בורסות עולם | סיקור שוטף

ניו יורק ננעלה בירוק, תשואות האג"ח קפצו; אנבידיה ונטפליקס זינקו

עליות בתשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב • וולמארט פרסמה דוחות טובים והעלתה תחזיות • נשיאת הפד של דאלאס: "אין מקום לדלג על העלאת ריבית ביוני"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:01

וול סטריט סיימה ערב תנודתי בעליות שערים, לאחר שגם הדאו ג'ונס שנע לאורך הערב בין עליות לירידות התקדם בכ-0.3%. הנאסד"ק קפץ ב-1.5% בהובלת מניות הטכנולוגיה, וה-S&P 500 הוסיף כ-0.9% לערכו.

לצד זאת, תשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב עלו בחדות: תשואת האיגרת ל-10 שנים קפצה ב-7 נקודות ל-3.66%, ותשואת האג"ח לשנתיים זינקה ב-10 נקודות ל-4.26%.

אנבידיה  קפצה בכ-5% במחזור המסחר הכספי הגבוה ביותר בנאסד"ק הערב, אחריה טסלה שעלתה ב-1.8%. עוד עליות בולטות רשמו AMD, נטפליקס, אפל , אמזון , מיקרוסופט, מטא (פייסבוק)  ואלפאבית. מחוץ למגזר ההייטק בלטה וולמארט , שפרסמה דוחות והעלתה תחזיות.

בין המניות שבלטו בירידות אפשר לציין את עליבאבא  שנפלה בכ-5% אחרי שפספסה את תחזית ההכנסות והרווח ברבעון האחרון. ענקית המסחר הסינית דיווחה על הכנסות של 208 מיליארד יואן (כ-29.6 מיליארד דולר), נמוך ב-2 מיליארד יואן מהצפי, כאשר הרווח למניה עמד על 1.34 יואן לעומת צפי ל-2.08 יואן.

20:50

המגמה המעורבת בוול סטריט נמשכת - נאסד"ק עולה ב-0.7% בעוד הדאו ג'ונס נסוג ב-0.5%.

נטפליקס  ממשיכה לבלוט לטובה, בין השאר לאחר שדיוחה שבשירות החדש מבוסס הפרסומות שלה יש כבר כמעט 5 מיליון משתמשים פעילים חודשיים.

מניית טכנולוגיה נוספת שבולטת לטובה היא מיקרון , שמזנקת ב-4.9% לאחר שדיווחה שהיא מתכננת להשקיע 3.7 מיליארד דולר ביפן למטרת ייצור שבבי זיכרון דינמי.

19:05

בוול סטריט שוב נרשמת מגמה מעורבת לאחר שהדאו ג'ונס עבר לירידה של 0.3%, כאשר בתחתית המדד פרוקטר אנד גמבל  שיורדת ב-2%, ואילו בראשו אינטל  שמוסיפה 2.2%. הנאסד"ק לעומת זאת קופץ ב-0.9% בהובלת מניות הטכנולוגיה (והשבבים בעיקר) ו-S&P 500 עולה ב-0.3%. במקביל נמשכות העליות של תשואות האג"ח הממשלתיות.

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה חיובית. מדד דאקס קפץ ב-1.3%, פוטסי הוסיף 0.3% לערכו וקאק טיפס ב-0.6%. יורוסטוקס 50 הכלל אירופי עלה ב-1.2%.

בשוק הסחורות נרשמות ירידות של עד 1.8% במחירי הנפט הגולמי. חבית נפט אמריקאי נסחרת סביב 71.6 דולר, ונפט מסוג ברנט יורד ל-75.7 דולר לחבית. גם הזהב יורד בשעה זו בכ-1.2%, ומחירה של אונקיה עומד על כ-1,955 דולר.

17:50

שינוי כיוון חיובי בוול סטריט. העלייה של הנאסד"ק התחזקה ל-0.8%, ה-S&P 500 עבר לעלייה של 0.4%, וגם הדאו ג'ונס מחק את הירידה שרשם וכעת מטפס ב-0.1%.

נטפליקס  בולטת לטובה עם זינוק של קרוב ל-8%, וגם אנבידיה , אמזון , מארוול טכנולוג'י  ו-AMD  מטפסות. בצד השלילי - עליבאבא  צונחת ב-4.5% במחזור כספי גבוה וגם קוקה קולה ומרק מאבדות גובה, אך בשיעורים מתונים.

באשר למניות הישראליות בוול סטריט - סייברוואן, פרוטליקס, סול ג'ל, פאגאיה וגמידה סל רושמות ירידות חדות, ואילו ארבה רובוטיקס  מזנקת ב-16%, טבע  קופצת ב-6.8% לאחר שחשפה את המתווה האסטרטגי שלה וגם אינוביז, לייבפרסון וגלובל-אי מתחזקות.

16:31

המסחר בוול סטריט נפתח במגמה חיובית. הנאסד"ק רושם עלייה קלה, ואילו ה-S&P 500 יורד ב-0.1%, והדאו ג'ונס ב-0.2%.

לצד זאת, תשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב עולות: תשואת האיגרת ל-10 שנים מתקדמת ב-5 נקודות ל-3.63%, ותשואת האג"ח לשנתיים קופצת ב-7 נקודות ל-4.23%.

בגזרת המאקרו, מספר תביעות האבטלה הראשוניות שהוגשו בשבוע החולף בארה"ב הסתכם ב-242 אלף - נמוך מהצפי (254 אלף) ומנתון השבוע הקודם (264 אלף). נשיאת הפד של דאלאס, לורי לוגן, אמרה שנתוני המאקרו האחרונים אינם מצדיקים דילוג על העלאת ריבית ביוני. "הנתונים שיתפרסמו בשבועות הקרובים עדיין יכולים להראות שיהיה אפשרי לדלג על העלאה בפגישה הבאה, אך נכון להיום אנחנו עדיין לא שם", אמרה.

14:30

מניית עליבאבא גרופ  יורדת במסחר המוקדם בוול סטריט לאחר שהחברה דיווחה על הכנסות של כ-208 מיליארד יואן (כ-29.6 מיליארד דולר) ברבעון האחרון, נמוך ב-2 מיליארד יואן מצפי האנליסטים. הרווח למניה עמד על 1.34 יואן לעומת צפי ל-2.08 יואן.

מנגד, עליות בולטות רושמות בין השאר פאק-ווסט בנקורפ , טסלה , אנבידיה  ומיקרון.

14:11

נמשכת המגמה החיובית בבורסות אירופה, בהובלת מדד הדאקס שמטפס בכ-1.7%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

ענקית הקמעונאות וול מארט  דיווחה היום על רווח של 1.47 דולר למניה ברבעון האחרון (שהסתיים ב-30 באפריל), ב-15 סנט מעל צפי האנליסטים. הכנסות החברה הסתכמו בכ-152.3 מיליארד דולר, ב-3.5 מיליארד דולר מעל הצפי. החברה העלתה את צפי ההכנסות לשנה הפיסקלית (עד 31 בינואר 2024) וצופה כעת גידול של 3.5%. הרווח למניה צפוי לעמוד על 6.1-6.2 דולר.

12:10

עליות בבורסות אירופה בהובלת מדד הדאקס שמטפס בכ-1.5%. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת יציבות עם נטייה לעליות.

חברת אנרג'יאן  פרסמה הבוקר (ה'), לראשונה, את התוכנית שלה למאגר הגז הטבעי אולימפוס, שנמצא בין מאגר כריש למאגר תנין: בחברה מעוניינים, בכפוף לאישור משרד האנרגיה , להקדים את פיתוח אולימפוס על פני תנין, באמצעות חיבורו לאסדת כריש, משיקולים של יעילות וניצול מיטבי של סך משאבי הגז שעומדים לרשותה.  החברה הורידה תחזית ההפקה השנתית ממאגר כריש ב-2023.

לאחר שחברת WIX  פרסמה אתמול דוחות כותבים כלכלני אופנהיימר שהתוצאות היו מעל הצפי, "עם הפתעה חיובית בהכנסות, בהזמנות חדשות ובמיוחד ברווחיות ובתזרים המזומנים. החברה הציגה התקדמות בתכנית ההתייעלות, ובכך השיגה את יעדי הרווחיות ושיעור FCF מוקדם מהצפוי, ועשויה לדעתנו לעקוף את יעדיה ארוכי הטווח. יחד עם זאת, התגובה על התוצאות החזקות והעלאת התחזית השנתית היתה זהירה, זאת נוכח הצפי לגידול מחדש בהוצאות בהמשך השנה, לצד חשש המשקיעים מאיום במודל העסקי של WIX כתוצאה משימוש ב-AI , חשש שאיננו מבוסס להערכתנו. אנו משמרים את המלצת Outperform על מניית WIX עם מחיר יעד של 110 דולר".

10:20

יום המסחר באירופה נפתח בעליות קלות. באסיה ננעל המסחר בטוקיו כשמדד הניקיי טיפס ב-1.6%, ההנג סנג עולה ב-0.5%, והקוספי סגר בעלייה של כ-0.8%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות.

אלביט מערכות  הודיעה היום כי במסגרת הסכם בין משרד הביטחון הישראלי לבין משרד הביטחון ההולנדי, היא זכתה בחוזה בשווי 305 מיליון דולר לאספקת מערכות משגרי רקטות ארטילריות לצבא הולנד. החוזה ימומש על פני תקופה של חמש שנים. במסגרת החוזה, אלביט תספק 20 מערכות משגרי רקטות ארטילריות PULS המשולבות בפלטפורמת COMMIT (לשעבר DMO ) כמשאית נבחרת, וכן חבילת רקטות וטילים בעלי טווחים שונים ושירותי הדרכה ותמיכה.

08:00

מדדי המניות המרכזיים בבורסות אסיה נסחרים בעליות. מדד הניקיי בטוקיו מטפס ב-1.5%, ההנג סנג עולה ב-1.1%, הקוספי עולה ב-0.6%, ובורסאת שנחאי רושמת עלייה של כ-0.8%. 

● וורן באפט אוהב מניות יפניות; אולי שווה לכם לבדוק למה

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמת כעת יציבות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות. מדדי המניות המרכזיים טיפסו ב-1.2%-1.3% על רקע אופטימיות בנוגע לפתרון משבר תקרת החוב בארה"ב. 

בזירת המאקרו, באוסטרליה דווח היום כי שיעור האבטלה עלה מ-3.5% ל-3.7% בחודש שעבר.

היום יתפרסמו (ב-15:30 שעון ישראל) בארה"ב התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע שעבר, שצפויות לעמוד על כ-253 אלף ומדד ה"פילי פד". לאחר מכן ינאמו מספר חברים במועצת הנגידים של הפדרל ריזרב, והם עשויים לרמוז בנוגע לאפשרות של עצירת העלאות הריבית ואף תחילת הורדתה ברבעון השלישי או הרביעי של השנה. גם מחר (ו') ינאמו שני חברים במועצת הנגידים של הפד, והיו"ר ג'רום פאוול ינאם בשש בערב שעון ישראל.

בשוק הסחורות מחירי החוזים על הנפט הגולמי רושמים ירידות קלות לאחר שאתמול קפצו ביותר מ-2%. מחירה של חבית נפט אמריקאי עמד על 72.6 דולר, ומחיר נפט מסוג ברנט עמד על 76.7 דולר לחבית. מחיר הזהב יציב סביב רמה של 1,985 דולר לאונקיה.

בזירת המסחר במטבעות קריפטו האווירה ממשיכה להיות רגועה. הביטקוין רושם ירידה קלה ונסחר סביב 27.3 אלף דולר וגם האת'ריום יורד בשיעור קל ל-1,824 דולר.

במסחר באג"ח של הממשל האמריקאי נרשמת כעת ירידה קלה בתשואות. אתמול עלתה התשואה על האיגרת ל-10 שנים בכ-2 נקודות בסיס ל-3.58%, וכעת היא עומדת על 3.56%; והתשואה על האיגרת לשנתיים על 4.14%, לאחר שאתמול עלתה בכ-8 נקודות בסיס ל-4.15%.

התשואות לטווחים קצרים עלו לאחרונה על רקע משבר החוב בארה"ב המתקרב לרגע האמת, עם סכנה לחדלות פירעון בחודש-חודשיים הקרובים.