בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; טסלה קפצה בכ-7%, ריביאן ב-17%

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה מזערית והנאסד"ק טיפס בכ-0.2% • מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט • בגוש האירו עמד מדד מנהלי הרכש לסקטור התעשייה על 43.4 נק' ביוני

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior
וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

20:00

יום מסחר מקוצר בניו יורק ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לעליות קלות במדדי המניות המרכזיים. מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה מזערית והנאסד"ק טיפס בכ-0.2%. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט.

מניות יצרניות הרכבים החשמליים קפצו, לאחר שטסלה דיווחה אתמול כי מסרה 466,140 כלי רכב ברבעון השני וייצרה 479,700 רכבים. אנליסטים ציפו למסירות של כ-448 אלף כלי רכב על ידי טסלה ברבעון.

טסלה  קפצה בכ-7%, ריביאן  בכ-17% ולוסיד  בכ-7%. בקרב המניות הישראליות בלטו בעליות ריווק , צים, אלביט מערכות , למונייד, פאגאיה, מובילאיי  וסלינה .

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואות על אג"ח ממשלתיות חזרו לעלות. התשואה על האג"ח ל־10 שנים עלתה קלות לרמה של 3.85%, והתשואה על אג"ח לשנתיים טיפס לכ־4.93%.

18:47

יום המסחר באירופה ננעל בירידות קלות. מדד הדאקס רשם ירידה של כ-0.5%, הפוטסי רשם ירידה מזערית והקאק ירד בכ-0.2%.

בניו יורק נמשכת מגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס עבר לעלייה קלה ומנגד הנאסד"ק יורד בכ-0.1%. 

מניות אפל, מיקרוסופט , מטא  ונטפליקס  מאבדות גובה. אסטרה זנקה  צונחת בכ-8% לאחר שחברת התרופות דיווחה שניסוי שלה בתרופה לטיפול בסרטן הריאות לא הצליח.

17:13

מגמה מעורבת בניו יורק. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה ומנגד הנאסד"ק עולה בכ-0.2%. 

בקרב המניות הישראליות בולטות בעליות פייבר , צים , פאגאיה , סרגון  ולמונייד.

בשוק האג"ח האמריקאי, התשואות על אג"ח ממשלתיות עברו לירידות, לאחר זינוק חד שרשמו בסופ"ש האחרון. התשואה על האג"ח ל־10 שנים יורדת קלות לרמה של 3.80%, והתשואה על אג"ח לשנתיים יורדת לכ־4.87%.

16:34

יום המסחר בבורסות של ארה"ב נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רושם ירידה קלה ומנגד הנאסד"ק עולה בכ-0.2%. 

מניית טסלה  מזנקת לאחר שהחברה דיווחה אתמול כי מסרה 466,140 כלי רכב ברבעון השני וייצרה 479,700 רכבים. אנליסטים ציפו למסירות של כ-448 אלף כלי רכב על ידי טסלה ברבעון.

עוד בולטות בעליות מניות של יצרניות הרכבים החשמליים ריביאן , ניאו  ו-XPENG.

אנבידיה  רושמת עלייה ומנגד אפל  רושמת ירידה קלה.

14:33

מגמה מעורבת באירופה כעת. מדד הדאקס נסחר ביציבות ואילו הפוטסי והקאק רושמים עליות קלות.

דיוויד קוהל, הכלכלן הראשי ביוליוס בר, מציין כי "מדד ההוצאה לצריכה פרטית בארה"ב מצוי בירידה, מה שמראה על מגמה של היחלשות האינפלציה. המדד אמנם ירד ל-3.8% במאי, אך מדד הליבה, שאינו כולל את רכיבי האנרגיה והמזון, האט רק במעט ל-4.6%. ההכנסה האישית נותרה עמידה למדי, וצמיחת ההוצאות הואטה במקצת אך נותרה חיובית. הנתונים האחרונים מצביעים על כך שכלכלת ארה"ב עמידה, אך אינפלציית הליבה אינה נמוכה מספיק כדי למנוע מהפד להעלות את הריבית שוב בישיבת ועדת השווקים הפתוחים הפדרלית הבאה. התחזית שלנו לגבי הריבית, היא העלאה נוספת בפגישת ה-FOMC הבאה ב-26 ביולי לרמה של 5.5%".

12:50

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה חיובית. מדד הדאקס עולה ב-0.1%, בורסת פריז מוסיפה לערכה כ-0.2% והבורסה בלונדון עולה בכ-0.3%.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

מניית טסלה  מזנקת בכ-6% במסחר המוקדם לאחר שהחברה דיווחה אתמול כי מסרה 466,140 כלי רכב ברבעון השני וייצרה 479,700 רכבים. אנליסטים ציפו למסירות של כ-448 אלף כלי רכב על ידי טסלה ברבעון.

מניית ריווק רובוטיקס , ספקית של טכנולוגיות חדשניות המאפשרות ניידות ואיכות חיים במהלך השיקום ובחיי היומיום עבור אנשים הסובלים ממצבים נוירולוגיים, עשויה להגיב היום להחלטת המרכזים לביטוח בריאות פדרלי (CMS) לכלול שלדים חיצוניים אישיים בקטגוריית סדים תחת ההטבות של CMS. 

היום פורסם כי בגוש האירו עמד מדד מנהלי הרכש לסקטור התעשייה על 43.4 נק' ביוני.

11:46

המדדים המרכזיים באירופה נסחרים במגמה חיובית. מדד הדאקס עולה ב-0.3%, בורסת פריז מוסיפה לערכה כ-0.2% והבורסה בלונדון עולה בשיעור דומה.

באסיה, המדדים המובילים ננעלו בעליות שערים חדות. הניקיי זינק ב-1.7%, ההנג סנג ב-2.3% והקוספי עלה ב-1.5%. הבורסה בשנחאי הוסיפה לערכה כ-1.3%.

בשוק הסחורות, מחירי הנפט יורדים קלות. מחירה של חבית נפט מסוג WTI נסחר סביב 70.3 דולרים ומחירה של חבית מסוג בנרט נסחר סביב 75 דולרים.

גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי, מתייחס בסקירתו למגמה הצפויה בשוק הנפט:

"בפגישה של חברי OPEC+ בחודש יוני, ערב הסעודית החליטה על הפחתה מרצון של תפוקת הנפט שלה במיליון חביות ביום. זאת, לאחר שבפגישה שלהם בחודש אפריל קבוצת OPEC+ החליטה על הפחתת תפוקת הנפט ב-1.16 מיליון חביות ביום, אך חברי הקבוצה לא קיימו החלטה זו ובחודש מאי תפוקת הנפט של OPEC+ ירדה רק בכחצי מיליון חביות ביום. במידה וחברי הקבוצה יקיימו את התחייבותם להפחית את תפוקת הנפט בהתאם למכסות העדכניות, אשר נמוכות ביותר ממיליון חביות ביחס למכסות שהיו בחודש אפריל, אזי צפויה ירידה משמעותית בהיצע הנפט שעשויה להביא לעלייה במחיר הנפט במחצית השנייה של 2023 זאת, בפרט אם קבוצת OPEC+ תחליט על צמצום נוסף במכסות הייצור, או שערב הסעודית תחליט על צמצום נוסף מרצון של תפוקת הנפט שלה".

עוד מוסיף בפמן כי: "צמצום היצע הנפט הגלובלי עלול להביא לירידה ברמת המלאים המסחריים ברחבי העולם. עם זאת, במידה ותחול האטה בפעילות הכלכלית בסין, בדגש על הצריכה הפרטית הסינית, וכן במידה והכלכלה האמריקאית תיכנס למיתון קל, בדומה לזה שגוש האירו מצוי בו, אזי מחירי הנפט עלולים לרדת".

10:16

בורסות אירופה נפתחו במגמה חיובית. הדאקס הגרמני עולה ב-0.3%, הפוטסי הבריטי עולה ב-0.1% ובורסת פריז מוסיפה לערכה כ-0.3%.

החוזים העתידיים בארה"ב נסחרים במגמה מעורבת.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר מתחזק מול הדולר ב-0.3%. מול הליט"ש, הדולר מתחזק ב-0.2% ומול הין, הדולר מתחזק ב-0.3%.

בשוויץ פורסם היום כי מדד המחירים עלה ב-0.1% לעומת צפי לעלייה של 0.2%. ב-12 החודשים האחרונים נרשמה עלייה של 1.7%. 

08:03 

שבוע המסחר באסיה נפתח בעליות שערים חדות. הניקיי וההנג סנג מזנקים בכ-1.7%. בורסת שנחאי עולה ב-1.3% והקוספי מטפס בכ-1.4%.

בארה"ב, יתקיים היום מסחר מקוצר לרגל יום העצמאות שיחל מחר. החוזים העתידיים נסחרים הבוקר במגמה מעורבת.

בשוק האג"ח, הבוקר התשואות על אג"ח ממשלתיות ממשיכות לטפס, בהמשך לזינוק החד שרשמו בסופ"ש האחרון. התשואה על האג"ח ל־10 שנים עולה קלות לרמה של 3.84%, והתשואה על אג"ח לשנתיים עולה לכ־4.91%.

בשוק הפורקס העולמי, הדולר נסחר ביציבות מול האירו והליט"ש. מול הין, הדולר מתחזק בכ-0.1%.

הפרדוקס הכלכלי של צרפת: השאיפות בשמיים, פרברי המהגרים בתחתית 

בשוק הסחורות, מחירי הנפט נסחרים לפי שעה ביציבות. מחירה של חבית אמריקאית עומד על 70.6 דולר ומחיר נפט ברנט עומד על ל־75.4 דולר ליחידה. מחיר הזהב יורד קלות הבוקר ונסחר סביב 1,927 דולר לאונקיה.

בגזרת המאקרו, בסין, פורסם הבוקר מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור שעלה בחודש יוני ל-50.5 נקודות. הציפיות המוקדמות חזו כי המדד יעמוד על 50.2 נקודות.

בהמשך היום יפורסם מדד המחירים לצרכן בשווייץ, ובמקביל יפורסמו מדדי מנהלי הרכש (PMI) בגרמניה, בריטניה, ספרד וארה"ב. ברביעי ב־21:00 שעון ישראל יתפרסמו הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה, במסגרתה הוחלט שלא לשנות את גובה הריבית. בשישי יתפרסמו בארה"ב נתוני שוק העבודה ליוני.