אלי עזור: אקזיט טכנולוגי ענק בוול סטריט והשקעת גז בבורסה בת"א

בשבוע שבו ניצח עזור במאבק שניהל על זהות הדירקטורים בחברת תמר פטרוליום - השקעה שבה הוא מורווח מאות מיליוני שקלים - הושלמה מכירתה של חברת טכנולוגיות הלוטו נאוגיימס, בעסקה שהזרימה לכיסיו 178 מיליון דולר ● נאוגיימס תימחק מנאסד"ק שבה הונפקה ב־2020

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: Shutterstock, הטוויטר של סם אלטמן

"רעידת אדמה": מי עומד מאחורי צ'אט ה-AI שמטריף את הרשת

מודל בינה מלאכותית אנונימי צץ ברשת וגרר חרושת שמועות לגבי העומדים מאחוריו ● המומחים נלהבים מיכולותיו, בהן התמודדות עם שאילתות שמודלים אחרים מתקשים איתן ● ההשערות בענף: זו הכנת קרקע לשיתוף פעולה בין OpenAI לאפל או "הטרלה" של אילון מאסק

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

מותג משקאות האנרגיה BLU / צילום: Shutterstock

זה משקה האנרגיה ששווה לבעלת יקבי כרמל עד 450 מיליון שקל

חברת המשקאות הבורסאית כרמל קורפ התקשרה במזכר הבנות לרכישת מותג משקה האנרגיה BLU בסכום הגבוה משמעותית אף משווי השוק שלה עצמה

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית: התנהלות הממשלה בנושא גיוס החרדים - המשך הרפורמה המשפטית

בהרב-מיארה שלחה מכתב חריף למזכיר הממשלה, בו נכתב כי בהתנהלות בעניין גיוס בני הישיבות "יש משום המשך של הניסיון, שהוא חלק ממה שכונה 'הרפורמה המשפטית', להחליש את מעמד הייעוץ המשפטי לממשלה ולעקוף אותו" ● בתוך כך, היועמ"שית הגישה תשובה משלימה לבג"ץ בעניין חוק הגיוס, בה צוין כי במהלך דצמבר 2023 החלו במשרד הביטחון ובצה"ל בגיבוש תוכנית לגיוס בני החברה החרדית

מדד פוטסי הבריטי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

מגמה מעורבת באירופה; קוואלקום מזנקת במסחר המוקדם לאחר הדוחות

הדאקס נסחר סביב רמות הבסיס ● הניקיי ירד ב-0.1% ● בסין לא התקיים מסחר לרגל יום הפועלים ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר