בורסות עולם | סיקור שוטף

וול סטריט ננעלה בירוק בוהק; מדד הנאסד"ק זינק בכ-1.7%

מדד ה-S&P 500 עלה בכ-1.1% • מניית אפל נסחרה בשיא כל הזמנים • תשואות האג"ח הממשלתיות בארה"ב עלו בחדות • כריסטין לגארד, נשיאת ה-ECB: "האינפלציה בגוש האירו עדיין גבוהה וייקח זמן עד שהיא תרד"

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock
וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

 

23:03

וול סטריט ננעלה במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק זינק בכ-1.7% והדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-0.6%. במדד ה-S&P 500 מניות הצריכה המחזורית והטכנולוגיה הובילו את המגמה החיובית כאשר זינקו בכ-2%.

מתחילת חודש יוני, מדד הנאסד"ק וה-S&P 500 נסחרו בעליות שערים של 5% בעוד מדד הדאו ג'ונס הוסיף לערכו כ-3.2%.

את מחזור המסחר הגבוה ביותר ריכזה מניית טסלה יחד עם אנבידיה , אפל  מטא   ומיקרוסופט .

22:19

המומנטום החיובי בוול סטריט נמשך.

בולטות לחיוב מניות טסלה , אנבידיה , אפל , מטא , מיקרוסופט  ואמזון .

תשואות האג"ח של ממשלת ארה"ב עולות בחדות. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים עולה ב-5 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.73%. התשואה על אג"ח לשנתיים מזנקת בכ-10 נקודות בסיס ונסחרת סביב 4.77%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט צוללים בכ-2.5%. מחיר חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 67 דולרים ומחיר חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 72 דולרים.

21:25

מתחזקות העליות בוול סטריט. הנאסד"ק מזנק בכ-1.7% והדאו ג'ונס עולה ב-0.8%.

מניית אפל  מזנקת לשיא כל הזמנים ונסחרת סביב 188 דולרים למניה. במקביל שווי השוק של החברה עומד על 2.96 טריליון דולרים. 
כיום, אפל נחשבת לחברת הטכנולוגיה הענקית ביותר, שמזמן השאירה אבק לענקיות טכנולוגיה אחרות כמו אמזון , מיקרוסופט  ואלפאבית (גוגל)  שנסחרות בשווי שוק נמוך יותר.

נזכיר כי בתחילת החודש, אפל ערכה את כנס המפתחים השנתי שלה, שם הציגה 
את משקפי Apple Vision Pro וחשפה מעבד חדש שלדברי החברה הוא החזק ביותר שנוצר למחשבים אישיים. 

אפל בדרך לשווי שיא, וזו לא בהכרח בשורה טובה למשקיעים
היהלום של באפט, והבכיר שהפסיד 250 מיליארד דולר    

20:08

המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה חיובית. מדד הנאסד"ק מזנק בכ-1.5% והדאו ג'ונס עולה ב-0.5%. 

מניית דלתא איירליינס  מרכזת עניין לאחר שהחברה פרסמה את תחזיות הרווח שלה לשנה הקרובה. החברה מעריכה כי היא צפויה להציג רווח של 6 דולרים למניה לאור גידול בביקושים שצפויים להגיע בהמשך השנה.

גם חברת הפארמה וולגרין בוטס אליאנס  פרסמה את התחזיות שלה להמשך השנה. החברה הורידה את תחזית הרווח שלה למניה מטווח של 4.45-4.65 דולר למניה לטווח של 4-4.05 דולר למנייה. במקביל, החברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הפיסקלי, שם פספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ל-10 שנים עולה ב-4 נקודות בסיס ונסחרת סביב 3.75%. התשואה על אג"ח לשנתיים עולה ב-7 נקודות בסיס ועומדת על 4.74%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נופלים בכ-2% מחיר חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 68 דולרים ומחיר חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 72 דולרים. 

מחיר הזהב יורד ב-0.5% ונסחר סביב 1924 דולרים לאונקיה.

בשוק הקריפטו, מחיר הביטקוין קופץ בכ-2% ונסחר סביב 30,711 דולרים. גם מחיר האת'ריום עולה ב-0.7%. 

18:55

בורסות אירופה ננעלו במגמה חיובית. מדד הדאקס עלה ב-0.3%, הפוטסי 100 הוסיף לערכו כ-0.1% ובורסת פריז עלתה ב-0.4%.

מניות הבנקים באירופה ננעלו בעליות של כ-1% ומנגד מניות חברות הבריאות ירדו בכ-1.1%. 

מניית הפינטק הבריטית ווייז , זינקה בכ-15% לאחר שפרסמה תוצאות כספיות לשנה, שם הציגה תוספת של 73% בשורת הרווח.

18:05

המגמה החיובית בוול סטריט נמשכת. מדד הצריכה המחזורית בולט לחיוב ומזנק מעל ל-1%. 

בגזרת המאקרו, מדד אמון הצרכנים של CB בארה"ב עלה ל-109.7 נקודות בחודש יוני ושבר שיא של 17 חודשים. התחזיות המוקדמות ציפו לעלייה מתונה יותר במדד ל-104 נקודות.

עוד בגזרת המאקרו, מכירות הבתים החדשים בארה"ב זינקו ל-763K בחודש מאי, לעומת 680K בחודש הקודם.

בקרב המניות הישראליות שנסחרות בוול סטריט בולטת לחיוב מניית פאגאיה טכנולוג'יס יחד עם לייבפרסון , פאלו אלטו נטוורקס  ופיוניר גלובל .

גם מניית ננו דיימנשן  נסחרת בעליות שערים לאחר שדיווחה מוקדם יותר כי היא מעלה את מחיר הצעת הרכש המיוחדת למניות חברת מדפסות התלת מימד, סטרטסיס,  ל-20.05 דולר למניה. במקביל, החברה דיווחה כי היא מעריכה את מועד קבלת ההצעה עד ל-24.07.23.

16:58

המדדים המרכזיים בוול סטריט נסחרים במגמה חיובית. הנאסד"ק עולה ב-0.6% וה-S&P 500 מוסיף כ-0.3% לערכו.

בולטות לחיוב מניות טסלה , אנבידיה , מיקרוסופט  ואפל .

מנגד, אלפאבית (גוגל) , אינטל , טרגט , וג'ונסון אנד ג'ונסון  נסחרות בירידות שערים.

מאקרו ארה"ב - מדד מחירי הבתים של קייס שילר עלה באפריל ב-1.7% בקצב חודשי, כאשר הצפי המוקדם עמד על עליה של 1.5%. בהסתכלות שנתית המדד ירד ב-1.7% לעומת התחזיות המוקדמות שציפו לירידה חדה יותר של 2.6%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נחלש מול האירו ב-0.6%. מול הליט"ש, הדולר נחלש ב-0.3% ומול הין הדולר נסחר ביציבות.

באירופה, המדדים המרכזיים נסחרים בירידות קלות. הבורסה בלונדון יורדת ב-0.1%, הדאקס הגרמני יורד בשיעור דומה והבורסה בפריז נסחרת ביציבות.

16:33

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים. מדד הנאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד הדאו ג'ונס מוסיף לערכו כ-0.1%.

בשוק האג"ח, התשואה על אג"ח ארה"ב ל-10 שנים יורדת קלות ונסחרת סביב 3.70%. התשואה על אג"ח לשנתיים נסחרת במגמה דומה ועומדת על 4.66%.

בשעה זו מתקיים פורום ה-ECB לבנקים מרכזיים בפורטוגל שייערך ביומיים הקרובים. בפורום צפויים לנאום בין היתר נגידי הבנקים המרכזיים של שוויץ ושל בריטניה, לצד יו"ר הפד, ג'רום פאוול, שצפוי לשאת את דבריו מחר בשעה 16:30 שעון ישראל.

נגידת ה-ECB, כריסטין לגארד, נאמה לפני זמן קצר והדגישה כי "האינפלציה בגוש האירו עדיין גבוהה וייקח זמן עד שהיא תרד. עם זאת, קיים שינוי באתגרים הקיימים בהורדת האינפלציה בגוש האירו". 

15:42

המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים קלות. מדד פוטסי 100 הבריטי יורד ב-0.2%, מדד הדאקס הגרמני משיל מערכו כ-0.3% ובורסת פריז נסחרת במגמה דומה.

בגזרת המאקרו, היתרי הבנייה בארה"ב עלו ב-5.6% בחודש מאי בקצב חודשי, לעומת תחזיות האנליסטים שציפו לעלייה מתונה יותר של 5.2%.

במקביל, הזמנות מוצרים ברי קיימא בארה"ב עלו בחודש מאי ב-0.6% בקצב חודשי, בניגוד לצפי המוקדם שציפה לירידה של 0.1%.

מדד המחירים לצרכן בקנדה עלה ב-0.4% בחודש מאי (צפי- 0.5%). בהסתכלות שנתית, האינפלציה בקנדה ירדה לרמה של 3.4% בהתאם לתחזיות המוקדמות.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים בכ-1%. מחירה של חבית נפט גולמי נסחר סביב 68 דולרים ומחירה של חבית נפט מסוג ברנט נסחר סביב 73 דולרים.

15:04

חברת סלינה  מעדכנת, לצד תוצאות הרבעון הראשון, על מהלך פיטורים שכבר החל להתבצע ועל השקעה חדשה מצד גוף אסטרטגי. בניגוד לדוחות קודמים, בהם דיווחה סלינה בגאווה על פתיחת עוד ועוד מתחמים בעולם - הפעם היא מעדכנת על יציאה ממתחמים שבהם הביצועים נמוכים. כך, ברבעון הראשון היא סגרה חמישה כאלה - במקסיקו, בארה"ב, ביוון, באוסטריה ובקוסטה ריקה - שתרמו 2.8 מיליון דולר להפסד התפעולי ברמת היחידה בשנה החולפת. הסגירה מובילה לעלויות חד-פעמיות של 3.2 מיליון דולר. 

14:17

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. מדדי הדאקס והקאק רושמים עלייה מזערית ואילו מדד הפוטסי יציב. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות.

במסחר המוקדם בניו יורק רושמות עליות בולטות לוסיד , טסלה , ניאו  ואנבידיה.

חברת 3D Systems פרסמה הצעה משופרת למיזוג עם סטרטסיס . מדובר על העלאת הרכיב המנייתי בהצעה מ-1.2507 מניות 3D ל-1.3223 מניות. במחיר הנוכחי של מניית 3D ההצעה מכילה שיפור של כ-67 סנט למניה למחיר של כ-19.8 דולר למניית סטרטסיס.

חברת וולגרינס  חותכת את תחזית הרווח שלה. החברה, המפעילה רשת של חנויות פארמה, מעריכה כעת שתרשום רווח של 4-4.05 דולר למניה בשנה הפיסקלית שלה, לעומת צפי קודם לרווח של 4.45-4.65 דולר. ברבעון השלישי הפיסקלי רשמה החברה רווח של 1 דולר למניה, ב-7 סנט מתחת לצפי האנליסטים. המניה צונחת ב-7% במסחר המוקדם.

13:25

ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט  נכנסה השנה יותר ויותר לשיח, בעיקר בגלל המרוץ לבינה מלאכותית. התחרות בינה לבין גוגל גרמה להייפ סביב החברה, מה שסייע לחברה לגדול ולצמוח השנה אף יותר, ומתחילת השנה, מניית מיקרוסופט עלתה ב-37%. כעת, על פי דיווח ב-CNBC, מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, אמר בשנה שעברה לחברי הדירקטוריון ובכירים בחברה, כי ענקית הטכנולוגיה בניהולו שואפת להגיע להכנסות של 500 מיליארד דולר עד שנת 2030. משמע, כפול מהגודל הנוכחי שלה, עם צמיחה שנתית של לפחות 10% בהכנסות. 

סופי אלתרמט, כלכלנית בבנק ניהול העושר "יוליוס בר", מציינת בסקירה שפרסמה כי "מומנטום כלכלי חלש והקלה מוניטרית על ידי הבנק העממי של סין החלישו עוד יותר את היואן הסיני לאחרונה. ביום שני ירד ה-CNH לשפל של שבעה חודשים מול הדולר, כאשר אנו רואים פוטנציאל להיחלשות נוספת של ה-CNH וירידה בערך המטבע לכדי 7.3 יואנים לדולר בשלושת החודשים הקרובים. היואן הסיני מצוי במגמת ירידה בשבועיים האחרונים, בעקבות נתונים כלכליים חלשים והורדות ריבית על ידי הבנק העממי של סין. ציפיות השוק לצעדי תמיכה ממשלתיים נוספים בסין היו גבוהות, אך לא התממשו עד כה. חולשה נוספת בערך המטבע הסיני נובעת מאכזבה מנתוני התיירות בסין לכבוד פסטיבל סירות הדרקון, שנפלו ביחס לתקופה שלפני מגפת הקורונה". 

12:03

מגמה מעורבת בבורסות אירופה כעת. מדד הדאקס עבר לירידה מזערית ואילו מדדי הפוטסי והקאק רושמים עליות קלות. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות, זאת לאחר שאמש נרשמה נעילה מעורבת בוול סטריט.

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט רושמים היום בצהריים עליות קלות. מחיר החבית מסוג ברנט טיפס ל-74.7 דולר ומחיר חבית מסוג WTI עמד על 70 דולר.

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, מציין בסקירתו השבועית על שוקי האנרגיה כי "על פי הערכות בשוק, איראן הגדילה את משלוחי הנפט שלה לרמה הגבוהה ביותר בחמש השנים האחרונות. זאת, על רקע הירידה הצפויה בהיצע הנפט לאור החלטתה של ערב הסעודית לצמצם מרצון את תפוקת הנפט שלה וכן לאור החלטה דומה של רוסיה על אף שעד כה נראה כי היא ממשיכה לייצא כמויות נפט גדולות. במידה וייחתם הסכם גרעין בין ארה"ב לאיראן, הוא צפוי להסיר את הסנקציות הכלכליות שהוטלו על סקטור האנרגיה של איראן ויביא להגדלה משמעותית בהיצע הנפט הגלובלי. לצד זאת, רוסיה הגדילה את הפעילות של בתי הזיקוק שלה בשבוע השני של חודש יוני, לרמה הגבוהה ביותר שהייתה בחודשיים האחרונים, מה שמצביע על היקף הביקושים המקומיים".

להערכתו, מחיר הנפט צפוי להיות מושפע בטווח הבינוני בעיקר מהגורמים הבאים: החלטות קבוצת OPEC+ בטווח הקרוב; ההתפתחויות בנושא ההתקוממות הצבאית ברוסיה; ומאינדיקטורים בנוגע להתפתחויות מאקרו-כלכליות, בדגש על החששות מפני התפתחות משבר ריאלי או האטה בפעילות הכלכלית הגלובלית. "הפחתת תפוקת הנפט של ערב הסעודית עלולה להביא לירידה בהיצע הנפט הגלובלי, זאת על אף הצפי לגידול מסוים בתפוקת הנפט של ארה"ב. במידה וכלכלת ארה"ב לא תיכנס למיתון במחצית השנייה של 2023, והתאוששות הפעילות הכלכלית הגלובלית תסתמן בהמשך, בפרט בסין, הדבר יתמוך בביקושים לנפט. מעבר לכך, רכישות הנפט על ידי ממשלת ארה"ב, במטרה להגדיל חזרה את המלאי האסטרטגי, יתמכו גם כן בביקושים. במבט כולל, המחיר לחבית מסוג ברנט צפוי להיות בהמשך 2023 סביב רמה של סביב כ-74-84 דולר לחבית".

10:18

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח בעליות קלות במדדי המניות המובילים. במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות, זאת לאחר שאמש נרשמה נעילה מעורבת בוול סטריט.

בטוקיו ננעל המסחר כשמדד הניקיי ירד בכ-0.5%. הקוספי בסיאול רושם ירידה מזערית, ואילו ההנג סנג מזנק ב-2.2% לקראת סיום המסחר. 

08:00

בורסות אסיה נסחרות במגמה מעורבת היום. מדד הניקיי בטוקיו יורד בכ-1%, הקוספי נסוג בכ-0.4%, ואילו ההנג סנג מטפס בכ-1.5%. 

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות עליות קלות, זאת לאחר שאמש נרשמה נעילה מעורבת בוול סטריט. הנאסד"ק ירד ב-1.2%, ומדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות. 

בורסת תל אביב מסכמת מחצית עגומה: אילו מניות בכל זאת בלטו לטובה

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט רושמים עליות קלות. מחיר החבית מסוג ברנט מטפס ל-74.5 דולר ומחיר חבית מסוג WTI עומד על 69.7 דולר.

בארגון OPEC מעריכים, כך פורסם אתמול בסוכנויות הידיעות בעולם, שהביקוש העולמי לנפט ירשום עלייה של כ-23% עד 2045 ויגיע לכ-110 מיליון חביות ביום. בסוכנות האנרגיה הבינלאומית העריכו לאחרונה שהביקוש העולמי יגדל בכ-6% עד שנת 2028.

הזהב רושם עלייה קלה ל-1,938 דולר לאונקיה.

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של פסגות, מציין בסקירה שפרסם כי "הדברים שאמר ג'רום פאוול בנאומו בפני הקונגרס הדהדו בשווקים וניכר שהמשקיעים מבינים שהנחישות של הפד להילחם באינפלציה היא גבוהה. אם לפני מספר חודשים השווקים תמחרו הפחתת ריבית ראשונה כבר ביולי הקרוב הרי שברור לכולם שזה כבר לא יקרה. כרגע, השוק מתמחר הפחתת ריבית רק בסוף השנה, מה שעדיין נראה לנו כתרחיש אופטימי מדי. השאלה אם הפד יעלה את הריבית פעם נוספת בהחלטתו הקרובה או לא נראית לנו פחות מעניינת".

לדבריו, "מכיוון שעיקר האינפלציה כיום מגיע משוקי העבודה שעדיין מאוד מתוחים, לריבית לוקח זמן לא מעט להשפיע על האינפלציה. במחזורים קודמים לקח בין שניים לשלושה רבעונים עד שהעלאות הריבית גרמו לכך שהצרכנים והעסקים שינו את ההחלטות שלהם. במחזור הנוכחי תהליך זה ייקח כנראה אפילו יותר זמן בגלל חסכונות העתק שנצברו בזמן הקורונה. לאור הטראומה שהבנקים המרכזיים ברחבי העולם חוו בשנתיים האחרונות, סביר להניח שעד שלא נראה את שיעור האבטלה עולה, הריבית תישאר גבוהה כדי להבטיח שהתהליך המתואר מעלה אכן מתממש. לכן, סביר להניח שהריבית בארה"ב תישאר גבוהה עד תחילת 2024".

היום והמשך השבוע יפורסמו נתוני מאקרו שונים ברחבי העולם, ביניהם נתון היתרי הבנייה, מכירות הבתים החדשים והזמנות למוצרים בני-קיימא בארה"ב. בקנדה יתפרסם היום מדד המחירים לצרכן ובאיטליה המדד יתפרסם ביום רביעי. ביום חמישי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בגרמניה ונתון מעודכן על קצב הצמיחה בארה"ב ברבעון הראשון.

ביום שישי יתפרסם בארה"ב מדד ה-PCE לחודש מאי, לצד נתוני ההוצאה וההכנסה של הצרכנים.

תשואות האג"ח של הממשל האמריקאי עומדות כעת על כ-3.73% באיגרת ל-10 שנים וכ-4.69% באג"ח לשנתיים.