גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסיפור מאחורי האקזיט הענק של חברת הלוטו מרמת החייל

חברת הטכנולוגיה להימורים נאוגיימס נמכרת לענקית אוסטרלית מתחום הגיימינג בפרמיה של 130% על מחיר השוק ● פיני זהבי ואלי עזור, בעלי מניות בנאוגיימס, ימכרו מניות בכ-300 מיליון דולר ● המנכ"ל: "הם בדקו אותנו במסרקות של ברזל, ולנו לא היה מה להסתיר"

מוטי מלול, מנכ''ל נאוגיימס / צילום: אסף גרי
מוטי מלול, מנכ''ל נאוגיימס / צילום: אסף גרי

אקזיט ענק לבעלי חברת הטכנולוגיה להימורים אונליין נאוגיימס (NeoGames) מישראל, ובראשם צמד השותפים הוותיקים  אלי עזור ופיני זהבי. החברה נמכרת לאריסטוקרט, ענקית אוסטרלית מתחום הגיימינג, תמורת 1.2 מיליארד דולר במזומן - פרמיה של 130% על מחיר השוק של מניותיה בנאסד"ק.

נאוגיימס, ההרשומה בלוקסמבורג, מספקת פתרונות טכנולוגיים ושירותים לחברות לוטו ממשלתיות ועוזרת להן במעבר לפעילות אונליין. באמצעות החברה הבת אספייר, שמוזגה לתוכה אשתקד, היא עוסקת בפתרונות iGaming, כלומר מערכות ושירותים למפעילי אתרי הימורי ספורט וקזינו באינטרנט.

המרוויחים הגדולים מעסקת המכירה לאריסטוקרט (Aristocrat Leisure), אשר צפויה להיסגר ב־12 החודשים הקרובים לאחר קבלת אישורים רגולטוריים שונים ברחבי העולם, הם בעלי המניות הוותיקים של נאוגיימס , שכבר נהנו בשנים קודמות ממימושים בחברה זו ובחברת אספייר שמוזגה לתוכה אשתקד.

 

מדובר בברק מטלון, דירקטור בחברה, המחזיק ב-23.1% ממניות נאוגיימס וצפוי לקבל עם השלמת העסקה כ־234 מיליון דולר; המו"ל ואיש העסקים אלי עזור המחזיק ב־14.5% ממניות החברה, ששוויין בעסקה מגיע לכ־146 מיליון דולר; וכך גם סוכן שחקני הכדורגל פיני זהבי, שצפוי לקבל סכום זהה לשל עזור, וביחד - כ־300 מיליון דולר.

אהרון ארן, גם הוא אחד מבעלי המניות הוותיקים ודירקטור, מחזיק ב־5.8% מהמניות ויקבל 58.3 מיליון דולר. מנכ"ל החברה, מוטי מלול שמנהל אותה משנת 2018, מחזיק ב-1.2% ממניות נאוגיימס ויקבל עם השלמת העסקה כ-11.7 מיליון דולר. מלבדם מחזיקים במניות החברה גופים מוסדיים, ביניהם Sunriver Management האמריקאי עם החזקה של 5.4%.

 

"אריסטוקרט הסתכלו לטווח הארוך"

נאוגיימס הגיעה לנאסד"ק בסוף שנת 2020, שהייתה תקופה חזקה להנפקות טכנולוגיה בוול סטריט. כשנה וחצי לאחר ההנפקה מיזגה לתוכה את Aspire Global - החברה ממנה פוצלה מספר שנים מוקדם יותר, ושנסחרה באותה עת בבורסה בשבדיה.

בדומה לרבות מהחברות שהונפקו בתקופת התנפחות הבועה במניות הטכנולוגיה, ובהמשך הסבו למשקיעים בהן תשואות שליליות ואכזבות, על רקע שינוי המומנטום בשווקים, גם נאוגיימס נסחרה ערב מכירתה כעת בשווי נמוך יחסית של כ-442 מיליון דולר - לעומת 419 מיליון דולר בהנפקה וכ-1.8 מיליארד דולר בשיא - שממנו ירדה בכ-80%.

בעסקת המכירה הנוכחית מתומחר שווי הפעילות של נאוגיימס בכמיליארד דולר, כשבנוסף יש לה חוב בסך כ-214 מיליון דולר שנלקח מבלקסטון לצורך מימון רכישת אספייר. מחיר המניה בעסקה הוא 29.5 דולר, לעומת מחיר של 12.84 דולר לפני הדיווח על העסקה - כאמור פרמיה של 130%, שאינה מובנת מאליה בתקופת השוק הנוכחית.

מניית נאוגיימס קפצה במסחר המוקדם בוול סטריט (שני) בשיעור דומה, בעוד מניית אריסטוקרט ננעלה באוסטרליה בעלייה צנועה של כ-2% לשווי של כ-25.4 מיליארד דולר אוסטרלי (כ-17 מיליארד דולר).

מוטי מלול, מנכ"ל נאוגיימס, מסביר איך נקבעה פרמיה של 130% בעסקה: "אריסטוקרט הסתכלו לטווח הארוך. השוק הנוכחי לא מגלם נכון שווי של חברות מהסוג שלנו, שגם צומחות בשיעור דו-ספרתי, גם רווחיות וגם מייצרות מזומן בשוק לא פשוט. השווי נקבע לפי מכפיל EBITDA ל-2023 , שלפי תחזיות האנליסטים אמור להגיע לכ-80 מיליון דולר (לעומת 54.5 מיליון דולר ב-2022, ש'ח'ו).

"יש גם סינרגיות", הוא מוסיף. "לאריסטוקרט כמעט אין היום שום דבר בתחום של Real Money Gaming שבו אנו פועלים, ובעיקר יש פה חיבור של האנשים, של שתי חברות עם DNA משותף".

 

"סינרגיות משמעותיות מאוד בטווח יחסית מהיר"

תחום ה־Real Money Gaming כולל לדברי מלול שלושה תחומים: iLottery - כלומר כל הפעילות של חברות לוטו עולמיות באינטרנט, תחום שלדברי מלול המתחרות של אריסטוקרט נמצאות בו אך היא לא, והיא כעת תיכנס אליו בעזרת נאוגיימס; iGaming - משחקי הימורים באינטרנט; והימורי ספורט אונליין, שלדבריו מתבצעים ברובם בעולם באמצעות חברות הלוטו.

במצגת שפרסמה אריסטוקרט היא מציינת שנאוגיימס היא רכישה אסטרטגית שמתאימה לשאיפות אריסטוקרט בתחום ה-Real Money Gaming, עם ארבע פעילויות עסקיות, כולל זו שבמקור הגיעה מאספייר וזו שהייתה של נאוגיימס טרם המיזוג.

"הם יכולים לקחת את התוכן שלהם ולהעביר דרכנו ללקוחות שלנו, וכך בבת אחת לצמוח מהר מאוד", אומר מלול. "הם ראו פה סינרגיות מאוד משמעותיות בטווח יחסית מהיר".

אם לא הייתם קונים את אספייר, הייתם עדיין אטרקטיביים היום לרכישה על-ידי אריסטוקרט?
"אריסטוקרט הקימו חטיבה שמהווה שלד להכניס לתוכו מוצרים בעולם ה-Real Money Gaming, והתחילו לחפש איך למלא אותה. כמובן שהם יכלו להסתכל על כל חברה בנפרד, אבל אין ספק שהחיבור בין נאוגיימס לאספייר עשה להם את החיים יותר קלים - לשלם פרמיה על נכס טוב במקום לעשות אינטגרציה של כמה חברות שונות".

מלול מספר שאריסטוקרט פנו לנאוגיימס כבר לפני כשנה, אך אז היא הייתה בתהליך למיזוג אספייר ולכן לא יכלה להיכנס לשיחות. "היה תהליך מאוד ארוך, הם בדקו אותנו במסרקות של ברזל, ולנו לא היה מה להסתיר", הוא אומר. הסיבה לכך, לדבריו, הייתה כישלון ניסיון רכישה קודם של אריסטוקרט: ב-2022 דחו בעלי המניות של פלייטק הנסחרת בלונדון את הצעת הרכש של אריסטוקרט לפי שווי של 2.8 מיליארד דולר. פלייטק, שהיא ספקית פתרונות להימורים אונליין, הוקמה על-ידי איש העסקים הישראלי טדי שגיא והונפקה בלונדון ב-2006, אך בעת דחיית ההצעה מאריסטוקרט שגיא כבר לא היה חלק ממנה. גם בעלי המניות של נאוגיימס יצטרכו להצביע על הרכישה, אך כל בעלי המניות הוותיקים המחזיקים יחד קרוב ל-60% כבר הודיעו על תמיכתם, כך שמבחינת אריסטוקרט לא צפויות הפתעות לרעה.

 

מוטי מלול צפוי להמשיך לנהל את החברה

אגב, אריסטוקרט רכשה בעבר חברה מישראל: ב-2017 היא שילמה 700 מיליון דולר תמורת חברת הגיימינג פלאריום, מידי בעלי מניות כמו גיגי לוי ויצחק מירילשווילי, כיום בעלי ערוץ 14.

המנכ"ל מלול צפוי להישאר בחברה לאחר השלמת העסקה ולנהל את פעילות נאוגיימס תחת הנהלתה של אריסטוקרט. "יהיה נורא כיף להמשיך לעשות את זה כחלק מהחברה הכי גדולה בעולם בתחום, עם גב מדהים", הוא אומר. "עד היום היינו כמו דוד נגד גוליית, והצלחנו לקחת נתחי שוק. פתאום נבוא עם 'אבא' גורילה. "לאריסטוקרט יש היסטוריה של חברה שיודעת לתת לחברות שהיא רוכשת לצמוח".

עוד כתבות

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

השופט איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

פסק הבורר של אורנשטיין בתיק גרטנר נגד גרטלר נחשף. כל הפרטים

מאבק משפטי בן 14 שנה בין האחים משה ומנדי גרטנר למיליארדר דן גרטלר הוכרע בפסק בוררות של השופט בדימוס איתן אורנשטיין ● לגלובס נודע כי 95% מהתביעה של האחים גרטנר נדחתה • ערב החג ביקש גרטלר לפסול את אורנשטיין מתפקידו כבורר בתיק, אך נדחה ● הטענות לתרמית ומצגי השווא שטענו האחים נדחו

הדולר מתחזק בחדות מול השקל

הדולר בשיא של חמישה חודשים אל מול השקל. מהן הסיבות?

השקל נחלש בחדות הן מול הדולר והן מול האירו ● הכלכלנים הבכירים מסבירים כי מעבר למתיחות הגיאופוליטית מול איראן ולצד ההסלמה בצפון, גם גורמים בינלאומיים תורמים להיחלשות המטבע המקומי

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Daniel Cole, Toby Melville)

״הטיסות יוצאות״, מכריז סונאק, ומוכן לגרש את המהגרים

מנהיג השמאל הקיצוני בצרפת "יודע את ההבדל בין יהודי לבין צלף של צה"ל" ● טראמפ מרשה לקונגרס לסייע לאוקראינה ● "הטיסות יוצאות", מכריז ראש ממשלת בריטניה, ומוכן לגרש מהגרים ● טסלה מאבדת את הדמוקרטים ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Shutterstock, photosince

מה אפשר ללמוד מגוגל? ארבע תובנות מדוחות ענקיות הטכנולוגיה

שלוש ענקיות טכנולוגיה פרסמו אמש את דוחותיהן לרבעון הראשון והציגו תוצאות מרשימות עם הכנסות ורווחים של עשרות מיליארדי דולרים כל אחת: מיקרוסופט, גוגל ואינטל ● התנודתיות הקיצונית במניות הענק הללו יכולה להזכיר למשקיעים מספר תובנות שחשוב לשים לב אליהן בשוק ההון

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

טקס הסיום הראשון של סטודנטים בסניף אוניברסיטת NYU בשנחאי, 2017 / צילום: Reuters, Ke yi

הכל למכירה: כך זורם הכסף הסיני לאוניברסיטאות אמריקאיות

אוניברסיטאות אמריקאיות חותמות על חוזים ברחבי העולם כדי למכור את מומחיות המחקר וההכשרה שלהן, וכמה מההסכמים הרווחיים ביותר שלהן היו עם חברות שבסיסן בסין ● חוזים הוערכו ב-2.32 מיליארד דולר בין 2012 ל-2024, על רקע חששות בקונגרס כי הקשרים האקדמיים עלולים להוות סיכון ביטחוני לאומי

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

פרופ' אוריאל אבולוף / צילום: יוסי זמיר

די לפוליטיקה של פחדים: המומחה שמסביר איך ניתן להתמודד עם השסעים בחברה הישראלית

פרופ' אוריאל אבולוף, מומחה לפוליטיקה של הפחד, משוכנע שהחברה הישראלית מונעת מחשש תמידי לגורלה - מה שתורם לשסע הפנימי בה גם היום ● "ברגע שמתעורר הפחד, אנו מתקשים לחשוב ולהושיט יד לאנשים אחרים מחוץ למעגל" ● בראיון לגלובס הוא מסביר איך ניתן לשנות זאת ומה המפתח להשבת האמון בינינו

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים