בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה אדומה בוול סטריט; פייפאל צנחה אחרי הדוחות, פלנטיר זינקה

נשיא הפדרל ריזרב של ניו יורק, ג'ון וויליאמס: "ייקח זמן עד שהעלאות הריבית יצליחו לפלס את דרכן כדי להחזיר את האיזון לכלכלה ואת האינפלציה ליעד" • עונת הדוחות: פייפאל ולוסיד איבדו גובה, נובהווקס המריאה • נעילה שלילית בבורסות אירופה • העודף במאזן המסחר של סין עמד בחודש שעבר על כ-90 מיליארד דולר, לעומת צפי לעודף של כ-71 מיליארד דולר

בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock
בורסת הנאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

יום המסחר בוול סטריט הסתיים במגמה שלילית. נאסד"ק ירד ב-0.6%, S&P 500 ב-0.5%, והדאו ג'ונס ב-0.2%. פייפאל  בלטה לרעה בירידה של 12.7% במחזור מסחר גבוה מהרגיל, ואילו לעומתה פלנטיר  זינקה ב-23%, וגם נובהווקס נסקה.

בשוק האמריקאי ממתינים לנתוני האינפלציה שיפורסמו מחר לפני המסחר, ב-15:30 (שעון ישראל). על פי התחזיות, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.4% באפריל אך הקצב השנתי יוותר ללא שינוי בהשוואה למרץ, 5%. מדד הליבה, שלא כולל את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים במיוחד, צפוי גם לעלות ב-0.4%, אך מוערך שהקצב השנתי ירד בעשירית האחוז, מ-5.6% ל-5.5%. ביום חמישי יתפרסם מדד המחירים ליצרן, שגם מהווה אינדיקציה חשובה להתפתחות האינפלציה בארה"ב ולהשפעת העלאות הריבית.

בזירת המסחר באגרות החוב של ממשלת ארה"ב נרשמו עליות מזעריות בתשואות. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה בנקודה ל-3.53% ותשואת האיגרת לשנתיים עלתה בכ-2 נקודות ל-4.03%. במט"ח, הדולר עלה בכ-0.3% בהשוואה לסל המטבעות.

21:40

מדדי המניות בוול סטריט ממשיכים להתנהל בירידות מתונות. הנאסד"ק משיל 0.5%, S&P 500 יורד ב-0.2% והדאו ג'ונס מחק את הירידה שרשם ונסחר סביב רמת הפתיחה.

בקרב המניות הישראליות נרשמות ירידות בולטות לפיוניר , סייברוואן , וויקס, סיווה וסייברארק. לעומתן, קומפיוג'ן  קופצת 6.8% וגם היפו, מובילאיי , REE, לייבפרסון , מאנדיי  וגילת מתחזקות.

באשר לענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות - גם מיקרוסופט ואלפאבית עברו לירידות קלות, לצד אפל , טסלה ואנבידיה, ואילו AMD, אמזון, מטא ונטפליקס  עולות במתינות.

20:00

נשיא הפדרל ריזרב של ניו יורק, ג'ון וויליאמס, מזהיר שייקח זמן עד שהעלאות הריבית יצליחו לפלס את דרכן כדי להחזיר את האיזון לכלכלה ואת האינפלציה ליעד של הפד. הוא לא סיפק תחזית למדיניות הפד הלאה, אבל אמר שהוא לא צופה שהאינפלציה תחזור ליעד (2%) בשנתיים הקרובות. עוד הוסיף כי האבטלה צפויה לעלות לטווח של 4%-4.5%, מהשפל הנוכחי של 54 שנים של 3.4%.

בינתיים בוול סטריט נמשכת המגמה השלילית. הנאסד"ק יורד ב-0.6%, S&P 500 מאבד כ-0.4% והדאו ג'ונס נחלש ב-0.2%. תשואת האג"ח של ממשלת ארה"ב לשנתיים ממשיכה להתחזק והיא עולה כבר ב-5 נקודות, ל-4.05%. תשואת האיגרת ל-10 שנים ללא שינוי בהשוואה לתחילת היום, 3.52%.

בתחתית הנאסד"ק בולטות פייפאל  ולוסיד  עם ירידות חדות אחרי הדוחות. פלנטיר  לעומתן בולטת לטובה בעלייה חדה של 22%, וכן חברת התרופות נובהווקס  שממריאה ב-39%.

חבר המושבעים בבית המשפט בדלאוור קבע היום שגיליאד סיינס  לא הפרה פטנטים שהוחזקו על ידי המרכז למחלות ומניעה לתרופה למניעת HIV, זאת בניגוד לטענות של ממשלת ארה"ב. המניה, עם זאת, לא מגיבה בתזוזה של ממש.

18:50

המסחר בבורסות אירופה ננעל בירידות מתונות. מדד קאק הצרפתי השיל 0.6% מערכו (וכך גם מדד יורוסטוקס 50 הכלל-אירופי), ופוטסי הבריטי ירד בכ-0.2%, ואילו דאקס בפרנקפורט ננעל בדומה לרמת הפתיחה. 

בוול סטריט המגמה עודנה שלילית עם ירידות של 0.1% עד 0.6%. תשואות האג"ח הממשלתיות עולות קלות - תשואת האיגרת לעשור יציבה סביב 3.52% ותשואת האג"ח לשנתיים עולה בכ-2 נקודות בסיס ל-4.03%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של 2% במחירי הנפט הגולמי, לצד ירידה של 2.7% במחיר הגז הטבעי באירופה. מחיר נפט מסוג ברנט יורד ל-75.5 דולר לחבית והנפט האמריקאי נסוג ל-71.7 דולר לחבית. הזהב לעומת זאת מטפס בכ-0.3% ל-2,026 דולר לאונקיה.

17:45

הירידות בוול סטריט נמשכות, כאשר שלושת מדדי המניות העיקריים נסוגים ב-0.1% עד 0.4% - בהובלת מדד הנאסד"ק.

בקרב ענקיות הטכנולוגיה המגמה מעורבת - טסלה  ואנבידיה  יורדות בכ-2% כל אחת ואפל מאבדת כ-0.7%, ואילו מנגד אלפאבית (גוגל) , AMD  ואמזון  מתחזקות, בעוד מטא ומיקרוסופט נסחרות ללא שינוי.

דריו הלת'  הישראלית הודיעה היום על המחקר הראשון שבוצע על ידי חברת סאנופי במסגרת ההסכם עמה, שמדגים ירידה של 9.3% בשימוש במשאבי בריאות רפואיים בחולים המשתמשים בפיתרון הדיגיטלי של דריו לסוכרת.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית. הנאסד"ק יורד בכ-0.5%, S&P 500 ב-0.4% ודאו ג'ונס ב-0.3%. לצד זאת, בשוק האג"ח הממשלתיות נרשמת יציבות - תשואת האיגרת ל-10 שנים 3.51% ותשואת האיגרת לשנתיים 4.01%.

חברת התרופות נובהווקס  טסה ב-28% לאחר שחשפה נתוני חיסונים חדשים ומבטיחים ועדכנה על תוכנית התייעלות שכוללת צמצום של 25% מכוח העבודה שלה. החברה צופה מכירות בהיקף של 1.4-1.6 מיליארד דולר ב-2023.

יצרנית הרכב החשמלי לוסיד  צונחת ב-11% לאחר שדיווחה על הפסד רבעוני גדול מהצפוי שעמד על 43 סנט למניה. גם בשורת ההכנסות לא עמדה בצפי ודיווחה על 149.4 מיליון דולר לעומת תחזיות אנליסטים ל-209.9 מיליון דולר. גם ענקית התשלומים פייפאל  מאבדת גובה אחרי הדוחות, זאת בעיקר בשל תחזית רווח חלשה לרבעון הנוכחי, שכן עקפה את התחזיות הן מבחינת הרווחים והן מבחינת ההכנסות.

14:28

מדדי המניות המרכזיים בבורסות אירופה רושמים כעת ירידות של עד 0.8%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

מניית פלנטיר טכנולוג'יס  מזנקת בכ-18% במסחר המוקדם לאחר שהחברה פרסמה אמש דוחות טובים. מנגד, פייפל  צונחת בכ-5% לאחר הדוחות.

מניית מריס-טק  מזנקת בטרום מסחר לאחר שחברת הטכנולוגיה הישראלית דיווחה על חוזה חדש בהיקף של 7.5 מיליון דולר, שההזמנות ממנו יהיו בשנים 2023-2025. לשם השוואה, הכנסות החברה בשנת 2022 הסתכמו ב-2.5 מיליון דולר. מריס-טק מרחובות, שהונפקה בשנה שעברה, מספקת פתרונות בתחומי האודיו והווידאו. החברה חתמה על חוזה עם Art of Logic Australia, יצרנית מערכות חומרה ותוכנה ל-AI ואפליקציות של ראייה ממוחשבת. בעזרת הפתרון של מריס-טק היא תפתח מוצר חדש.

חברת גילת  דיווחה היום על הכנסות בסך של 59.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה, גידול של 15% בהשוואה להכנסות בסך של 51.4 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022. הרווח הנקי על בסיס GAAP הסתכם ב-5.6 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי בסך של 2.5 מיליון דולר ברבעון הראשון אשתקד. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-3.8 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 1.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. 

12:25

מדדי המניות המרכזיים בבורסות אירופה רושמים כעת ירידות של עד 0.7%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

אלביט מערכות  הודיעה היום (שלישי) כי חברת הבת בבריטניה, אלביט מערכות בריטניה, זכתה בחוזה ממשרד ההגנה הבריטי בשווי של כ-71 מיליון דולר לאספקה, תחזוקה ותפעול של סימולטורים לטנק המערכה המתקדם "צ'אלנג'ר 3" והנגמ"ש החדיש "בוקסר", תחת פרויקט "וולקן" של הצבא הבריטי. ההתקשרות תמומש על פני תקופה של שלוש שנים בתוספת תשע שנות תחזוקה ותפעול מבצעיים. 

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

חברת אודיוקודס  דיווחה הבוקר כי הכנסותיה ברבעון הראשון הסתכמו ב-59.2 מיליון דולר, ירידה של 10.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי הסתכם ברבעון בכ-200 אלף דולר לעומת רווח נקי של 8.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022. הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב-2.7 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 11.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של שנת 2022. 

"בהינתן שרכישות על ידי הלקוחות מושפעות מחוסר ודאות מאקרו-כלכלית בטווח הקרוב, אנו נוקטים בפעולות מיידיות על מנת להתאים את מבנה ההוצאות שלנו ולהפחית את מספר העובדים בכ-8% עד 10% במהלך 6-12 החודשים הבאים, כ-6% מהם באופן מיידי. הקיצוץ במספר העובדים יתורגם לירידה בהוצאות התפעוליות החל מתחילת הרבעון השלישי", אמר שבתאי אדלרסברג, נשיא ומנכ"ל אודיוקודס. 

09:40

ענקית האנרגיה הסעודית אראמקו דיווחה על רווח של 31.9 מיליארד דולר ברבעון הראשון, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. האנליסטים המסקרים את החברה ציפו לרווח של כ-30 מיליארד דולר.

מדד הניקיי בטוקיו ננעל בעלייה של 1%. 

08:00

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, לאחר שהיום פורסמו נתוני הייצוא והייבוא של סין. העודף במאזן המסחר של סין עמד בחודש שעבר על כ-90 מיליארד דולר, לעומת צפי לעודף של כ-71 מיליארד דולר. 

● רוצים גם וגם: המשקיעים נזהרים, אבל פוחדים להחמיץ ראלי במניות

מדד הניקיי בטוקיו עולה בכ-0.9%, ההנג סנג יורד בכ-0.5% ובורסת שנחאי מטפסת בכ-0.4%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות. זאת לאחר שאמש ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רשם ירידה של כ-0.2%, מדד S&P 500 טיפס בשיעור מזערי והנאסד"ק עלה בכ-0.2% בסיום.

אתמול בניו יורק תשואות האג"ח הממשלתיות המשיכו לעלות. תשואת האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-6 נקודות בסיס ל-3.51% (אחרי שזינקה ביום שישי בכ־8 נקודות בסיס) ותשואת האג"ח לשנתיים עלתה ב-8 נקודות בסיס, לרמה של כ-4% (לאחר שדוח התעסוקה החזק שפורסם בשישי הטיס אותה בכ־18 נקודות). כעת נרשמות ירידות קלות בתשואות. 

המשקיעים בעולם ממתינים לפרסום נתוני האינפלציה בארה"ב מחר (ב-15:30 שעון ישראל). על פי התחזיות, מדד המחירים לצרכן עלה ב־0.4% באפריל, אך הקצב השנתי ייוותר ללא שינוי בהשוואה למרץ, 5%. מדד הליבה, שלא כולל את מחירי האנרגיה והמזון התנודתיים במיוחד, צפוי לרדת ב-0.1%, מקצב שנתי של 5.6% ל-5.5%. ביום חמישי יתפרסם מדד המחירים ליצרן.

בשוק הפורקס העולמי הדולר מתחזק בשיעורים של עד 0.1% מול האירו והליש"ט ונחלש בכ-0.1% מול הין היפני.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות קלות בחוזים על הנפט לאחר יומיים של עליות חדות. הזהב נסחר ביציבות סביב 2,035 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו הביטקוין מטפס קלות ונסחר סביב 27.6 אלף דולר. האת'ריום נסחר סביב 1,845 דולר.