יורוג'ן על המדף? מניית חברת התרופות זינקה ב–24%

השמועות על מכירתה מבוססות על ידיעה באתר Street Insiders, שפיה החברה גייסה את בנק ההשקעות Centerview Partners לניהול תהליך מכירתה משנה 2 שורות

ביומד / צילום: Shutterstock
ביומד / צילום: Shutterstock

מניית חברת התרופות הישראלית יורוג'ן , הנסחרת בנאסד"ק, עלתה ביום ב' בכ-24% בעקבות ספקולציה שלפיה החברה עשויה להימכר בקרוב. לאחר הזינוק במניה עומד שווי יורוג'ן על 334 מיליון דולר. השמועות על מכירתה מבוססות על ידיעה באתר Street Insiders, אשר על פיה החברה גייסה את בנק ההשקעות Centerview Partners לניהול תהליך מכירה לחברה. האתר גם נקב במחיר של 17 דולר למניה, לעומת 14.3 דולר לאחר הזינוק, אשר לטענתו הודלף לו על ידי גורם אנונימי.

מחיר מניית יורוג'ן היום דומה למחירה בהנפקתה בנאסד"ק ב-2017. היא הגיעה לשיא של 65 דולר ב-2018 (ששיקף שווי חברה של מיליארד דולר) ומאז ירדה 79%.

יורוג'ן מנוהלת על ידי ליז בארט, לשעבר ראש תחום הסרטן בנוברטיס, שגויסה לחברה על ידי היו"ר שלה פרופ' אריה בלדגרין, אשר ייסד ומכר מספר חברות בתחום הביומד (המפורסמת ביניהן קייט פארמה בתחום התרופות לסרטן, שנמכרה לגילאד האמריקאית תמורת כ-12 מיליארד דולר ב-2017).

יורוג'ן מפתחת ומשווקת תרופות לסרטן בדרכי השתן, המבוססות על הטכנולוגיה הייחודית של החברה, חומר מוליך תרופות שהוא נוזלי בעת ההזרקה, והופך לג'ל דווקא בגלל טמפרטורת הגוף. הג'ל מתמקם בגוף ומפריש בהדרגה את התרופה.

המוצרים הראשונים של החברה מיועדים לטיפול בסרטנים בדרכי השתן, משם תרופות קיימות נשטפות בקלות, והג'ל מצליח להתמודד עם תופעה זו.

המוצר המוביל של החברה הוא התרופה Jelmyto שמטפלת בסרטן בדרכי השתן העליונות. ב-2022 רשמה יורוג'ן הכנסות של 64.4 מיליון דולר מהמוצר, צמיחה של 33% לעומת הכנסות 2021, שהיו נמוכות יחסית לתרופה חדשה בשוק. השנה היא מצפה להכניס 67-68 מיליון דולר מהמוצר.

בינתיים היא מפתחת תרופה נוספת לשוק גדול יותר, סרטן שלפוחית השתן, והיא נמצאת בניסוי שלב III בהתוויה זו, ורואה אפשרות להגיש את הבקשה לאישור המוצר ב-2024. החברה מתנהלת בתקציב אמריקאי, והפסידה 109 מיליון דולר ב-2022. זאת, למרות שמתח הרווחים מן התרופה גבוה. יש לה כ-100 מיליון דולר בקופה נכון לסוף השנה.