גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לפי דיווח פלסטיני ישראל תקפה לפני שעה קלה בחאן יונס ובבית חאנון; מצרים הגישה הצעה חדשה להפסקת אש

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו בשעות האחרונות כ-15 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האיסלאמי ● בפעם הראשונה מאז החל המבצע אזעקות בגוש עציון ובבית שמש ● הג'יהאד האסלאמי לאחר התקיפה בעזה: עורף האויב יספוג תקיפות נוספות בתגובה לפגיעה ולהרס בתי מגורים

שיגורי רקטות של הג'יהאד האסלאמי מהעיר עזה לעבר ישראל / צילום: Associated Press, Adel Hana
שיגורי רקטות של הג'יהאד האסלאמי מהעיר עזה לעבר ישראל / צילום: Associated Press, Adel Hana

22:15

כלי טיס של צה״ל תקפו מוקדם יותר היום שתי מפקדות מבצעיות נוספות של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. המפקדות שימשו כמה מפעילי הארגון לתכנון ושליטה על הירי הרקטי של הארגון ברצועת עזה.

22:03

דיווח פלסטיני: ישראל תקפה לפני שעה קלה בחאן יונס ובבית חאנון.

20:21

אחרי יותר משעה של שקט, צבע אדום בעוטף עזה.

20:55

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו בשעות האחרונות כ-15 משגרי רקטות ומרגמות מוטמנים של הג'יהאד האיסלאמי ברחבי רצועת עזה.

מהמשגרים שהותקפו בוצעו בימים האחרונים שיגורי רקטות ומרגמות לעבר שטח ישראל.

20:26

מצרים הגישה הצעה חדשה להפסקת אש, הן ישראל והן הג'יהאד האסלאמי בוחנים אותה.

20.00

מארגני המחאה בקפלן הודיעו על דחיית ההפגנה שתוכננה למחר לשבוע הבא בשל המצב הביטחוני. מטעמם נמסר כי הם "נמצאים בימים האחרונים בקשר הדוק עם משטרת ישראל וגורמי הביטחון, כאשר השיקול שעומד מול עינינו הוא שמירה על ביטחונם של המפגינים והמפגינות".

הם הוסיפו כי ״דאגתנו הראשונה תמיד היא לביטחון אנשינו המגנים על הדמוקרטיה. לכן, מתוך האחריות לשלום אנשינו, החלטנו לדחות בשבוע את ההפגנה. אנחנו ממשיכים להיות עם האצבע על הדופק, אם נראה שהממשלה מקדמת שינויים הקשורים להפיכה המשטרית, נצא במלוא כוחנו לרחובות ישראל״.

19:26

כלי טיס של צה"ל תקפו מוקדם יותר היום שתי מפקדות מבצעיות של ארגון הטרור הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה, המשמשות לתכנון ושליטה על הירי הרקטי של היחידה הרקטית של ארגון הטרור ברצועת עזה.

המפקדות שימשו כמה מבכירי הארגון, ביניהם עאמר אבו טיר, פעיל ביחידה הרקטית של הג'יהאד האסלאמי באזור חאן יונס.

19:15

נפילה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון, ללא נפגעים

19:06

מטח לכיוון עוטף עזה.

19:02

צבע אדום באשקלון, בנתיבות ובעוטף עזה.

18:45

נפילות בתוך ישוב במועצה האזורית אשכול, בסמיכות לבתי מגורים ומבני ציבור. יש נזקים לרכוש. אין נפגעים בגוף.

מהבוקר נפלו באותו הישוב שבע רקטות, שתיים מהמטח בשעה האחרונה. סך הכל מאתמול 13 פצמ"רים באותו ישוב.

18:26

במבצע משותף עם שב"כ, צה"ל תקף וסיכל בדירת מסתור, בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, איאד אלחסני, מפקד תיק המבצעים של הארגון בכלל הרצועה. אלחסני, הוביל את תיק המבצעים בארגון וכחלק מכך היווה דמות משמעותית בניהול הלחימה ובקבלת ההחלטות של הארגון. יחד איתו סוכל פעיל גא"פ נוסף.

בימים האחרונים ובנוסף על תפקידו, החליף אלחסני את חליל בהיתיני, שסוכל ביום הראשון למבצע "מגן וחץ", בתפקידו כמנהל הלחימה במרחב ברצועה.

אלחסני היה אחראי על יצירת קשר ישיר עם בכירי ארגון הגא"פ, וניהל קשר רציף עם כלל המערכים ברצועה. אלחסני הוא דמות מפתח בארגון, שהיה מעורב בכלל ההחלטות הנוגעות לירי הרקטי ומטחי הרקטות שביצע הארגון לעבר מדינת ישראל. מתוקף תפקידו היה אחראי גם על המטחים לעבר מדינת ישראל בימים האחרונים.

אלחסני היה שותף מרכזי בתכנון מתווים התקפיים במטרה לפגוע בתושבי מדינת ישראל והיווה דמות משמעותית במוכנות הארגון ללחימה.

17:39

מאז תחילת מבצע מגן וחץ ועד לשעה 16:00, הג'יהאד האסלאמי ביצע 973 שיגורים, 761 מתוכם חצו לישראל ו-296 יורטו. בה בעת, 181 שיגורים נפלו בשטח הרצועה - 18.6%.

17:07

לאחר התקיפה בעזה, הג'יהאד האסלאמי פרסם הודעה: עורף האויב יספוג תקיפות נוספות בתגובה לפגיעה ולהרס בתי מגורים.

16:51

דיווחים פלסטינים על תקיפת דירה בבניין רב קומות בעזה. 

ראש הממשלה יקיים הערכת מצב ב-18:00 במהלכה הוא אמור לאשר צעדים נוספים.

צבע אדום בעוטף עזה.

15:32

כלי טיס של צה"ל תקף לפני זמן קצר עמדת שיגור מרגמה של הג'יהאד האסלאמי בצפון רצועת עזה, ממנה שוגרו מרגמות אתמול לשטח מדינת ישראל.

בנוסף, מסוק קרב תקף עמדה צבאית של הג'יהאד האיסלאמי בדרום רצועת עזה ומשגרי רקטות מוטמנים של הארגון ברחבי הרצועה.

בה בעת, נשמעו אזעקות בעוטף עזה.

14:30

משרד ההסברה של חמאס: תחנת הכוח בעזה עלולה להפסיק את פעולתה תוך 72 שעות בגלל אי אספקת הדלק.

14:10

בשל המצב הביטחוני, פיקוד העורף קבע את ההנחיות הבאות לניהול שגרת החירום עד למחר ב-20:00.

בעוטף עזה, אין לקיים פעילויות חינוכיות. פעילויות חינוך מיוחד ניתן לקיים במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

התקהלויות ושירותים מותר בהגבלה של עד עשרה אנשים בשטח פתוח ועד 50 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור. מקומות עבודה ניתן להפעיל במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב - אין לקיים פעילויות חינוכיות. פעילויות חינוך מיוחד ניתן לקיים במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

התקהלויות ושירותים ניתן לקיים בהגבלה של עד עשרה אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים סגורים לציבור.

מקומות עבודה ניתן להפעיל במקום שאפשר להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות.

למעשה זו הארכה של המגבלות הקיימות למרחק 40 ק"מ עד מחר בערב.

בשאר הארץ - פעילות מלאה. אין הגבלות על קיום פעילויות חינוכיות, פעילות במקומות העבודה והתקהלויות ושירותים.

עלייה בפניות לעזרה נפשית

עלייה של 550% בשיחות לנט"ל על רקע ״מבצע מגן וחץ״, מתוכן מאות שיחות מאז הפגיעה הישירה ברחובות.

קו הסיוע של עמותת נט״ל 1800-363-363 עובד במתכונת מתוגברת.
הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המתיחות הביטחונית המתמשכת.

14:04

בכירים בג'יהאד האסלאמי לרשת "אל-חדת'": לא נאמר לנו שישראל הפסיקה את המשא ומתן על הפסקת אש. המתווכים המצרים הגישו הצעה להפסקת אש ומחכים לתשובת ישראל. אם ההסלמה הישראלית תימשך, לא נעצור עד מצעד הדגלים.

מקורות מעורים בפרטים ל"אל-חדת'": המשא ומתן להפסקת אש נכשל בעקבות סירובה של ישראל להפסיק את החיסולים הממוקדים. מצרים חושבת להפחית את מעורבותה במו"מ, אך הדיווחים על הפסקת המו"מ לא נכונים".

דיווח ב"אל-ערבייה": מצרים שוקלת להפחית את מעורבותה במו"מ להפסקת אש בין ישראל לבין הג'יהאד האסלאמי. לפי הדיווח מצרים חושבת שישראל לא עמדה בסיכום שהושג ביום שישי בבוקר.

13:32

דובר חמאס, חאזם קאסם: "ההתנגדות המאוחדת ממלאת את חובתה בהגנה על עמנו מול התוקפנות הישראלית המתמשכת. הכיבוש הישראלי לא יצליח לשבור את רצון ההתנגדות שלנו".

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי: "הבטחנו וקיימנו, אין קווים אדומים".

13:10

בבית שמש נפלו רסיסים בשני מוקדים. אין נפגעים.
כתוצאה ממטח הרקטות האחרון, אותרה פגיעה בבית בקיבוץ ניר עם. הבית היה ריק מאדם. אין נפגעים בגוף, יש פגיעה ברכוש.

12:58

מטוסי קרב תקפו לפני זמן קצר ארבעה מוצבים צבאיים של ארגון הטרור הגיהאד האסלאמי, שאחד מהם משמש את מפקד חטיבת רפיח של הארגון. כמו כן, תקף כלי טיס עמדת שיגור מרגמות של ארגון הטרור בדרום רצועת עזה.

בנוסף, הבוקר כלי טיס של צה"ל תקף את מרחב הירי בדרום הרצועה ממנו ביצע הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני ירי רקטי לעבר עוטף עזה.

12:45

מטח טילים נורה לעבר שדרות והסביבה. בעיריית שדרות ביקשו מהתושבים להישאר בקרבת מרחב מוגן.

פגיעה ישירה בבית בשדרות, אין נפגעים.

12:15

בפעם הראשונה מאז החל המבצע: אזעקות צבע אדום בגוש עציון, במטה יהודה ובבית שמש. צבע אדום גם בשדרות וביישובי עוטף עזה. בפעם הראשונה מאז החל המצבע אזעקות בגוש עציון ובבית שמש.

צה"ל תוקף כעת מטרות של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה.

11:09

אזעקות צבע אדום בניר יצחק, בסופה, בחולית, בשדה אברהם, באשכול ובנתיב העשרה.

במטח לאשכול נורו כ-15 רקטות, אחת נפלה בתוך חממה מחוץ לישוב. כל השאר יורטו.

7:50

בכיר מצרי שהתראיין לרשת BBC אמר כי שיחות המשא ומתן בין ישראל לג'יהאד האסלאמי על הפסקת אש נתקלו במכשול נוסף.

7:40

לילה שקט עבר על תושבי הדרום, בזמן שלפי דיווחים פלסטינים צה"ל המשיך לתקוף יעדים של הג'יהאד האסלאמי. בד בבד, במצרים דווח כי האופטימיות שבה למתווכים בנוגע לאפשרות להגיע להסכם הפסקת אש בשעות הקרובות. מעבר לכך, הן ב"אל-ג'זירה" הקטארית והן ברשת BBC בערבית דווח כי בכיר הג'יהאד האסלאמי שנשלח לקהיר, מוחמד אל-הינדי, מטפל בהצעה להפסקת אש שקיבל מהמתווכים.

התקיפות שנמשכו לאורך הלילה לפי דיווחים פלסטינים, התבצעו לאחר הערכת מצב שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר הביטחון יואב גלנט ובכירים נוספים. השניים שיבחו את צה"ל והשב"כ על ההישגים במבצע "מגן וחץ" והנחו להמשיך לגבות מחיר כבד מהג'יהאד האיסלאמי על תוקפנותו נגד אזרחי ישראל. לשכת רה"מ אף ציינו כי המערכה תימשך ככל שיידרש. עד השעה 20:00 אמש, הג'יהאד האסלאמי שיגר מתחילת מבצע "מגן וחץ" 803 רקטות, כשמהן 620 חצו לשטח ישראל ו-152 נפלו בשטח רצועת עזה - כ-19%. מנגד, ישראל תקפה עד אותה השעה 191 מטרות של הג'יהאד האסלאמי.

הערכת המצב התבצעה לאחר האירוע הקשה ביותר בצד הישראלי מאז פרוץ המבצע: הפגיעה הישירה ברחובות שבה נהרגה אישה. בבית החולים קפלן בעיר עדכנו כי הובלו אליו 16 מטופלים, 14 מהם שוחררו ושניים אושפזו במצב קל להמשך טיפול ומעקב.

לפי הדיווחים הפלסטינים, חיל האוויר תקף הלילה בבית חאנון שבצפון הרצועה, בדיר אל-בלח ובמחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה, וברפיח שבדרומה. חמאס אמנם טרם הצטרפו ללחימה במבצע "מגן וחץ", אך הדובר של ארגון הטרור חאזם קאסם תקף בהצהרה את הקהילה הבינלאומית. לדבריו, השקט שמפגינות מדינות העולם בנוגע לתקיפות הישראליות ברצועת עזה "מהוות עידוד עבור ישראל להסלים את תוקפנותה". בה בעת, משטרת חמאס הזהירה 40 אזרחים ברצועת עזה מפרסום "פייק ניוז ברשתות החברתיות".

הדאגה של חמאס

בחמאס מודאגים מהמצב הכלכלי ברצועת עזה, שמחמיר ככל שהמבצע נמשך. מייד עם פרוץ המבצע, מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן הודיע על סגירה, עד הודעה חדשה, של המעברים ארז וכרם שלום לתנועת עוברים וסחורות מרצועת עזה לישראל - ולהיפך. נזכיר כי בספטמבר האחרון, שר הביטחון לשעבר בני גנץ הגדיל את מספר היתרי העבודה והמסחר של פלסטינים תושבי רצועת עזה ב־1,500 ל־17 אלף.

ההחלטה של אלוף עליאן מהווה מנוף לחץ על חמאס מכיוון ששיעור האבטלה בעזה עמד על 45.3% ב־2022, יותר מפי שלושה מהמצב ביהודה ושומרון (13.4%). הפערים הללו מוסברים באמצעות הפער הגדול בין היקף המועסקים בישראל. בעת שבה 22.5% מהפלסטינים העובדים שמתגוררים ביהודה ושומרון הועסקו בישראל, 0.8% בלבד מתושבי רצועת עזה שעובדים הועסקו בישראל, כך לפי הבנק העולמי.

החשיבות של הפועלים הפלסטינים שנכנסים לישראל ככלל, ואלו שנכנסים מעזה בפרט לכלכלה הפלסטינית, היא גדולה משום שפערי השכר החודשי בין רצועת עזה לבין ישראל גדולים: משכורת ממוצעת ברצועה עומדת על 1,300-1,200 שקל לעומת 7,000 שקל לפועל שעובד בישראל - פי 5.3. מעבר לשכר הפועלים, סגירת המעברים משפיעה גם על העברת הסחורות, אחרי שבשנה שעברה הוקלו תקנות העברת מוצרי טקסטיל וחקלאות. לשנת 2023 נכנסה הכלכלה הפלסטינית במצב לא פשוט, לאחר האטה מצמיחה של 7% ב־2021 ל־3.9% אשתקד. לפי הבנק העולמי, הצמיחה הפלסטינית תעמוד בשנים הקרובות על כ־3%.

הפלסטינים, בדומה למרבית העולם, מתמודדים עם מדד מחירים לצרכן שהולך ועולה. בחודש מרץ, קצב האינפלציה השנתי צמח ל־4.32%, השיעור הגבוה ביותר מאז אוקטובר. "מתדלקי" האינפלציה המרכזיים היו ענף התחבורה (6.8%) וטבק (4.1%).

לפי האו"ם, 80% מתושבי רצועת עזה מסתמכים על סיוע הומניטארי, יותר ממחצית מהם חיים מתחת לקו העוני וקרוב ל־80% מהצעירים מובטלים. לכן, אונר"א פרסמו אמש הודעה בצל המצב. "אנחנו כרגע מוודאים את מספר הפליטים הפלסטינים שנהרגו או נפצעו", נמסר מאונר"א. "אנחנו ממשיכים לטפל בצרכי האזרחים, כולל חלוקת מזון, שירותי בריאות וסניטציה ואספקת מים ראויים. ההסלמה הנוכחית כבר פוגעת במצב ההומניטארי ברצועת עזה, כולל בנשים ובילדים".

דובר צה"ל מתנצל ב-CNN

התפתחות מעניינת בנוגע לצה"ל שאינה קשורה למתרחש ברצועת עזה, קרתה דווקא בערוץ CNN. שם, לראשונה מאז מותה של עיתונאית רשת "אל-ג'זירה" שירין אבו עאקלה בג'נין - דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התנצל על האירוע - ביום השנה למותה.

"אני חושב שזה הכרחי לומר שאנחנו מצטערים מאוד על מותה של שירין אבו עאקלה", אמר תא"ל הגרי באופן שלא משתמע לשני פנים. "היא הייתה עיתונאית. בישראל אנחנו מוקירים דמוקרטיה ובדמוקרטיה יש חשיבות רבה לעיתונאות ובתוך תקשורת חופשית. אנחנו רוצים שעיתונאים יחושו בטוחים בישראל. במיוחד בעת מלחמה, גם אם הם מבקרים אותנו". בכך, תא"ל הגרי, שנכנס לתפקידו לפני חודשיים, שינה לחלוטין את הקו שהציג קודמו בתפקיד, דובר צה"ל בעת מותה של אבו עאקלה - תת אלוף רן כוכב.

עוד כתבות

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן. מרבית הכטב''מים ששוגרו לעבר ישראל מאיראן היו מדגם זה / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

גם אחרי היירוט המוצלח: 30 אלף דולר ויש לכם כטב״ם מתוצרת איראן

הפעולה ההגנתית המוצלחת של ישראל המחישה עד כמה הכטב"מים מתוצרת איראן אינם קטלניים מול מערכות מערביות באיכות גבוהה ● אולם, מי שבוחר באמצעים מתוצרת איראן אינו רוכש אותם בשל איכותם, אלא מחירם ● ומי המדינה הקטנה שמקבלת מקורות פרנסה לאזרחיה העניים באמצעות מתקן ייצור מל"טים איראני?

עמית גריידי, הממונה על חוק המכר במשרד השיכון / צילום: משרד הבינוי והשיכון

קניתם דירה מיזם ומכרתם לפני האכלוס? אולי תהיו אחראיים לאיחורים במסירה

נייר עמדה שפרסם הממונה על חוק המכר מחריף את התנאים עבור מי שרוכשים דירה מקבלן ומעוניינים למכור לפני האכלוס

חזירי בר בחיפה / צילום: Ronen Zvulun

כך מתכנן ראש העיר להתמודד עם התופעה שהכי מטרידה את החיפאים

סוגיית החזירים מעסיקה את תושבי העיר מזה יותר מעשור, ובעוד שראש העיר החדש־ישן אמר שיטפל בה ביד נחושה, דרכי ההתמודדות המתגבשים לא עבדו בעבר ● פרופ' אורי שייניס, מומחה לחקר מינים פולשים, מסביר: "לנסות להתמודד עם החזירים ללא מחקר, זה כמו לנסות להתמודד עם הקורונה ללא מחקר"

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

כוחות צה''ל ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן

חמאס פרסם אות חיים משני חטופים: קית' סיגל ועמרי מירן ● אזעקות בצפון: מטרה חשודה הופלה מעל מנרה ו-2 טילי נ"ט שוגרו לעבר הקיבוץ ● היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב: "יש מומנטום חדש בשיחות המו"מ" ● צה"ל תקף מטרות חיזבאללה בדרום לבנון ● מחבלים שנערכו לבצע ירי לעבר כוחותינו במרכז הרצועה חוסלו מהאוויר; מטוסי קרב תקפו אתר שממנו שוגרו רקטות לעבר אשדוד במהלך המלחמה ● עדכונים שוטפים

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

הפרויקט במתחם כנרית. האכלוס רחוק / הדמיה: מתוך אתר החברה

הסיפור הלא ייאמן על 40 דירות יוקרה במגדל בתל אביב שעומדות ריקות

40 דירות חדשות ונוצצות ממתינות לאכלוס באחד המגדלים היוקרתיים של תל אביב, אבל צפויות להישאר ריקות עוד תקופה ארוכה ● ההתעקשות על דיור בר השגה במתחם תקעה את המדינה עם עשרות דירות שמי בכלל יכול להרשות לעצמו

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אלי אביסרור, מנכ''ל אביסרור משה ובניו ויו''ר ארגון קבלני הנגב / צילום: דיאגו מיטלמן

הממשלה, החרם הטורקי ומחירי הדירות: הקבלן שבונה אלפי יחידות דווקא אופטימי

אלי אביסרור, מנכ"ל אביסרור משה ובניו ויו"ר ארגון קבלני הנגב, סבור שהממשלה אינה מסייעת לקבלנים בהתמודדות עם המצב, אך מנבא שהענף יצא מהמשבר ● הוא לא חושב כרגע על הנפקה, סבור שטורקיה היא שתפסיד בסופו של דבר מהחרם על ישראל ובטוח שהנגב הוא העתיד של ישראל

מערכת הספיידר של רפאל / צילום: רפאל

הפגישה באתונה, החשש מטורקיה ומערכות ההגנה שיוון רוצה מישראל

מערכת ההגנה האווירית "ספיידר" של רפאל מספקת פתרונות הגנה אווירית בטווחים שונים, לרבות מל"טים וטילים בליסטיים לטווחים קצרים ● ההתעניינות מצידה של יוון במערכת הגיעה לאחר שארה"ב הודיעה לאתונה כי אושרה להם מכירת 40 מטוסי קרב מדגם F-35

חניה על מדרכה. נושא שנוי במחלוקת / צילום: הלית ינאי

מה הוביל לקפיצה במספרי תו החניה לנכים?

מאז שרוככו התנאים לקבלת תו נכה, נרשמה עלייה של 55% במספר התווים שהונפקו ● השינוי בחוק שאפשר לנכים לקבל חניה צמודה לבית הקפיץ גם את מספר החניות, ובתל אביב הוא הוכפל ● יו"ר עמותת נגישות ישראל, יובל וגנר: "התכלית של מתן תווי נכה פשוט לא מקוימת"

הירחון העברי ''השחר'', שבו כתב בן יהודה, 1879. הרושם ממאמרו היה עצום / צילום: ויקיפדיה

העברית של ימינו מבטאת כישלון אחד מובהק של אליעזר בן יהודה

בדיוק לפני 145 שנה אליעזר בן יהודה הקדים את כל בני זמנו בהבנת הקשר בין הארץ לבין הלשון ● אבל את לשון ימינו הוא כנראה לא היה מבין

עסקאות השבוע / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בכמה נמכרה דירה לפינוי בינוי ברמת גן?

דירה בת שישה חדרים בבניין ישן משנות ה־60, המתפרשת על פני שטח של 158 מ"ר ובעלת שני מפלסים, נמכרה תמורת 2.9 מיליון שקל ● המתווך בעסקה: "לנכס יש פוטנציאל השבחה גדול"