הראלי בשוקי המניות לא פסח על הבורסה המקומית: מדד ת"א 35 עבר לטריטוריה חיובית מתחילת השנה

הציפיות לקראת עצירת מתווה העלאות הריבית של הפד בשבוע האחרון צבעו את הבורסות ברחבי העולם בירוק בוהק • הסנטימנט החיובי הגיע גם לבורסה המקומית שקיבלה גם רוח גבית מההערכות לפשרה בסוגיות הרפורמה המשפטית

הבורסה בתל אביב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי
הבורסה בתל אביב / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בשבוע החולף קשה היה להתעלם מהביצועים המרשימים של הבורסות ברחבי העולם. רק אתמול מדד ה-S&P 500 נסחר ברמתו הגבוהה מזה 13 חודשים ומדד הניקיי שבר שיא של 33 שנה, כאשר נסחר הבוקר ברמה של 33,000 נקודות.

הסנטימנט החיובי לא איחר להגיע גם לבורסה בת"א שלאחר מספר חודשים בהם רשמה תשואות שליליות מתחילת השנה, עברה לטריטוריה חיובית, כאשר מדד ת"א 35 עלה בכ-0.5% מתחילת שנת 2023.

השקל ממשיך להתחזק ורושם שיא של חודשיים מול הדולר
הבנקים מציגים: קחו 30 אלף שקל ותחזירו 40 אלף
ההנפקות המשניות בוול סטריט תופסות תאוצה השנה   

אין ספק שביצועי המדדים המרכזיים ברחבי העולם משאירים אבק למדדי הדגל בבורסה בת"א. מדד ה-S&P 500 לדוגמה רשם תשואה דו ספרתית של 14% מתחילת השנה בעוד מדד היורו סטוקס 600 הוסיף כ-7.5% לערכו. יחד עם זאת נראה כי השילוב של הציפיות לעצירת מתווה העלאות הריבית של הפד עם ההערכות לפשרה בסוגיות הרפורמה המשפטית דחפו את המדדים המרכזיים בישראל כלפי מעלה ושינו את המגמה בבורסת ת"א.

רק כדי לסבר את האוזן, מתחילת חודש יוני, המדדים המובילים בבורסה בת"א הניבו תשואות יפות כאשר מדד ת"א 90 רשם עלייה של 6.7%, מדד ת"א 125 עלה בכ-4% בעוד מדד ת"א 35 עלה בכ-3.5%. בקרב המדדים הענפיים מדד ת"א בנייה מוביל את המגמה החיובית בשבועיים האחרונים כאשר רשם תשואה דו ספרתית של 11.5%.