גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התובע הסדרתי של שוק ההון: "לבעלי שליטה יש תמריץ חזק להפר את החוק"

עו"ד ליאור להב, שהגיש בשנים האחרונות שורת בקשות לתביעות נגד חברות ציבוריות גדולות בת"א ובעלי השליטה בהן, טוען ל"כאוס שמייצר את 'הפשע המושלם' - להכניס את הציבור כשותף, וברגע שהוא משקיע את הכסף, הוא מפסיק לעניין" ● רשות ני"ע: "המידע אינו משקף את התמונה המלאה"

עו''ד ליאור להב / צילום: יח''צ
עו''ד ליאור להב / צילום: יח''צ

לפני כחודש הוגשה לבית הדין לעבודה אחת מהתביעות הססגונית בשוק ההון בשנים האחרונות. סמנכ"ל הכספים לשעבר של דנאל, אלון חכם, תבע את החברה ואת ראשיה, המנכ"ל אילן ישראלי והיו"ר רמי אנטין, בטענה כי פוטר שלא כדין לאחר שהתריע על שורה של ליקויים בהתנהלותם.

הצרות של בול מסחר: גם הסיבוב השני של רונן בכור בשוק ההון נוחל כישלון
מסלול הפנסיה שהניב השנה 30% תשואה - ועוד 4 כתבות על השווקים

בתביעה טוען חכם בין היתר כי המנכ"ל ישראלי עשה לכאורה שימוש במידע פנים שהניב לגרושתו רווח של כ-50 אלף שקל: "באפריל 2021 שלחה אליו (לתובע) אורנה ישראלי, גרושתו של אילן ישראלי, מייל, ובו ביקשה למכור את מניות החברה שברשותה ב-250 אלף שקל. בצוהרי אותו יום, בעת שהתובע אכל יחד עם מר ישראלי ארוחת צוהריים, ציין התובע בפניו כי קיבל באותו בוקר בקשה מגרושתו למכור את מניות החברה שברשותה, והמנכ"ל מסר לו בתגובה 'חכה, אל תמכור, אני אדבר איתה'", נכתב בתביעה.

 

"לא בכדי ביקש ישראלי לעכב את המכירה, שכן ידע שהחברה צפויה לפרסם דוחות כספיים מצוינים, שיביאו לעליית מחיר המניות שבידי גרושתו", נטען עוד בתביעה שהגיש חכם. לבסוף היא מכרה את המניות יום לאחר תאריך ההחזקה הקובע לקבלת הדיבידנד, ולאחר שמחיר המניה עלה, ובכך ביקשה לקבל 300 אלף שקל במקום 250 אלף שקל.

התיק נמצא כעת בבית הדין לעבודה, וייתכן כי יסתיים בפשרה ובפיצוי כספי לחכם. אולם למי שיהיה קשה לקבל פיצוי הם המשקיעים בדנאל, שראו את מניית החברה נופלת ב-17% בימים שלאחר הדיווח על אודות התביעה (בהמשך התאוששה המניה, ר"ו).

"דנאל עשויה להתפשר עם התובע בהמשך, אבל על מי שהחזיק מניות החברה אין מי שיגן", אומר עו"ד ליאור להב, שהגיש לאחרונה בקשה לבית המשפט לגילוי מסמכים לצורך בחינת אפשרות להגשת בקשה לאישור תביעה נגזרת נגד נושאי משרה בחברה, על בסיס כתב התביעה של הסמנכ"ל המפוטר.

"איזה כלים יש לתובע נגזר לדעת אם הדברים באמת התרחשו?", תוהה להב, ומפנה אצבע מאשימה: "לרשות ניירות ערך יש הכלים לבדוק זאת ויש לה עד בכיר בחברה. בסוף, היחידים שאוכפים את ההוראות הם הגורמים הפרטיים, אבל היכולות שלנו מוגבלות והכלים הרבה פחות טובים משל הרגולטור".

"השופט שואל 'למה רשות ניירות ערך לא עשתה כלום?'"

מדנאל נמסר כי "פניית עו"ד להב אינה מהווה תביעה נגזרת, אלא פנייה מקדמית לחברה בבקשה לקבל מסמכים, וממילא גם לטעמו של עו"ד להב יש עוד תהליך ארוך שעליו לעבור כדי להגיש תביעה נגזרת. המכתב שהופנה לדנאל נתלה כולו על הטענות המופרכות והממוחזרות שהועלו בתביעה שהגיש חכם. במובן זה, עו"ד להב אינו פועל לטובת דנאל או משקיעיה, אלא כ'שופרו' של חכם".

בשנים האחרונות הגיש עו"ד להב שורה של בקשות לאישור תביעות ייצוגיות ונגזרות נגד חברות הנסחרות בתל אביב והעומדים בראשן, בשם המשקיעים הקטנים. מדובר בנישה שעשויה להיות רווחית מאוד עבורו במקרה של הצלחה.

 

להב קובל על כך שבשוק "נוצר מצב שבו המשקיעים לא מוגנים. כשאתה בא כתובע פרט עם בקשה לתביעה ייצוגית או נגזרת, השופט שואל - אם זה היה באמת בעיה, למה רשות ניירות ערך לא עשתה כלום? התשובה היא שכן, זו בעיה, וגם זה שאין אכיפה זו בעיה.

"רואים כאן דברים שאתה אומר לעצמך איך יכול להיות שברשות ניירות ערך לא רואים את זה, איפה הם? אתה בכלל זוכר מה היה התיק הגדול הרציני האחרון שפתחה הרשות? כבר ארבע שנים אין כאן אף תיק רציני".

לטענתו נוצר מצב שבו לבעלי החברות "יש תמריץ חזק מאוד להפר את החוק. הרי הרשות לא תתערב, והתובע הפרטי יגיע לבית המשפט, ואפשר לגלגל את זה שנים, ובסוף מקסימום תתפשר על הרבה פחות מהרווח שהפקת מלהפר את החוק, ובשוק גם ככה לא תהיה לזה תדמית שלילית ואפשר להמשיך כרגיל בעסקים.

"תראו מה קורה בארה"ב - אדם שהטעה את הרשויות נכנס לתקופה ארוכה לכלא ולא נראה אותו שוב בשוק ההון. בארץ זו 'מכה קלה בכנף'. אם ניקח אנשים שהורשעו כאן בעבירות שוק הון וישבו בכלא, אלה לא דמויות שמסתכלים עליהם כיום כפרסונה נון גרטה. מייצרים ספינים שזו מדינה עם הרבה רגולציה. איזו רגולציה? ברשות ניירות ערך וגם ברשות שוק ההון טוענים שהם עמוסים ואין מספיק כוח אדם.

"הסיטואציה היא של כאוס, עולם שמייצר עבור בעלי חברות את 'הפשע המושלם' - להכניס את הציבור כשותף, וברגע שהוא משקיע את הכסף, הוא מפסיק לעניין. הציבור סופג הפסדים באופן סיסטמתי ולא מבין למה".

מרשות ניירות ערך נמסר בתגובה, כי "הרשות אינה נוהגת להתייחס למקרים ספציפיים העוסקים בהיבטי אכיפה. חשוב לציין כי המידע שמוצג הינו חלקי ואינו משקף את התמונה המלאה. הרשות פועלת לשמירה על עניינם של הציבור המשקיעים, ומפעילה את כלי הפיקוח והאכיפה (מנהלית ופלילית) בהתאם לסמכויותיה ולמדיניותה.

"האכיפה הפרטית היא כלי חשוב המשלים את עבודת הרשות ואינו מחליף את הכלים שבידיה. הרשות מפעילה את סמכותה לתמוך בהליכי אכיפה פרטיים, בין היתר באמצעות מימון, התייצבות בהליכים משפטיים ובחינת הסדרי פשרה המוגשים לאישור בית המשפט בהליכים אלו".

 

"אלו לא תביעות שמוגשות בחלל ריק, יש פה נזק"

להב החל את דרכו בעריכת דין לפני 30 שנה כמעט. תחילה עסק בקניין רוחני, וייצג גופי תקשורת, אך בעקבות תחושת מיצוי החליט לפני כשלוש שנים לעשות הסבה ולהתמקד בהגשת תביעות ייצוגיות ונגזרות בשוק ההון.

למרות שורה ארוכה של הליכים שנפתחו נגד חברות ומנהליהן, הוא אינו יכול לזקוף לעצמו בינתיים הצלחה בדמות אישור של איזה מהם על ידי בית המשפט, אך זה לא מרפה את ידיו: "הקמנו פה 'רשות ניירות ערך' קטנה, ואנחנו עובדים עם בכירים לשעבר ברשות ובכירים בפרקליטות לשעבר. כלכלנים שיושבים וקוראים באמצע הלילה דיווחים לבורסה, כדי להבין מה קרה כשחברה נסחרת ביום אחד פי כמה וכמה מאשר ביום רגיל", הוא מסביר.

"בשוק ההון, אלו לא תביעות שמוגשות בחלל ריק, יש נזק, שניתן לכימות באופן מאוד ברור. אם החברה הייתה צריכה לדווח משהו, ולא עשתה זאת, ואז הסיפור התפוצץ והמניה נפלה, היו אנשים שקנו בזמן הזה נייר ערך ששווה פחות במחיר גבוה. לכל אחד יש אולי נזק קטן, אבל זה מצטבר ומצטבר. כל בקשת אישור תביעה מוגשת עם חוות דעת מדויקת על היקף הנזק, ואם תסתכל לעומק על תנודות חריגות במניות, תגלה שברוב הפעמים יש משהו שהחברה לא סיפרה".

"גם כשהרגולטור מתערב, הוא לא מחזיר את הנזק"

כמה מהבקשות שהגיש להב לאישור תביעות נגזרות וייצוגיות נוגעות באירועים מרכזיים שליוו את שוק ההון בשנים האחרונות. כך בתביעה ייצוגית סביב הסכם התפעול החדש בין ישראכרט לבנק הפועלים (בטענה לפרסום מידע חלקי לבעלי המניות על ההסכמים ביניהם), ונגד בית ההשקעות מיטב בעקבות תביעה ייצוגית שאושרה נגדו, ושהסתיימה בפשרה שחייבה את מיטב לשלם 130 מיליון שקל.

הוא הגיש גם בקשה לאישור תביעה נגזרת בטבע, בטענה ליצירה של מערך פיקטיבי לכאורה, שהוביל לניפוח מחיר הקופקסון ולתביעת ענק של ממשלת ארה"ב נגד טבע, ולתביעה נגזרת נגד פסגות בשל חשד לשימוש במידע פנים מצד בעל השליטה.

התחושה היא שתביעות ייצוגיות הן בעיקר בוננזה של עורכי דין, שמקבלים מיליונים במקרה של הצלחה.
"זה ספין שנועד להשפיע על המערכות שמקבלות החלטות, אבל בפועל אין מנגנון אחר שעובד. אפילו בסיטואציה שהרגולטור כן מתערב, הוא לא מחזיר את הנזק. נגיד שהוא הטיל קנס, זה לא באמת עוזר אם המניה ירדה ב-20%. כשאנחנו לוקחים קבוצה גדולה לתביעה ייצוגית אנחנו מייצרים מנוף לחץ, אז במקום שיסתכלו על זה כדבר חיובי, תוקפים אותנו.

"לדוגמה חברת התשתיות ורידיס שבשליטת דלק רכב. שנים הסתובבו בשוק הערכות שהם לוקחים פסולת ומשליכים אותה בבקעת הירדן ולא הופכים אותה לקומפוסט. כשהתחילה חקירת המשרד להגנת הסביבה, אחרי כתבה בטלוויזיה, והוגשו תביעות של חקלאים, המניה התרסקה וכל מי שקנה מניות שלה במשך תקופה ארוכה נפגע.

"ראינו את ועדת דנציגר שבדקה את התנהלות בנק הפועלים בפרשת המס בארה"ב, שעלתה לו בהפרשות של מאות מיליוני דולרים. בכירי הבנק לשעבר לא החזירו אפילו את הבונוסים שקיבלו בגין אותה תקופה.

"יש פטנט שהומצא בשנים האחרונות ונקרא ועדה בלתי תלויה, שלכאורה בודקת מה קרה. אני קורא לזה ועדה מכשירה, כי אתה יודע מראש מה יהיו התוצאות. לא ראינו למיטב זיכרוני שום מקום שבו ועדה כזו מצאה פסול בפעילות חברה. בתי המשפט נותנים משקל גדול מדי לוועדות האלה, ובמידה מסוימת מפחיתים מהצורך שלהם לבדוק. יצרנו מנגנון להכשיר את השרץ, ורואים את התוצאות".

"אף אחד מרשות ניירות ערך לא הגיע להגן על עמדתה"

אירוע גדול נוסף שבו הגיש המשרד של להב תביעה נגזרת היה קריסת חברת האשראי החוץ-בנקאי יונט קרדיט, שבה נמצאו אי-סדרים כספיים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ועלה חשד למעורבות של בעלי השליטה. "רשות ניירות ערך הביעה עמדה שהתובע הנגזר צריך להמשיך לנהל את התביעה, אבל אף אחד לא הגיע מטעמה לדיון כדי להגן על עמדה זו".

להב לא חוסך ביקורת גם מרגולטור נוסף שמפקח על הכסף של הציבור - רשות שוק ההון (שאגב נותנת רישיון לגופים חוץ-בנקאיים כמו יונט קרדיט). "כאן מדברים על כספים של חוסכים, לא משקיעים, אלא אנשים שנמצאים בגופים המפוקחים בעל כורחם.

"אתן לך דוגמה. היה סכסוך מתוקשר בין הנהלת כלל ביטוח לאלרוב נדל"ן של אלפרד אקירוב. עמיתי כלל גילו שהחברה מוכרת את החזקתה באלרוב לישראל קנדה, ואחר כך יוצא אקירוב ומספר שהציע לקנות את המניות האלה ביותר מ-100 מיליון שקל מעבר למחיר ששילמה ישראל קנדה.

"הגשנו בקשה לתביעה ייצוגית ואז קיבלנו פנייה מכלל, שבה נשאלנו מי מגיש תביעה על סמך כתבה בעיתון. פנינו לאקירוב, אולי העיתונאים לא הבינו אותו. קיבלנו מכתב שאומר שכל מה שהוא אמר נכון ומדויק, ושמהחוסכים נגרע פער של 125 מיליון שקל. אז המאסדר (רגולטור, ר' ו') לא היה צריך לראות את זה?".

מרשות שוק ההון נמסר: "הרשות יישמה הליך בדיקה בעניין מכירת מניות אלרוב על ידי הגופים המוסדיים בקבוצת כלל, שבמסגרתו נערך בירור בחברה. הרשות לא מצאה אינדיקציות לכך שהתקבלו החלטות שאינן תקינות בעניין זה".

עוד כתבות

במה העשירים משקיעים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

לא מתלהבות ממניות: כך המשפחות העשירות מנהלות את הכסף שלהן

מחקר של ג'יי פי מורגן בחן את דפוסי ההשקעה של משפחות בעלות הון גבוה מ־50 מיליון דולר ● המשפחה העשירה הממוצעת משקיעה בעיקר בנכסים לא סחירים, משלמת 6 מיליון דולר בשנה על ייעוץ השקעות, ומצפה לתשואה של כ־11% בשנה

הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת סטנפורד / צילום: Reuters, Carlos Barria

היום שהכה בתדהמה והמשמעות של להיות יהודי: חמישה לקחים מסטנפורד

עו"ד יותם ברגר מסיים בקרוב את שנתו השנייה באוניברסיטת סטנפורד, אבל במקום לקדם את הדוקטורט שלו, הוא מבלה חלק ניכר מזמנו בפעילויות "הסברה" בגלל ההפגנות האנטי־ישראליות ● מה הוא למד על חבריו באוניברסיטה, ולמה הפתרון למשבר יכול להגיע מהנהלות של האוניברסיטאות?

מגרש מכוניות למכירה, נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

צ'רי חדשה וחשמלית בדרך לישראל, והמסים מענף הרכב בשיא היסטורי

הסכום הממוצע של מס קנייה מרכב נוסעים חדש זינק ב-12.6% לעומת שנת 2022 ● מותג הפרימיום Exlantix של צ'רי בדרך לישראל, וכך גם הקרוסאובר של KGM הקוריאנית ● ועוד חדשות מענף הרכב

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות המכוניות הסיניות זינקו, אקספנג ב-17%

נאסד"ק עלה ב-1.5%, הדאו ב-0.8% ● שיא במשיכות כספים מקרנות הביטקוין ● קוואלקום זינקה ב-10%, אנבידיה ב-3% ● גוגל שוב מפטרת עובדים ● ישראליות: רדקום זינקה ב-8%, היפו צללה ב-13% ● מחר דוח התעסוקה בארה"ב ● וגם, בוול סטריט מתחילים לערער על האסטרטגיה "Sell in May and go away"

בית הנבחרים בוושינגטון / צילום: ap, Jacquelyn Martin

בית הנבחרים האמריקאי העביר את חוק האנטישמיות. מה הוא יכלול?

החוק עבר ברוב מוחץ, ואם יעבור גם בסנאט וייחתם ע"י הנשיא, חלק מן האמירות הנשמעות היום בקמפוסים בארה"ב נגד ישראל, יהפכו לעבירה פלילית ● גורמים אמריקאים רואים בקבלת החוק תגובה למהומות המתרחשות בימים אלה בקמפוסים ברחבי ארה"ב

גבינת סקי של שטראוס. צפויה להתייקר בקרוב

גל העלאות המחירים נמשך: שטראוס וגד מייקרות את מוצרי החלב

אחרי תנובה וטרה, גם שטראוס מודיעה כעת על התייקרות בחלק ממוצרי החלב הלא מפוקחים בשיעור של כ-1.6% ● בין היתר מדובר על גבינת סקי, שמנת להקצפה וחלב יטבתה ● העלאת המחירים תיכנס לתוקף ב-19 במאי ● גם מחלבות גד הצטרפו לגל העלאות המחירים, והודיעו על העלאת מחירים בשיעור ממוצע של 3.5% החל מ-16 במאי

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן / צילום: ap, Markus Schreiber

דרמה בנמלים: ארדואן אוסר על יצוא סחורות לאשדוד וחיפה

בנמלי טורקיה כבר החלו לאסור על יצוא סחורות לנמלי חיפה ואשדוד באופן גורף - כך נודע לראשונה לגלובס מפי גורמים המעורים בפרטים ● מדובר בחוליה האחרונה של שרשרת אירועים שוותיקי הסוחרים עם טורקיה לא זוכרים כמותם, וקשה לדעת מתי וכיצד יסתיימו

עבודות על הקו הירוק של הרכבת הקלה / צילום: בר לביא

הזרים נרתעים, והמכרז להפעלת קווי הרכבת הקלה הבאים בסכנה

לאחר שנדחה מספר פעמים בגלל המלחמה, במשרדי הממשלה שוקלים לבטל את מכרז ההפעלה של הקווים הירוק והסגול, ולהעביר את המלאכה לזכייניות ההקמה ● הסיבה: חשש חברות בינלאומיות מאי־ודאות בישראל

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

אפל היכתה את התחזיות ברבעון, והכריזה על "בייבאק" ענק

יצרנית האייפונים הרוויחה 1.53 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.5 דולר ● הכנסותיה היו 90.8 מיליארד דולר לעומת צפי של 90 מיליארד דולר ● תבצע רכישה עצמית של מניות בשווי של 110 מיליארד דולר, הכי הרבה אי פעם ● שווי החברה נוסק במסחר המאוחר בכ-180 מיליארד דולר

קמפיין freeTV / צילום: צילום מסך

ב־freeTV לא חושפים את מספר הלקוחות, אבל משקיעים 2 מיליון בקמפיין בכיכובם

הקמפיין של מיזם הסטרימינג מתברג במקום השני בזכירות, ובמקום האחרון באהדה - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הפרסומת הזכורה ביותר שייכת לבנק מזרחי טפחות, בית ההשקעות מיטב חוזר למסך עם עוד פרסומת בהובלת כוכב "חברים"

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

"בעוד שנה נהיה בקטסטרופה": התחזית הקשה של יגאל דמרי

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● חצי שנה לפרוץ המלחמה, היזם יגאל דמרי מסביר מדוע שוק הנדל"ן בנגב דווקא פורח ● הוא מעריך כי היקפי הבנייה בפרויקטים של התחדשות עירונית הגיעו לשיא, וסבור שהחרם הטורקי לא ישפיע במידה מהותית על השוק ● כמה באמת שווה הקרקע של חנן מור בשדה דב לפי ההצעה שהגיש, ולמה הוא מקפיא בינתיים את הפרויקט שלו בבבלי

גרינפלד אורי / צילום: איל יצהר

הכלכלן והאסטרטג אורי גרינפלד מצטרף לקבוצת אגם לידרים

גרינפלד, כיהן בתפקיד האסטרטג הראשי של פסגות במשך כעשור ● גרינפלד: "זוהי דרך חדשה ומבטיחה עבורי, אגם לידרים בעלת מוניטין רב שנים בתחום הפנסיוני והפיננסי"

מחיר למשתכן בירוחם / צילום: חב' שתית

לא כדאי להתחתן: מחיר למשתכן מעוות אפילו את הקן המשפחתי

לא מעט זוגות נרשמים כידועים בציבור כדי שיוכלו לגשת להגרלות מחיר למשתכן ● רווק או רווקה שבין הזכייה למועד החתימה על החוזים יחלטו להתחתן, יאבדו את הצ'ופר מהמדינה ● אולי זה לא מה שישבור זוגיות טובה, אך זהו עיוות מדהים שהמדינה יוצרת

שר המשפטים יריב לוין / צילום: מרים אלסטר/פלאש90

לוין סירב למנות, וחברי הוועדה התקפלו: אלו 32 השופטים החדשים שנבחרו

לוין סירב לאפשר הצבעות שאינן ברוב של כל חברי הוועדה, וכך הצליח למנות מועמדים שחברי הימין ביקשו לקדם ● לבית המשפט המחוזי בירושלים מונה רק שופט אחד, על אף שישנם תקנים פנויים נוספים, בשל מחלוקת על זהות יתר המועמדים

מאנגר ובאפט באסיפת משקיעים קודמת של ברקשייר האת'וויי / צילום: ap, Nati Harnik

"מעבר לעידן חדש": האסיפה השנתית של ברקשייר כבר לא תהיה אותו הדבר

משקיעים נערכים לתחושת "כיסא ריק" בכינוס השנתי של ענקית ההשקעות ברקשייר האת'וויי בשבת ● זאת לאחר שבנובמבר שעבר הלך לעולמו צ'רלי מאנגר, יד ימינו הוותיק של המנכ"ל והמשקיע האגדי וורן באפט ● המשתתפים יחפשו רמזים לעתיד הניהולי של ברקשייר

נתב''ג. חברות התעופה הבינ''ל מהססות לשוב לפעילות / צילום: Reuters, Nir Keidar

מבנגקוק ועד טורנטו: אפשרויות הטיסה מצטמצמות במיוחד לשורה של יעדים

יונייטד איירליינס הודיעה השבוע על דחייה נוספת בהפעלת הקו לארה"ב, והיצע הטיסות הישירות ליעדים רחוקים נותר כמעט בבלעדיות בחברות התעופה הישראליות ● ובזמן שהמחירים ממריאים, בענף חוששים: "אין פוטנציאל להגברת הטיסות הישירות עד שהתמונה תתבהר"

מטרו / אילוסטרציה: Unsplash, olivier collet

בעלי קרקעות עותרים לבג"ץ נגד הפקעות המטרו וחושפים התנהלות מרושלת סביב חקיקת התוכנית

העותרים טוענים כי ההפקעה לטובת הדיפו בראשל"צ, שמעליו מתוכננת בנייה מאסיבית, אינה חוקית, שכן החוק מאפשר הפקעה רק לשימוש ציבורי ● חוק המטרו אמור היה להסדיר זאת, אך החלק הנוגע לכך טרם הושלם

זירת החיסול של חסן מהדווי בדמשק, סוריה / צילום: ap, Omar Sanadiki

דיווחים בסוריה: לראשונה מאז חיסול הבכיר האיראני - ישראל תקפה בדמשק

למרות האופטימיות המצרית, חמאס טרם השיב להצעה ובכיר בארגון הטרור הצהיר כי "עמדתנו שלילית" ● לפיד לשר החוץ האמירתי: "הדבר החשוב ביותר - השבת החטופים הביתה" • תא"ל שלומי בינדר ימונה לתפקיד ראש אגף המודיעין ותא"ל אבי בלוט ימונה לתפקיד מפקד פיקוד מרכז • עדכונים בולטים

מפגינים פרו פלסטינים משתלטים על בניין המילטון באונ' קולומביה / צילום: Associated Press

דוח חדש חושף: הכסף שמניע את האלימות בקמפוסים בארה"ב

מעט מאוד ידוע לגבי ההון שנשפך על המחאות האנטישמיות המבעבעות בקמפוסים בארה"ב, אבל ברור שהן לא ספונטניות - זהו מאבק ממומן ומתוכנן היטב ● דוח חדש של מכון NGO Monitor, ששיתפו דמויות כמו ביל אקמן ואילון מאסק, חושף את הארגונים מאחורי ההפגנות הקיצוניות וחלק ממקורות המימון שלהן, ובראשם שניים: ג'ורג' סורוס והאחים רוקפלר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בבורסה; היום עודכנו המדדים, אלה שיצאו ואלה שנכנסו למדד ת"א 35

מדד ת"א 35 עלה ב-0.5% ● השקל נחלש מול המטבעות הזרים ● הנפקות האג"ח הקונצרניות באפריל גדלו בישראל בכ-300% ● במיטב מעריכים כי בנק ישראל יוריד את הריבית בהחלטה הקרובה ● הפד הותיר את הריבית על כנה אך פאוול הדגיש שלא תהיה העלאת ריבית בקרוב ● עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה לתפוס תאוצה והערב אפל תפרסם את תוצאותיה הכספיות בסיום המסחר