נעילה מעורבת בוול סטריט; מניות טסלה ונטפליקס זינקו

יו"ר הפד חזר היום ואמר כי הוא צופה עוד העלאות ריבית בארה"ב עד לסוף השנה • פאוול: "מה שבעיקר משפיע על ההחלטות שלנו, לצד האינפלציה הגבוהה, זה שוק העבודה המאוד חזק" • מניות השבבים ירדו בעקבות דיווח כי מחלקת המסחר בארה"ב שוקלת הגבלות נוספות של ייצוא שבבי AI לסין

וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt
וול סטריט / צילום: Shutterstock, orhan akkurt

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רשם עלייה של כ-0.3% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה של כ-0.2%.

מניות טסלה , נטפליקס  , קרניבל, קארוונה  וסנופלייק בלטו בעליות חדות.

מנגד, מניות השבבים איבדו גובה בעקבות דיווח כי מחלקת המסחר בארה"ב שוקלת הגבלות נוספות של ייצוא שבבי AI לסין. אנבידיה  בלטה עם ירידה של 1.8%.

21:33

בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת - מדד הנאסד"ק נסחר כעת בעלייה של 0.2% ואילו הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה.

החוזים על הנפט מזנקים ביותר מ-2% לאחר שהיום פורסם בארה"ב כי מלאי הנפט רשם ירידה של 9.6 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-23 ביוני, לעומת צפי לירידה של 1.8 מיליון חביות בלבד.

20:15

בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת - מדד הנאסד"ק נסחר כעת ביציבות ואילו הדאו ג'ונס יורד בכ-0.4%.

נטפליקס  בולטת בעלייה חדה, בין השאר לאחר שבאופנהיימר העלו את מחיר היעד למניה מ-450 ל-500 דולר. גם פינטרסט  מזנקת על רקע העלאת המלצה למניה על ידי כלכלני וולס פארגו.

עוד בולטות בעליות טסלה , קרניבל , קארבאנה, וויקס  וקמטק.

ג'נרל מילס  יורדת בחדות על רקע אכזבת המשקיעים מהדוחות שהחברה פרסמה.

18:55

יום המסחר באירופה ננעל במגמה חיובית בהובלת מדד קאק 40 שטיפס בכ-1%. הפוטסי עלה בכ-0.5% ומדד הדאקס רשם עלייה של כ-0.6%.

בוול סטריט נמשכת המגמה המעורבת - מדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.4% ואילו הדאו ג'ונס יורד בכ-0.3%.

17:55

יו"ר הפד, ג'רום פאוול, חזר היום ואמר כי הוא צופה עוד העלאות ריבית בארה"ב עד לסוף השנה. פאוול, שמשתתף בכנס בפורטוגל, אמר כי "מה שבעיקר משפיע על ההחלטות שלנו, לצד האינפלציה הגבוהה, זה שוק העבודה המאוד חזק".

הפד החליט לאחרונה להותיר את שיעור הריבית בארה"ב ללא שינוי אולם פאוול רמז במסיבת העיתונאים לאחר ההודעה כי ביולי הריבית צפויה לשוב ולעלות. עוד הוא הוסיף כי "אסור לשלול העלאות נוספות של הריבית השנה, וייתכן שברציפות וללא הפסקה". 

בנוגע לאפשרות שכלכלת ארה"ב תגלוש למיתון הוא אמר כי "זה אפשרי. זה לא התסריט המרכזי שלנו, אבל זה בהחלט אפשרי".

דברי פאוול לא ממש משפיעים על המסחר בוול סטריט - מדד הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.5% ואילו הדאו ג'ונס יורד בכ-0.4%.

בשוק האג"ח, תשואת האיגרת של הממשל האמריקאי ל-10 שנים יורדת בכ-2 נקודות בסיס ל-3.75% ותשואת האג"ח לשנתיים יורדת גם היא ב-2 נקודות ל-4.74%.

17:25

מגמה מעורבת בוול סטריט - מדד הנאסד"ק עבר לעלייה קלה ואילו הדאו ג'ונס יורד בכ-0.3%.

נטפליקס  קופצת ב-3%, טסלה  ב-2.4% וקרניבל  בולטת בעלייה של כ-5%. בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות וויקס , מאנדיי  וסלינה.

16:33

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח בירידות קלות. מדדי המניות המרכזיים נסוגים בשיעורים של 0.3%-0.4%. 

מניות השבבים יורדות בעקבות דיווח כי מחלקת המסחר בארה"ב שוקלת הגבלות נוספות של ייצוא שבבי AI לסין.

מניית אופקו  מזנקת ב-17% לאחר שהחברה הודיעה היום כי התקבל אישור עבור מוצר הורמון הגדילה שלה הניתן בשחרור מושהה. האישור התקבל למעשה אצל חברת פייזר, שקיבלה את הזכויות לשיווק ויצור התרופה. 

15:30

החוזים העתידיים על הנאסד"ק נסחרים בירידה של 0.4%, החוזים על מדד S&P 500 מאבדים 0.2% והחוזים על מדד דאו ג'ונס יציבים.

בין המניות שמרכזות עניין בטרום מסחר, מניית הרשת החברתית פינטרסט  קופצת 5% לאחר העלאת המלצה מוולס פרגו, ל"משקל יתר", מניית יצרנית המזון ג'נרל מילס  נחתכת 4% לאחר הדוחות, החברה עקפה את התחזיות בשורת הרווח אך ההכנסות הסתכמו ב-5.03 מיליארד דולר לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו על 5.17 מיליארד דולר.

14:30

מניות השבבים ממשיכות לאבד גובה בטרום מסחר בניו יורק, על רקע מגבלות חדשות שממשל ביידן מתכנן להטיל על יצוא שבבי בינה מלאכותית (AI) לסין. מניות אנבידיה  ו-AMD   יורדת בכ-3%, אפלייד מטריאלס  ומארוול  נסוגות כמעט 2% ומניית  TSMC   מאבדת 1%. 

13:20

העליות באירופה מתחזקות מעט, בהובלת מדדי דאקס וקאק 40 שעולים 0.9%. בצמרת מדד דאקס סימנס אנרג'י  קופצת 6.8%, עוד בולטות יצרנית התרופות מרק - 542116  שעולה 1.8% ואדידס  שעולה כ-0.9%. בפריז, מניית קרפור  קופצת 3%. 

מגמה מעורבת בחוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק. החוזים על נאסד"ק 100 יורדים 40%, על מדד S&P 500 נסוגים של 0.1% ואילו על הדאו בעלייה של 0.1%.

12:20

מאקרו אירופה: לפי נתונים ראשוניים האינפלציה באיטליה האטה ביוני לקצב שנתי של 6.4%, ירידה חדה מ-7.6% בחודש מאי ולעומת תחזיות שצפו ירידה ל-6.8%. מדד המחירים לצרכן נותר ביוני ללא שינוי לעומת תחזיות שצפו עלייה קלה. מדד המחירים ליצרן במאי ירד ב-4.3% בחישוב שנתי, לעומת ירידה של 1.5% בחודש אפריל, אך הרבה מתחת לתחזיות שצפו ירידה של 9.4%.

בספרד המכירות הקמעונאיות עלו במאי ב-6% ובחישוב שנתי ב-0.3%.

באיחוד האירופי כולו נרשמה במאי עלייה שנתית של 2.1% בהלוואות למשקי בית ושל 4% בהלוואות לחברות, מתחת ומעל לתחזיות, בהתאמה. 

11:10

בהונג קונג, מדד הנג סנג ננעל בעלייה קלה של 0.1%.

ביזרת הסחורות, מחירי הנפט עולים כ-0.4%, נפט ברנט סביב 72.6 דולר לחבית ונפט WTI סביב 68 דולר לחבית. הזהב נסוג 0.2% לרמה של 1,920 דולר לאונקיה.

בשוק הקריפטו, הביטקויון יורד 1.6% והאת'ריום נחתך 2.2%.

10:10

המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, בהמשך למסחר אתמול ששבר רצף ירידות. בפרנקפורט מדד דאקס מתחזק 0.6%, בלונדון פוטסי 100 מתקדם 0.3% ובפריז קאק 40 עולה 0.8%. מדד סטוקס 600 הכלל אירופי עולה 0.6%.

מדד אמון הצרכנים בגרמניה ירד ביולי ועמד על 25.4- נקודות, לעומת 24.4- בחודש יוני ובניגוד לציפיות שהוא יעלה לרמה של 23- נקודות. זו הירידה הראשונה במדד זה תשעה חודשים. בצרפת מדד אמון הצרכנים עלה ל-85 נקודות, לעומת 83 בחודש יוני.

באסיה, בטוקיו מדד ניקיי קפץ 2%, מדד שנגחאי קומפוזיט נסוג 0.6% ובסיאול מדד קוספי י רד 0.7%. בשעה זו מדד הנג סנג בהונג קונג מתקדם 0.2%.

08:40

בורסות אסיה פתחו את יום המסחר במגמה מעורבת. מדד הניקיי מזנק ב-1.6%, ההנג סנג יורד ב-0.2%, בורסת שנחאי משילה מערכה כ-0.4% והקוספי יורד ב-0.7%.

אמש בארה"ב, המסחר התנהל בעליות שערים חדות, כאשר מדד הנסאד"ק ננעל בעלייה של 1.7%.

מניות השבבים ירדו אמש במסחר המאוחר לאחר שדווח כי מחלקת המסחר בארה"ב שוקלת להרחיב את הגבלות ייצוא שבבי הבינה מלאכותית לסין. החשש נובע מהאפשרות שסין תעשה שימוש לרעה בשבבים מסוג AI, הכולל בין היתר פיתוח נשק. מהלך זה, עלול לפגוע עוד יותר ביכולתה של סין לבנות את יכולות ה-AI שלה לאחר שבשנה שעברה הוטלו על סין הגבלות לייבא את שבבי ה-AI המתקדמים ביותר מתוצרת אנבידיה ו-AMD.

אנבידיה עיצבה השנה גרסה שונה של שבבים מסוג AI לשוק הסיני בשם A800, בעלי יכולת פחותה, על מנת לקבל את אישורה של מחלקת המסחר בוושינגטון להמשיך לייצא את הסחורה לסין. עם זאת, ההגבלות החדשות ששוקלת מחלקת המסחר יאסרו אף מכירה של שבבים מסוג זה.

בהמשך לכך, מניות השבבים נסחרו בירידות שערים אמש במסחר המאוחר כאשר אנבידיה  נפלה בכ-3%,  AMD   ירדה בכ-2.5% וקוואלקום  ירדה בכ-1.5%.

במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות שערים.

בשוק הפורקס העולמי, האירו נחלש מול הדולר ב-0.1% והליט"ש נחלש מול הדולר בשיעור דומה. מול הין, הדולר נחלש ב-0.1%.

בשוק הסחורות, מחירי החוזים על הנפט נסחרים הבוקר בעליות קלות לאחר שאמש נחתכו בכ-2%. מחיר חבית מסוג ברנט מטפס ל-72.9 דולר ומחיר חבית מסוג WTI עומד על 68 דולר.

בגזרת המאקרו, באוסטרליה פורסם הבוקר מדד המחירים לצרכן שירד לרמה של 5.6% בקצב שנתי. התחזיות המוקדמות ציפו לירידה שנתית מתונה יותר במדד, לרמה של 6.1%.

הרווח התעשייתי של סין ירד ב-18.8% מתחילת השנה.

היום צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן באיטליה. ביום חמישי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בגרמניה ונתון מעודכן על קצב הצמיחה בארה"ב ברבעון הראשון.

ביום שישי יתפרסמו ביפן מדד המחירים לצרכן ונתוני הייצור התעשייתי, בסין מדדי מנהלי רכש (יוני) והתחלות בנייה שנתיות (מאי) ובבריטניה נתונים סופיים על התוצר ברבעון הראשון. בארה"ב יתפרסמו מדד המחירים של ההוצאות לצריכה פרטית למאי (PCE) וציפיות האינפלציה לשנה וחמש שנים של אוניברסיטת מישיגן.