השופטים במשפט נתניהו: נפרסם את תוכן השיחה הסגורה בנוגע לתיק 4000

בשבוע שעבר נחשף כי השופטים במשפטו של רה"מ ערכו בלשכתם שיחה סגורה עם נציגי התביעה וההגנה בתיק 4000, בדלתיים סגורות, ובה והעבירו להם מסר כי יהיה קושי לבסס את סעיף השוחד בתיק • כעת, בעקבות בקשת "העין השביעית", השופטים מודיעים כי יפרסמו "תיאור תמציתי" של אותה שיחה, זאת בכפוף להתנגדויות הצדדים

השופטים במשפט נתניהו / צילום: אורן בן חקון
השופטים במשפט נתניהו / צילום: אורן בן חקון

בסוף השבוע שעבר נחשף בחדשות 13 כי השופטים במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, רבקה פרידמן-פלדמן, משה בר-עם ועודד שחם, ערכו בלשכתם שיחה סגורה עם נציגי התביעה וההגנה בתיק 4000, בדלתיים סגורות, ובה והעבירו להם את המסר כי הפרקליטות תתקשה לבסס את סעיף השוחד בתיק. 

השופטים הטילו פצצה בתיקי נתניהו. האם היא מקרבת אותנו להסדר טיעון? | אבישי גרינצייג, פרשנות
מילצ'ן מעיד במשפט נתניהו: "ההנחיה הייתה: כל מה שראש הממשלה ורעייתו רוצים - תעשו" 

כעת, בעקבות בקשה של "העין השביעית", השופטים במשפט נתניהו מודיעים כי בכוונתם לפרסם "תיאור תמציתי" של אותה שיחה בינם לבין הפרקליטות והסנגורים בנוגע לסעיף השוחד בתיק 4000 - זאת בכפוף להתנגדויות הצדדים. 

בתגובה לבקשת "העין השביעית", שהוגשה באמצעות עו"ד אלעד מן, כתבו השופטים: "עניינה של הבקשה בשיחה קצרה, לא פורמלית, שנערכה בלשכת ראשת ההרכב בדלתיים סגורות, בהסכמת הצדדים, אשר ככלל אינה מחייבת תיעוד בפרוטוקול. 

"עם זאת, נוכח טעמי הבקשה, ובשים לב לעמדת המאשימה... בדעתנו ליתן החלטה ובה תיאור תמציתי של מהלך הדברים, והכול בכפוף להתנגדות מנומקת של מי מהצדדים להליך, אותה ניתן יהיה להגיש עד ליום 3.7.2023". 

סנגורי נתניהו ושאול אלוביץ' הגיבו להחלטת בית המשפט וכתבו לשופטים כי הם מבקשים לפרסם את תוכן השיחה. "הנאשמים מודיעים כי לא רק שהם אינם מתנגדים למתן החלטה המתארת את מהלך הדברים, אלא שהם מבקשים שייעשה כן", כתבו.

במקביל, בסביבת ההגנה אומרים כי "בית המשפט כבר הורה בעבר לפרקליטות לחקור שורה של הדלפות מצידה ששיבשו את ההליך, ועד עכשיו דבר לא נעשה. נכון שבית המשפט יורה לתביעה למצות את ההליכים ההם, וכן את ההדלפה הנוכחית, ולהציג בפניו את הממצאים". 

עדכון 28.6.23: הפרקליטות הודיעה כי היא מסכימה לחשיפת השיחה עם השופטים. 

 *** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדם, ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' מכחישים את המיוחס להם, לא הורשעו בביצוע עבירה, ועומדת להם חזקת החפות.