נתניהו: השבוע נתחיל בצעדים מעשיים לתיקון מערכת המשפט

הודעתו של רה"מ מגיע לאחר שיאיר לפיד הודיע כי נציגי האופוזיציה לא ישובו לשיחות ההידברות בבית הנשיא, לאחר שנתניהו הביא לדחיית ההצבעה על נציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים • לפיד בתגובה: "הודעת נתניהו תגרום לפגיעה אנושה בכלכלה, תסכן את הביטחון ותקרע את העם לגזרים; במקום לפטר את יריב לוין, נתניהו מפטר את מדינת ישראל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה היום / צילום: עמית שאבי, ''ידיעות אחרונות''
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה היום / צילום: עמית שאבי, ''ידיעות אחרונות''

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (א') בפתח ישיבת הממשלה כי הוא מתכוון להתחיל לקדם השבוע את הרפורמה המשפטית.

לדברי נתניהו, "מה שהוכח בשבוע שעבר זה שבעצם היה מצג שווא של כביכול הידברות, אבל נתנו חודש ועוד חודש ואז שלושה חודשים. הנציגים של האופוזיציה לא הסכימו להבנה המינימלית. הכוונה שלהם הייתה מריחת זמן, למסמס כל תיקון, בשעה שרוב גדול בציבור היום מבין שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט. לכן אנחנו נתכנס השבוע ונתחיל בצעדים מעשיים. נעשה אותם באופן מדוד, אחראי, אבל בהתאם למנדט שקיבלנו". 

מה הוא באמת רוצה? סימן השאלה הענק שמרחף מעל יותר מ־15 שנות כהונת נתניהו | אבישי גרינצייג, טור סופ"ש 
לאחר הקפאת ההידברות: הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית זה השבוע ה-24 

הודעתו של ראש הממשלה מגיע לאחר שיו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הודיע כי נציגי האופוזיציה לא ישובו לשיחות ההידברות בבית הנשיא בנוגע לרפורמה המשפטית, אחרי שנתניהו הביא לדחיית ההצבעה על נציג הקואליציה בוועדה לבחירת שופטים, וניסה להביא לכך שלא תיבחר נציגת אופוזיציה. המשמעות של דחיית בחירת נציג הקואליציה בחודש היא דחייה בהקמת הוועדה לבחירת שופטים.

לפיד אמר: "יש נציגה לאופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים, אבל אין ועדה לבחירת שופטים. נתניהו מנע את הקמתה ושם קץ להעמדת הפנים שפניו להידברות. הוועדה לא הוקמה, האיום על הדמוקרטיה לא הוסר. נתניהו ידע בדיוק את ההשלכות. הן הובהרו לו בידי הנשיא וגם בידינו. בלי ועדה לבחירת שופטים, לא נגיע לבית הנשיא. אין ועדה - אין שיחות". 

ראשי הקואליציה צפויים להיפגש אחרי ישיבת הממשלה ולדון בין היתר על המשך הצעדים לקידום המהפכה המשפטית. 

הפגנות ושיבושים

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר היום לאחר הצהרת נתניהו בישיבת הממשלה: "הודעתו של נתניהו שהוא מתכוון לקדם את המהפכה המשטרית באופן חד-צדדי תגרום לפגיעה אנושה בכלכלה, תסכן את הביטחון ותקרע את עם ישראל לגזרים. במקום לפטר את יריב לוין, נתניהו מפטר את מדינת ישראל".

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית מסרו בתגובה: "האיומים של נתניהו על מערכת המשפט ייענו בתגובה ציונית הולמת: הפגנות ושיבושים שיביאו לכך שכל ניסיון לפגוע במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית - ייכשלו".