אחרי ננו דיימנשן: הצעת רכישה נוספת לסטרטסיס

על רקע הצעת הרכישה שהגישה ננו דיימנשן והדחייה: חברת הדפסות התלת ממד האמריקאית 3D Systems הגישה הצעת רכישה משלה לסטרטסיס • ההצעה נמוכה במעט מההצעה של ננו, אך לפי תגובת השוק, ההערכה היא שהמחיר עוד יעלה

ד''ר יואב זייף, מנכ''ל סטרטסיס / צילום: סטרטסיס
ד''ר יואב זייף, מנכ''ל סטרטסיס / צילום: סטרטסיס

הסיפור מסתבך: אחרי שננו דיימנשן  הגישה הצעת רכישה רשמית לבעלי המניות של סטרטסיס , בדיוק באותו יום שסטרטסיס הודיעה על עסקת מיזוג עם דסקטופ מטאל - כעת גם חברת הדפסות התלת-ממד האמריקאית 3D Systems משתלבת בסיפור, עם הצעת רכישה משלה לסטרטסיס.

מה יעדיפו בעלי מניות סטרטסיס: למכור מניות במזומן או להשתתף בעסקת מיזוג
קופות הגמל והפנסיה במאי: המסלול שצפוי להפתיע ולהניב יותר מהשקעה במניות  

מניית סטרטסיס זינקה במסחר המאוחר ב-7%, כנראה מכיוון שהמשקיעים מעריכים שעל רקע שתי ההצעות המתחרות, המחיר עוד עשוי לעלות.

סטרטסיס, בניהולו של ד"ר יואב זייף, עוסקת בתחום הדפסות התלת-ממד של פולימרים. ננו דיימנשן, בניהולו של יואב שטרן, גם היא מתחום התלת-ממד, הגישה לאחרונה 3 הצעות לרכישת סטרטסיס אך סורבה, ובשבוע שעבר פתחה בניסיון השתלטות עוינת כשפנתה ישירות לבעלי המניות של סטרטסיס עם הצעה לרכישת מניות ב-18 דולר במזומן.

ההצעה החדשה מצד 3D Systems היא במזומן ומניות - 7.5 דולר במזומן ו-1.2507 מניות 3D Systems. במחיר הנוכחי מדובר על בסה"כ 17.92 דולר למניית סטרטסיס, מעט נמוך יותר מהצעת ננו דיימנשן, אך המחיר עשוי להשתנות בהתאם לשינויים במניית 3D Systems. דירקטוריון סטרטסיס הודיע שיבחן את ההצעה (לאחר שכבר המליץ לדחות את הצעת ננו). 3D Systems כבר פועלת בישראל, ולפני מספר שנים רכשה את סימטרון הישראלית.

כאמור סטרטסיס מקדמת כיום מיזוג עם החברה האמריקאית דסקטופ מטאל והיא חזרה על המחויבות שלה למיזוג.