מ"מ מפקד גלי צה"ל דני זקן: בדרך לרפורמה במיונים לתחנה

לדברי זקן, "מטרת הרפורמה היא הנגשת פעילות התחנה וחשיפתה לבנות ובני נוער מכל רחבי הארץ והפריפריה החברתית והגאוגרפית, תוך שאיפה להרחבת הגיוון האנושי בשורותיה" • לצד זאת, זקן אמר כי התחנה עובדת על גיבוש קוד אתי חדש ועדכני

דני זקן, ממלא-מקום מפקד גלי צה''ל / צילום: איל יצהר
דני זקן, ממלא-מקום מפקד גלי צה''ל / צילום: איל יצהר

ממלא-מקום מפקד גלי צה"ל, דני זקן, אמר השבוע בטקס סיום קורס העיתונאים הדו-שנתי של התחנה כי הוא שוקד על רפורמה במיונים לתחנת הרדיו הצבאית. 

"אנחנו שוקדים על רפורמה של ממש בתהליכי המיון והקבלה לגלי צה"ל", אמר זקן בטקס. לדבריו, "מטרת הרפורמה היא הנגשת פעילות התחנה וחשיפתה לבנות ובני נוער מכל רחבי הארץ והפריפריה החברתית והגאוגרפית בעיקרה, תוך שאיפה להרחבת הגיוון האנושי בשורותיה". 

הגרלת דירות נוספת יוצאת לדרך: מה המחירים והאם זה משתלם? | בדיקת גלובס
יוקר המחיה: גל נוסף של עליות מחירים בדרך | ניתוח

נכון לעכשיו אין עדיין מהלכים קונקרטיים לפרסום, אבל התהליך נמצא בשלבים מתקדמים של עבודות מטה וקביעת פעולות עתידיות. לצד זאת, זקן אמר כי התחנה עובדת על גיבוש קוד אתי חדש ועדכני לתקופה, ש"יוטמע וייושם ממש בקרוב בשידורי גלי צה"ל וגלגלצ".

השבוע, 20 חיילות וחיילים סיימו את קורס העיתונאים של גלי צה"ל. הטקס נערך בבית החייל בירושלים, סמוך לאולפני התחנה בבירה. בהודעת גלי צה"ל צוין כי זהו חלק מכוונה רחבה להעמיק את מעבר התחנה אליה ולהעלות נתח משמעותי יותר מעבודת התחנה לירושלים.

בחודש פברואר האחרון, שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי החליט למנות לממלא-מקום מפקד גלי צה"ל את דני זקן, איש גלובס לשעבר והכתב המדיני של העיתון. זה למעשה המהלך הראשון הגדול שזקן מכריז עליו מאז מינויו.

נזכיר כי שר הביטחון בחר שלא למלא אחר המלצת ועדת האיתור למנות את אור צלקובניק לתפקיד מפקד גלי צה"ל. צלקובניק נבחר על-ידי ועדת איתור שבראשה עמד האלוף במיל' אמיר אבולעפיה. צלקובניק פנה לבג"ץ בטענה כי המינוי נעשה בצורה פסולה. במקביל, השר גלנט פעל להקמת ועדה חדשה לבחינת עתידה של גלי צה"ל.