חדשות טובות לחברת הביטוח הפניקס: מודי'ס העניקה לראשונה דירוג

הפניקס הופכת לחברת הביטוח הישראלית הראשונה שזוכה לדירוג מצד מודי'ס, והיא מקבלת את הדירוג A2 באופק יציב • בחברת הדירוג קבעו כי הוא מתבסס בין היתר על מובילות שוק, ביזור רחב של פעילויות הביטוח ורווחית גבוהה, יחס הלימות הון גבוה ונזילות גבוהה

אייל בן סימון, מנכ''ל קבוצת הפניקס / צילום: שלומי יוסף
אייל בן סימון, מנכ''ל קבוצת הפניקס / צילום: שלומי יוסף

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית מודי'ס מדרגת לראשונה את הפניקס ביטוח ובכך הופכת אותה לחברת הביטוח הישראלית הראשונה שזוכה לדירוג הבינאלומי. הפניקס זכתה לדירוג A2 עם אופק יציב, הדומה לדירוג של הבנקים הישראליים.

בהתאם לסקירה של מודיס, דירוגה של הפניקס  מתבסס על מובילות שוק, ביזור רחב של פעילויות הביטוח, רווחית גבוהה, יחס הלימות הון גבוה ונזילות גבוהה וכן נתמך בשווקים צומחים והזדמנויות עסקיות.

במודי'ס ציינו כי לקבוצת הפניקס חשיפה נמוכה לסיכוני שוק בהשוואה לזו הקיימת בפעילויות ביטוח סטנדרטיות וזאת הודות לפעילויות צומחות המייצרות תשואה גבוהה להון . הפניקס, שתפרסם את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה בשבוע הבא, מנהלת נכסים פיננסיים, אשראי והפצה ואלו כאמור מסייעים לקבוצה ביצירת רווחים ותזרימי מזומנים המשמשים מקור חשוב ליתרות נזילות ותמיכה בפעילויות הביטוח.

עוד נכתב כי לחברת הביטוח יחס הלימות הון גבוה (בהתאם להוראות סולבנסי) המסתכם ב-202% נכון לסוף המחצית הראשונה של 202% כולל הוראות מעבר ו-137% ללא הוראות מעבר. זהו יחס ההון הנחשב לגבוה בענף הביטוח הישראלי. לסיכום, נכתב כי הפניקס מציגה מבנה הון חזק עם יכולת גבוהה לביצוע גיוסי הון התומכים בגמישות הפיננסית של הקבוצה.

מדובר בבשורה חשובה להפניקס גם כלפי העתיד, כיוון שדירוג האשראי, כמו גם אופק הדירוג, משקפים את אפשרויות גיוס ההון של הפניקס גם בשוקי חו"ל ואת המשך הגדלת נתח המשקיעים הזרים בקבוצה.