אלו ארבע החולצות שגברים צריכים ללבוש בקיץ הקרוב

חולצת פולו, חולצה עם צווארון מעוגל או חולצה שפתוחה עד אמצע החזה: מה כדאי לגברים ללבוש בקיץ הזה?

ג'וד לאו, מתוך ''הכישרון של מר ריפלי'', 1999 / צילום: Reuters
ג'וד לאו, מתוך ''הכישרון של מר ריפלי'', 1999 / צילום: Reuters

קלארק היא עיתונאית בריטית. היא כותבת על אופנה ב"וול סטריט ג'ורנל", "ווג" ו-GQ

לחולצה הזו יש שמות רבים: חולצת באולינג, חולצה קובנית, חולצת קאבאנה, חולצה עם צווארון פיג'מה. אלא שהשם המוכר ביותר של הפריט הוא חולצה בעלת צווארון "קמפ". גם אם השמות לא מוכרים לכם, סביר להניח שאת הסגנון אתם מכירים: הצווארון מקופל בצורה משולשת ושטוחה, והוא חושף את עצמות הבריח והחזה. השחקן תיאו ג'יימס, המגלם את קמרון סאליבן בעונה השנייה של "הלוטוס הלבן", לבש את החולצה הזו כמעט בכל פרק.

השחקן תיאו ג'יימס לובש חולצה עם צווארון ''קמפ'', מתוך הסדרה ''הלוטוס הלבן'' / צילום: Reuters
 השחקן תיאו ג'יימס לובש חולצה עם צווארון ''קמפ'', מתוך הסדרה ''הלוטוס הלבן'' / צילום: Reuters

חולצה עם צווארון "קמפ"

חולצות עם צווארון קמפ הגיעו לארה"ב מקובה בשנות ה־50. בשנים האחרונות הן צוברות פופולריות, בייחוד בחודשים החמים של השנה. בתי אופנה יוקרתיים כמו גם מותגים זולים מייצרים אותן. את זו של "סלין", למשל, תוכלו לרכוש ב־990 דולר, ואילו את זו של "אולד נייבי" ב־33 דולר.

לא לכולם מתאימים הצווארונים האלה. הצורה השטוחה שלהם לא ממסגרת את הפנים כמו צווארון עומד שתוחם את הראש. הסטייליסט הניו יורקי מק הולסטר טוען כי החולצות האלה משוות ללובש מראה זרוק. "גם כשאפשר להרים את צווארון הקמפ, המראה הכללי הוא זרוק יותר. ודאי בהשוואה לחולצת אוקספורד מכופתרת", הוא מסביר.

כריס אולברדינג, בעל מותג החולצות הניו יורקי Gitman Vintage, אימץ אלטרנטיבות לחולצות עם צווארוני קמפ. השנה, אולברדינג, 52, הזמין כמות גדולה של חולצות מחויטות עם צווארון. וכשהוא ייסע לאירופה בקיץ, הוא לא יארוז אף חולצה עם צווארון קמפ. הרצון שלו ללבוש חולצה בעלת צווארון קשיח, הוא מסביר, הוא תגובה לסגנון הקז'ואל שנכפה עליו במהלך מגיפת הקורונה.

חולצות עם צווארון "קלאב"

אנשים עם טעם אופנתי מתוחכם מסרבים ללבוש חולצות עם צווארוני קמפ בגלל שהסגנון הזה כבר קצת משעמם אותם. לפני כמה שנים, החולצות האלה "נראו רעננות ומושכות", אומר ג'ון אאגארד, שעובד כמנהל קשרי משקיעים בשיקגו. כעת, שלכל בחור שני יש חולצה כזו, הגבר הצעיר עם המודעות האופנתית שב אל החולצות עם הצווארונים הקשיחים.

החדשות הטובות: אם אתם יודעים איפה לחפש, אפשר למצוא חלופות מקסימות. אתם לא חייבים ללכת על חולצת פסים משעממת. מה הבחירה של ג'ון אאגארד? חולצות עם צווארון "קלאב" (חולצות עם צווארון מעוגל) של המעצבים תום בראון וראלף לורן. "הן נהדרות מתחת לז'קט בלייזר", הוא אומר, ומשבח את ה"וייב החצוף שלהם: חצי מחויט וחצי פאנק".

הטיפולים הלא פולשניים שמיטיבים עם עור פנים בוגר
מה הפך את קרל לגרפלד לאחד המעצבים הגדולים במאה ה־20?
הכירו את ה"בומבר": הז'קט הגברי שהחליף את החליפה המחויטת

חולצת "גואיברה"

הסטייליסט מק הולסטר, 40, הוא עוד גבר שנטש את החולצות עם צווארוני הקמפ. הוא אוהב חולצות "מדראס" (חולצות משובצות מבד כותנה) עם צווארון רגיל - שהן לא צעקניות אבל גם לא משעממות. באירועים מיוחדים, הוא לובש חולצת "גואיברה" (חולצת קיץ גברית, הנלבשת מחוץ למכנסיים, בעלת שתי שורות אנכיות של קפלים תפורים לאורך החלק הקדמי והאחורי של החולצה) שרכש במקסיקו סיטי.

בקיץ שעבר הולסטר לבש את חולצת הגואיברה שלו לחתונה שהתקיימה על גדות אגם קומו באיטליה. "זה כמו סגנון הלבוש בסרט 'הכישרון של מר ריפלי'", הוא אומר על הבחירה האלגנטית שלו. הוא מדגיש כי אף אחד מהמוזמנים לחתונה לא היה לבוש כמוהו.

גברים המחפשים מראה נקי וסולידי יותר יכולים לשקול חולצת פולו עם טוויסט, אומר אנדרו ווייץ, יועץ סגנון מלוס אנג'לס. לעתים קרובות הוא מכוון את הלקוחות שלו לחולצת פולו בעלת צווארון, שאין לה כפתורים בכלל. "זה טייק אחר על חולצת פולו רגילה. זה סקסי", אומר ווייץ.

חולצת "פופ אובר"

חולצת "פופ אובר" היא חולצה מכותנה מצרית עם שלושה עד ארבעה כפתורים. "היא מספקת תחושה נינוחה", אומר ג'ורג' וולגוס, מייסד חנות בגדי הגברים Independence בשיקגו. חולצה כזו מגיעה לעתים קרובות עם צווארון מחודד וקשיח, וכפתוריה לא עוברים את אמצע החזה. דוגמאות מוצלחות של הדגם הזה: חולצת פשתן בעלת שרוולים קצרים של המותג הניו יורקי Engineered Garments או חולצת אובר סייז של המותג השבדי Our Legacy. "זו חולצה שגורמת לגברים להרגיש באופנה", אומר וולגוס. "בגלל שאין אותה לכולם".