מנסה להתחרות בענקיות: פלטפורמת מחשוב הענן וולצ'ר נכנסת לישראל

וולצ'ר תנסה להתחרות על ארנקם של סטארט־אפים ישראלים מול הענקיות אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט • מי יזכה השנה בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות? • בורודה-קפלן ממזג את A2 • וגם: חדשות טובות • אירועים ומינויים

ג'יי ג'יי קרדוול / צילום: באדיבות Vultr
ג'יי ג'יי קרדוול / צילום: באדיבות Vultr

פלטפורמת מחשוב הענן הפרטית Vultr מגיעה לישראל, ותנסה להתחרות על ארנקם של סטארט־אפים ישראלים מול הענקיות אמזון, גוגל, אורקל ומיקרוסופט.

וולצ'ר הוא שירות הדגל של החברה האמריקאית Constant, שעובדת עם כ־1.5 מיליון לקוחות ב־185 מדינות. החברה מציעה שירותי מחשוב ענן, אחסון, ניהול דאטה ועוד. כחלק מהמהלך, החברה הקימה אתר חדש בחוות שרתים של בזק בתל אביב, שלדבריה זהה למיקומים שלה בלונדון, בניו יורק ובסינגפור.

בין היתר, הוא כולל מעבדי GPU של אנבידיה, המאפשרים עיבוד מהיר הנדרש לטכנולוגיות מתקדמות כמו לימוד מכונה, בינה מלאכותית ועוד. היקף ההשקעה הכספית במהלך לא נמסר, אך הפעילות באתר תגדל בהתאם לביקוש, כלומר החברה אינה מגבילה את השקעתה בארץ.

השוק הישראלי מוצף בשנים האחרונות בחוות שרתים - השנה דיווחנו על בנייתן של לא פחות מ־30 חוות שרתים גדולות חדשות. על מנת להתחרות בשוק הצפוף הזה, וולצ'ר מציעה מעין מתנת הצטרפות - קרדיטים בשווי 100 אלף דולר לשלושה חודשים על שירותים כמו אחסון, העברת נתונים וכו', והנחות של עד 30%.

לדברי ג'יי ג'יי קרדוול, מנכ"ל קונסטנט, "וולצ'ר מבקשת לאפשר לסטארט־אפים וארגונים לייצר חדשנות וטכנולוגיות פורצות דרך, על ידי הנגשת שירותי ענן מתקדמים במחירים סבירים. נגמרו הימים שבהם לקוחות נדרשו להתאים עצמם לדרישות וסביבות הענן, ולשלם מחיר מופקע. תמחור נוח וגישה לתשתיות כשירות (IaaS) מותאמות אישית לכל ארגון זה העולם החדש".

 מי יזכה השנה בתחרות גרנות? 

תחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות יוצאת לדרך בפעם השלישית. התחרות, שייסדו מירן פחמן וענת בן נתן, מוקדשת למהלכים הפרסומיים היצירתיים ביותר בשנה החולפת, והיא תתקיים ב-15 ביוני בשיתוף עם המכללה למינהל (ובהובלת בית הספר לתקשורת).

בימים אלה מתקיים שלב ההגשות לתחרות בעשר קטגוריות: סרטים, פרינט, רדיו, דיגיטל, סושיאל, קד"מ וגרילה, מדיה, יחסי ציבור, תוכן ומיתוג מעסיק. השנה גדל מספר המשרדים המגישים עבודות, וביניהם נמנים אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-שמיר-סמסונוב, יהושע TBWA, ליאו ברנט, ברוקנר-יער-לוי, פרסמן ברוך, ענבר-מרחב, אברהם, טוויסטד, dsay, דיבור, טינק ובלאנקו. במקאן תל אביב, המשרד הגדול ביותר בישראל, בחרו לא לקחת חלק בתחרות גם השנה.

נזכיר כי עד לפני כמה שנים התקיימה בישראל תחרות הפרסום "קקטוס הזהב", אולם בעקבות טענות למניפולציות ולחוסר שקיפות, היא בוטלה. בניגוד לה, תחרות גרנות אינה שייכת למשרדי הפרסום, וצוות השופטים מורכב מאנשי ונשות קריאייטיב בכירים.

מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי
 מירן פחמן / צילום: טרלן בן אבי

 בורודה-קפלן ממזג את A2 

משרד הפרסום בורודה-קפלן ממזג לתוכו את סוכנות הפרסום הדיגיטלית A2 של אמיר כלף. המטרה: להרחיב את יכולות המשרד בתחום הדיגיטל, ולהקים מחלקה מורחבת. היקף העסקה לא נמסר.

כלף הקים את A2 לפני כחמש שנים, והסוכנות מעסיקה 10 עובדים. בין לקוחותיה נמנים קבוצת AVIS, גינדי החזקות, שברולט סרטיפייד, האוניברסיטה העברית, קבוצת סידס ועוד. בורודה-קפלן הוקם לפני 24 שנים על ידי רון קפלן וגיא בורודה, והוא מתמחה בעולמות הקריאייטיב והאסטרטגיה. בין לקוחותיו נמנים תדיראן, יוחננוף, קבוצתUMI , ד"ר פישר, דלתות חמדיה ועוד.

"החיבור עם סוכנות A2 מתבקש, כיוון שכיום הלקוח דורש מאיתנו מענה בשלל הפלטפורמות הפרסומיות, בדגש על עולם הדיגיטל", מסביר קפלן. "החיבור בינינו יוצר משוואה חדשה שבה נעניק ללקוחותינו מעטפת שלמה של פתרונות דיגיטליים - פרפורמנס, קומרס, אונליין וידאו, מסעות לקוח, טכנולוגיות שיווקיות, אנליזה ועוד".

אמיר כלף ורון קפלן / צילום: יח''צ, תמונה פרטית
 אמיר כלף ורון קפלן / צילום: יח''צ, תמונה פרטית

חדשות טובות

 חברת אלדן תרמה מאות אלפי שקלים לעמותת שלוה, המטפלת באנשים עם מוגבלויות, במסגרת משדר התרמה שערכה רשת 13. בסך-הכול נאספו במשדר כ־3 מיליון שקל. 

אוסנת מיכאלי מנהלת להקת שלוה, מומי דהן מנכ''ל משותף אלדן, נגה שדמי-לביא מנהלת אגף משאבי אנוש אלדן, איתמר שבח משנה למנכ''ל עמותת שלוה / צילום: אלטרנטיבה 1
 אוסנת מיכאלי מנהלת להקת שלוה, מומי דהן מנכ''ל משותף אלדן, נגה שדמי-לביא מנהלת אגף משאבי אנוש אלדן, איתמר שבח משנה למנכ''ל עמותת שלוה / צילום: אלטרנטיבה 1