מלחמת השבבים: מנכ"ל אנבידיה באזהרה חריפה למחוקקים בארה"ב

מנכ"ל אנבידיה אמר ל"פייננשל טיימס" כי הרגולציה על המסחר עם סין בתחום השבבים תסב "נזק עצום" לטכנולוגיה האמריקאית • הדברים באים על רקע הסלמה במחסומי הסחר שהטילו לאחרונה המחוקקים בסין ובארה"ב

מנכ''ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג / צילום: באדיבות אנבידיה
מנכ''ל ומייסד החברה, ג'נסן הואנג / צילום: באדיבות אנבידיה

מנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הוואנג, שיגר אזהרה חריפה למחוקקים בארה"ב בנוגע למדיניות יצוא השבבים שלה מול סין. בשיחה עם "פייננשל טיימס", הזהיר הוואנג מפני "נזק עצום" שעלולה להסב מלחמת השבבים לתעשיית הטכנולוגיה האמריקאית, ככל שתמשיך במסלולה הנוכחי.

עוד מרכז פיתוח מפטר: 60 עובדים בישראל יעזבו את ווסטרן דיגיטל
רשות המסים מקלה על משקיעי הייטק, אבל יש גם כוכביות
המדינה שהאזרחים בה הפסיקו להשתמש בבנקים ועברו למזומן

הוואנג הסביר ל-FT כי מנגנוני הבקרה על יצוא השבבים לסין, שקודמו על־ידי ממשל ביידן, מעודדים את הסינים לפתח יכולות עצמאיות בתחום - מה שבסופו של דבר עלול לפגוע בעמק הסיליקון: "אם סין לא תוכל לקנות מארה"ב, הם פשוט יבנו בעצמם, אז ארה"ב צריכה להיזהר מאוד. סין היא שוק מאוד חשוב עבור תעשיית הטכנולוגיה האמריקאית".

לדברי הוואנג, סין תופסת בערך שליש מנתח השוק של תעשיית הטכנולוגיה האמריקאית: "אין עוד סין. יש רק סין אחת", הוא אמר, וציין כי הפסקת המסחר עם בייג'ינג תפגע קשות בחברות אמריקאיות.

הצהרותיו של הוואנג באות על רקע ההסלמה האחרונה במלחמת השבבים של ארה"ב מול סין, אשר מהווה אחת החזיתות המשמעותיות במאבק הקר שמתנהל בין שתי המדינות.

מאז אוגוסט האחרון, אז ארה"ב הטילה הגבלות יצוא על טכנולוגיה המשמשת לפיתוח בינה מלאכותית, אנבידיה מנועה מלמכור לסין את השבבים המתקדמים ביותר שלה - מסדרת H100 ו-A100. החברה נדרשה לערוך שינויים בחלק מהשבבים שברשותה כדי להגביל את יכולות הביצוע שלהם ולעמוד בחוקי הרגולציה האמריקאית.

לפני ימים ספורים, בצעד שנראה כמו תגובה למדיניות של ארה"ב, סין הטילה חרם על חברת השבבים האמריקאית Micron, וחדלה משימוש במוצריה במסגרת תשתיות הבסיס במדינה.

השבבים המתקדמים של אנבידיה, כמו גם של חברות אחרות בתחום, מיוצרים בטאיוואן.
סין לא מכירה בטאיוואן כמדינה עצמאית ועד היום רואה בה כאחד ממחוזותיה, מה שמעמיד את מלחמת השבבים באור נוסף. לנוכח הדברים, אך טבעי שהנשיא ביידן הצהיר בעבר שאם סין תבצע פעילות צבאית מול טאיוואן, ארה"ב תתערב.

"תאורטית, אנו יכולים לייצר שבבים מחוץ לטאיוואן. זה אפשרי", אמר הוואנג ל-FT, "אך לשוק הסיני אין תחליף. זה בלתי־אפשרי. אז אנחנו חייבים לשאול את עצמנו באיזה כיוון עלינו לדחוף".