גיא לרר עבר לשעה 19:00 מול קרן מרציאנו ואילה חסון: מה קרה למפת הרייטינג אמש?

"הצינור" עם גיא לרר שודרה לראשונה בשעה 19:00, אך "תוכנית חיסכון" עם קרן מרציאנו המשיכה להוביל בשיעור הרייטינג • לאיזו מהדורת חדשות מרכזית המשיכו הצופים, ואיך נראה הפריים-טיים?

גיא לרר / צילום: שלומי יוסף
גיא לרר / צילום: שלומי יוסף

רצועת 19:00 בטלוויזיה עוברת שינויים רבים, מה שממשיך את המאבק בין ערוצי הטלוויזיה: אמש (א') גיא לרר עם "הצינור" הוקדם לרצועה, זאת לאחר ששרון גל עזב את רשת 13 כדי להיות אחד ממגישי המהדורה המרכזית של ערוץ 14. התוכניות שמתחרות בלרר כעת: "תוכנית חיסכון" עם קרן מרציאנו בקשת 12, שמובילה בפער את הרצועה רוב הערבים; אילה חסון בתאגיד השידור הציבורי "כאן 11"; ולבסוף ערוץ 14 עם מגישים מתחלפים, לאחר שיעקב ברדוגו סיים להגיש את התוכנית. 

האם הוועדה שקובעת את הרייטינג נשלטת על-ידי קשת ורשת? 
רייטינג כזה לא ראינו הרבה זמן: כך הסתיים החודש הדרמטי בטלוויזיה 

איך המהלכים הללו השפיעו על מפת הרייטינג אמש? לפי נתוני ועדת המדרוג הישראלית, מי שממשיכה להוביל את המפה היא "תוכנית חיסכון" בקשת 12, שגרפה 10% רייטינג. במקום השני נמצאת אילה חסון ב"כאן 11" עם 4.5% רייטינג; במקום השלישי גיא לרר עם "הצינור", שרשם 4.2% רייטינג; ולבסוף ערוץ 14 בהגשת נוה דרומי עם 1.4%.

רצועת 19:00 חזקה משפיעה גם על המשך הצפייה בערוץ, ובטח במהדורה המרכזית. כך הערוצים מתכננים למשוך צופים שיישארו למהדורה. עוד במפת הרייטינג: מהדורת חדשות 12 רשמה 16.5% רייטינג. במקום בשני מהדורת ערוץ 14 עם 5.5%,
במקום השלישי מהדורת חדשות 13 שרשמה 5.3% רייטינג, ולבסוף "כאן 11" עם 5.2%.

ברצועת הפריים-טיים: בקשת שידרו את "הקינוח המושלם" שגרף 13.4%, רשת שידרו את "אהבה חדשה" וקטפו את המקום השני עם 7.9%, "כאן 11" שידרו את "המרדף" עם אחוז רייטינג 5.8%, ולבסוף, "הפטריוטים" בערוץ 14 עם 5.2% רייטינג.

לצורך ההשוואה, ביום ראשון בשבוע שעבר - בקשת "תוכנית חיסכון" רשמה 8.8% רייטינג, ברשת "אזור בחירה" עם רביב דרוקר עמדה על 6.8%, ב"כאן 11" אילה חסון החזיקה עם 3.8%, ולבסוף יעקב ברדוגו בערוץ 14 עם 2.2%. 

שינויים נוספים בלוח השידורים

בערוץ 13 למעשה השלימו אמש את המהלך שלהם שפורסם בעבר, להעביר את "הצינור" לרצועת 19:00 נגד המתחרים המתהווים. אבל זה לא סוף השינויים: באחרונה הודיעו בערוץ 14 כי יעקב ברדוגו ביקש להפסיק את הגשת הרצועה היומית ולהתמקד יותר בפרשנות. לצד זאת, ברדוגו יגיש תוכנית ראיונות חדשה ויחזור להגיש את התוכנית "אולפן חמישי".

מיד לאחר מכן, בערוץ הודיעו על זהות המחליף של ברדוגו לרצועת 19:00 - טאלנט ישן של הערוץ חוזר לשורותיה: אמיר איבגי, מגיש יומן הצהריים בגלי צה"ל (ולשעבר ראש מחלקת החדשות בתחנה), חוזר לשורות הערוץ, שנמנה בין מגישיו בתקופת הערוץ כאפיק 20. בערוץ מסגרו את המעבר מ-12:00 ל-14:00, שכן איבגי היה פרשן אולפן שישי קבוע עד כה. איבגי ימשיך להגיש את תוכניתו ב-12:00 בגלי צה"ל. ההערכות כי התוכנית של איבגי צפויה לעלות ביום ראשון בשבוע הבא.

כעת צריך לבחון מה יקרה לאורך זמן - האם המעבר של "הצינור" לרצועת ערב מוקדמת תסייע לחזק את נתוני הצפייה של הערוץ, או שמא מדובר במהלך שיפגע בתוכנית? יתרה מכך, האם גיוס איבגי לערוץ 14 ישנה את מפת הרייטינג עוד יותר, ויקפיץ את הרצועה שנחלשה במיוחד בתקופה האחרונה למקום הרביעי והאחרון במפת הרייטינג בשעה המדוברת?

רצועת 19:00 חזקה משפיעה גם על המשך הצפייה בערוץ, ובטח במהדורה המרכזית. כך הערוצים מתכננים למשוך צופים שיישארו למהדורה.